Toon posts:

Advies gevraagd upgraden desktop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Halo,

Allereerst moet ik er even bij vermelden dat dit de eerste keer is dat ik hier post, dus vergeef mij voor eventuele fouten die gemaakt worden.

Ik zit al een tijdje te klooien met een verouderd systeem wat aardig frustraties opbrengt, dus vond ik het eindelijk wel eens tijd om de boel te vervangen.
Nu kan ik voor een redelijke prijs (ongeveer 150 euro) 2 xfx r9750 videokaarten kopen en die wilde ik crossfire gaan gebruiken.

Mijn eerste vraag is of dit een goed idee is?
Ik hoef niet het beste van het beste omdat ik me wel aan een budget moet houden maar ik wil wel graag de wat nieuwere spellen weer kunnen spelen met leuke settings en een redelijke FPS. Ik heb een 1080p monitor en wil ook op die resolutie spelen.

Als dit dus de videokaarten worden die ik in mijn PC ga stoppen moet ik ook een ander moederbord halen want er passen er bij mij geen 2 tegelijk in, ik heb op het moment een asrock H61iCafe.
Welk moederbord kunnen jullie mij aanraden te kopen? Indien mogelijk een budget aanrader en een wat duurdere aanrader.

Het volgende probleem is dan denk ik mijn voeding en processor en misschien RAM, ik heb er nu een voeding van 450 Watt in zitten en een Intel Pentium G860 Boxed processor. Indien nodig naar welke processor is het verstandig te upgraden en welke voeding moet ik er dan bij halen? Qua RAM zit ik nu op 4GB wat misschien ook niet meer voldoende is om de spellen van tegenwoordig bij te benen.

Ik hoor graag jullie mening over deze upgrade en wil jullie dan ook alvast hartelijk bedanken voor de moeite.

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09:33
Hallo vleespaleis welkom op tweakers dan maar :)

Allereerst denk ik dat je vraag in Componenten Aankoopadvies thuishoort omdat het hier niet gaat om een heel systeem maar upgrade van componenten. Vermoed dat het door de moderator wel verplaatst zal worden. Is verder geen ramp overigens :)

Verder wil je wat crossfiren? R9 250's misschien?

En wat is nou precies je budget voor een upgrade. Als we dat weten kunnen we pas advies geven over aan te schaffen componenten en in welke volgorde.

Ook is het belangrijk te vertellen welke spellen je wil gaan spelen. Sommige spellen kunnen gewoon draaien op een pentium, andere hebben meer cores nodig zoals bv. bf4.

Welk merk/type voeding je in je syteem hebt zitten. Maak anders even de kast open. Er zit waarschijnlijk wel een label op de voeding waarop het type vermeld wordt en maak anders ff een fototje..
Als je een A merk 450 watt voeding hebt dan hoef je hem waarschijnlijk niet eens niet te vervangen.

En welke behuizing heb je, dan weten we wat er in past aan videokaarten.

Je hoeft zowiezo geen ander moederbord te kopen. Je kunt je op de door jouw aangegeven 1080 prima gamen met een enkele videokaart. Op jouw moederbord kunnen gewoon prima i3, i5 of i7 socket 1155 processoren geplaatst worden die je systeem nog krachtiger maken.En verder heb je 4 geheugensloten dus 2x2 GB geheugen bijplaatsen is ook zo gepiept.

Dus nee, ga niet voor die crossfire kaartjes en beantwoord ff de gestelde vragen zodat we je verder kunnen helpen met je upgrade :)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je snelle reactie,

Ik wou inderdaad gaan crossfiren met 2 xfx r9750 kaarten omdat ik dan voor weinig geld (totaal 140 euro) toch
een zeer nette videokaart heb. Maar als dit niet aan te raden is dan kan ik zeker ook voor een enkele kaart gaan, dit is alleen wat duurder. Ik heb bijvoorbeeld een xfx 290x gezien die voor 220 euro weg mag, dit leek me dan een optie voor een enkele kaart. Mijn totale budget overigens ongeveer 500 euro, maar als het goedkoper kan dan heb ik dat graag.

Wat betreft de spellen die ik wil gaan spelen heb ik nog niet echt een heel duidelijk antwoord op. Ik wil graag de modernere spellen kunnen spelen en ook wat nieuw uitkomt zou ik graag kunnen draaien. Wat ik sowieso ga spelen is Skyrim met behoorlijk wat mods (ENB mod). Ook lijkt me Battlefield 4 en Crysis 3 wel leuk.

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/2e67ko0.jpg

Ik heb een foto ingevoegd van mijn voedingskastje, ik hoop dat je er wat mee kunt.

Ik heb geen het type behuizing niet kunnen vinden maar aangezien dat ding half uit elkaar valt zou ik hem wel willen vervangen.

Ik hoop dat ik hiermee iets meer duidelijkheid heb geschept :)

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:49
Die voeding gaat geen enkele 7950 draaien, laat staan crossfire!! (9750 bestaat niet. Ik neem aan dat het over de 7950 gaan)

Ook is je proccesor vrij zwak, en zou ij dus upgraden naar een quadcore voor socket 1155.

Ik weet je budget niet, maar sowieso: eerst een nieuwe KWALITEIT voeding, vervolgens upgraden naar een enkele 7950 ( dat is meer dan genoeg power om decent te gamen) en een tweedehands quadcore halen afhankelijk van je mobo.

• flashingst
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 24-02 12:28
Wat is je budget? Aan de hand daarvan kunnen we je adviseren wat betreft nieuwe componenten

• Royal-Roy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:04
Wat is je budget? En kun je niet beter een geheel nieuw systeem bouwen? Je wilt een nieuwe GPU, CPU, voeding, moederbord en RAM.... dan houd je alleen je kast?

• Baloes
Crossfire XFX 7950. Klinkt goed, maar het zijn niet de beste kaartjes. En ze maken erg veel geluid. Dus met 2 van die dingen hebbie een echte stofzuiger in je PC. Verder werkt crossfire nog steeds niet lekker voor alle games.
Je kunt beter voor een single GPU oplossing gaan.

Met 500 euro zou ik het volgende doen :

Dit is een mooi processortje :

V&A aangeboden: Intel Core i5 2500K

Vervolgens kun je kijken voor een 7950 van V&A. Dat zijn prima kaartjes voor 1080p en je kunt ze makkelijk overklokken tot het niveau van een 280x indien nodig. Op V&A gaan ze met garantie voor zo'n 100 euro van de hand. Das echt bang for buck. Je speelt dan spellen op high/ultra met prima fps.

Neem geen XFX zijn echt herrieschoppertjes en let op de beoordelingen van de verkoper en of er nog garantie op zit.

En vervolgens het volgende lijstje toevoegen :

#ProductPrijsSubtotaal
1Corsair Carbide 200R Closed€ 49,95€ 49,95
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 22,40€ 22,40
1Crucial Ballistix Sport BLS2CP2G3D1609DS1S00CEU€ 43,90€ 43,90
1XFX TS Series 550W PSU 80+ Bronze€ 54,-€ 54,-
1Crucial MX100 256GB€ 92,-€ 92,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 262,25

De behuizing is erg goed. Veel ruimte, kabelmanagement, goede casefans, en stil.
De tranquillo CPU koeler houd de temps van je CPU lekker laag en is daarbij lekker stil.
2x2GB geheugen om je huidige 4GB aan te vullen tot 8GB.
Een goede krachtige voeding. Ik vind het lastig om in te schatten hoe goed je huidige voeding is. Hij is niet slecht maar wel een alweer wat ouder model. Je zou het even kunnen aan the_mask kunnen vragen op [BBG aanschaf] Voedingen - Deel 29.
En een SSD. Deze is niet onmisbaar (dus als je moet bezuinigen) maar wel erg fijn en maakt je systeem als je ook je besturingssysteem erop zet erg snel. Hier kun je als je wilt windows naar toe klonen of waarje, als je een dvd met windows hebt, windows opnieuw op kunt installeren.
Werkt erg fijn. Ook voor BF4 omdat het de laadtijden van de multiplayer maps erg verkort en voor skyrim vanwege de laadschermen en de mods die dan zeer soepel werken.

Dan zit je rond de 460 euro waar er nog wel wat verzendkosten bij gaan komen maar heb je wel een erg mooi systeem zo waar je zeker niet gefrustreerd van gaat raken :)

-Edit-

Heeft je voeding uberhaupt wel aansluitingen voor videokaarten? Een beetje kaart heeft er al 2 nodig... Volgens mij niet dus dan hebbie zowiezo een nieuwe nodig. Dus laat dat checken maar......

[ Voor 3% gewijzigd door Baloes op 30-10-2014 18:36 ]

• Thipje
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17-02 09:11

Thipje

Consultant IT & Innovation

Ardjee schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 13:31:
Die voeding gaat geen enkele 7950 draaien, laat staan crossfire!! (9750 bestaat niet. Ik neem aan dat het over de 7950 gaan)
Met een 450W/500W power supply kun je makkelijk een (ff een voorbeeldje maken) Intel Core i5 4990 met een GTX 980 draaien op een basic moederbord. Je verbruik ligt dan ergens rond de 360W. Ik heb het over een systeem zoals deze > http://pcpartpicker.com/p/xsCPvK

NZXT S340 (Wit) - MSI Krait Gaming X370 - AMD Ryzen 5 1600 - G.Skill Trident Z RGB 16GB DDR4 - MSI Geforce GTX 1080 FE - 250GB Samsung 960 NVMe SSD - 250GB Samsung 850 EVO SSD - 120GB Kingston SSD - 1TB WD Blue HDD - 4x NZXT FN V2 White - Corsair RM750x

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties, ben al aardig op weg naar een mooie PC.

Ik ben alleen qua voeding voor de Corsair RM1000 gegaan, misschien een beetje overkill maar ik kon hem van iemand overnemen voor 80 euro. Volgens mij gaat zoiets wel aardig lang mee dus ik kon hem niet laten liggen.

Oh en helaas was de i5 2500k al verkocht maar ik heb voor dezelfde prijs een i5 3570k kunnen kopen dus dat zit geloof ik wel goed. Is overclocken de moeite waard bij zoiets?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2014 13:39 ]

• Esumontere
  • Laatst online: 12:15

Esumontere

Floep, banaan.

Thipje schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 18:28:
[...]

Met een 450W/500W power supply kun je makkelijk een (ff een voorbeeldje maken) Intel Core i5 4990 met een GTX 980 draaien op een basic moederbord. Je verbruik ligt dan ergens rond de 360W. Ik heb het over een systeem zoals deze > http://pcpartpicker.com/p/xsCPvK
Knappe jongen die een i5 4990 gaat vinden, deze bestaat niet. Het klopt dat een fatsoenlijke, A-merk voeding van ~500W prima een i5 met een gtx980 kan draaien. In dit geval gaat het echter om een oude, slechte kwaliteit voeding met een stickertje '450W'. Ik verwacht dat die al de geest geeft als je meer dan 250W probeert te trekken...

• Baloes
De voeding van TS was niet slecht maar wel een oud model wat niet geschikt was voor gamepc's.

De RM1000....is idd VET overkill...gelukkig presteert ie ook onder lage load goed en heeft een hele hoge efficiency. Er zitten wel CapXon condensatoren in die we op tweakers liever vermijden maar de voeding heeft 5 jaar garantie en je gaat hem niet te zwaar belasten. De 80 euro is dan weer wel een grote hap uit je budget?

Die 3570k scoren voor dezelfde prijs als de 2500k noem ik een mooie deal. Is een krachtige processor.
Overklokken is een leuke hobby maar je merkt er wat van wanneer je er een hele zware videokaart aan gaat hangen of wanneer je crossfire draait. Of de processor non-gaming taken laat verrichten waarbij ie heel zwaar belast wordt maar dat was je niet echt van plan. Dan kan het je nog winst opleveren en die winst verschilt ook nog eens per spel. De moederbordjes die daar voor nodig zijn zijn wel een stuk duurder dan "gewone" moederbordjes. Nieuw een eurotje of 70-80.
De 3570k presteert echter ook prima zonder overklok. Das een kwestie van keuzes binnen je budget of je moet een 2e hands bordje met garantie voor een redelijke prijs weten te scoren. Hapt natuurlijk ook weer budget weg. Verder heb je dan ook weer een beter koeler (lees duurder) nodig. Die zal zo'n 35 euro kosten.
Dan doel ik bv op de pricewatch: Scythe Mugen 4

Je zou voor nu die wat duurdere koeler kunnen aanschaffen en de 3570k voorlopig op je huidige mobo kunnen zetten. Dat gaat prima presteren en je houd nog geld over voor de andere componenten.
Behuizing hoeft niet perse die corsair te zijn natuurlijk (smaak) maar die past mooi in het budget en is voor zijn geld erg goed.

Wel er op letten dat de laatste bios versie op je moederbord staat. Kun je opzoeken op de website van ASUS. En dan nog de andere componenten aanschaffen die in het lijstje

-Edit-

Hier kun je zien welke biosversie je nodig hebt voor jouw processor :

http://www.asrock.com/mb/Intel/H61iCafe/?cat=CPU

bios P1.90 dus. En die kun je hiervandaan installeren : http://www.asrock.com/mb/Intel/H61iCafe/?cat=CPU

[ Voor 5% gewijzigd door Baloes op 01-11-2014 10:56 ]

Pagina: 1