Toon posts:

Mac mini, wat er bij?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil voor een Mac mini gaan, omdat een imac toch wat duurder is en de mac mini het zelfde kan.

Ik wil graag de 2,6-GHz Mac mini kopen.

Nu een aantal vraagjes:

-Wat voor beeldscherm moet ik er bij kopen?
-Toetsenbord gewoon de originele?
-Een logitech muis word aangeraden, door jullie ook of toch voor eentje van Apple gaan?

Mijn budget is ongeveer €1.000 (liefst lager)

De mac mini kost €670 met studenten korting.
Het toetsenbord kost ongeveer €70.

Ik zit nu dus op een totaal van €740.

Nu moet ik nog een goed beeldscherm hebben van 21.5 inch en een muis. Graag jullie aanraders! :)

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Over welke Mac Mini heb je het? Deze?

Scherm, elke met een HDMI aansluiting voldoet.

Toetsenbord en muis? Ik heb bij mijn iMac zowel het standaard toetsenbordje als de Apple Magic Mouse en die bevallen nog steeds goed.

Wat ga je er trouwens mee doen? Anders voldoet de [url= Selecteer ]energiezuinige 1,4Ghz iMac[/url] ook, die hier op Tweakers te krijgen is voor onder de €1000. Meegeleverd krijg je een zeer goed 1080p IPS scherm, luidsprekers (in mij iMac van de vorige generatie zijn die van hoge kwaliteit) en de toetsenbord (€70) en muis (€70).

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Verwijderd

Topicstarter
Vooral Photoshop, verschillende browsers tegelijk enz, daar is het instapmodel niet goed genoeg voor. Maar met welk HDMI scherm krijg ik mooi beeld?

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-02 20:00
Verwijderd schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 14:20:
Vooral Photoshop, verschillende browsers tegelijk enz, daar is het instapmodel niet goed genoeg voor. Maar met welk HDMI scherm krijg ik mooi beeld?
Kan prima op een instapmodel zolang je niet met 200 layers werkt in PS. Internetten kan er ook prima op (duh!).

Verwijderd

Topicstarter
hmm, maar als ik nou Photoshop, mail, sublime, safari, chrome, firefox tegelijk ga draaien, blijft ie dat trekken? En als die nieuw is natuurlijk wel dan zijn ze altijd het snelst maar ook over een jaar of 2 jaar?

• MK_
  • Niet online

MK_

Verwijderd schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 14:25:
hmm, maar als ik nou Photoshop, mail, sublime, safari, chrome, firefox tegelijk ga draaien, blijft ie dat trekken?
Dat hangt vooral af van de grote van de RAM, als Chrome, Mail e.d idlen verbruiken ze bijna geen CPU kracht.
En als die nieuw is natuurlijk wel dan zijn ze altijd het snelst maar ook over een jaar of 2 jaar?
In ieder geval sneller dan een 2 jaar oude Windows PC :+ Hangt trouwens het meeste van je HDD af, dat is het langzaamste component van je hele PC die steeds trager word naar mate er meer op komt.

Na het leze van dit: Nieuwe iMac kopen, welke? Of toch voor 2013 gaan? vraag ik me toch af waarom je de Mac Mini/iMac wil. Sluit je MacBook Pro aan op een extern scherm, koop je een toetsenbord erbij (muis heb je waarschijnlijk al) en klaar is Kees.

[ Voor 17% gewijzigd door MK_ op 31-10-2014 14:29 ]

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Verwijderd

Topicstarter
Daarom ook nog een rede om voor de mac mini te gaan, als ik daar een SSD wil inbouwen is dit eenvoudiger dan bij de iMac.

Ik denk dus toch dat het de mac mini word, maar nu om terug te komen op mijn vraag, welk beeldscherm raden jullie aan? En toch voor de standaard toetsenbord en muis gaan?

• MK_
  • Niet online

MK_

Welk scherm heb je zelf in gedachten? En qua toetsenbord & muis, dat is vrij subjectief. Ga eens naar een winkel en voel aan welke in your opinion de beste is.

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-02 20:00
Waarom niet gewoon doorwerken op je laptop met SSD zoals MK zegt? veel verschil in performance zal er niet zitten, zeker niet als je een 15" MBP hebt. Die is zelfs sneller :)

• rayhil
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-05-2022
Is een mooi systeem, veel plezier ermee!

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ik ook voor thuis gewoon een vaste computer wil. Deze gebruik ik vooral voor school en als ik naar mensen toe moet. Het is dus makkelijk om thuis een vaste computer te hebben waarop ik kan werken. Welk beeldscherm van 21,5 inch raden jullie aan?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2014 16:01 ]

Pagina: 1