Mijn huidige build
aansluiting is als volgt:
PC > Mini display - displayport > Monitor > displayport - mini display > Monitor.
Dit is dus een chained opstelling.
Het probleem kwam als eerst boven water tijdens een potje League of Legends. Dit spel speel ik op monitor 1, waarbij monitor 2 mijn browser, teamspeak en dergelijke andere programma's weergeeft. Tijdens het spelen ging mijn monitor plotseling zwart, waarna hij al snel overschakelde naar energiebesparing.
De enige manier om weer beeld terug te krijgen was voor mij om de stekker uit het scherm te halen. 5 a 10 seconden te wachten tot de monitor daadwerkelijk uitviel, en de stekker weer terug te plaatsen in het stopcontact. Hierna kreeg ik mijn beeld terug en kon ik verder gamen.
Aangezien elke pc wel is een random bug laat zien heb ik hier verder geen aandacht aan besteed.
Echter: De 2 weken hierna kwam het probleem terug, en steeds vaker.
Aangezien mijn monitoren zeer recent zijn aangeschaft lag mijn vermoeden in het defect van 1 van de monitoren.
Wat ik heb geprobeerd met de schermen:
Scherm 1 en 2 omwisselen in de chain.
Scherm 1 gebruiken (2 uit)
scherm 2 gebruiken (1 uit)
In alle drie de scenario's blijft het probleem zich voordoen.
Echter is het volgende veranderd. Ik hoef de laatste dagen het scherm niet meer uit en weer aan te zetten na een zwart beeld. Het beeld keert na enkele seconden uit zichzelf terug.
Na het testen van de 3 scenario's begin ik steeds meer te vermoeden dat het mijn pc zelf is, in plaats van de monitoren.
Wat heb ik geprobeerd aan de kant van de hardware:
GPU overclock verwijderd. Back to stock. (Deze was ge OC'd naar de 7970 GHZ editie)
Probleem blijft zich voordoen.
Iemand tip waar ik nog meer naar zou kunnen kijken ?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD FX-6200 Black Edition | € 139,50 | € 139,50 |
| 1 | MSI 760G-P43 (FX) | € 0,- | € 0,- |
| 1 | XFX Radeon HD 7970 Double Dissipation | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Nexus Prominent R | € 0,- | € 0,- |
| 2 | Dell Ultrasharp U2414H (860-BBCW) Zilver, Zwart | € 207,70 | € 415,40 |
| 1 | Noctua NH-U14S | € 56,95 | € 56,95 |
| 1 | NZXT Sentry Mesh | € 22,52 | € 22,52 |
| 4 | Nexus Real Silent Fan, 120mm | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Kingston KHX1600C9D3K2/8GX | € 79,- | € 79,- |
| 1 | Seasonic M12II 620W | € 81,60 | € 81,60 |
| 1 | Kingston SSDNow V+200 240GB | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 794,97 | |
aansluiting is als volgt:
PC > Mini display - displayport > Monitor > displayport - mini display > Monitor.
Dit is dus een chained opstelling.
Het probleem kwam als eerst boven water tijdens een potje League of Legends. Dit spel speel ik op monitor 1, waarbij monitor 2 mijn browser, teamspeak en dergelijke andere programma's weergeeft. Tijdens het spelen ging mijn monitor plotseling zwart, waarna hij al snel overschakelde naar energiebesparing.
De enige manier om weer beeld terug te krijgen was voor mij om de stekker uit het scherm te halen. 5 a 10 seconden te wachten tot de monitor daadwerkelijk uitviel, en de stekker weer terug te plaatsen in het stopcontact. Hierna kreeg ik mijn beeld terug en kon ik verder gamen.
Aangezien elke pc wel is een random bug laat zien heb ik hier verder geen aandacht aan besteed.
Echter: De 2 weken hierna kwam het probleem terug, en steeds vaker.
Aangezien mijn monitoren zeer recent zijn aangeschaft lag mijn vermoeden in het defect van 1 van de monitoren.
Wat ik heb geprobeerd met de schermen:
Scherm 1 en 2 omwisselen in de chain.
Scherm 1 gebruiken (2 uit)
scherm 2 gebruiken (1 uit)
In alle drie de scenario's blijft het probleem zich voordoen.
Echter is het volgende veranderd. Ik hoef de laatste dagen het scherm niet meer uit en weer aan te zetten na een zwart beeld. Het beeld keert na enkele seconden uit zichzelf terug.
Na het testen van de 3 scenario's begin ik steeds meer te vermoeden dat het mijn pc zelf is, in plaats van de monitoren.
Wat heb ik geprobeerd aan de kant van de hardware:
GPU overclock verwijderd. Back to stock. (Deze was ge OC'd naar de 7970 GHZ editie)
Probleem blijft zich voordoen.
Iemand tip waar ik nog meer naar zou kunnen kijken ?