Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Mijn PC = Doornroosje geworden?

Pagina: 1
Acties:

• Sigm4tic
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 02-07 19:21

Sigm4tic

High Five!

Topicstarter
Beste Tweakeraars,

Ik heb dit weekend mijn nieuwe PC in elkaar gezet en deze deed het direct. Na het installeren van Windows 8.1 en de drivers heb ik verschillende keren mijn PC opnieuw op laten starten en was er niks aan het handje.

De computer stond aan en ik werd voor het eten geroepen. Ik heb de computer op slaapstand gezet en ben gaan eten. Na het eten kom ik terug en zie ik geen beeld op m'n monitor, maar de computer staat wel aan (fans enz.). De enige manier waarop ik hem uit heb kunnen krijgen was via de schakelaar op de voeding.

Ik heb de computer weer opgestart en kreeg twee 'beeps' te horen. Nog steeds geen display via HDMI, maar de fans draaien wel. Nu heb ik al verschillende dingen geprobeerd van moederbord tot geheugen, maar niets lijkt te werken. Het lijkt wel alsof de computer in slaap is gegaan en niet meer wakker wil worden :z . Ik heb btw. geen andere computer waar ik onderdelen op kan proberen.

Kunnen jullie mij vertellen wat er gaande is en eventueel jullie ervaringen/meningen/oplossingen noemen?

M.V.G. Yorick

Dit zijn de producten die erin zitten:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD FX-6300 Black Edition€ 89,90€ 89,90
1Gigabyte GA-970A-UD3P€ 67,95€ 67,95
1Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 With Boost€ 159,90€ 159,90
1Seagate Desktop HDD, 1TB€ 47,40€ 47,40
1Aerocool GT-A Black Edition€ 55,64€ 55,64
1LG 22MP55HQ-P Zwart€ 106,50€ 106,50
1Microsoft Windows 8.1 NL OEM 64-bit€ 81,95€ 81,95
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 62,95€ 62,95
1Samsung SH-224DB Zwart€ 13,69€ 13,69
1Seasonic S12II-Bronze 520W€ 52,03€ 52,03
1Crucial MX100 128GB€ 59,46€ 59,46
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 797,37

Searching for the path of the least resistance using an ohmmeter

• RemyWD
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 29-11-2023
2 short beep :CMOS Error 1
http://www.gigabyte.com/s...ads/faq-page.aspx?fid=816

Zoek op je mobo naar een Clear CMOS Jumper.

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/cijv6/3485609fc4.png

[ Voor 36% gewijzigd door RemyWD op 19-10-2014 12:18 ]

• Sigm4tic

Sigm4tic

High Five!

Topicstarter
Oké, deze site had ik zelf nog niet, maar dan zou je een clear CMOS moeten doen via de jumpers. Dit heb ik geprobeerd via de beschreven methode in de handleiding en dit werkt niet. Ook niet als ik de CMOS batterij er 30 minuten uit haal. Ik krijg dan weer de 2 'beeps' en nog steeds geen display.

Kan de batterij misschien leeg zijn ofzo?

Ik heb op het moment de batterij eruit gehaald. Al een uur ofzo. Zou dit kunnen helpen?

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:46

Thomg

Aww yiss

Je kan nog proberen alles te ontkoppelen behalve essentials, maart dit klinkt als een gare mobo.

• Sigm4tic

Sigm4tic

High Five!

Topicstarter
Ik heb een hoop combinaties geprobeerd in het ontkoppelen, maar wat versta jij onder essentials? Als ie echt gaar is dan zal ik hem helaas terug moeten sturen. Zou ik wel een beetje van balen.

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Sigm4tic schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 13:59:
Ik heb een hoop combinaties geprobeerd in het ontkoppelen, maar wat versta jij onder essentials? Als ie echt gaar is dan zal ik hem helaas terug moeten sturen. Zou ik wel een beetje van balen.
CPU+RAM+PSU.
Hij zou als het goed is een andere beep moeten geven ( 9x / 1l 3s ).

• Sigm4tic

Sigm4tic

High Five!

Topicstarter
Ik heb zojuist geprobeerd wat je zei, CPU,RAM en PSU en dan met een paperclip aanzetten, maar dan krijg ik nog steeds die twee beeps.

• RemyWD
1 RAM kaartje er in, andere er uit laten. Nog steeds niks? RAM kaartjes omwisselen en kijken of het dan wat doet.

With that said, klinkt toch echt alsof mobo gestorven is..

• Sigm4tic

Sigm4tic

High Five!

Topicstarter
Heb ik een minuut geleden geprobeerd en nog steeds hetzelfde resultaat. Ik moet m'n mobo maar terugsturen. Kan er trouwens ook iets met de RAM-kaartjes zijn?

• Thomg

Thomg

Aww yiss

http://www.gigabyte.com/p...uct-page.aspx?pid=4717#ov

To enable AM3+ AMD FX-Series CPU support, please update your motherboard with the most current BIOS found in your motherboard’s download section.

Hmmmmmm

Lijkt me wel erg onwaarschijnlijk aangezien die het wel eerst deed, hij had het dan nooit moeten doen.

Heb je nog ergens anders een pc liggen waar je onderdelen in kan testen?

[ Voor 28% gewijzigd door Thomg op 19-10-2014 15:13 ]

• Sigm4tic

Sigm4tic

High Five!

Topicstarter
Nee, dit is mijn eerste desktop en tevens tweede computer. Mijn andere computer is een laptop. Hoe kan je dit testen dan?

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Nog een andere pc hebben waarbij je onderdelen kan testen.

Maarja, je kan er wel vanuit gaan dat je mobo overleden is.

• Sigm4tic

Sigm4tic

High Five!

Topicstarter
Oké, in ieder geval bedankt voor de hulp en dan zal ik wachten op reactie op het mailtje dat ik megekko heb gestuurd.

• RemyWD
Maak wat foto's van je mobo voordat je 'm RMA stuurt. Zo heb je wat bewijs mochten ze zeggen dat het je eigen schuld is (verbogen pinnetjes/dit dat afgebroken).

Zal niet de eerste winkel zijn.. :P

• Sigm4tic

Sigm4tic

High Five!

Topicstarter
Ja gewoon overal foto's van maken, maar dan moet ik zeker ook nieuwe koelpasta halen als ik de cpu koeler eraf haal.

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-11 12:42

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Kun je beter altijd doen bij het verwijderen van een koeler. Aangezien je systeem nog nieuw is zal het niet alteveel uitmaken. Het probleem is meestal dat er stof/vuil op de pasta komt te zitten en als je die weer terug plaatst zit het er ook bij. Je kan kijken naar de duurdere pasta maar zelf gebruik ik gewoon die witte prut in een handige spuit.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• Sigm4tic

Sigm4tic

High Five!

Topicstarter
Dan zal ik waarschijnlijk eerst gewoon zonder nieuwe koelpasta doorgaan en dit later misschien nog wel doen.

• Sigm4tic

Sigm4tic

High Five!

Topicstarter
Ik heb inmiddels een retour aangevraagd bij Megekko, eens kijken hoe ze reageren... Wordt vervolgd

Verwijderd

Sigm4tic schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 19:05:
Dan zal ik waarschijnlijk eerst gewoon zonder nieuwe koelpasta doorgaan en dit later misschien nog wel doen.
Niet doen, gewoon nieuwe tussen doen, kost een paar euro.
Het is niet alleen vuil wat er tussen komt, maar vooral luchtbelletjes en dat is echt niet goed.
Dan heb je kans dat een paar cores erg heet worden. Als de koeler eraf gaat moet je het gewoon ALTIJD vernieuwen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2014 02:55 ]

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Verwijderd schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 02:51:
[...]

Niet doen, gewoon nieuwe tussen doen, kost een paar euro.
Het is niet alleen vuil wat er tussen komt, maar vooral luchtbelletjes en dat is echt niet goed.
Dan heb je kans dat een paar cores erg heet worden. Als de koeler eraf gaat moet je het gewoon ALTIJD vernieuwen.
Eh, ik heb het de laatste keer verzuimd en het koelt prima.

Verwijderd

Ik zou het voor die paar euro zeker niet laten, en ik zeg ook niet dat het gebeurt, ik zeg dat het kan gebeuren.
Ik maak alleen de risico's duidelijk. Je zit zo'n beetje iemand te adviseren zijn oude koelpasta te gebruiken 8)7
Ik snap ook niet goed waarom je het zou laten, zon tube kost 3 euro, daar doe je wel 20 processors mee ofzo. En veel moeite kost het ook niet.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2014 03:24 ]

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Bedoel meer te zeggen dat het niet het einde van de wereld is, als de cpu warmer wordt dan normaal weet TS wel waarom ;)

• Sigm4tic

Sigm4tic

High Five!

Topicstarter
Allereerst wil ik je vragen om de CMOS batterij los te koppelen van het moederbord en deze opnieuw te plaatsen en controleren of je systeem doorstart naar de BIOS. Wanneer dit lukt wil ik je verzoeken om in de BIOS de XMP functie aan te zetten en een memtest uit te voeren. Deze klacht wordt namelijk mogelijk veroorzaakt door defect geheugen.

Mocht de memtest aantonen dat het geheugen defect is dan heb je direct het probleem geconstateerd en kunnen wij deze uitwisselen. Mocht uit de memtest blijken dat het geheugen niet defect is dan lijkt het mij verstandig om de OS te her-installeren.

Dit heb ik als reactie gekregen op het mailtje dat ik naar Megekko heb gestuurd. Ik heb de batterij er een uur uitgelaten en toen er weer in gedaan. Daarna ben ik met de ram sticks bezig geweest te verplaatsen, maar moet ik die batterij er dan steeds weer uithalen of is een keer wel genoeg?

• RemyWD
Kun je überhaupt wel in de BIOS komen? Zo nee, negeer e-mail en RMA..

• Sigm4tic

Sigm4tic

High Five!

Topicstarter
Nee, wat ik ook doe ik blijf twee beeps krijgen. Ik heb ook al toestemming om het moederbord RMA te doen en ik zak eens kijken wat voor antwoord ik krijg als ik ze antwoord.

Pagina: 1