Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Aanschaf nieuwe AV receiver.

Pagina: 1
Acties:
  • 592 views

• Stvn21
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14:35
Aangezien mijn Onkyo tx-nr509 kapot is gegaan en ik hier geen garantie meer op heb, ben ik opzoek naar een nieuwe A/V receiver om mijn Jamo s608 speakers aan te sturen. Ik zal in eerste instantie een 3.0 opstelling hanteren (twee fronts en een centerspeaker). De "subwoofers" in de fronts bieden in mijn ogen (oren) genoeg bass. Dit kan in de toekomst uiteraard veranderen

De volgende apparaten zal ik erop aan gaan sluiten:
- Samsung LE46C750 (ARC werkte niet i.c.m. de Onyko, hopelijk wel bij de nieuwe receiver).
- ACRyan media player.
- PS3.
- iPhone/iPad via Airplay.
- Synology NAS.

De receiver moet aan de volgende eisen voldoen:
- Laag of middelhoog model (afmetingen meubel. LxBxH: 45x44x17,5)
- Moet netwerkfuncties als spotify connect, internetradio, airplay en DLNA ondersteunen.
- 5.1.
- Het liefst zo snel mogelijk menu.
- Het liefst werkende ARC.
- Max 350-,.

De volgende modellen heb ik zelf gevonden, ik heb alleen geen idee wat nou de beste keuze is (afgezien van het uiterlijk).
- Marantz nr1504
- Pioneer VSX-S510
Uiterlijk van deze twee modellen spreekt me erg aan.

- Denon AVR-X1000
Deze is 15,1cm hoog, ofwel 2,4 speling. Is dit genoeg? Minpunt is dat deze geen spotify connect ondersteunt.

-Yamaha RX-V475
Deze is nog hoger, 16,1cm. Lijkt me niet verstandig m.b.t. warmteontwikkeling? Pluspunt is de prijs.

Op dit moment neig ik naar de nr1504 of de vsx-s510 maar misschien zijn er modellen die ik over het hoofd zie. Ik hoor graag aanbevelingen en ervaringen m.b.t. mijn eisen. Thanks!

• nitro
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18-07-2023
Ik zou persoonlijk voor de pioneer gaan,
daar heb ik qua receivers echt de allerbeste ervaring mee.
De pioneer heeft 110w rms output op de front speakers in zijn kleinere form factor dat is zeker een plus,
maar de marantz die je geselecteerd hebt heeft 50w rms, normaal gesproken maakt dit niet zo veel uit, maar realiseer je wel dat dit wel kan uitmaken in volume, voor als je eens een keer echt hard wilt spelen.
Aangezien je beperkte ruimte hebt zou ik ook voor de pioneer gaan, is al helemaal tegen de nr1504 gewoon de beste keuze

~me

• Stvn21
EastWarez schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 20:38:
Ik zou persoonlijk voor de pioneer gaan,
daar heb ik qua receivers echt de allerbeste ervaring mee.
De pioneer heeft 110w rms output op de front speakers in zijn kleinere form factor dat is zeker een plus,
maar de marantz die je geselecteerd hebt heeft 50w rms, normaal gesproken maakt dit niet zo veel uit, maar realiseer je wel dat dit wel kan uitmaken in volume, voor als je eens een keer echt hard wilt spelen.
Aangezien je beperkte ruimte hebt zou ik ook voor de pioneer gaan, is al helemaal tegen de nr1504 gewoon de beste keuze

~me
Ik zag zelf indedaad ook dat die marantz wat lagere watt heeft. Maar is het niet zo dat ze op verschillende manieren die watt berekenen?

• Solarsparc
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:58
Maar is het niet zo dat ze op verschillende manieren die watt berekenen?
Dat is in dit geval zeker zo.
De Pioneer is gespecificeerd als 110W bij 4 ohm en bij 1% THD (vervorming), en bij 1KHz, d.w.z. ze sturen er een signaal van 1KHz naartoe en meten dan het wattage. De Marantz is 50W bij 8 ohm, met 0.08% THD en bovendien bij 20Hz-20KHz, wat betekent dat Marantz een meer representatief signaal heeft gebruikt om te meten. Doorgaans verdubbelt het vermogen ruwweg bij 4 ohm, dus dan blijkt er ineens niet zoveel verschil in te zitten. Marantz geeft nog een tweede specificatie op: Power Output (6 ohm, 1 kHz, 1%THD 1ch Drive): 85W, die meer overeenkomt met de Pioneer. Overigens heb ik een pesthekel aan dit soort specificaties, het enige wat voor mij telt is de specificatie bij 20Hz-20KHz met een THD < 0.1%, met minimaal 2 kanalen.

Alleen al het feit dat Pioneer steevast z'n vermogensspecificaties op deze manier opgeeft, is voor mij al reden genoeg om het merk te mijden. Ze proberen je te lokken met dikke specs, maar als je goed kijkt, blijft daar helemaal niets van over. Pioneer schijnt wel de betere ruimtecorrectie te hebben, maar qua versterking en processing zou ik van deze 2 merken altijd de Marantz kiezen.

Disclaimer: hier thuis staat een NR1603 van Marantz :P

Ik kan helemaal niets vinden over je speakers, dus het is moeilijk in te schatten wat je überhaupt nodig hebt qua vermogen.

Wat de hoogte van je meubel betreft, dat is een gok. Ik heb een aantal malen versterkers zo goed als klem in het meubel gehad en eigenlijk nooit problemen meegemaakt, maar het voelt wel een beetje eng :P
Maar een paar cm ruimte geeft op zich wel al genoeg airflow voor de meeste scenario's.

• Stvn21
Solarsparc schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 21:12:
[...]

Dat is in dit geval zeker zo.
De Pioneer is gespecificeerd als 110W bij 4 ohm en bij 1% THD (vervorming), en bij 1KHz, d.w.z. ze sturen er een signaal van 1KHz naartoe en meten dan het wattage. De Marantz is 50W bij 8 ohm, met 0.08% THD en bovendien bij 20Hz-20KHz, wat betekent dat Marantz een meer representatief signaal heeft gebruikt om te meten. Doorgaans verdubbelt het vermogen ruwweg bij 4 ohm, dus dan blijkt er ineens niet zoveel verschil in te zitten. Marantz geeft nog een tweede specificatie op: Power Output (6 ohm, 1 kHz, 1%THD 1ch Drive): 85W, die meer overeenkomt met de Pioneer. Overigens heb ik een pesthekel aan dit soort specificaties, het enige wat voor mij telt is de specificatie bij 20Hz-20KHz met een THD < 0.1%, met minimaal 2 kanalen.

Alleen al het feit dat Pioneer steevast z'n vermogensspecificaties op deze manier opgeeft, is voor mij al reden genoeg om het merk te mijden. Ze proberen je te lokken met dikke specs, maar als je goed kijkt, blijft daar helemaal niets van over. Pioneer schijnt wel de betere ruimtecorrectie te hebben, maar qua versterking en processing zou ik van deze 2 merken altijd de Marantz kiezen.

Disclaimer: hier thuis staat een NR1603 van Marantz :P

Ik kan helemaal niets vinden over je speakers, dus het is moeilijk in te schatten wat je überhaupt nodig hebt qua vermogen.

Wat de hoogte van je meubel betreft, dat is een gok. Ik heb een aantal malen versterkers zo goed als klem in het meubel gehad en eigenlijk nooit problemen meegemaakt, maar het voelt wel een beetje eng :P
Maar een paar cm ruimte geeft op zich wel al genoeg airflow voor de meeste scenario's.
Dankjewel voor je uitgebreide reply.

Hier meer informatie over mijn speakers. In mijn TS stond s806, dit klopt niet. Ik heb de s608 :9

• RalphZ
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17-12-2020
Grappig, ik ben tot bijna hetzelfde rijtje recievers gekomen.
Welke reciever +/- 300 euro

De Pioneer ziet er inderdad mooi uit maar valt voor mij af ivm te weinig analoge ingangen.
Misschien is de Onkyo ook nog voor jou:
pricewatch: Onkyo TX-NR535 Zwart

• Solarsparc
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:58
Ahh ok, ik vermoedde al een typo, kreeg iets te weinig Google-hits.

Met een impedantie van 6 ohm (hoewel dat niet alles zegt, want de impedantie schommelt in de realiteit afhankelijk van het ingangssignaal) en een gevoeligheid van 90dB zijn het redelijk gunstige speakers voor versterkers die we toch in het "low-power"-segment moeten plaatsen, dus dat scheelt.

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:44

rally

Deyterra Consultancy

Overigens is de audio tak van Pioneer overgenomen door Onkyo ;)

nieuws: Onkyo neemt audiovisuele tak Pioneer over

Dat maakt uiteraard voor de huidige modellijn niet uit, maar wellicht heeft het invloed op je keuze.

http://www.deyterra.com

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:48

sjaool

Every life should have 9 cats

Check even op deze website of je Onkyo in aanmerking komt voor het Customer Care Program, dit kan je geld besparen. Tenminste dan moet je wel de genoemde problemen hebben.

http://www.uk.onkyo.com/e...-care-program-119261.html

Mijn TX-NR609 gaf geen geluid meer en is gratis opgehaald, gerepareerd en weer teruggestuurd.
De receiver werkt nu weer naar behoren. Als je de doos niet meer hebt sturen ze die ook nog gratis op inclusief DHL sticker voor verzending.

"When you grow up your heart dies"

Verwijderd

Wat Sjaool zegt klopt, mijn Onkyo kapte er 2 weken geleden ook opeens mee. En kon hem buiten de garantie opsturen en heb hem nu weer terug.

• Stvn21
sjaool schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 22:16:
Check even op deze website of je Onkyo in aanmerking komt voor het Customer Care Program, dit kan je geld besparen. Tenminste dan moet je wel de genoemde problemen hebben.

http://www.uk.onkyo.com/e...-care-program-119261.html

Mijn TX-NR609 gaf geen geluid meer en is gratis opgehaald, gerepareerd en weer teruggestuurd.
De receiver werkt nu weer naar behoren. Als je de doos niet meer hebt sturen ze die ook nog gratis op inclusief DHL sticker voor verzending.
Meen je niet! Mijn Onkyo komt dus in aanmerking hiervoor! Heel erg bedankt!

• Stvn21
Verwijderd schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 22:28:
Wat Sjaool zegt klopt, mijn Onkyo kapte er 2 weken geleden ook opeens mee. En kon hem buiten de garantie opsturen en heb hem nu weer terug.
Hoelang heeft dit proces geduurd?

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:48

sjaool

Every life should have 9 cats

Na opsturen op woensdag had ik hem de maandag erop alweer in huis. De reparatie doen ze dus heel erg snel.

Hij wordt trouwens in Duitsland gerepareerd.
Betriebsstätte Obernburg
Letmerepair Rhein-Main GMBH Betrieb
Im Weidig 3
63785 Obernburg
Germany

[ Voor 45% gewijzigd door sjaool op 30-10-2014 22:50 ]

"When you grow up your heart dies"

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator