Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Zoek een specifieke sqlite namespace voor vb.net

Pagina: 1
Acties:
  • 399 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zoek een manier om in vb een sql command uit te voeren en de return waarde gelijk in een variabele of array te plaatsen.

Mvg,
Roald

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2014 06:29 ]

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:10
Wat heb je zelf al gevonden, en waarom hielp dat niet?

[ Voor 49% gewijzigd door ShitHappens op 04-11-2014 06:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog niks gevonden, heb t al lang niet meer gedaan weet dus ook niet waar ik op moet zoeken. Ik moet alleen weten hoe ik de return waarde van een sql command in een variabele kan plaatsen zodat ik verder niet met al die ingewikkelde procedures hoef te werken.

Verwijderd

Topicstarter
Zoiets als dit:

Dim var As String
var = SQLCommand.Execute("Select Username, Password FROM Users WHERE Username = Admin")

If var = Username Then
MsgBox("Succes!")
End If

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
In dat geval heb je je vraag in het verkeerde veld ingevuld. Dan moet je hier zijn: www.google.com of hier ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Room42 op 04-11-2014 06:42 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Verwijderd

Topicstarter
Ja daar heb niks aan jongen, ik stel mn vraag niet voor niets op een forum of wel?

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:10
Dan zit je op het verkeerde forum.

Daarnaast gaat dat stukje code dat je geplaatst hebt nóóit werken. En zul je toch echt op één of andere manier de resultaten moeten parsen.

[ Voor 67% gewijzigd door ShitHappens op 04-11-2014 06:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nerds

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Nou nou, even rustig. Ten eerste stel je geen vraag maar doe je een mededeling (dat je dat zoekt) en ten tweede zijn er regels op dit forum om inhoudsloze topics als dit te voorkomen. Er wordt inzet verwacht.
Geef aan wat je zelf al gedaan hebt om jezelf te helpen.

Wij kunnen wel met hagel gaan schieten, maar als 99% van de hulp die we bieden mis is, is voor ons de lol er snel af.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• hommer
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-11 23:23
Ik kan niet helemaal goed inschatten wat je zoekt maar als ik Google op "visual basic sql query to variable" dan zie ik aardig wat vragen op Stakoverflow die in de richting lijken te komen.
Heb je zelf wel gezocht, is de vraag die waarschijnlijk daarom gesteld wordt....

t.k.a. sig space t.e.a.b.

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Als je al zoiets wilt dan zou ik een stored procedure uitvoeren waarbij je ook nog gebruik kunt maken van return parameters, in jouw geval is dat waarschijnlijk de netste oplossing, al afgezien van het feit dat het uiterst onverstandig is om ongeparameteriseerde SQL uit te voeren.

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
Linq2Sql werkt verreweg het eenvoudigst. Met behulp van de sqlite Nuget helemaal een eitje:

MSDN: LINQ to SQL: .NET Language-Integrated Query for Relational Data
http://www.nuget.org/packages/System.Data.SQLite/

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:25

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Het forum hier is geen helpdesk om ff snel een oplossing te scoren, maar zo gebruik je het nu wel. We zien hier graag terug dat je jezelf ook probeert te verdiepen in de materie, maar dat lijk je nu niet te doen. Dit topic gaat dan ook dicht.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.