Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
Ik overweeg de aanschaf van een Remeha iSense thermostaat (via marktplaats). Deze heeft wel aardige features. Ik weet dat mijn ketel wel Opentherm kan praten.
Echter las ik ergens dat een installatiemonteur had gezegd tegen die persoon dat deze niet gaat werken op een Vaillant.

Ik ben dus benieuwd of dat inderdaad het geval is. Dus is er iemand die dat wel werkend heeft ?
Als je deze werkend hebt, misschien kun je dan ook aangeven als er features zijn die niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:13
Ik gebruik een Remeha iSense thermostaat op een Agpo Econpact 225c ketel (die overweg kan met OpenTherm) en dat gaat prima. Features zoals het weergeven van ketelfoutmeldingen doet hij volgens mij niet (bij een Remeha ketel uiteraard wel). Maar verder kan ik zo geen nadelen vinden. Waterdruk, tapwatertemperatuur enzo kan ik ook zien op de thermostaat.

Oja en ik moet batterijen (3x AA) in de thermostaat plaatsen om de achtergrondverlichting te laten werken. Bij een Remeha ketel krijgt de iSense die voeding vanuit de ketel.

Zou het gewoon proberen, en als het niet werkt heb je de thermostaat zo weer verkocht via Marktplaats lijkt me ;)

[ Voor 68% gewijzigd door ThinkPad op 04-11-2014 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:46
Trek eerst je ketel open, kijk wat er aan aansluitingen zit voor de thermostaat. Heb laatst ook geprobeerd om mijn oude Chronotherm Modulation aan te sluiten bij iemand met zo'n ketel, daar bleek uiteindelijk geen OpenTherm aansluiting op de print te zitten, die is pas bij latere versies toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
_JGC_ schreef op woensdag 05 november 2014 @ 12:21:
Trek eerst je ketel open, kijk wat er aan aansluitingen zit voor de thermostaat. Heb laatst ook geprobeerd om mijn oude Chronotherm Modulation aan te sluiten bij iemand met zo'n ketel, daar bleek uiteindelijk geen OpenTherm aansluiting op de print te zitten, die is pas bij latere versies toegevoegd.
Dat is inderdaad afhankelijk van het jaartal. Die van mij heeft dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-09 13:38
ThinkPadd schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 08:32:
Ik gebruik een Remeha iSense thermostaat op een Agpo Econpact 225c ketel (die overweg kan met OpenTherm) en dat gaat prima. Features zoals het weergeven van ketelfoutmeldingen doet hij volgens mij niet (bij een Remeha ketel uiteraard wel). Maar verder kan ik zo geen nadelen vinden. Waterdruk, tapwatertemperatuur enzo kan ik ook zien op de thermostaat.

Oja en ik moet batterijen (3x AA) in de thermostaat plaatsen om de achtergrondverlichting te laten werken. Bij een Remeha ketel krijgt de iSense die voeding vanuit de ketel.

Zou het gewoon proberen, en als het niet werkt heb je de thermostaat zo weer verkocht via Marktplaats lijkt me ;)
Ik moet toch ook gewoon batterijen plaatsen in mijn ISense terwijl ik een Remeha Calentha ketel heb. En ja, de bedrading is op de OT aansluiting aangesloten.

Dell XPS 17 3D --- Synology 918+ --- Apple TV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Vreemd. M'n ouders hebben ook een Calenta hangen, en daar zitten zo ver ik weet geen batterijen in de iSense. Kan het alleen niet voor je checken, want als ik hem van de muur trek dan is hij z'n klokinstellingen enzo weer kwijt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johoo
Dat is bij mij dan weer niet. Als de batterijen leeg zijn en ik trek de thermostaat van de muur, dan blijven de instellingen gewoon staan. Hmmm.....vreemd allemaal.

Ik weet alleen niet voor hoelang ze erin blijven staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Verschillende versies wellicht? Misschien is het bij m'n ouders ook wel zo dat de instellingen bewaard blijven hoor. Maar bij de iSense die ik thuis heb (versie 19 meen ik) is dat wel zo. Maar dat is dan ook weer op een niet-Remeha ketel, wellicht dat dat nog invloed heeft op de energie die hij van de ketel krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:46
Als ik hier de iSense van de muur trek is de tijd en het lopende programma eruit, programma staat er nog gewoon in.

Dat alleen is al de reden om je iSense van eigen stroom te voorzien, als je een keer de stroom van je ketel haalt om wat voor reden dan ook mag je de tijd opnieuw instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johoo
Enige wat ik me nog afvraag hoe ik kan checken of de isense/ketel op aan/uit of op modulerend ingesteld staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
De iSense werkt sowieso niet op een aan/uit aansluiting. Zou ik ook niet proberen, kans is groot dat je de iSense er mee sloopt.

Op de ketel zitten vaak verschillende aansluitingen, eentje voor aan/uit en een aparte voor modulerend. Even checken in je ketel/handleiding hoe dat bij jouw ketel geregeld is.

[ Voor 13% gewijzigd door ThinkPad op 11-11-2014 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-08 14:18
Ik heb een Vaillant HR Exclusief ketel, die nu nog met een aan/uit thermostaat wordt aangestuurd.
Inmiddels heb ik een tweedehands iSense klaarliggen en de VR33 module voor opentherm op de ketel is hopelijk onderweg. (mits ik straks geen doosje met baksteen geleverd krijg)
Ervaringen met deze combinatie heb ik nog nergens gevonden, dus het is voor mij ook nog een gok.

Panasonic 7kW J-Series Split + 190 liter SWW, 2750+2100Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
IK ben er niet nog helemaal achter of deze goed gaat werken op mijn Vaillant VHR Solide 24-28.
Zover ik nu heb kunnen achterhalen lijkt het erop dat deze niet het warmwater kan uitschakelen. Nu was dat 1 van de hoofdredenen om voor deze thermostaat te kiezen.

Ik heb dat achterhaald door naar een tabel te kijken op: http://otgw.tclcode.com/matrix.cgi#boilers
Ik weet het dataID niet meer welke daar voor nodig was. Maar die ontbreekt in mijn kolom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Nu online

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

De Chronotherm Modulation kan dat wel op mijn Vaillant (zelfde type), en die werkt ook met OpenTherm.

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
Proton_ schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 19:23:
De Chronotherm Modulation kan dat wel op mijn Vaillant (zelfde type), en die werkt ook met OpenTherm.
Ik zit even in de handleiding te kijken van jouw thermostaat maar daar staat niets over het via klokprogramma aan/uit schakelen van warmwater. Wel dat je de WW temperatuur kan instellen (maar niet per periode).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KifArU
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
jobr schreef op maandag 03 november 2014 @ 18:17:
Ik overweeg de aanschaf van een Remeha iSense thermostaat (via marktplaats). Deze heeft wel aardige features. Ik weet dat mijn ketel wel Opentherm kan praten.
Echter las ik ergens dat een installatiemonteur had gezegd tegen die persoon dat deze niet gaat werken op een Vaillant.

Ik ben dus benieuwd of dat inderdaad het geval is. Dus is er iemand die dat wel werkend heeft ?
Als je deze werkend hebt, misschien kun je dan ook aangeven als er features zijn die niet werken.
Van deze ketel zijn 2 versies. Op de oude werkt het niet, op de nieuwe zitten wel aansluitingen voor OT.
Meer info: http://www.vaillant.nl/pr...-hrsolide-toestellen.html

Succes ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Inmiddels heb ik een paar dagen de iSense via de VR30 (OT module) op de Vaillant HR Exclusief draaien.
Ik heb er nog geen problemen mee gehad. Alleen jammer dat ik blijkbaar een ouder model iSense (v19) heb waardoor ik wat tweaking mis.

Wel iets om op te letten, bij mijn iSense stond de WW warmhoudfuctie aan, wat resulteerde in een zeer regelmatig startende ketel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Wat voor tweaking mis je met de v19? Wel mooi dat het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Het schijnt dat je vanaf 25 of 27 ofzo een aantal 'ruwe' ketelparameters kan instellen.
Rol-Co in "Gas besparen door middel van CV tuning"

Oja en ik mis in het menu "Ketel instellen" en alles daaronder.

[ Voor 49% gewijzigd door sjimmie op 19-11-2014 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
Ik heb inmiddels de thermostaat.
Hij werkt dus wel op mijn vaillant ketel.

De thermostaat kan het warmwater dus wel uitschakelen. Echter komt er dan helaas ook helemaal geen warmwater meer, ook al is er vraag. Dan is niet echt praktisch helaas. Ik wilde alleen het op temperatuur houden van het WW uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Ik kan via de iSense op mijn Vaillant wel gewoon de warmhoudfunctie uitzetten (staat permanent uit) en dan heb ik nog wel warm water. Ik denk dat je de warmwaterfunctie en de warmhoudfunctie verwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
sjimmie schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 08:46:
Ik kan via de iSense op mijn Vaillant wel gewoon de warmhoudfunctie uitzetten (staat permanent uit) en dan heb ik nog wel warm water. Ik denk dat je de warmwaterfunctie en de warmhoudfunctie verwart.
Ik heb het over de warmhoudfunctie.
Als ik deze via Menu > Instellingen > Warmwater > Warmhouden op "Continu uit" zet dan krijg ik geen warmwater meer.
De enige manier waarop ik wel warmwater krijg is deze instelling op "Nacht temp uit" zet en zorg dat de
gewenste temp dag en nacht niet onder de "nacht temp" wordt ingesteld. Of natuurlijk op "Continue Aan" zet.
Zodra ik het symbool kraan met streep er door op het display komt, krijg ik geen warmwater als ik de warmwater kraan aanzet.

Heb je exact dezelfde ketel (Vaillant VHR Solide 24-28) ?

Hoe heb je de d04 parameter op de ketel zelf staan?
d04 (Instelling van de warmhoudfunctie) heb ik op 0 = ”ECO” (min. is 32 °C) staan. Maar ik denk niet dat dit wat uit maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Dat is dezelfde instelling die ik bedoel.
Hier staat die op continue uit en ik heb wel warm water.
Her verschil lijkt dan niet in de iSense maar in de ketel te zitten want ik heb een Vaillant hr-exclusief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Hier met mijn Agpo ketel en de iSense ook op 'Continu uit' ook nog gewoon warm water :) Als ik die instelling aanpas naar 'Continu uit' dan gaat het lampje op de ketel van 'Comfort' naar 'ECO'.

Lijkt dus meer een interpretatie van de ketel.

[ Voor 17% gewijzigd door ThinkPad op 26-01-2015 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
Klopt, ligt ook aan de ketel helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w.groot
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 05-11-2021
Goedenavond, ik heb ook een isense aangesloten op een Vaillant HRSolide maar ik krijg een foutmelding f203 - communicatiefout op de thermostaat. Hij is op zowel de ketel als op de thermostaat op Open Therm aangesloten. Iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen?

Alvast bedankt.
Pagina: 1