Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Geschikte 5.1 receiver icm B&W 685 v1 ivm kapotgaan PM7001

Pagina: 1
Acties:

• iuuk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13-11 20:07
Het is weer zo ver, een topic van mij terwijl er al een vergelijkbaar topic staat, maar weer eentje die niet aansluit bij wat ik precies wil. Excuses dus weer.
In mijn vorige topic vroeg ik naar een goedkope receiver als pre-versterker. Toen werd me een DAC aangeraden om het goedkoop op te lossen. Dit werkte... voor twee dagen. Door de recente verhuizing is mijn rechtertweeter beschadigd en waarschijnlijk door het aansturen hiervan (of een andere reden, ik weet weinig van de techniek hierachter) kraakt het rechterkanaal van mijn versterker nu bij elke bron op elke koptelefoon of speaker.
Aangezien het volgens mij niet de moeite of zelfs heel moeilijk is dit te laten fixen zoek ik dan maar meteen naar een goede 5.1 receiver om al mijn problemen in een keer op te lossen. Blij ben ik er niet mee, maar het geld wil ik er wel voor neerleggen, desnoods moet er een deel van m'n gamecollectie aan.

Op deze receiver wil ik eventueel ooit een B&W melkpakjesreeks aan gaan sluiten voor surround (ik zou heel graag dan gewoon een goede center speaker kopen, maar ik betwijfel of dat hier past, dus twijfel ik over melkpakjes). Dat zal niet snel worden, maar het is wel handig daar gewoon meteen een receiver op te kopen, want als ik het doe; dan het liefst meteen goed.

Nu heb ik zelf vooral gekeken naar de Marantz SR-serie, met de 6008 als logische ietwat betaalbare optie. Bij mijn vader, die dezelfde front speakers heeft, heb ik de surroundreeks gehoord icm een 700x receiver, en dat werkt voor mijn eisen in ieder geval goed (behalve soms de center speaker, de duidelijke zwakke schakel). Is de 7000-reeks voor mij misschien ook de beste optie, of kan ik met de 6000-serie alsnog genoeg power halen? Ik weet dat geluid heel persoonlijk is, maar met versterkers en receivers heb ik wel gemerkt dat ik binnen dezelfde prijs/krachtklasse minder waarde hecht aan het verschil dan in speakers of spelers.

In een tl;dr voor het overzicht:

Ik zoek een receiver
Icm B&W 685 speakers
Ter vervanging van een PM7001, maar met surround-opties voor later als ik de loterij win
Ik kom zelf weer uit bij Marantz, waar ik tevreden mee was. Welke serie en versie is echter de vraag.

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-11 12:40

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica