Moderatiegezeur?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-09 03:38

player-x

Disruptive by design

Topicstarter
Haqd eerst gepost in het ''Het kleine-mismoderatietopic'' maar was daar blijkbaar niet op zijn plaats.
Gezien de hele reactie, en het moderatiegezeur, kom ik niet verder dan een -1?

Heb ik ook, het is gewoon een irritante opmerking.
Pfff, ja ja het is weer eens moderatie gezeur, maar het is wel zeker terechte gezeur, want als je voor een +1 ~ +2 post opeens onterecht een berg minnen krijgt, is dat natuurlijk ook zeer frustrerend, alsof of je mening irrelevant is.

Als er eindelijk eens wat gedaan wordt aan het menings modden, dan zal je ook opeens niet meer last hebben van dat moderatie gezeur hebben.

De gebruiker mag dan wel een beetje een zeurkous zijn, de grootste schuldige is toch echt T-net dat het mod-systeem geheel heeft verwaarloost, en aftrek geven voor iets waar T-net eigenlijk hoofdschuldige aan is, is imho zeker zeer oneerlijk.

Want als je zeer onterecht een -1 krijgt voor een gewoon goede post, geeft het je het gevoel als of je mening er niet toe doet, en je alleen maar minder serieuze posters over houd.
En je opmerkingen over het moderatiesysteem hoort niet in dit topic.
Het is een relevante opmerking over het mod systeem, hoe kan je terecht gefrustreerde mensen afstraffen voor opmerking waar T-net zeker net zo goed debet aan is.

Als iemand verscheidende malen zijn post's ziet ondergewaardeerd, dan zal hij/zij daar zeker wel een keer wat over zeggen uit frustratie, imho geven jullie daar zolang het mod systeem zo zwaar gebroken is, te zware aftrek voor.

Hoezo hoort dat niet hier besproken te worden?

[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

player-x schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 21:38:
Haqd eerst gepost in het ''Het kleine-mismoderatietopic'' maar was daar blijkbaar niet op zijn plaats.

Want als je zeer onterecht een -1 krijgt voor een gewoon goede post, geeft het je het gevoel als of je mening er niet toe doet, en je alleen maar minder serieuze posters over houd.
Een echt goede post beland normaal gesproken niet op -1 met een klein beetje geleuter over de moderatie. Maar als moderatiegezever de boventoon krijgt op de FP moet dat de kop ingedrukt worden. Het hoort daar gewoon niet thuis en is ook totaal niet interessant voor de lezer.
Ontopic reacties,daar zitten we op te wachten :)

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:19

SkyStreaker

Move on up!

Op zich kan ik mij daar wel een beetje in vinden. Er zijn wat reacties die gewoon absoluut aanvullend zijn op een reactie, of een afsplitsing daarvan maar in zijn geheel contributie levert, zelfs als het iets buiten de context valt. De laatste paar jaren proef ik een sfeertje van: "fuck you en je +3, je krijgt van mij een irrelevante of ongewaardeerde moderatie". Dit staat natuurlijk compleet los van de individuen die incidenteel het echt niet eens zijn met de reactie of moeite hebben de reactie op waarde te schatten.

Maar goed, uiteindelijk is dit meer een gevoel en beleving dan een feit.

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Wat wil je nou eigenlijk met dit topic? Nee, moderatiegezeur stellen we niet op prijs, en nee, meningmodders ook niet. En ja, meningmodders worden actief aangepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ligt het aan mij, of is het echt onduidelijk waar dit nu over gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x

player-x

Disruptive by design

Topicstarter
Het probleem is dat we tegenwoordig een meningsmoderatiesysteem hebben, ipv van een moderatiesysteem, waar ik zoveel onterechte -1 waarderingen zie dat mensen imho terecht beginnen te klagen.

Dan kunnen alle Pro en PowerMods wel zeggen dat het afgestraft moet worden, maar de huidige gang van zaken loken dergelijke reacties gewoon uit.

Want ik weet niet wat ik van de huidige moderaties als dergelijke moet vinden, en bijt regelmatig mijn lip maar ipv op dergelijke bizarre meningsmods te reageren.

[ Voor 3% gewijzigd door player-x op 28-10-2014 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

TERW_DAN schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 22:14:
Komt vermoedelijk omdat het meer een gevoel is dan een duidelijk weerlegbare aangeefbare mening.

[ Voor 3% gewijzigd door SkyStreaker op 28-10-2014 22:28 ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x

player-x

Disruptive by design

Topicstarter
SkyStreaker schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 22:28:
Komt vermoedelijk omdat het meer een gevoel is dan een duidelijk weerlegbare aangeefbare mening.
Yep, het gevoel dat de Pro en PowerMods in een ivoren toren zitten, en lopen klagen dat gebruikers Moderatiegezeur hebben en/of het modsysteemm willen slopen, terwijl het helle moderatie systeem van geen kant meer werkt, en ze het raar vinden dat gebruikers beginnen te klagen.

[ Voor 4% gewijzigd door player-x op 28-10-2014 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waarom werkt het niet dan?
Ik besteed behoorlijk wat tijd op de FP, maar op een her en der wat verkeerd gemod bericht kan ik me altijd wel redelijk vinden in de gemiddelde beoordeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x

player-x

Disruptive by design

Topicstarter
Ik kan me persoonlijk niet vinden in de zee van 0 en -1 die men soms krijg, voor als men een goede maar impopulaire menig uitdraagt.

En dat het soms gewoon bizar is waar men een min enen voor geven, zelfs voor 100% ontopic +2 of +3 posts, en het wordt steeds erger.

Waar ik bv vroeger bij bv mijn eigen post uitzonderlijk eens een -1 zag, en dat terwijl mijn post over de jaren een stuk beter zijn geworden, is het nu schering en inslag.

En ik de Pro en PowerMods regelmatig zie zegen ''moderatiegezeur'' geef hem daar meteen punt aftrek voor.

En dat terwijl de post gewoon volgens de richtlijnen is geschreven, maar de poster toch een 0 of zelfs een -1 waardering krijgt, het is dan echt niet raar dat mensen beginnen te klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

player-x schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 23:06:
Ik kan me persoonlijk niet vinden in de zee van 0 en -1 die men soms krijg, voor als men een goede maar impopulaire menig uitdraagt.

En dat terwijl de post gewoon volgens de richtlijnen is geschreven, maar de poster toch een 0 of zelfs een -1 waardering krijgt, het is dan echt niet raar dat mensen beginnen te klagen.
Begin is met niet meer klagen in de reactie zelf maar doe het hier: Het kleine-mismoderatietopic deel XXVII
Is veel effectiever.

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x

player-x

Disruptive by design

Topicstarter
pcgek schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 23:10:
Begin is met niet meer klagen in de reactie zelf maar doe het hier: Het kleine-mismoderatietopic deel XXVII
Is veel effectiever.
Ooo ik als oud gediende weet wel de weg, maar hoe kan men dat verlangen en zelfs verwachten van iemand die nieuw op de site is, er wordt niks aan gebruikers uitgelegd hoe dingen op T-net horen te werken, maar er wordt wel van ze verwacht dat ze zich perfect volgens de moderatie regels gedragen.

En zeggen dat ze maar de FAQ hadden moeten lezen is natuurlijk belachelijk, want niemand lees die totdat ze tegen echte problemen aan lopen.

Wat verwachten jullie wel dan niet van jullie gebruikers? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

En zeggen dat ze maar de FAQ hadden moeten lezen is natuurlijk belachelijk, want niemand lees die totdat ze tegen echte problemen aan lopen.
Dat is dan die mensen hun eigen fout, want ze verklaren bij registratie op de site wel akkoord te gaan met die voorwaarden. Dat ze dan niet lezen wáár ze akkoord mee gaan is enkel henzelf aan te rekenen... die dingen zijn niet geschreven omdat iemand zich zat te vervelen ofzo...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x

player-x

Disruptive by design

Topicstarter
wildhagen schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 05:17:
Dat ze dan niet lezen wáár ze akkoord mee gaan is enkel henzelf aan te rekenen... die dingen zijn niet geschreven omdat iemand zich zat te vervelen ofzo...
Sorry om bot te zijn, maar op welke planeet leef jij?

Lees jij op elke site waar je komt de site regels en/of FAQ, ik en 98% van de rest van de internetgebruikers doen dat niet.

En als oudgediende heb ik alleen de relevante gedeeltes gelezen op T-net, hebben jullie wel in de gaten hoe uitgebreid jullie verschillende FAQ's zijn?

Zou zeggen start een poll op de FP, en vraag hoeveel mensen de regels en/of FAQ van T-net hebben gelezen, als je over de 90% komt ben je spekkoper!

[ Voor 11% gewijzigd door player-x op 29-10-2014 05:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Als ik ergens voor teken, lees ik wel wáár ik voor teken ja.... om nare verrassingen voor te zijn.

Als jij een arbeidscontract krijgt, teken je dat dan ook ongezien, onder het mom van "zal wel goed zijn"?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x

player-x

Disruptive by design

Topicstarter
wildhagen schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 05:39:
Als ik ergens voor teken, lees ik wel wáár ik voor teken ja.... om nare verrassingen voor te zijn.

Als jij een arbeidscontract krijgt, teken je dat dan ook ongezien, onder het mom van "zal wel goed zijn"?
Ga je nou serieus een arbeidscontract waar letterlijke levens veranderende voorwaarden kunnen instaan, vergelijken met de voorwaarden van een website?

Sorry maar heb wel betere dingen te doen dan elke keer op een nieuwe site door dergelijke huisregels heen te gaan, gewoon gezond verstand gebruiken is wat de meeste mensen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Heren, off-topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x

player-x

Disruptive by design

Topicstarter
Je hebt gelijk, maar het is wel typerend hoe sommige denken over de bezoekers.

En sorry als het op de man aan voelt, want dat is niet de bedoeling, maar ik denk dat T-net teveel van hun bezoekers verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-09 13:08

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

TERW_DAN schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 22:14:
Nee, ligt niet aan jou. Het gaat blijkbaar om wildhagen in "Het kleine-mismoderatietopic deel XXVII"

Ik zie het probleem niet. Het enige waar ik een probleem mee heb is een loos commentaar over "mod maar met -1".

Maar wat is het probleem, dat iemand omlaag gemod wordt omdat hij een opmerking over de moderaties maakt? Hij staat nu netjes op +1, dus wat is het probleem?
player-x schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 23:06:
En wat moeten we daarmee? Moeten we allemaal die users dan maar bannen? Wij kunnen ook niet verhinderen dat mensen gaan meningmodden. Ook zien wij niet alle reacties. Daarom hebben users de mogelijkheid om posts die slecht gemodereerd zijn te melden.
Wat wil je nog meer? Geloof me, de banhamer is gewillig, maar ik denk dat er dan meer commentaar komt over de grote hoeveelheid aan mensen die geband worden dan over de paar reacties die verkeerd gemodereerd zijn (mja, na verloop van tijd niet meer natuurlijk, als alle users geband zijn dan is het leven ook rustig 8) ).

En ja, er wordt van je verwacht dat je de voorwaarden hebt gelezen. Je wordt niet geband omdat je dat niet hebt gedaan en je wordt er echt wel even vriendelijk op gewezen als je herhaaldelijk en vervelend tegen de voorwaarden in gaat. Voordat de banhamer spreekt.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x

player-x

Disruptive by design

Topicstarter
Dat is maar een van de voorbeelden, het gaat mij meer over hoe in het algemeen, dergelijk gedrag word afgestraft, terwijl het moderatie gedrag op het wilde westen lijkt, en iedereen maar doet wat ze willen.
Ik zie het probleem niet. Het enige waar ik een probleem mee heb is een loos commentaar over "mod maar met -1".
De "yes mod maar met -1 maar het is gewoon info.'' reactie komt niet zomaar uit de lucht vallen, maar omdat bezoekers gefrustreerd raken over onterechte -1 meningsreacties.
Maar wat is het probleem, dat iemand omlaag gemod wordt omdat hij een opmerking over de moderaties maakt? Hij staat nu netjes op +1, dus wat is het probleem?
Wat het probleem is dat dergelijke reacties ondanks de Pro en PowerMods op +1 staat.
En wat moeten we daarmee? Moeten we allemaal die users dan maar bannen?
Niet bannen, maar juist opvoeden want de grootste problemen die we nu hebben met het modsysteem is omdat alle gebruikers er van gewoon zomaar modrechten hebben gekregen, zonder enige instructie hoe ze goed en juist te gebruiken.
Wij kunnen ook niet verhinderen dat mensen gaan meningmodden. Ook zien wij niet alle reacties. Daarom hebben users de mogelijkheid om posts die slecht gemodereerd zijn te melden.
Zonder instructies, hoe moeten mensen het "Het kleine-mismoderatietopic'' loket vinden, want zo makkelijk is het ook weer niet te vinden voor de beginnende Tweakers.
En ja, er wordt van je verwacht dat je de voorwaarden hebt gelezen. Je wordt niet geband omdat je dat niet hebt gedaan en je wordt er echt wel even vriendelijk op gewezen als je herhaaldelijk en vervelend tegen de voorwaarden in gaat. Voordat de banhamer spreekt.
Veel van de problemen tijdens posten zouden makkelijk opgelost kunnen worden door bv een pagina met een welkoms videootje met uitleg en/of iig een pagina met de meest belangrijke ''do's and don'ts'' tijdens posten van reacties, nadat iemand zijn eerste reactie heeft geplaatst, met een akkoord knop voor het begrijpen van de voorwaarden.

Mod rechten voor iedereen uitzetten, en iedereen opnieuw laten activeren op de user page, wederom een welkoms videootje met uitleg, en een lijst met de belangrijkste ''do's and don'ts'' van het modereren op een pagina, en een akkoord knop voor het begrijpen van de voorwaarden.

Beide pagina's met vrijwillige te lezen vervolg pagina's geven die een leven document karakter hebben, met praktijkvoorbeelden van dingen die fout gaan tijdens posten of moderen van berichten, met uitleg waarom iets goed of fout is.

Doet men iets (herhaaldelijk) fout kan een P-mod een push bericht sturen, met een link naar een voorbeeld over wat men fout heeft gedaan.

Bij voorkeur geef die pagina's de vorm van een interactieve keurs, en geef punten voor juiste antwoorden/keuzes, en geef Karma punten aan de hand van de score met bv 1000 of zelfs 5000 extra Karma voor een perfecte score.

Een leuk beginnetje voor nieuwe bezoekers om te gebruiken in de Karmastore, geef ook een score lijst waar men kan zien hoe men gescoord heeft, als het competentie is en men iets kan verdienen is men een stuk meer ge interesseert. (zelfs als de prijs redelijk waardeloos is)

Want op de huidige voet gewoon door modderen, zal alleen maar meer gebruikers frustreren, goed gedrag leert men aan door de regels te kennen, en aangesproken te worden als men ze over treed.

Een Review (video) over hoe het huidige mod systeem tot stand is gekomen, met bv wat Femme dacht toen hij het voor het eerst opzette, en wat andere er over de jaren aan hebben gedaan een veranderd zou ook best intressant zijn, meer inzicht over de opzet van het reactie en mod systeem zal iig heel zeker niet de kwaliteit verlagen van de reacties en moderaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Dit soort zaken staan al beschreven in de voorwaarden en nog uitgebreider op reviews: Tweakers moderatie faq.
Als gebruikers er al voor kiezen zich niet in te lezen (voorwaarden maar doorklikken bijv.) hoe zullen ze dan reageren op een filmpje waarin wordt uitgelegd hoe je moet modden, denk je dat dat niet wordt weggeklikt?
Het is een aanname dat weet ik, maar volgens mij zal vrijwel iedereen erover denken in de richting "ja ik weet hoe ik moet modden, je klikt op de knopjes en er gebeurt iets", en degene die wel weten hoe het modden hier werkt zullen er ook niks aan hebben...
Tuurlijk is mismodden of Like/Dislike modden irritant, maar veel meer dan modrechten uitschakelen van degene die er niet mee om kunnen gaan en in het mismoderatie-topic het rechtzetten valt er niet te doen...

Fixing things to the breaking point...

Pagina: 1