Toon posts:

Fan controllers

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Een paar maanden geleden heb ik mijn eerste pc gebouwd, en ben er ongelofelijk tevreden mee.
Er is alleen een klein dingetje wat me stoort, de fans zijn namelijk enigszins luid.

Het zijn de twee stock casefans die me storen, verder zitten er geen in.
(Kast betreft: pricewatch: Corsair Carbide SPEC-02 Red Led )
Het zijn 3-pin fans, en voor zo ver ik weet zijn die niet te besturen.
Mijn uiteindelijke doel is om deze fans zachter/uit te kunnen zetten wanneer ze overbodig zijn.
De helft van de tijd gebruik ik mijn pc niet voor gamen, maar gewoon voor het doelloos rondsurfen op het internet, of ben ik voor school aan 't werk. Op dat soort momenten lijkt het mij dat de processor (stock cooler) en de grafische kaart (MSI 270x) geen verse lucht toevoer nodig hebben, of wel?

Ik zoek dus naar een manier om twee 3-pin fans uit te zetten wanneer dit niet nodig is. Ik heb geen zin om de fans te vervangen naar 4-pin fans want dat zijn de enige die je via het moederbord kan besturen, voor zover ik heb begrepen. Nou zijn er enkele manieren die ik zelf ben tegen gekomen, zoals het aanschaffen van dit: pricewatch: Zalman Fan Mate 2 alleen zit ik er totaal niet op te wachten om zo'n ding uit mijn kast te hebben bungelen. En na even googelen las ik dat sommige fans als ze onder 50% van hun voltage geleverd krijgen ze gewoon uit slaan, hoe zit dit? Ook heb ik geen zin om 30 euro neer te tellen om een mooie controller in een van mn bays te plaatsen.

Kortom, weten jullie nog een aan te raden/goedkope manier om drie pin fans te besturen via de computer zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UgotHeinzzd
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online

UgotHeinzzd

Wat kèk je nâh!

Hier is toch echt genoeg over te vinden..

[CiP] Aqueum initium TJ09