Toon posts:

Externe Harde Schrijf kopen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweaker's,

Ik ben op zoek naar een geschikte externe harde schrijf.

Waar heb ik hem voor precies nodig?

Mijn hobby is fotograferen. Ik heb dan ook momenteel zo'n 15.000 foto's op mijn computer staan. Ik zou absoluut niet willen dat deze door een probleem verloren zouden gaan. Daarom dat ik op zoek ben naar een geschikte externe harde schrijf.

Ik vind het erg lastig om te zoeken naar een harde schrijf! Daarom hoop ik dat jullie mij wat kunnen helpen.

Ik zoek dus een geschikte externe harde schrijf voor bovengenoemde info, met veel geheugen en wat niet honderden euro's kost.

Ik hoop dat jullie mij wat kunnen helpen!

Alvast dank,

Koen

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-02 22:17
Zoek op het internet hoe je een backup kunt maken van belangrijke files.
Je hebt minimaal 2 externe hd's nodig, dus niet 1.
Als je het heel erg goed wilt doen moet je ook nog 1 copie op een andere plaast hebben, dus niet waar je andere backup is.
Je pc geld dus niet als backup.
Nooit alle backups aansluiten op je pc(of via netwerk), een virus kan deze wissen/encrypten.
Thematopic: Backups

Welke hd maakt niet zoveel uit, zou wel 2 verschillende merken kopen.(seagate op dit moment niet kopen, de 3 TB schijf dan).

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Veel maakt het inderdaad niet uit.
Vraag je dus af: hoe groot moet de schijf zijn: kijk daarvoor hoe groot je map met fotos is, en verdubbel dat. Dan weet je of je een 500 MB schijf zoekt, of misschien toch 3 TB.

Hierzo staan de schijven op een rijtje, zoals je ziet kost dat echt geen honderden euros. http://tweakers.net/categ...harde-schijven/producten/

Verdiep je verder in backups, want als je ze echt niet kwijt wil, is het niet slim ze allemaal op 1 schijf te hebben. Elke harde schijf gaat namelijk eens kapot, en dan ben je alles kwijt.

Verwijderd

Move OT->CAA

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2014 21:21 ]

Verwijderd

Misschien is een basis NAS een oplossing?