- Maar je maakt wel wat mee! -
. MacBook Pro 13" iPad (2017) iPhone XS AirPods
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
misschien onterecht dan...."voelt" : altijd zoveel boven de 160.000....Hooglander1 schreef op zondag 02 november 2014 @ 21:53:
Ik snap de max op km aantal nooit zo goed. Liever goed onderhouden en 250k dan slecht onderhouden en 120.
eis is dan misschien beter: onderhoudshistorie bekend.
Starlet P9 is de laatste serie. Die werd gemaakt tot 199.. ?. Maar ik vind het nog een vrij modern karretje.Deviator79 schreef op zondag 02 november 2014 @ 21:50:
welk bouwjaar? en zijn ze een beetje zuinig?
Verbruik kun je wel terugvinden op www.spritmonitor.de
Heb een 323 coupe gehad tot twee jaar terug .fijne auto...reed alleen 1 op 11. Zoek nu wel iets zuinigers.
volgens die site zit de 1.3 op ca 1 op 19..ThinkPadd schreef op zondag 02 november 2014 @ 22:04:
[...]
Starlet P9 is de laatste serie. Die werd gemaakt tot 199.. ?. Maar ik vind het nog een vrij modern karretje.
Verbruik kun je wel terugvinden op www.spritmonitor.de
dat zou echt super zijn..
rij ik alleen nog maar in een Starlet ;-)
De Nederbelg !
Vaak bu'j te bang!
Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.
\[C-BBG] Eerste auto voor starter met klein budget
definier zuinigDeviator79 schreef op zondag 02 november 2014 @ 22:09:
[...]
Heb een 323 coupe gehad tot twee jaar terug .fijne auto...reed alleen 1 op 11. Zoek nu wel iets zuinigers.
en een 323 diesel is ook een stuk zuiniger dan een benzine (in diesel, niet in maandlasten....)
oftewel: compleet afhankelijk van je kilometers per jaar of het voordeliger is of niet....
distributieketting alle onderdelen lekker cheap.
1liter versie doet ong 1op17 en 12.5secs 100 (vergeet autoweek).
1.3liter doet ong 1 op 15 en maakt het binnen de 10secs
je hebt prima zicht rondom en je trekt de c1's er een beetje uit, wat wil je nog meer
swift is ook prima, maar beetje een scheurijzer meestal.
corolla beetje overpriced imo
Nukezone FTW
Ik denk dat het zo'n 1:16 isDeviator79 schreef op zondag 02 november 2014 @ 22:10:
[...]
volgens die site zit de 1.3 op ca 1 op 19..
dat zou echt super zijn..
rij ik alleen nog maar in een Starlet ;-)
Heb de zoekopdracht even wat specifieker gemaakt zodat er geen diesels e.d. tussen staan
https://www.spritmonitor....&activity=180&powerunit=2
1:16 is vrij normaal voor een wat oudere kleine auto die veel stadsverkeer doet. Mijn Yaris doet ook 1:16, en de Fiat Panda (2008) van m'n moeder geloof ik ook.
Ik heb een mazda 323 F op gas gekocht met 2 ton op de teller en en 4 jaar later weer verkocht (met toen ineens wel de nodige gebreken) met 4 ton op de teller. Aanrader dus!
Mazda 121 ook een goed ding.
Oud Mitsubishi busje ook jaaaaren in gereden zonder teveel gebreken. Alleen weggedaan omdat hij te duur was in wegenbelasting (diesel en maar korte afstand naar nieuw werk).
Ford Fiesta meh.
Nu een Renault Megane, zelfde verbruik als fiesta maar pak groter, wel Frans dus onderhoud gaan we nog zien.
Ik zou zeggen, voor degelijkheid, koop Japans.
Micra's zijn behoorlijk roestgevoeligPowrskin schreef op zondag 02 november 2014 @ 23:24:
ben meer voor de nissan micra.
je hebt prima zicht rondom en je trekt de c1's er een beetje uit, wat wil je nog meer
Vaak bu'j te bang!
Toevallig hebben wij afgelopen weekend een Micra 1.3 gekocht voor mijn vriendin, maar die 0-100 in 12 seconden. De 1.0 doet het in meer dan 16 seconden. Je hebt inderdaad veel zicht en het is verder een prima auto, maar qua vermogen schat je hem te hoog inPowrskin schreef op zondag 02 november 2014 @ 23:24:
Verwijderd
Verder is "goedkoop" een afweging tussen vaste en variabele lasten. Het hangt dus af van belangrijkste variabele wat je niet noemt: hoeveel km denk je jaarlijks te rijden?
Oslik blyat! Oslik!
Onze 323 1,3 bg uit 94 rijdt ongeveer 1:15 met veer korte ritjes en iets van 1:17 bij gemengd gebruik.Deviator79 schreef op zondag 02 november 2014 @ 22:09:
[...]
Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320
Zal voor woonwerk verkeer worden plus wat korte ritjes met de kinderen: ca 10k km per jaar..dion_b schreef op maandag 03 november 2014 @ 12:09:
\[C-BBG] Eerste auto voor starter met klein budget idd
Verder is "goedkoop" een afweging tussen vaste en variabele lasten. Het hangt dus af van belangrijkste variabele wat je niet noemt: hoeveel km denk je jaarlijks te rijden?
maar:
Wat mij betreft mag het topic dicht, denk alles wel te kunnen vinden in dat andere topic.
Je bepaalt daar vaak voor 1. imago (want VW), en 2. hoge onderhoudskosten (want VW).
Daarom vaak niet de beste deals.
Sluit ik me bij aan! maar probeer dan de 1.4 te scoren, (te herkennen aan DIS ontsteking) die lopen nog harder en nog zuiniger! 1 op 16!Powrskin schreef op zondag 02 november 2014 @ 23:24:
[ Voor 10% gewijzigd door cactusman op 03-11-2014 15:00 ]
euhmmmm
En de oudere micras zien er beter (of minder slecht) uit dan de nieuwerecactusman schreef op maandag 03 november 2014 @ 14:58:
[...]
Sluit ik me bij aan! maar probeer dan de 1.4 te scoren, (te herkennen aan DIS ontsteking) die lopen nog harder en nog zuiniger! 1 op 16!
Zijn redelijk probleemloze auto's (zeker voor een fransoos
[ Voor 5% gewijzigd door Harry op 03-11-2014 16:48 ]
BMW 535D
Dit topic is gesloten.
![]()