Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Als studio PC voor high end muziek opnames gebruiken en als ik dan toch al bezig ben ook af en toe een fijn spelletje kunnen spelen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximumprijs: ~€1300
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
- Seagate Desktop HDD 1TB - 3.5inch
Dit is de windows schijf van mijn (oude) PC. Deze zou ik graag later willen gebruiken als Windows schijf in mijn Hackintosh.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Voor dit lijstje heb ik grotendeels gekeken naar het tonymacx64 forum.
CPU:
Lijkt me genoeg en past als het goed is op het moederbord.
Moederbord:
Goedkoper dan de UD7H versie maar behalve Thunderbolt volgens mij geen verschil.
GPU:
Goed genoeg om de nieuwste games op max mee te spelen?
RAM: ...
Voeding:
Ook niks mis mee lijkt mij?
SSD Schijf:
Schijnt goed te zijn voor een Hackintosh. Echter heb ik wel hier gelezen dat het niet perse de beste schijven zijn. Zijn er goede alternatieven?
Behalve deze essentiele delen heb ik nog een aantal vragen over wat extra's:
- Ik heb een FireWire geluidskaart en zal dus een kaart nodig hebben om de geluidskaart op aan te sluiten. Ik zat te denken aan de SD-PEX30009. Echter is deze nergens in Nederland te verkrijgen, zijn er voor de kaart goede alternatieven? Ik las ook iets over UEFI. Wat is dit precies?
- Moet ik aan extra (water) koeling denken?
- Hierboven had ik al genoemd dat ik mijn oude Windows schijf ook in de Hackintosh wil gebruiken. Is dit mogelijk en kan dit eventueel voor problemen gaan zorgen?
- Ik heb een ethernet kabel in mijn kamer, dit zou gewoon meteen moeten werken in combinatie met het moederbord als ik mij niet vergis?
- Maakt de kast nog iets uit? Suggesties?
Bedankt voor het lezen!
Als studio PC voor high end muziek opnames gebruiken en als ik dan toch al bezig ben ook af en toe een fijn spelletje kunnen spelen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximumprijs: ~€1300
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
- Seagate Desktop HDD 1TB - 3.5inch
Dit is de windows schijf van mijn (oude) PC. Deze zou ik graag later willen gebruiken als Windows schijf in mijn Hackintosh.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-4790K Boxed | € 302,95 | € 302,95 |
| 1 | Gigabyte GA-Z97X-UD5H | € 159,90 | € 159,90 |
| 1 | EVGA GeForce GTX 760 2GB Superclocked | € 217,50 | € 217,50 |
| 3 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 64,95 | € 194,85 |
| 1 | Corsair RM650 | € 97,95 | € 97,95 |
| 1 | Samsung 840 EVO 250GB | € 109,04 | € 109,04 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.082,19 | |
Voor dit lijstje heb ik grotendeels gekeken naar het tonymacx64 forum.
CPU:
Lijkt me genoeg en past als het goed is op het moederbord.
Moederbord:
Goedkoper dan de UD7H versie maar behalve Thunderbolt volgens mij geen verschil.
GPU:
Goed genoeg om de nieuwste games op max mee te spelen?
RAM: ...
Voeding:
Ook niks mis mee lijkt mij?
SSD Schijf:
Schijnt goed te zijn voor een Hackintosh. Echter heb ik wel hier gelezen dat het niet perse de beste schijven zijn. Zijn er goede alternatieven?
Behalve deze essentiele delen heb ik nog een aantal vragen over wat extra's:
- Ik heb een FireWire geluidskaart en zal dus een kaart nodig hebben om de geluidskaart op aan te sluiten. Ik zat te denken aan de SD-PEX30009. Echter is deze nergens in Nederland te verkrijgen, zijn er voor de kaart goede alternatieven? Ik las ook iets over UEFI. Wat is dit precies?
- Moet ik aan extra (water) koeling denken?
- Hierboven had ik al genoemd dat ik mijn oude Windows schijf ook in de Hackintosh wil gebruiken. Is dit mogelijk en kan dit eventueel voor problemen gaan zorgen?
- Ik heb een ethernet kabel in mijn kamer, dit zou gewoon meteen moeten werken in combinatie met het moederbord als ik mij niet vergis?
- Maakt de kast nog iets uit? Suggesties?
Bedankt voor het lezen!