Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Sigm4tic
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 02-07 19:21

Sigm4tic

High Five!

Topicstarter
Hallo iedereen,

Dit is een uitbreiding van mijn vorige probleemtopic: Mijn PC = Doornroosje geworden?

Kort samengevat:
PC werkte perfect, een uur later niet meer aan. Wel twee beeps. Alle trucjes gebroepeerd, maar hielp niets. Moederbord en geheugen teruggestuurd.

Twee weken later (nu):

Ik kreeg na twee weken te horen dat het moederbord en geheugen niet compatible was en heb een ander geheugen mogen ontvangen samen met het moederbord dat het volgens hen wel gewoon deed. Nu heb ik alles weer geinstalleerd en krijg weer twee beeps en geen beeld. Ik dacht zelf dat misschien de videokaart of de voeding kaduuk is, maar dit lijkt me sterk. Ik heb nog niet alle trucjes gehad en hoop dat ik bij een vriend de videokaart kan testen, maar kunnen jullie mij helpen?

Kunnen jullie mij helpen? :'(

Mijn PC:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD FX-6300 Black Edition€ 89,95€ 89,95
1Gigabyte GA-970A-UD3P€ 74,-€ 74,-
1Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 With Boost€ 159,90€ 159,90
1Seagate Desktop HDD, 1TB€ 46,50€ 46,50
1Aerocool GT-A Black Edition€ 55,64€ 55,64
1Microsoft Windows 8.1 NL OEM 64-bit€ 81,95€ 81,95
1Kingston HyperX Fury black HX318C10FBK2/8€ 73,-€ 73,-
1Samsung SH-224DB Zwart€ 12,89€ 12,89
1Seasonic S12II-Bronze 520W€ 52,70€ 52,70
1Crucial MX100 128GB€ 59,74€ 59,74
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 706,27

Searching for the path of the least resistance using an ohmmeter

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-11 22:36
Wat je kunt testen, test en meld het hier.

Dan zoveel mogelijk hardware loskppelen, en dan testen.
Kontroleer ook alle kabels goed? Ook in de kabels kijken.
Geen kabel vergeten? Kijk de handleidingen goed na.
Videokaart eruit halen en opnieuw erin zetten.

Voeding misschien, start de pc wel door, leen een voeding en probeer te testen.

Nog niks, dan moederbord op een stuk karton opbouwen met zo min mogelijk hardware.

• Sigm4tic

Sigm4tic

High Five!

Topicstarter
Is goed, zal ik doen. Meer informatie later vandaag.

• Sigm4tic

Sigm4tic

High Five!

Topicstarter
Bednkt voor je reactie, maar ik weet inmiddels wat het probleem is. Megekko heeft ook geconstateerd dat het moederbord defect is, maar kon hem niet onder de garantie laten repareren/nieuwe sturen. Hier kwam ik echter pas achter toen ik de factuur nog eens goed las. Wat ik in eerste instantie niet heb gedaan, omdat ik de computer graag af wilde bouwen en toch niets heb betaald. Ik ga nu kijken of ik hem toch voor garantie kan terugsturen.

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-11 16:29
De pricewatch: Kingston HyperX Fury black HX318C10FBK2/8 is niet aanwezig op de QVL van je moederbord. Dat zou een mogelijke oorzaak kunnen zijn van je problemen.

Altijd geheugensetjes nemen die op de QVL van je mobo staan.

[ Voor 18% gewijzigd door Snowwie op 03-11-2014 04:11 ]

Mijn YouTube Channel

• Sigm4tic

Sigm4tic

High Five!

Topicstarter
Dat kan ik mij voorstellen dat je dat zou doen, maar er staat wel bij; "Memory modules listed below are for reference only. Due to massive memory models on the market, we can only verify some of them."

Het vorige geheugen deed het ook gewoon, maar doordat ze in een mailtje niets vertelden over een defect moederbord en alleen over verkeerd ramgeheugen heb ik een ander ramgeheugen meegekregen samen met mijn defecte moederbord. Vraag mij echter niet hoe hij defect is geraakt.

Raar toch?!

• Sigm4tic

Sigm4tic

High Five!

Topicstarter
Voorzover iemand dit leest. Eerst wilden ze hem niet onder garantie behandelen omdat een van de clipjes van een ramslot kapot was. Dit heb ik echter niet zelf gedaan en was al zo toen ik hem kreeg. Na een aantal formele mailtjes heb ik het voor elkaar gekregen om hem toch RMA te mogen sturen.

Ik ben benieuwd naar wat er nu zal gebeuren.

Pagina: 1