KleinDraakje schreef op zondag 31 december 2017 @ 08:21:
Ik woon al 4 jaar samen met mijn vriend en alleen het eerste jaar hebben we een tv abonnement gehad. De afgelopen 3 jaar niet meer, we maakte er te weinig gebruik van en het scheelt in maandkosten
We gebruiken Netflix, alhoewel dat ook minder wordt omdat er weinig nieuwe dingen worden toegevoegd die wij leuk vinden. Af en toe een NPO programma terug kijken via de app (iPad, was ook een NPO app op de Samsung dvd speler naar die is onlangs verdwenen). Zelfde met sporadisch een RTL programma. We hebben ook nog een vrij grote blu-ray collectie (700 stuks) waar we regelmatig iets van kijken. Voor de echte nieuwe films (zowel Hollywood films als de PAC films) kijken we in de bios met een Pathé unlimited gold abonnement.
Wij zijn verder niet echt in de sport dus dat scheelt. Maar voor iedereen is het anders. Bij iedereen die hoort dat we geen tv abonnement hebben valt de mond open van verbazing, in onze kring is het nog niet zo gewoon.
Echt heerlijk om geen traditionele tv meer te hebben

Wat voor internetabo hebben jullie ?
Dat zou dan een xDSL aanbieder moeten zijn, of glas met internet only, want Ziggo is altijd met een vorm van TV bijgekoppeld.
Dan kan je in huis wel een 'no TV' policy hebben, maar betaald er uiteindelijk wel voor.
Er zijn (te) weinig mogelijkheden om internet only te nemen op hoge snelheid, en daarnaast de boel aan te vullen met externe aanbieders.
Uiteindelijk blijft de prijs relatief hetzelfde, of zelfs hoger ( als je op de legale tour blijft zitten )
Wij baseren onze idealen op mogelijkheden die men in de VS heeft, een snelle internetpijp, en dan zelf pakketten koppelen.
Cablecutting is een baoycot van de grote kabelboeren daar, die ( en nu met de nieuwe netneutraliteitsregels ) teveel macht hebben op de content en doorgifte daarvan.
'wij' ( Nederland ) klagen alleen maar over de kosten, dat is een groot verschil
* FreshMaker is ook geen lineaire kijker....
De TV staat hier zelf nooit aan als het aan mij of de eega ligt, maar gebruik wel de online TVapp ( ziggo / KPN ) of een vorm van uitzending gemist ( Videoland, NPO )
Verder deel ik een Netflix en Amazonaccount voor andere content
( en 'natuurlijk' ken ik de weg op usenet / torrentsites / IRC ook wel )
[
Voor 8% gewijzigd door
FreshMaker op 31-12-2017 13:05
]