Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

RJ45 wanddoos verbonden maar werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een nieuw tv abbonnement en ben bezig deze aan te sluiten. Hier heb ik onder andere een UTP-kabel voor nodig. Deze heb ik door de muur heen gehaald en gaat nu van het aansluitdoosje in de meterkast (router?) naar de muur bij de tv. Hier heb ik alle 8 draadjes in een wanddoos aangesloten waarop ik vervolgens een nieuwe UTP-kabel heb aangesloten die naar het tv-doosje bij mijn tv gaat.
Het lampje in de meterkast brandt, dus naar mijn idee is er verbinding, maar de tv werkt niet (geeft tijdens de installatie van dit nieuwe tv-pakket aan dat er geen verbinding is).
Ik ken niet alle termen dus hoop dat ik de goeie heb gebruikt. Voor de duidelijkheid nog wat foto's:

tv-kastje
Afbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/537/AoQPN9.jpg

wanddoos
Afbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/901/VUgyzj.jpg

meterkast
Afbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/673/zCIl4C.jpg

Iemand enig idee wat ik fout doe?

Alvast bedankt

• Medic
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:24
Heb je wat meer informatie?

wat voor tv kastje heb je?
Welk modem?
Welke provider?
zit je in de juiste LAN poort?
kabel volgorde juist?
geschatte kabellengte (niet te lang)?
Branden de lampjes op je tv ontvanger? (zitten op de ethernetpoort)

[ Voor 39% gewijzigd door Medic op 06-11-2014 13:45 ]

• Brackpc
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 29-09 17:16
Lijkt op een KPN systeem

Welke fout krijg je F11 of F12?
Lijkt om een kpn experiabox v9 te gaan? dan maakt de lan poort niet uit, deze heeft flexpoorten.
Wat als je er een laptop aanhangt ipv de tv ontvanger krijgt die wel verbinding?

[ Voor 25% gewijzigd door Brackpc op 06-11-2014 13:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Medic schreef op donderdag 06 november 2014 @ 13:44:
Heb je wat meer informatie?

wat voor tv kastje heb je?
Welk modem?
Welke provider?
zit je in de juiste LAN poort?
kabel volgorde juist?
geschatte kabellengte (niet te lang)?
tv kastje: arris vip2952
modem: experia box v9
provider: kpn
LAN-poort: zit op de goede aangesloten (eerst getest zonder kabel door de muur te trekken)
kabel volgorde: wat bedoel je daar mee?
kabel lengte: die door de muur past precies. de kabel van tv-kastje naar wanddoos is best lang. heb er ook meerdere geprobeerd.
Brackpc schreef op donderdag 06 november 2014 @ 13:45:
Lijkt op een KPN systeem

Welke fout krijg je F11 of F12?
Lijkt om een kpn experiabox v9 te gaan? dan maakt de lan poort niet uit, deze heeft flexpoorten.
Wat als je er een laptop aanhangt ipv de tv ontvanger krijgt die wel verbinding?
Foutcode 11
Als ik laptop aansluit ziet de laptop de verbinding, maar blijft de verbinding beperkt. (kan niet op internet)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2014 13:50 ]

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-11 21:44

mvds

Totally awesome!

Heb je de juiste kleurcoderingen gepakt? Hier in NL moet je de B variant nemen. Ook vind ik dat je wel erg lange draden achter het kastje hebt zitten. Het is geen goed plan om de wikkeling van de kabel over zo'n lang stuk te verstoren. Je moet zo ver mogelijk de paren goed in elkaar gewikkeld laten zitten.

Persoonlijk denk ik dat je de kleuren op de verkeerde plek hebt zitten.

• Brackpc
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 29-09 17:16
F11 duidt op een kabelprobleem.

Begrijp ik goed dat je het al getest had met een kabel direct op het modem? en dat het toen wel werkte?

dan zou ik ff naar de kleurcoderingen kijken in je wandcontactdoos

[ Voor 9% gewijzigd door Brackpc op 06-11-2014 13:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
De volgorde is:
1 oranje/wit
2 oranje
3 groen/wit
4 blauw
5 blauw/wit
6 groen
7 bruin/wit
8 bruin

Is dat de B variant?
En kan de wikkeling van de draadjes echt de gehele verbinding verstoren? Want dan zal ik dat gelijk even aanpassen.

• Medic
wat betreft de kleurenvolgorde;
http://www.zytrax.com/images/cat5_color.gif
volg 568B

Het lampje TV op de experiabox gaat ook branden als de ontvanger goed is aangelsoten

[ Voor 37% gewijzigd door Medic op 06-11-2014 14:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
Brackpc schreef op donderdag 06 november 2014 @ 13:55:
F11 duidt op een kabelprobleem.

Begrijp ik goed dat je het al getest had met een kabel direct op het modem? en dat het toen wel werkte?

dan zou ik ff naar de kleurcoderingen kijken in je wandcontactdoos
Ja, ik had de rode kabel (die ik naderhand dus open heb gemaakt om aan de wanddoos vast te maken) direct verbonden van modem naar tv-kastje. Toen werkte de tv.

• Medic
vanaf hier lijken de kleuren te kloppen, je weet zeker dat je andere kabel wel goed werkt?

[ Voor 63% gewijzigd door Medic op 06-11-2014 14:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/901/VUgyzj.jpg

Hier een iets vergroot beeld. Naar mijn idee klopt de volgorde. Het enige waar ik nog wel mijn twijfels over heb is welke gaatjes ik moet pakken...
Ik heb gewoon de oranje-witte draad in het allereerste gaatje gedaan en van daar uit steeds eentje overgeslagen.

De witte kabel met geel uiteinde werkt, Deze draad heeft afgelopen dagen (terwijl ik het systeem werkend heb proberen te krijgen) van mijn meterkast naar mijn slaapkamer gelegen. Dus direct van modem naar tv-kastje nr. 2 in mijn slaapkamer.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2014 14:09 ]

• Medic
er staan als het goed is cijfertjes bij iedere poort
dus volg die
en bij dit model zijn er 2 gaatjes per "ingang"

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/540/fPLWsY.jpg
Afbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/743/WnRCMb.jpg

Zoals je kunt zien, staan de cijfertjes op de plaats van zo'n lang streepje. Terwijl voor mijn gevoel twee gaatje in een vakje bij elkaar horen. Vind het lichtelijk misleidend, maar volgens mij klopt het wel hoe ik het gedaan heb.

Ik ga nu nog even proberen de draadjes beter om elkaar heen te draaien en opnieuw aan te sluiten.
Bedankt voor de reacties!

• Jeroen_ae92
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 28-11 14:17
Lijkt op een GAMMA doosje. Op de verpakking staat welke kleur waar moet.

U+

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:51
Ongeacht of de volgorde goed is (ik denk overigens van niet) is dit wel een rare wandcontactdoos. Je moet de kabel erg ver afwikkelen om een goede connectie te maken en dat komt de kwaliteit niet ten goede. En dat je moet schroeven is ook niet meer van deze tijd. Hoe oud is wandcontactdoos?

• Medic
Helaas worden deze dingen nog steeds verkocht bij gamma en praxis, zelfs hornbach,
een LSA WCD met installatie (harde kern) kabel is beter

Waarom denk je, Hennie, dat de volgorde niet goed is?
mis ik iets?

Ik zie ook helemaal geen koper uitsteken, zeer goed uiteraard, maar is het vanbinnen wel goed genoeg gestript?

Het lijkt op de Elro CM921s
die heb ik ook ooit gekocht, nooit werkend gekregen
alles vervangen door installatie kabel met LSA WCD, en trek nu zonder moeite 1GbE

[ Voor 44% gewijzigd door Medic op 06-11-2014 14:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het doosje heb ik niet meer en de contactdoos komt uit 2009 of 2010.

Ik heb zelf het idee dat het aan het strippen ligt. Ik probeer het zo zorgvuldig mogelijk te doen, maar de koperen draadjes vanbinnen gaan erg makkelijk los.

• Medic
zonder een striptang is dat inderdaad erg prutsen
ken je niet iemand van wie je even een setje kan lenen?
(Zoals; dit)

maakt het een stuk makkelijker

Als je in de buurt van Groningen zit, dan kan je die van mij wel gebruiken

[ Voor 13% gewijzigd door Medic op 06-11-2014 14:35 ]

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ik heb ook wel eens zo'n WCD gehad. Volgens mij zijn die niet bedoeld voor ethernet (sowieso heb ik die nog nooit gezien met schroefverbindingen..). Volgens mij zit er intern een doorkoppeling in waardoor een kant denkt dat er een link is. De andere kant ziet niks.

Snel weg doen en een echte WCD kopen :P

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Topicstarter
Jaa!! Het is gelukt!

Het probleem bleek dus inderdaad de draaing van de draadjes wat mvds zei. Of het strippen.
Ik heb in ieder geval alle draadjes er uit gehaald, netter gestript, en per paar om elkaar heen gedraaid en weer terug geplaatst.

Allen erg bedankt voor de hulp!

• Medic
fijn om te horen
veel plezier met TV kijken ;)
Pagina: 1