Stevige upgrade PC

Pagina: 1
Acties:

• Zalmanman
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12:00
Dit topic is een vervolg op dit topic, omdat er nogal wat dingen veranderd zijn en de aankoop niet doorgegaan is.

Huidige setup:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 750 Boxed€ 0,-€ 0,-
1Gigabyte GA-P55A-UD4€ 0,-€ 0,-
1Asus GTX660 TI-DC2OG-2GD5€ 0,-€ 0,-
1Hitachi Deskstar 7K1000.C, 1TB€ 0,-€ 0,-
1Western Digital Black SATA 3 Gb/s WD1001FALS, 1TB€ 0,-€ 0,-
2Western Digital Caviar SE WD5000AAJS, 500GB€ 0,-€ 0,-
1NZXT Phantom 630 Zwart€ 157,51€ 157,51
1Dell UltraSharp 2007WFP (20.1", 16ms, D-Sub/DVI-I, Zwart)€ 0,-€ 0,-
1HP Compaq LA2405WG Zwart€ 150,-€ 150,-
1Microsoft Windows 8.1 Pro NL OEM 64-bit€ 119,79€ 119,79
1Prolimatech Megahalems CPU-Cooler Rev B.€ 39,95€ 39,95
1Logitech G710+ Mechanical Gaming Keyboard€ 129,-€ 129,-
1Logitech Performance Mouse MX€ 58,95€ 58,95
1Steelseries Qck€ 9,33€ 9,33
1Microsoft Xbox One Wireless Controller Zwart€ 44,59€ 44,59
1Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9€ 74,-€ 74,-
1Logitech G430 Surround Sound Gaming Headset€ 68,77€ 68,77
1Samsung SH-S223C Zwart€ 0,-€ 0,-
1Cooler Master Silent Pro M2 620W€ 0,-€ 0,-
1Samsung 840 series Pro 256GB€ 149,93€ 149,93
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.001,82

Ik zoek een?
  • Processor en -koeler: De i5-750 die ik nu heb is te zwak voor de taken die uitgevoerd worden. Ik ben meer Virtual Machines gaan gebruiken (Linux in Windows en vice versa) en meer zware berekeningen gaan uitvoeren met Mathematica etc.. Vanwege de zware berekeningen die gedaan moeten worden neig ik heel sterk naar een i7-4790K en jup, ik ga overclocken, dus K-versie. Om dit beest fatsoenlijk koel te houden dacht ik eraan een AIO CLC erop te zetten en na veel wikken en wegen neig ik, net zoals in het vorige topic, naar de NZXT Kraken X61 vanwege de mooie resultaten en positieve reviews. Ook de software die erbij zit spreekt me erg aan.
  • Moederbord: Devil's Canyon dus sowieso een Z97 chipset. Er gaat overgelockt worden dus een goede voorziening voor overclocken is toch ook wel gewenst. Na wederom veel wikken en wegen ben ik op de Asus ROG Maximus VII Hero uitgekomen. Dit bord trok mijn aandacht vanwege de positieve reviews, de vele mogelijkheden en het goede geluid wat eruit komt. Ook het color scheme is voor mij erg aantrekkelijk.
  • RAM: Vanwege de vele VM's en het gedrag van Windows lijkt de huidige 8GB te weinig. Ik wil het verdubbelen met nog eens eenzelfde soort 8GB.
  • Videokaart: Deze jongen kan eigenlijk niet achter blijven en wordt ook vervangen door een nieuwe uit de prachtige 970 serie. In principe kan je niet echt fout gaan bij de 970 serie, maar vanwege de lichtelijk hogere clocks neig ik naar de MSI GeForce GTX 970. Er zal vrij veel meer gegamed worden (Tomb Raider, Crysis, Far Cry, The Crew) op 1920x1200 (of WUXGA).
Wat is je budget?
Zegge om en nabij de €1000,00.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel en nVidia. Intel omdat het lekker overclockt en nVidia omdat ik het al jaren gebruik en nog nooit problemen mee heb gehad.

En even in een RML is dit dus wat ik gevonden heb:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-4790K Boxed€ 302,95€ 302,95
1Asus Republic Of Gamers Z97 MAXIMUS VII HERO€ 169,99€ 169,99
1MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G€ 352,-€ 352,-
1NZXT Kraken X61€ 125,50€ 125,50
1Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9€ 74,-€ 74,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.024,44

En jouw vraag is?
Wat denken jullie hiervan, mede-Tweakers? Er is behoorlijk wat zoektijd in gaan zitten (sinds juni ben ik al bezig en ik heb jullie al eens lastiggevallen met zo'n buildtopic) en ik denk zelf dat ik het redelijk voor elkaar heb. De i5/i7 kwestie kostte nogal wat tijd maar na een discussie met TS z'n oude man ervaren vader, kwam de i7 als winnaar uit de bus. Verder vraag ik mij af of ik goed af kan met de 2 stock fans op de X61 of dat er nog twee high-pressure fans bij moeten komen, zoals de NF A-14 fans om een push-pull situatie te creëren. Wat is verder de beste manier om de radiator te monteren? Ik kan 'm onder de kap boven het chassis monteren (zo dus) en de ventilatoren eronder. Misschien kan ik zelfs de ventilatoren ook buiten het chassis kwijt (er zou 55mm ruimte moeten zijn en het rad en de fans zijn beiden 27mm dus het is een gevalletje net wel/net niet). Wat is het slimste om te doen?
Kan ik verder goede resultaten verwachten van de Fan Xpert III op het Asus moederbord met 3-pin fans? Ik weet dat PWM (theoretisch) tot lagere toerentallen kan leiden dan DC regeling, maar maakt dat ook zoveel uit?

For those about to rock answer, I salute you. Alvast hartelijk bedankt voor de reacties, ik hoop dat ik jullie hierna met rust kan laten aangezien ik het gevoel heb dat ik nogal wat aan het vragen ben met twee topics zo snel achter elkaar...
Als er nog wat mist in m'n OP voeg ik het a.s.a.p. toe.

and thanks for all the fish.

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
- Je processor is extreem dik, daar kan ik geen andere suggesties voor geven. Je gaat bezig met VRMs dus dan komt de i7 goed tot z'n recht. Daarnaast vind ik zelf overclocken ook erg leuk, dus de keuze voor de i7-4790K is dan snel gemaakt.

- De RoG lijn van Asus is vrij duur en heeft een hoog gimmick gehalte, maar ik heb zelf de RoG VII Ranger moet ik eerlijk bekennen. Erg mooi moederbord, goed afgewerkt, goed geluid en veel aansluitmogelijkheden. Je kan zeker goede resultaten van de FanExpert software verwachten. De 3 pins aansluitingen van fans worden gewoon prima aangestuurd ten opzichte van het wattage dat geleverd wordt. Het moederbord herkent het IDLE wattage en zal de fans dan ook veel langzamer laten draaien of zelfs uitschakelen als dit kan.

Alternatief: pricewatch: Asus Republic Of Gamers Z97 MAXIMUS VII RANGER
Ietsje goedkoper maar heeft 2 sata aansluitingen minder.

- De 970 GTX kaarten behoeven geen uitleg, deze zijn gewéldig. Ik heb zelf de Asus Strix gekozen die mooi bij het Asus moederbord past en zéér stil is, maar de MSI variant is natuurlijk ook zeer goed. Deze heeft twee PCI-E connectors waardoor je hem wat verder kunt overclocken.

- Je geheugen keuze is logisch aangezien je al 8GB hebt en nu naar 16 GB in Dual Channel gaat.

- De NZXT Kraken ben ik zelf ook aan het overwegen.. wat een brute waterkoeler :D Ik kan er inhoudelijk helaas weinig over zeggen. Ik kan moeilijk zeggen of waterkoeling het waard is.. Een dikke Noctua fan koelt nagenoeg even goed en is vele malen stiller. Als je echter weinig ruimte in je kast hebt of waterkoeling voor het gadget gehalte wilt halen, dan begrijp ik dat volledig!

Verder zou ik vooral niet al te lang blijven wikken en wegen als je al sinds juni aan het nadenken bent ;)

Edit: Wat ik eigenlijk persoonlijk zou doen is misschien sparen voor een leuke monitor met AMVA of IPS paneel. Ik zie dat je HP Compaq een TN paneel heeft. Ik ben een tijd geleden overgestapt naar een IPS monitor en het kleurverschil is echt gigantisch. Wellicht het overwegen waard.

[ Voor 7% gewijzigd door stin00 op 06-11-2014 00:39 ]

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026🪦🪦🪦

• Zalmanman
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12:00
- Top, dan is dat duidelijk!

- En dat scheelt weer extra fans kopen :-) Bedankt voor de bevestiging!

- Het rood/zwarte van het Asus bord en de MSI graka lijkt mij ook mooi passen, beter eigenlijk dan de Strix. Not that it matters tho.
Latere edit: Even de coil whine vergeten van de MSI... Right, dan wordt het toch de Asus. Fout kiezen kan niet - dus dat scheelt.

- Jupperdepup. Makkelijk!

- Weinig ruimte? Kijk eens naar de Phantom 630 ;-) 't is een (misschien een beetje belachelijk) beest. En ik heb je topic net gezien, ja. Ik loop toch echt met het idee te spelen er 4 NF-A14 fans in te hangen. Natuurlijk niet de mooiste ventilatoren maar ze hebben toch wel aardig veel druk en ze zijn stiller dan de NZXT beesten.

[ Voor 8% gewijzigd door Zalmanman op 06-11-2014 15:07 ]

and thanks for all the fish.