Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Net gebouwd, geen beeld

Pagina: 1
Acties:

• MuFFIN 007
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-09 01:08
Ha,

Zojuist een nieuwe pc gebouwd voor gezinslid hier thuis. Eén klein probleempje, wanneer ik het ding start gaat alles draaien maar ik krijg geen beeld op de monitor :/ Heb even gegoogle''t en was al bang dat de CPU niet ondersteund zou worden, maar dat blijkt net een andere mobo versie te zijn. Waarschijnlijk is het iets stoms wat ik verkeerd heb staan / vergeten ben, weten jullie raad?

- Gigabyte GA-970A-UD3P
- AMD FX 6300
- Crucial MX 256GB SSD
- 8 GB Crucial Ballistix DDR3 1600
- Corsair Builder CX430
- Club3D Radeon R9 270 '14Series
- Aerocool GT Advanced
- Iiyama X2377 HDS (via DVI)

Alles is gloednieuw vanuit de doos, geen hergebruikte componenten.
Kan dus niet in de BIOS komen, om te kijken wat er is. Hoor ook geen POST beeps, dus daar lijkt ook niet echt iets mis te zijn. Nogmaals, het is vast iets doms.. 8)7

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Troubleshooter al doorgelopen? Geen beeps = fout, er is bijna altijd wel minstens 1 beep als de POST klaar is.

• MuFFIN 007
Yep, heb de route in de Gigabyte manual doorlopen. Blijf daar hangen bij de stap 'geen beeld', waar staat dat er waarschijnlijk iets mis is met PCI-E, GFX, of monitor. Daar heb ik dus niet zoveel aan :P Zou ik de beeps altijd moeten horen? Heb geen speaker aangesloten namelijk..

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Nee, die van Tweakers.net, die mensen eerst doorlopen voor dat ze een forumpost maken ;)

• MuFFIN 007
Je bedoelt de aanwijzingen in de FAQ?

Heb 't volgende in ieder geval al gedaan:
- Voeding ontladen
- DVI kabel omgedraaid
- Monitor preset vastgezet op DVI
- DVD Drive testen (werkt > gaat open en direct weer dicht)
- RAM verwissel van slot 2 + 4 naar slot 1 + 3
- Stroomkabels nagekeken (CPU 8 pins / Mobo 24 pins / GFX 6 pins)

Vond deze post, van iemand met zelfde bord + cpu. Zijn probleem wordt helaas niet opgelost.. http://www.tomshardware.c...-beep-signal-monitor.html

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Andere monitor > andere DVI kabel misschien geprobeerd?

hi!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-11 22:36
Voeding lenen, en testen of het aan je voeding ligt.

Kijk goed alle handleidingen na of je niet een kabel vergeten bent.
Dan zoveel mogelijk hardware gaan losmaken en dan weer testen.

[ Voor 20% gewijzigd door jan99999 op 02-11-2014 07:25 ]

• MuFFIN 007
Pc start op, verlichting en alle fans werken dus gewoon. Dan ligt het toch niet aan de voeding..?!

Monitor werkt, getest met andere pc..

Heb ik niet gewoon de pech een DOA bord ontvangen te hebben? Ik bedoel; op basis van wat ik nu zie ga ik wel die kant op.. Alleen raar dat zaken als de DVD drive wel gewoon werken.. Jammer dat er geen IGP is die ik kan testen, maar ik zal ook nog een andere GPU proberen.

EDIT: hier nog iemand met deze config en problemen: http://www.tomshardware.c...ud3p-display-startup.html

[ Voor 14% gewijzigd door MuFFIN 007 op 02-11-2014 09:11 ]

• Sigm4tic
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 02-07 19:21

Sigm4tic

High Five!

Wat raar, jij hebt bijna dezelfde build als ik en ook ik heb deze problemen. Ik heb mijn moederbord RMA gehad en ze vertelden dat het geheugen wel vaker problemen opleverde (die jij ook hebt). Toen heb ik een andere gekregen van Kingston (HyperX Fury) en krijg nog steeds geen beeps, maar wel twee beeps. Ik heb een andere videokaart dan jij, die ik ga testen in een andere pc , dus als die het wel doet, moet het de voeding wel zijn.

Ik zal wel even vertellen hoe het gegaan is, omdat dit misschien voor jou wel interessant is.

Searching for the path of the least resistance using an ohmmeter

• MuFFIN 007
Ok, dus Gigabyte gaf aan dat het niet aan het mobo lag? Apart.. want dat is wel hetgene meest voor de hand ligt (pc start op, alle fans + led verlichting werkt gewoon hier)

Inmiddels volgende getest:
- Andere DVI kabel
- Als ik de kabel aansluit of lostrek krijg ik op monitor wel melding 'kabel losgekoppeld' bij weghalen of 'geen signaal' bij aansluiten. Er lijkt dus spanning door te lopen.
- Enkele RAM stick gebruik ipv dubbel, zowel in slot 1 als slot 4
- Zonder RAM sticks krijg ik ook geen POST beeps, dus denk dat ik gewoon geen ingebouwde speaker heb. Jammer, want die heb ik hier volgens mij ook niet meer liggen.
- Alle front I/O kabels en SATA apparaten losgekoppeld van mobo (DVD, SSD, USB, Sound), niet van voeding

Wat ik nog kan (en ga) proberen:

- Ander merk / snelheid RAM
- Andere GPU, nieuwe testen in ander systeem
- Andere voeding testen

Als dit het allemaal niet is vrees ik dat moederbord echt kaput is, maar dan alsnog hoor ik graag tips / dingen die ik zelf nog kan proberen :)

EDIT: GPU vervangen door 'a known working one' biedt geen resultaat, is een HD4670 die ook nog eens geen externe 6 / 8 pins nodig heeft dus zou nog lichter voor voeding moeten zijn, maar krijg bij opstarten steeds 'no signal'.

[ Voor 14% gewijzigd door MuFFIN 007 op 02-11-2014 12:20 ]

• MuFFIN 007
Sigm4tic schreef op zondag 02 november 2014 @ 09:08:
Wat raar, jij hebt bijna dezelfde build als ik en ook ik heb deze problemen. Ik heb mijn moederbord RMA gehad en ze vertelden dat het geheugen wel vaker problemen opleverde (die jij ook hebt). Toen heb ik een andere gekregen van Kingston (HyperX Fury) en krijg nog steeds geen beeps, maar wel twee beeps. Ik heb een andere videokaart dan jij, die ik ga testen in een andere pc , dus als die het wel doet, moet het de voeding wel zijn.

Ik zal wel even vertellen hoe het gegaan is, omdat dit misschien voor jou wel interessant is.
Begin te denken dat het inderdaad aan het RAM ligt, blijven weinig opties meer over. Hoe los ik dit qua garantie dan het beste op? RAM terugsturen of support aanvragen bij Gigabyte? Als blijkt dat het echt aan deze specifieke sticks ligt (zou bizar zijn, is ongeveer nummer 1 qua verkoopaantallen op dit moment) wil ik uiteraard wel m'n geld terug om dat te besteden aan een merk en type wat wel werkt.. :/

• Sigm4tic

Sigm4tic

High Five!

Ik heb mijn spul bij megekko gekocht en heb toen een rma aanvraag gedaan voor het moederbord en geheugen. De verzendkosten moest ik in eerst instantie zelf betalen en bedroeg 6€. Nadat ze hem hebben onderzocht vertelden ze over de compatibiliteit en zeiden ze dat er beter een ander geheugen in kon. Ik heb toen gezegd dat ik twee sticks voor 10€ duurder had gezien en dat ze de verzendkosten niet op mijn rekening hoefden te storten. 10 Minuten later kreeg ik bericht dat ze het moederbord en het nieuwe geheugen hadden gestuurd en een dag later (gisteren) had ik de boel in huis.

Ik had precies dezelfde geheugensticks en die deden het bij mij in eerste instantie gewoon.

Kortom; gewoon terugsturen, maar neem wel overal foto's van i.v.m. beschadiging tijdens vervoer.

• MuFFIN 007
Hm, RAM blijkt toch niet het probleem te zijn.. Heb de Ballistix vevangen door één 2gb ddr3-1333 low profile van Kingston die hier nog lag, en in alle slots uitgeprobeerd. Nog steeds elke keer 'no signal'. Heb de Ballistix ook nog in een andere pc getest en daar werkten ze prima. Kortom; geheugen is ok.

Behalve voeding heb ik echt geen idee wat ik nog meer kan doen, hoe kan ik uitsluiten dat het moederbord echt kapot is?

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:20
MuFFIN 007 schreef op zondag 02 november 2014 @ 13:16:
Behalve voeding heb ik echt geen idee wat ik nog meer kan doen, hoe kan ik uitsluiten dat het moederbord echt kapot is?
  • Voeding vervangen door een gegarandeerd werkende voeding
  • Moederbord vervangen door hetzelfde type. Als 'ie dan nog steeds niet werkt, dan zit het toch ergens anders (of heb je de pech twee keer een defect moederbord te hebben)

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-11 23:14

AzzKickah

06-CENSORED

"To enable AM3+ AMD FX-Series CPU support, please update your motherboard with the most current BIOS found in your motherboard’s download section."

http://www.gigabyte.com/p...uct-page.aspx?pid=4717#ov

Wellicht dat je eerst de BIOS moet updaten om die CPU te kunnen ondersteunen.

• MuFFIN 007
Volgens deze lijst wordt FX 6300 out of the box ondersteund (was ook al ander topic op Tom's hardware over)

http://www.gigabyte.com/s...pport-popup.aspx?pid=4717

• MuFFIN 007
Probleem is opgelost, na CPU nog eens van moederbord gehaald te hebben om te kijken of de koelpasta nog goed zat viel me op dat hij verkeerd in de socket zat :3

Ben Intel processoren gewend en die kunnen er écht maar op 1 manier in, maar blijkbaar ligt dat bij AMD anders. Waren paar contactpinnen verbogen, heb ik met speld weer recht kunnen krijgen. Hierna start en nadat de fan even aan / uit ging had ik beeld (BIOS)! Dat zal het dus wel geweest zijn, en voor mij een goede les dat voordat je het moederbord afschrijft nog eens heel goed kijkt naar de CPU / Koeler / Socket. :P Eigenlijk wel logisch, zonder CPU gebeurt er niets, dus ook geen POST / BIOS / etc..

Heeft me flink wat overbodige uren gekost, maar erg bedankt voor jullie hulp. Ben allang blij dat ik nu verder kan bouwen zonder RMA te hoeven doen - wat weer een paar dagen zou kosten.

• bladerash
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-11 14:19
Bij AMD kunnen ze ook maar op 1 manier in, dan had je de contactpinnen ook niet verbogen he. ;)

• Sigm4tic

Sigm4tic

High Five!

Haha, mooi dat jouw probleem opgelost is. Was het bij mijn probleem ook maar zo makkelijk verholpen achteraf. :-)

• MuFFIN 007
Tja, dat is waar. En ik maar denken dat ik na >10 pc's om en verbouwen wel ongeveer wist hoe het werkte :P

Blijf jouw probleem dan alsnog raar vinden hoor Sig, dat geheugen doet het op sommige borden (die van mij) blijkbaar wel prima! Nouja, als je van de shop nieuw spul gehad hebt maakt het uiteindelijk ook niet uit ;)

• Sigm4tic

Sigm4tic

High Five!

Muffin, Kijk anders maar even in mijn topic; PC gaat niet (meer) aan
Ze hebben het moederbord defect geconstateerd en toch weer teruggestuurd, maar dit is beter in mijn topic te bespreken dan in de jouwe.

Pagina: 1