Toon posts:

Nieuwe iMac kopen, welke? Of toch voor 2013 gaan?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zit te denken om een iMac aan te schaffen. Ik heb nu een Macbook Pro (2011) met ssd (zelf ingebouwd). Deze wil ik blijven gebruiken voor school enz, en de iMac voor thuis.

Nu heb ik een aantal vragen, ik heb heel wat opgezocht maar ben er niet wijzer van geworden..

Waarvoor ga ik hem gebruiken:

Ik gebruik hem vooral voor programma's als photoshop, sublime en maak veel gebruik van verschillende browsers.

Ik heb wat informatie opgezocht, en klopt het dat je een SSD er niet meer zelf in kunt bouwen bij de nieuwe iMac? Apple vraagt veel geld voor het uitbreiden van een SSD, terwijl ik een SSD voor 100/200 zelf heb ingebouwd in mijn Macbook pro.

Verder wil ik gaan voor de 21,5 inch. Is het eerste model voldoende? Of moet ik voor het middelste model gaan?

Bedankt voor jullie reacties alvast!

• iamzero456
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-03 21:11
Belangrijkste vraag is toch wel: budget. Hoeveel wil je uitgeven? Wil je wel zoveel geld uitgeven voor een aparte imac? Neem anders je macbook pro gewoon mee naar huis en sluit je hem daar aan op externe monitor?

Dat zou ik doen als ik jou was. Dell 27 inch monitor van 500 euro of een koreaanse monitor van ongeveer 280 euro incl bijvoorbeeld. Resolutie net zo hoog als een imac 27 inch en toch de snelheid van je macbook pro + ssd. Als je er netjes mee omgaat gaat je macbook nog jaren mee.

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-02 20:00
Sowieso niet voor het instap model gaan met 1,4 Ghz cpu. Veel te duur voor wat je krijgt en langzaam, vooral omdat er geen SSD inzit. Neem dus sowieso een model met SSD of Fusion Drive.

De 2,7 Ghz lijkt me meer dan voldoende voor jouw gebruik, maar zet er bij het configureren wel een SSD of Fusion Drive in. Dat kost je 200€ extra, dan zit je dus totaal op 1529€.

Verwijderd

Topicstarter
Het is dus niet te doen om zelf die ssd in te bouwen?

• thrust15
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-02 13:24
Het is 'mogelijk' om een SSD te plaatsen maar het is niet zo makkelijk. Je moet namelijk het scherm losmaken van de behuizing.
Hoe je dit moet doen staat uitgebreid beschereven op iFixit.com, aan jou de keus of je dit gaat doen.

https://www.ifixit.com/Gu...d+Drive+Replacement/27886

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-12-2025
thrust15 schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 12:13:
Het is 'mogelijk' om een SSD te plaatsen maar het is niet zo makkelijk. Je moet namelijk het scherm losmaken van de behuizing.
Hoe je dit moet doen staat uitgebreid beschereven op iFixit.com, aan jou de keus of je dit gaat doen.

https://www.ifixit.com/Gu...d+Drive+Replacement/27886
En dan hebben we het nog niet over het terugplaatsen..

Lijkt me niet iets wat je 'eventjes' doet. Lijkt me vooral zonde als je perongeluk toch iets fout doet..

Verwijderd

Topicstarter
Bij mijn macbook heb ik dit zelf gedaan, dit was niet veel spannends, maar stel ik wil een ssd dan moet ik dit dus laten doen door een bedrijf..

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-12-2025
Verwijderd schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 12:37:
Bij mijn macbook heb ik dit zelf gedaan, dit was niet veel spannends, maar stel ik wil een ssd dan moet ik dit dus laten doen door een bedrijf..
Bij een macbook niet, bij een iMac dus wel.

Waarom niet gewoon de SSD er meteen in laten zetten door Apple zelf? Lijkt me sterk dat als je het door een ander bedrijf laat doen goedkoper uitbent.

Ook weet je dat als het door Apple gedaan word dat er niks mis zal gaan, en je goed zit met je garantie.

• iamzero456
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-03 21:11
Om mijn vorige post een beetje te quoten: Waarom zou je een imac ernaast willen als je macbook pro al rap genoeg is?

Mocht je echt een iMac willen: SSD is een must. Externe hdd erbij en knallen.
Pagina: 1