Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zal me eerst voorstellen. Ik ben Bram, ben part-time fotograaf (www.bramhuijzen.com) en werk al weer een tijdje met lightroom. Nou heb ik net een NAS aangeschaft en wil graag de foto's van mijn Mac op de NAS zetten. Kan iemand mij vertellen hoe ik dat doe zodat Lightroom alles nog herkend en de bewerkingen in Lightroom behouden blijven? Ik heb namelijk geen idee en de foto's zijn me te veel waard om zo maar wat te proberen.

Alvast bedankt voor de hulp!

GrBram

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2014 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moozzuzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik heb zelf geen LR, maar in Het grote Adobe Lightroom topic kan je wellicht sneller je antwoord vinden. Wil je vanaf je NAS werken of enkel backuppen? Ik denk dat je je workflow (of de workflow die je in de toekomst wenst op te zetten) even zal moeten schetsen om een goed concreet antwoord te verkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de tekst net aangepast, ik had het verkeerd geformuleerd. Ik wil de foto's verplaatsen van de harde schijf naar de NAS met het behoud van de instellingen die lightroom op de foto toepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:14

Rannasha

Does not compute.

Kopieer (of verplaats) de foto-map naar de NAS, ga vervolgens in Lightroom naar de Library en rechtermuis-klik (of wat het alternatief is om een context-menu tevoorschijn te toveren op een Mac) op de folder die je hebt verplaatst (in het linkerpaneel), kies dan voor "Update Folder Location" (precieze term is wellicht iets anders, ik heb momenteel geen LR tot mijn beschikking).

Let op dat je hiermee enkel de foto's hebt verplaatst, het Lightroom catalogus bestand staat nog gewoon op je Mac.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:51

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik zou ze sowieso eerst kopieren ipv verplatsen. En dan doen wat mijn vooganger aangeeft, dus die update location.
Als je daarna een foto bewerkt weet je meteen of het werkt :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tips, ik ga er mee aan de slag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:37

Wish

ingwell

En genoeg advies te vinden als je even zoekt. Hier bijvoorbeeld:
http://www.computer-darkr...nd_folder/find-folder.htm

No drama

Pagina: 1