Toch weer switchen naar Mac?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Hi Apple Boys/Tweakers,

Ik heb momenteel een MacBook Air (2011 model) en dat werkt als een trein. Ik heb een tijd lang ook een iMac 21,5" thuis gehad en ook dat vond ik prettig werken. Het nadeel waar ik tegenaan liep was dat er eigenlijk niet fatsoenlijk op te gamen was. Ik game niet veel, maar soms een potje COD Ghosts of zo is wel leuk. Andere games doe ik toch meer op mijn PS4.

Nu zag ik de nieuwe Mac Mini's met Iris Graphics en vraag ik mij af waar dit ongeveer mee te vergelijken is... ik kan nergens lekkere benchmarks vinden van de nieuwe modellen.
Momenteel werk ik thuis op een i5 2500K, 16GB DDR3, 128GB SSD & GTX660. Is een upgrade naar het 2e model Mac Mini dan te verantwoorden? Of zijn er wat jullie betreft betere oplossingen (2e hands of zo)?

Ik hoop dat jullie me beetje kunnen helpen :) Thanks alvast!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ankhie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-10 11:55

ankhie

Co-founder bij Mobile2Morrow

Als je een GTX660 gewend bent dan is de Iris een enorme stap terug voor gaming, maar dan ook echt enorm. De Iris die erin zit gaat niet in de buurt komen voor waar je naar op zoek bent. Op Notebookcheck zie je een leuke vergelijking tussen alle videokaarten en daar zie je dat bijvoorbeeld 3DMark 2011 op 1280x760 1221,5 punten scoort. Als je dat vergelijkt met de 6740 punten van de GTX 660 zou ik er verder geen woorden meer aan vuil maken.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
ankhie schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 09:35:
Als je een GTX660 gewend bent dan is de Iris een enorme stap terug voor gaming, maar dan ook echt enorm. De Iris die erin zit gaat niet in de buurt komen voor waar je naar op zoek bent. Op Notebookcheck zie je een leuke vergelijking tussen alle videokaarten en daar zie je dat bijvoorbeeld 3DMark 2011 op 1280x760 1221,5 punten scoort. Als je dat vergelijkt met de 6740 punten van de GTX 660 zou ik er verder geen woorden meer aan vuil maken.

:)
Duidelijk. Maar een normaal spelletje spelen er op is dus gewoon niet te doen? Noem ik een potje Ghosts of Diablo 3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Google eens, dat is prima te vinden.... maargoed, ja diablo 3 is prima te doen.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Fietsbel schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 09:38:
Google eens, dat is prima te vinden.... maargoed, ja diablo 3 is prima te doen.
Duidelijk. Dank. Laatste vraagje dan denk ik, hoe is die processor te vergelijken? Ik zie bij Apple alleen dat er een 2,7GHz i5 in zit, maar ook dat zegt natuurlijk niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:51
DennusB, we willen je graag helpen. Maar je mag wel iets meer inzet tonen. In het Mac Mini topic worden de meeste van je vragen al beantwoord: [Mac mini] Ervaringen en Discussie, deel 5.

Voor benchmarks ben je nog net iets te vroeg (waarschijnlijk). Hier kun je iig al iets vinden: http://www.macminivault.com/2014mini/.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Hoedje schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 10:35:
DennusB, we willen je graag helpen. Maar je mag wel iets meer inzet tonen. In het Mac Mini topic worden de meeste van je vragen al beantwoord: [Mac mini] Ervaringen en Discussie, deel 5.

Voor benchmarks ben je nog net iets te vroeg (waarschijnlijk). Hier kun je iig al iets vinden: http://www.macminivault.com/2014mini/.
Dank Hoedje. Ik zal daar eens even kijken.
Ik wil graag meer inzet tonen maar vind het lastig omdat het zo'n nieuw model is en Apple soms zelf vrij summier is met gegevens en zo ! Ik ga er in ieder geval mee aan de slag!

Pagina: 1