Stekkerdoos/stopcontact met IR

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjors86
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23-06 21:47
Ik ben opzoek naar een manier om met mijn harmony one een stopcontact/stekkerdoos uit te schakelen.
En hoewel ik op het internet veel mensen tegenkom die het zelfde willen doen, vind ik nergens een oplossing. Ik weet dat er veel klik aan klik uit systemen zijn, maar deze zijn (meestal) RF, waar ik er één zoek met IR.

Iemand enig idee waar ik deze kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:34

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als ze al bestaan zul je er de hoofdprijs voor betalen. Bovendien moet ie dan in het zicht liggen en van stekkerdozen wil je dat meestal juist niet.
Ik denk dat een universele afstandsbediening met RF een goedkopere optie is; dan kun je ook KiKu system schakelen en los je je probleem dus ook op ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjors86
Bovendien moet ie dan in het zicht liggen en van stekkerdozen wil je dat meestal juist niet.
Aan een snoertje, zodat ik de ontvanger ergens in het zicht moet leggen is voor mij geen probleem.

Misschien snap ik de techniek niet, maar ik gebruik de harmony one, omdat al mijn aangesloten apparaten IR zijn (TV, ontvanger, versterker, etc.) Als ik nu een (universele) RF afstandbediening ga gebruiken voor kaku, dan kan ik daarmee de rest van mijn apparaten toch niet bedienen?

[ Voor 29% gewijzigd door sjors86 op 06-11-2014 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Dat is dus precies je probleem, IR en RF mengen. In beide gevallen zal je iets van een converter moeten toevoegen en dat gaat niet goedkoop zijn.

Zelf iets maken dat je een IR-RF bridge hebt is misschien nog wel het goedkoopste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjors86
johnkeates schreef op donderdag 06 november 2014 @ 16:34:
Dat is dus precies je probleem, IR en RF mengen. In beide gevallen zal je iets van een converter moeten toevoegen en dat gaat niet goedkoop zijn.

Zelf iets maken dat je een IR-RF bridge hebt is misschien nog wel het goedkoopste.
Ik wil niet mengen, ik wil een stopcontact die ik kan uitschakelen met IR.
Ik wil niet een rf stopcontact uitschakelen met mijn IR afstandsbediening,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infant
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 07-07 21:55

Infant

It's a floating Dino!

sjors86 schreef op donderdag 06 november 2014 @ 16:15:
Iemand enig idee waar ik deze kan vinden?
Oeh, eeeh.... internet.

Dat is een Chinese, dus je moet wel een goede brandverzekering hebben.

http://www.econo.nl/zero-watt-ir-stopcontact
http://www.lampen24.nl/St...ontact-met-infrarood.html

Allemaal met deze wonderlijke website gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:35

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjors86
internet. Had ik ook gevonden, maar zoals je zelf al aangeeft niet geheel veilig ;)

http://www.econo.nl/zero-watt-ir-stopcontact, had ik ook al gevonden, maar begreep deze verkeerd, maar is uiteindelijk wel wat ik zoek. Ik dacht dat als ik hier de timer mee op 1 minuut geen IR zou zetten, dat daarmee na bijvoorbeeld 1 minuut niet zappen die al uit zou gaan. Maar dat is uiteraard niet zo, dus stomweg vergist. Dus _/-\o_

Edit: Onee, ik begreep deze toch goed en is niet te gebruiken:
WERKING
1. Selecteer de gewenste bedrijfsmodule (zie tekening):
A. Switch positie “Standby”: als het aangesloten apparaat een minuut in standby staat, de IR
stopcontact verbreekt het volledig van de netvoeding. 60 seconden voordat u deze loskoppelt, zal de
LED [E] flitsen. Het knipperen stopt wanneer de net spanning cut-off is voltooid of wanner het
aangesloten apparaat is ingeschakeld met de afstandbediening gedurende deze tijd en genomen in
uit standby.
B. Schakelaar positie \“IR-timer + Standby\“: Naast de bovengenoemde standby-power cut-off, is
er een automatische timer-functie geactiveerd is, die alle operationele aangesloten apparaten als
de afstandsbediening is niet gedetecteerd binnen een uur de verbinding verbreekt . Elk IR-signaal van
de afstandsbediening start de timer opnieuw. Power cut-off zal worden aangegeven 60 seconden
voordat de timer loopt af door het knipperen van de LED [E]. Binnen deze tijd kunt u voorkomen
dat cut-off door op een willekeurige toets van de afstandsbediening. De timer zal dan opnieuw
worden gestart.“

http://www.lampen24.nl/Stand-by-Killer-voor-stopcontact-met-infrarood.html Deze had ik nog niet gevonden, dus ook hiervoor _/-\o_

[ Voor 27% gewijzigd door sjors86 op 06-11-2014 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infant
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 07-07 21:55

Infant

It's a floating Dino!

Ze zijn in Nederland ook niet super veel duurder.

Ik neem aan dat je de afstandbediening die er bij zit eenvoudig kunt copy-pasten op je harmony, en zo niet... kun je ze altijd terug brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
Kan een harmony RC5 code zenden? Zoja dan valt er wel wat te bouwen :)

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Pagina: 1