Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Netwerkverbinding via combi-outlet COAX-UTP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

In een poging om mijn netwerk te verbeteren en om de kabelbrei te verminderen heb ik afgelopen het AOP punt van Ziggo laten verplaatsen naar een andere locatie (van de woonkamer naar de garage).

Door het punt te verplaatsen is een grote hoeveelheid aan kabels die verbonden moeten zijn aan de AOP ook meteen niet meer aanwezig in de woonkamer. De apparaten die nu verplaatst zijn dus het modem van Ziggo en de telefonie.

Echter heb ik in de woonkamer wel nog een aantal zaken nodig:
* Bedrade netwerkverbinding voor de router (Asus RT-AC68U) --> vanuit modem.
* COAX kabel voor tv.

Mijn oog is gevallen op deze outlet:
Afbeeldingslocatie: http://www.elektramat.nl/afb/combi.jpg

Dus twee kabels door een bestaande buis getrokken, een hirschmann coax kabel en een CAT6 UTP kabel. Alles volgens handleiding aangesloten.

De tv werkt zoals ik het zou verwachten, goed signaal, goed beeld.
De netwerkverbinding geeft problemen, het signaal komt niet door. De router herkent niet dat er een verbinding binnen komt.

Wat heb ik geprobeerd:
twee verschillende outlets gekocht, meerdere kabels. De kabels zijn allen eerst getest voordat ze aangesloten zijn op de outlet.

Voor zover ik kan inschatten heb ik alles goed gedaan...

Heeft iemand van jullie ervaring met dergelijke outlets en zijn er specifieke zaken waar op gelet moet worden? Is mijn router misschien niet geschikt voor een dergelijke opstelling?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

De UTP kabel heeft (minimaal) 8 aders met verschillende kleuren. Hoe heb je die aangesloten; welke kleur op welke aansluiting?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• GrandPuba
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-10 16:50
Ik ga er een beetje vanuit dat deze utp kabel erin is gezet met een dogger? Zit alles echt goed aangedrukt?

Moet je wellicht een cross kabel gebruiken vanaf dit punt naar je router? Werkt het met een normale UTP kabel wel?

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-11 15:26
Misschien is de UTP kabel beschadigd bij het intrekken? Ik zit zelf ook te denken om een UTP-kabel te trekken naast de COAX die naar de slaapkamer loopt, maar dat wordt denk ik een taaie klus in mijn geval

Verwijderd

Topicstarter
Brahiewahiewa schreef op donderdag 06 november 2014 @ 12:50:
De UTP kabel heeft (minimaal) 8 aders met verschillende kleuren. Hoe heb je die aangesloten; welke kleur op welke aansluiting?
Op de verpakking staat een handleiding die ik exact gevolgd heb, dezelfde volgorde zoals die ook in de UTP stekker zit.

Meerdere malen gecontroleerd en opnieuw gedaan, steeds geen signaal...
GrandPuba schreef op donderdag 06 november 2014 @ 12:59:
Ik ga er een beetje vanuit dat deze utp kabel erin is gezet met een dogger? Zit alles echt goed aangedrukt?

Moet je wellicht een cross kabel gebruiken vanaf dit punt naar je router? Werkt het met een normale UTP kabel wel?
Met een normale utp kabel werkt het niet, ik kan het proberen met een crossover kabel, zoals hier beschreven?
stefijn schreef op donderdag 06 november 2014 @ 13:21:
Misschien is de UTP kabel beschadigd bij het intrekken? Ik zit zelf ook te denken om een UTP-kabel te trekken naast de COAX die naar de slaapkamer loopt, maar dat wordt denk ik een taaie klus in mijn geval
De buis is helemaal recht, zonder bochten... er is rustig aan de kabel getrokken om hem er doorheen te krijgen, een breuk is uiteraard mogelijk maar die kans acht ik klein, helemaal met 2 verschillende kabels.

Die optie heb ik eigenlijk uitgesloten door het ook te proberen met een kabel die niet getrokken is... Dus de outlet direct op de router aangesloten, zonder de kabel door de buis te trekken...

Beide kabels zijn tegelijkertijd getrokken, een voor een was geen optie...

EDIT: Nog eens een uurtje verder gezocht... De oulet heeft schroefjes waarmee je de aders moet vastzetten. Waarschijnlijk moet ik de aders ook strippen? Kan iemand dit bevestigen?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2014 15:56 ]

• Seven_of_Nine
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:21
Die zou ik inderdaad eerst strippen en dan schroeven. Plastic (om de aders) geleid van nature nou niet echt zo super.

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 30-11 00:29
Toevallig is er net een topic voorbijgekomen met hetzelfde probleem.
Inderdaad moet je de aders/draden strippen die in de WCD geschroefd worden.

[ Voor 22% gewijzigd door EverLast2002 op 06-11-2014 21:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het is gelukt...

Inderdaad was het een kwestie van de aders strippen, aansluiten en testen!
Alles werkt nu zoals ik het wil!

Bedankt voor het meedenken!
Pagina: 1