Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-03 15:14
Poll: Overweeg jij om je TV-abonnement op te zeggen?

Onlangs vertelde de grote baas van Netflix, Reed Richards, tijdens een interview dat hij gelooft dat traditionele televisie tegen 2030 niet meer bestaat. On-demand en streamingdiensten zouden het stokje dan compleet overgenomen hebben van reguliere uitzendingen.

Wellicht valt er ook wel iets te zeggen voor de woorden van Richards. Er zijn steeds meer streamingdiensten in Nederland en de rest van de wereld. Zo kan je hier gebruik maken van Netflix, Videoland en NLZiet. Maar ook bieden zo ongeveer alle grote televisiezenders tegenwoordig de mogelijkheid om on-demand uitzendingen terug te kijken, bijvoorbeeld via Kijk, RTL XL en NPO Uitzending Gemist.

Anderzijds zijn de kijkcijfers van reguliere televisie-uitzendingen nog altijd hoog. Als je kijkt naar de gemiddelde top tien van best bekeken programma’s op een dag, zitten er daar altijd wel een stuk of vijf of zes bij, die meer dan één miljoen kijkers trekken. Onze vraag aan jullie is dus: overwegen jullie, gezien het grote on-demand aanbod, om je televisieabonnement op te zeggen? We horen graag waarom wel of niet!

Stemmen kan op de bron van dit artikel: SerieTotaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik kijk al jaren geen kabel meer en heb het nu ook maar eens opgezegd, scheelt toch weer paar euro per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19894

Er valt weinig op te zeggen. Je "krijgt" het gewoon bij een internetabo (UPC).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-05 12:55
robcoenen schreef op woensdag 17 december 2014 @ 13:58:
Poll: Overweeg jij om je TV-abonnement op te zeggen?

Onlangs vertelde de grote baas van Netflix, Reed Richards, tijdens een interview dat hij gelooft dat traditionele televisie tegen 2030 niet meer bestaat. On-demand en streamingdiensten zouden het stokje dan compleet overgenomen hebben van reguliere uitzendingen.

Wellicht valt er ook wel iets te zeggen voor de woorden van Richards. Er zijn steeds meer streamingdiensten in Nederland en de rest van de wereld. Zo kan je hier gebruik maken van Netflix, Videoland en NLZiet. Maar ook bieden zo ongeveer alle grote televisiezenders tegenwoordig de mogelijkheid om on-demand uitzendingen terug te kijken, bijvoorbeeld via Kijk, RTL XL en NPO Uitzending Gemist.

Anderzijds zijn de kijkcijfers van reguliere televisie-uitzendingen nog altijd hoog. Als je kijkt naar de gemiddelde top tien van best bekeken programma’s op een dag, zitten er daar altijd wel een stuk of vijf of zes bij, die meer dan één miljoen kijkers trekken. Onze vraag aan jullie is dus: overwegen jullie, gezien het grote on-demand aanbod, om je televisieabonnement op te zeggen? We horen graag waarom wel of niet!

Stemmen kan op de bron van dit artikel: SerieTotaal
Ik denk ook niet dat de klassieke kabel nog bestaat in 2030. Het feit dat er nu nog zoveel mensen naar de TV via de kabel kijken is imo omdat het in 1 pakket met internet zit, of dat het inclusief bij een huurwoning in de huur zit.
Zelf heb ik geen kabel meer en kijk alles via internet. Als ik dan bij kennisen ben en even alleen voor de TV zit, dan merk hoe 'automatisch' je eigenlijk weer langs de kanalen zapt, wachtend op iets dat je aandacht trekt. Ik vind het dan ook niet erg om geen kabel thuis te hebben, scheelt een hoop tijd. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:28
Ik wou het eigenlijk eerst hier posten "Cutting the cord" in Nederland: tv kijken zonder tv-abo maar uiteindelijk zal het toch wel hier naar toe verplaatst worden, dus zodoende dat ik niet de template heb aangehouden. Als het goed is staat alles er wel in hoop ik.

Mijn ouders hebben ook eindelijk door dat je veel te veel betaald voor TV (Ziggo Alles-In-Een basis), en om ze te helpen wil ik graag duidelijk hebben hoeveel je nou daadwerkelijk kunt besparen, en wat voor nieuwe apparatuur je nodig hebt.

Zelf heb ik überhaupt geen TV, en kijk ik naar de NPO livestreams, RTL XL, series en films streaming of via bittorrent, allemaal gewoon op Windows. Mijn ouders hebben echter een 'domme' TV, en ze willen niet alles op een ander apparaat gaan kijken. Ik zoek dus een optie waarmee ze dit kunnen doorzetten, maar dan met een andere bron. Hierbij ben ik niet alleen zoekende naar de hardware, maar suggesties voor een nieuw abonnement (Internet+Vaste telefoon bij voorkeur, of alleen internet) zijn ook welkom, snelheid minimaal 30/3. Kabel en ADSL abo's zijn beschikbaar.

De eisen zijn:
  • Laag stroomverbruik: zeg maar, maximaal 20W
  • Bedienbaar met een handzame afstandbediening (geen full-size draadloze toetsenborden dus)
  • Wi-Fi
  • NPO, BBC 1, BBC 2, CANVAS, EEN en bij voorkeur ook ZDF, ARTE
  • Kosten: circa €150 maximaal
Er is dus geen NAS/mediastreaming nodig, die enkele keer dat er iets van lokale schijf wordt gekeken sluiten ze wel een externe HDD aan.

Welke opties ik zelf overweeg:
  • Oude laptop (achter de TV hangen bijv.). Veelzijdig, maar weinig bedieningsgemak. Eventueel kan de huidige laptop gebruikt worden (dan mogen ze mijn oude pc hebben, kosten dus €0)
  • Android TV stick. Goedkoop, maar verouderd snel (updates, hardware) en ook een toetsenbord nodig.
  • Smartphone/tablet i.c.m. Chromecast. Smartphone gaat toch in huis komen, maar zonder smartphone kun je niets kijken. Bediening is ook niet ideaal. Aanschafkosten exclusief smartphone zijn wel laag.
  • TV vervangen door smart TV (kosten ~€400), huidige TV gaat alleen geen €250 meer opbrengen natuurlijk, maar het gebruiksgemak is in principe beter (hoewel je vaak wat anders hoort of smart tv's...). Kun je hier echter NPO live streams op kijken?
  • Set Top box. Ik ben hier totaal niet thuis in, dus of dit geschikt is als je niet alleen Netflix en films van NAS kijkt...?
  • DVB-T en incidenteel een laptop aansluiten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
smart tv kan je met een chromecast mogelijk al uitsparen.
Vaste telefonie: ATA + Cheapconnect, Voipbuster (of andere Dellmont kloon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21:59

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

sdk16420 schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 20:32:
Ik wou het eigenlijk eerst hier posten "Cutting the cord" in Nederland: tv kijken zonder tv-abo maar uiteindelijk zal het toch wel hier naar toe verplaatst worden, dus zodoende dat ik niet de template heb aangehouden. Als het goed is staat alles er wel in hoop ik.
Je linkt naar dit topic... :?

Live Streams van de BBC en ARD / ZDF zijn wel te vinden, maar worden geregeld beperkt (geo locatie) vanwege sport- en filmuitzendingen. Ga je allerlei proxy's, VPN, Hola Unblockers e.d. voor je ouders onderhouden, of gaan ze zich er zelf steeds in verdiepen om alles toch te kunnen kijken. Wat voor ons misschien vanzelfsprekend is, is dat niet perse voor andere mensen. Het kan dus toch handiger zijn om wel een TV-abonnement aan te houden.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

• Oude laptop (achter de TV hangen bijv.). Veelzijdig, maar weinig bedieningsgemak. Eventueel kan de huidige laptop gebruikt worden (dan mogen ze mijn oude pc hebben, kosten dus €0)
  • Android TV stick. Goedkoop, maar verouderd snel (updates, hardware) en ook een toetsenbord nodig.
  • Smartphone/tablet i.c.m. Chromecast. Smartphone gaat toch in huis komen, maar zonder smartphone kun je niets kijken. Bediening is ook niet ideaal. Aanschafkosten exclusief smartphone zijn wel laag.
  • TV vervangen door smart TV (kosten ~€400), huidige TV gaat alleen geen €250 meer opbrengen natuurlijk, maar het gebruiksgemak is in principe beter (hoewel je vaak wat anders hoort of smart tv's...). Kun je hier echter NPO live streams op kijken?
  • Set Top box. Ik ben hier totaal niet thuis in, dus of dit geschikt is als je niet alleen Netflix en films van NAS kijkt...?
Ik had het idee dat de populairste opties een Raspberry Pi met XBMC of een Chromecast waren? Voor mijn ouders heb ik een Chromecast gekocht omdat een klaar product me voor hun handiger leek. Zelf koop ik denk ik binnenkort een Raspberry Pi. Heb nog een mediaspeler (Popcornhour) die via de laptop ook uitzendinggemist kan streamen maar het is allemaal wat verouderd (volgens mij komt het ding uit 2006, voor een mediaspeler is dat eigenlijk al weer antiek maar hij speelt nog steeds bijna alles af wat ik hem voer)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Laatst online: 20:28
Jorgen schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 23:22:
[...]

Je linkt naar dit topic... :?
Oeps, ik had het hier ook open staan, maar niet gekeken in welk tabblad ik op verstuur klikte 8)7
Consumentenelektronica Aankoopadvies
Jorgen schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 23:22:
Live Streams van de BBC en ARD / ZDF zijn wel te vinden, maar worden geregeld beperkt (geo locatie) vanwege sport- en filmuitzendingen. Ga je allerlei proxy's, VPN, Hola Unblockers e.d. voor je ouders onderhouden, of gaan ze zich er zelf steeds in verdiepen om alles toch te kunnen kijken. Wat voor ons misschien vanzelfsprekend is, is dat niet perse voor andere mensen. Het kan dus toch handiger zijn om wel een TV-abonnement aan te houden.
Ja dat bedacht ik me later ook. Een VPN voor BBC zou op zich te overwegen zijn (iPlayer :9 ), maar om dan ook nog iets voor de Duitse zenders te regelen... Bovendien zijn er dus geen live streams voor de Belgische zenders als ik het goed heb, VPN of niet.

Wellicht dan maar uitzoeken hoe we wat betere kwaliteit uit het huidige pakket kunnen krijgen dan.

[ Voor 14% gewijzigd door HallonRubus op 01-03-2015 09:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:41

Daniel36

vernieuwde formule

Geinig, wij hebben gewone tv en een raspberry pi met XBMC en dat bevalt goed.
Ik overweeg een ander apparaatje te kopen, misschien een Intel NUC met Kodi omdat de rpi net niet helemaal goed bevalt.
Redelijk vaak werkt het allemaal wel maar hapert het toch teveel.

En goede vriendin was hier gisteren en vertelde dat ze net haar tv abonnement heeft opgezegd omdat ze wel via uitzending gemist etc kijkt en de tv helemaal niet gebruikt.
Ben alleen vergeten te vragen waar ze internet van afneemt helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Hapert als dat het niet snel genoeg is? Welke Pi heb je?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

Een rpi b+ met xbmc 13.2 gotham, overclockt naar medium(900mhz).
bedraad aangesloten op de router.
werkt meestal prima maar je moet vrij lang wachten op streams voordat ze starten en soms haperen ze (kan ook aan de bron liggen denk ik) en soms stopt hij wel eens na een tijdje.

[ Voor 3% gewijzigd door Daniel36 op 01-03-2015 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engessa
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Je kunt ook eens kijken naar een xbox 360 of xbox one. Ondersteunt iig Plex, Netflix en via oa KPN ook online tv kijken: http://www.kpn.com/prive/...nteractieve-tv-online.htm Misschien dat Ziggo ook zo'n soort app heeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Bird
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 27-01 21:58

The_Bird

Meneer de Raaf

Ik heb al jaren geen abbo meer. Het aanbod van de NL TV sluit niet bij mijn vraag aan. Qua vraag kijk ik graag concerten, films, en oosters programma's. Kijk ik grotendeels op DVD/Bluray en daarbij vullen de officiele kanalen op Youtube zoals bijv SNL leuke bitesize momenten op met sketches ed.

Daarbij, wanneer er aanbod op de tv is dat me wel interesseert wordt dat verziekt door de reclames. Wanneer ik bij anderen ben valt me des te meer op hoe irritant en luidruchtig dat is.

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-05 12:55
The_Bird schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 08:32:
Ik heb al jaren geen abbo meer. Het aanbod van de NL TV sluit niet bij mijn vraag aan. Qua vraag kijk ik graag concerten, films, en oosters programma's. Kijk ik grotendeels op DVD/Bluray en daarbij vullen de officiele kanalen op Youtube zoals bijv SNL leuke bitesize momenten op met sketches ed.

Daarbij, wanneer er aanbod op de tv is dat me wel interesseert wordt dat verziekt door de reclames. Wanneer ik bij anderen ben valt me des te meer op hoe irritant en luidruchtig dat is.
Oosterse programma's? Wat kijk je bijvoorbeeld?

Hier ook de kabel om technische redenen niet eens doorgelegd naar onze woonkamer, we kijken nooit naar de TV. Films, series etc... via Kodi, journaals via de browser en streamen. Alleen Tatort op zondag loopt nog niet lekker - een must om dat te kijken hier in Duitsland - de ondertitles zijn veel te klein en niet aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBI
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21-03 23:22

MBI

Vraagje: zou volgens jullie expert cord-cutters de volgende combinatie afdoende zijn voor NL tv en wat films/series af en toe?
  • TV (dumb)
  • Chomecast
  • Netflix abo
  • Apps (android): Netflix, NPO/Uitzending gemist, RTL gemist
Weinig kastjes nodig op deze manier. Wat denken jullie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik zou de Chromecast vervangen door een kleine, allround mediaspeler, bijv. de Minix Neo X8-H Plus. Voordeel, je hoeft niet te streamen, alle apps werken. Nadeel: Netflix niet in hoogste kwaliteit op Android. (Of dit was zo tenminste.) Andere optie is natuurlijk om een Windows mediaplayer te gebruiken, of een TV met Netflix ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
  • Laatst online: 09-05 01:43
Waarom niet gewoon een Smart-TV? Praktisch alle tv's die tegenwoordig verkocht worden zijn smart-tv's, als je alleen naar 'dumb' tv's kijkt ben je erg beperkt in je keus. De apps die je noemt werken prima bij de meeste (zo niet alle) smart-tv platforms.

Tenzij je de tv al hebt natuurlijk, dan is de Chromecast een prima oplossing. Andere mediaspelers hebben wellicht niet alle (NL) apps, dat zou je goed uit moeten zoeken voor je er één koopt. Veel goedkoper dan een CC ga je het waarschijnlijk ook niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBI
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21-03 23:22

MBI

Het gaat om m'n zus; heeft nog geen TV. Smarttv dus. We gaan eens kijken in de pricewatch :-) Bedankt voor de reacties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweekzor
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 21-04 17:50
Daniel36 schreef op zondag 01 maart 2015 @ 15:07:
Een rpi b+ met xbmc 13.2 gotham, overclockt naar medium(900mhz).
bedraad aangesloten op de router.
werkt meestal prima maar je moet vrij lang wachten op streams voordat ze starten en soms haperen ze (kan ook aan de bron liggen denk ik) en soms stopt hij wel eens na een tijdje.
Het oude B model kon nog wel eens haperen in de menu's bij mij en had vooral wat moeite met een goede snelheid op de USB bus voor de externe schijf over het netwerk aan te bieden. Nadat ik hier de Pi 2 voor ben gaan gebruiken helemaal geen last meer van gehad. Streamen doe ik overigens nooit dus daar kan ik je geen snelheidswinst op garanderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
MBI schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 15:55:
Vraagje: zou volgens jullie expert cord-cutters de volgende combinatie afdoende zijn voor NL tv en wat films/series af en toe?
  • TV (dumb)
  • Chomecast
  • Netflix abo
  • Apps (android): Netflix, NPO/Uitzending gemist, RTL gemist
Weinig kastjes nodig op deze manier. Wat denken jullie?
Chromecast (v2), Netflix, NLziet en ik denk dat je dan redelijk goed zit.
Mogelijk een Videoland abonnement indien je zeer geïnteresseerd bent in voornamelijk Nederlandstalige series. Verder kan je films per stuk huren via bijv. Pathé Thuis.

Zelf gebruik ik Chromecast, Netflix, NLziet en de apps 'Videostream for Chromecast' en 'PLEX' voor het afspelen van lokale bestanden (films / series). Deze speelt overigens ook moeiteloos nieuwe formaten / codering als X265 af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:21
Zit zelf er ook al een tijdje aan te denken om dit te doen. Echter ben ik bang dat ik sommige dingen toch wel ga missen. Vooral live voetbal (Nederlands elftal, WK, Olympische spelen) is niet via NLziet te krijgen.

Op zich krijg ik mijn vriendin nog wel over op de Chromecast denk ik. Maar helemaal geen Live-tv zal wel lastiger zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:32

Cyphax

Moderator LNX
Waah schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 08:53:
Zit zelf er ook al een tijdje aan te denken om dit te doen. Echter ben ik bang dat ik sommige dingen toch wel ga missen. Vooral live voetbal (Nederlands elftal, WK, Olympische spelen) is niet via NLziet te krijgen.

Op zich krijg ik mijn vriendin nog wel over op de Chromecast denk ik. Maar helemaal geen Live-tv zal wel lastiger zijn.
Zendt NPO dat niet uit? Zo ja, dan zou je dat via je Chromecast moeten kunnen streamen. :)
Bij mij is de "cord" ook al een tijd geleden ge-"cut", nadat eerdergenoemde cord eigenlijk al heel lang los bungelde; ik heb de commerciële zenders volgens mij letterlijk geen seconde gemist. Ook hier Netflix + Chromecast en ter aanvulling nog torrents. Idealiter heb ik die laatste niet meer nodig zover zijn we nog niet. :)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Een deel zend NPO uit (Olymische spelen) maar een groot deel ook niet. Daarnaast is non-hd geen optie boven op de beamer, want dan is tekst echt onleesbaar.

Zelf zal ik TV sowieso niet echt missen. Maar mijn partner denkt daar vast iets anders over.... Maar heb het balletje maar eens opgegooid om een "test" te doen met NL-Ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Je hebt altijd nog de live streams van NPO 1, 2 en 3 via npo.nl. Daarnaast kan je bijv. de Champions League volgen via SBS6 / nu.nl. Voor de Olympische Spelen hebben de NOS en de EBU (European Broadcasting Union) ook altijd allerlei streams beschikbaar en ook via YouTube kan je de Olympische Spelen volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
Waah schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 08:53:
NLziet was onlangs aan het experimenteren met live tv. Play van KPN biedt deze optie al aan en komt op korte termijn ook met HD kwaliteit. Hiermee is het bijv. mogelijk NPO / SBS6 / Eurosport streamen naar de Chromecast. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
robcoenen schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 23:08:
[...]

NLziet was onlangs aan het experimenteren met live tv. Play van KPN biedt deze optie al aan en komt op korte termijn ook met HD kwaliteit. Hiermee is het bijv. mogelijk NPO / SBS6 / Eurosport streamen naar de Chromecast. ;)
Dat is op zich goed nieuws. We zijn nu thuis aan het proberen enkel gebruik te maken van de Chromecast. Al hebben we nog altijd kabel-tv van Ziggo (ondanks al meer dan een jaar geen ziggo meer te hebben) om op terug te vallen.

Tot nu toe bevalt het goed. Eerste programma ging na 13 minuten haperen, vrij vervelend. Maar dat kwam waarschijnlijk omdat mijn NAS de volledige download en upload dichttrok. Na die ff op pauze gezet te hebben werkte het wel prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
Inmiddels heeft Knippr van T-Mobile ook een Apple TV app! Hierbij de eerste ervaring van een gebruiker van het OMT forum.

Ben benieuwd of KPN Play snel nog met een Apple TV app komt en of NLziet na die betatest van oktober eens met live-tv gaat komen!

KNIPPR eerste ervaringen met iOS en tvOS apps
De dienst zelf is op dit moment nog geen echte game changer, mede ook omdat het zenderaanbod amper de moeite waard is. Als je echt voldoende hebt aan de 10 of 15 zenders die je standaard krijgt dan kan het leuk zijn als je al een Apple TV generatie 4 bezit maar zodra je twee of drie zenders mist heb je meteen een probleem want de zenders die je voor 0.99 cent kunt bijkopen zijn vooral de zenders waar je juist bij Ziggo vanaf wilt omdat je ze nooit kijkt.

Zou ik er mijn Ziggo abonnement voor opzeggen? Waarschijnlijk (nog) niet omdat ik toch nog een aantal zenders kijk die niet beschikbaar zijn op KNIPPR, ook niet bij de extra zenders. Denk aan Ziggo Sport voor de F1 wedstrijden nu Max het zo goed doet en wij een reden hebben om die sport serieus te gaan volgen. Zal het mij motiveren om alternatieven te zoeken voor het kijken van F1 zonder Ziggo Sport – ja, zeer zeker!

Het zal allemaal nog wel een aantal maanden duren maar iedereen die dit gaat testen, vooral via de Apple TV ziet wel meteen dat dit echt de nieuwe manier van TV kijken gaat worden. Je koopt zelf ergens een internet aansluiting zoals je ook een sim-only koopt en dan koop je via dit soort diensten alleen de TV zenders die je ook echt wilt kijken.
KNIPPR zet hier volgens mij wel een hele mooie eerste stap in en dat is ook wel iets waard. Het is alleen jammer dat de iOS app zo extreem matig is en dat je maar twee devices kunt koppelen aan één account of je moet continue in je profiel apparaten lopen verwijderen en koppelen. Denk alleen al aan gezinnen met kinderen. Ik neem aan dat de kids des huize toch ook gewoon graag TV kijken op hun slaapkamer met hun tablet of smartphone. Succes als je twee kinderen hebt.
toon volledige bericht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

In dit nieuwsitem van de homepage wordt er al een beetje op KPN Play en knippr ingegaan, maar zoals je kunt lezen in de eerste reacties, is het voor de meeste mensen nog geen volwaardig alternatief.

Mijn inziens hadden ze knippr beter "karig" kunnen noemen. Ik ga niet crossposten, maar lees gewoon eens even de eerste 10 a 20 reacties. Het aanbod van knippr is klein, waar de prijs ook naar is, maar het valt erg tegen wat je ermee kunt kiezen en wat het kost. Dan heb je veel meer aan KPN Play. Qua aanbod - ook, of misschien wel juist - van populaire zenders valt het erg tegen. Voor € 19,95 betaal je wel het dubbele, maar je krijgt ook echt heel veel meer bij Ziggo en Canal Digitaal. Als ik zou moeten kiezen tussen knippr en KPN Play, dan is Play met afstand interessanter. Met de standaardproviders zou de keuze nog persoonlijker worden - prijs vs aanbod vs on demand, etc. Vooralsnog lijkt knippr voor mij totaal oninteressant. Te duur, te weinig; karig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muncher
  • Laatst online: 20:57
Heeft iemand hier ervaring met de HDHomeRun kastjes? Lijkt een antwoord op traditionele TV, alleen weet ik niet welke NL zenders je ermee kan ontvangen.

Meer info + review van Channels app: http://9to5mac.com/2016/0...n-channels-for-ios-video/

HDHomeRun zelf: https://www.amazon.com/s/...202e41f0155aded1fa2566b80

[ Voor 25% gewijzigd door Muncher op 28-07-2016 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonVH
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01-05-2020
HDHomerun werkt perfect. Wel moet je provider ongedeerd DVB-C beschikbaar stellen. Vziw doet alleen Ziggo dat nog en verder Telfort oude propositie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-04 15:52
TonVH schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 13:27:
HDHomerun werkt perfect. Wel moet je provider ongedeerd DVB-C beschikbaar stellen. Vziw doet alleen Ziggo dat nog en verder Telfort oude propositie.
Om even aan toe te voegen; dit werkt wellicht perfect voor FTA (Free To Air) kanalen en inderdaad alleen DVB-C. Bij providers als Ziggo betekend dat NPO 1/2/3 in HD en SD voor een aantal commerciele zenders. Zie ook hier : https://www.ziggo.nl/televisie/zenderoverzicht/ en klik op "zonder smartcard".

Voor opname/pauzeren zul je wel extra software moeten gebruiken zoals DVBlink of TVheadend. Deze kun je op een PC of een NAS draaien. Al met al vind ik dit niet onder ''cord cutting'' vallen aangezien je toch weer vast zit aan een bepaald pakket en je moet weer extra apparatuur in huis halen om iets op te nemen. Bij echte cord cutting wordt (m.i.) zoiets in de cloud gedaan waardoor het hele begrip van "opnemen'' geeneens meer opgaat.

KNIPPR is voor mij op dit moment nog de beste oplossing, mits NLziet binnenkort ook naar de Apple TV komt.

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spav
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 01-09-2022
We zijn inmiddels bijna drie jaar verder. Zijn er nog nieuwe ontwikkelingen op het gebied van cord cutting? Ik zou graag mijn Ziggo abonnement opzeggen in ruil voor Knippr, Kijk, Netflix en Plex. Zijn er nog andere/betere alternatieven of toevoegingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
  • Laatst online: 09-05 01:43
Tja, dat hangt helemaal van je wensen af natuurlijk. Iedereen kan hier wel diensten op gaan lepelen die je absoluut moet hebben,maar daar heb je natuurlijk weinig aan als dat niet afgestemd is op je eigen gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
spav schreef op maandag 11 december 2017 @ 13:59:
We zijn inmiddels bijna drie jaar verder. Zijn er nog nieuwe ontwikkelingen op het gebied van cord cutting? Ik zou graag mijn Ziggo abonnement opzeggen in ruil voor Knippr, Kijk, Netflix en Plex. Zijn er nog andere/betere alternatieven of toevoegingen?
NLziet heeft afgelopen maand live tv toegevoegd evenals dat ze een nieuwe huisstijl doorgevoerd hebben. Wellicht een proefabonnementje waard ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waah
spav schreef op maandag 11 december 2017 @ 13:59:
Ik heb zelf nog wel tv... maar kan de kabel eigenlijk wel knippen :+

NLZiet (werkt uitstekend hier, snap de negatieve reviews nooit zo), Videoland, Netflix, Plex.
Live TV werkt prima via NLZiet. Al moet ik zeggen dat ik bijna nooit meer live kijk. Als je gewend bent aan "terugkijken" (en vaak vooruit kijken) zonder reclame raak je snel verwend. Daarnaast met Netflix/Videoland/Plex genoeg te kijken.

Als je niet weet wat je wilt kijken en dus de tv maar aanzet (wat bij veel mensen gebeurt) moet je misschien wat anders gaan doen dan als een zombie naar de tv kijken :+

• robcoenen
Ik merk zelf hier dat NLZiet er nog regelmatig uitklapt, uitzendingen niet kan vinden en dat de streams vaak terugvallen naar een erg lage kwaliteit. Ik gebruik de app overigens uitsluitend met Chromecast.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik heb NLZiet weer afgezegd, als ze een Android TV app maken en het ook op vakantie in het buitenland werkt is het zeker interessant. Op de laptop werkte het wel heel mooi.

Netflix heb ik nog steeds, maar eigenlijk gebruik ik dat ook te weinig om het te houden. Ik kijk soms wat op Uitzending gemist, Southpark (op de cc.com site), Grand Tour (via een minder legale site) en af en toe een film op Netflix. Maar ik houd het omdat ik toch nog wel iets wil betalen voor content.

[ Voor 47% gewijzigd door Marzman op 21-12-2017 20:07 ]

/▌

• Waah
robcoenen schreef op donderdag 21 december 2017 @ 15:42:
Ik merk zelf hier dat NLZiet er nog regelmatig uitklapt, uitzendingen niet kan vinden en dat de streams vaak terugvallen naar een erg lage kwaliteit. Ik gebruik de app overigens uitsluitend met Chromecast.
Tja hier speelt het bijna altijd. Als het niet werkt ff op een ander apparaat en klaar. Ook alles via Chromecast. De Chromecast zit wel via netwerkkabel aangesloten.... Want NLZiet heeft een goede stabiele verbinding nodig....
Marzman schreef op donderdag 21 december 2017 @ 20:03:
Ik heb NLZiet weer afgezegd, als ze een Android TV app maken en het ook op vakantie in het buitenland werkt is het zeker interessant. Op de laptop werkte het wel heel mooi.

Netflix heb ik nog steeds, maar eigenlijk gebruik ik dat ook te weinig om het te houden. Ik kijk soms wat op Uitzending gemist, Southpark (op de cc.com site), Grand Tour (via een minder legale site) en af en toe een film op Netflix. Maar ik houd het omdat ik toch nog wel iets wil betalen voor content.
Android TV zou wel top zijn ja. Live tv via de Shield zou top zijn..... Zonder allerlei capture cards ebzo. En NLziet in het buitenland? Gaat niet gebeuren.... Idem voor Netflix ed. Dat blijft nog wel ff zo.
Al zorgt een echte Tweaker voor en VPN en kan zo alsnog in het buitenland kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-yawn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-11-2024
Ik struikelde toevallig over dit draadje wat al drie jaar loopt en de ontwikkelingen gaan traag. Ik ben ook op zoek naar een oplossing met netflix en NLZiet of NPO-start die ik via een setop-box kan bedienen met een simpele afstandbediening. Chromecast hebben we, maar niet ideaal voor iedereen in het huishouden.
Ik was wel gecharmeerd van de humax tv+ h3, omdat daar netflix en er ondersteuning is voor NPO, maar ze gebruiken daarvoor een aangepaste app die niet alles van Start Plus ondersteunt. Sideloaden van apps kan, maar de software erop is ook vrij oud (Android 4..4).
Smartv's ben ik ook geen fan van. Het scherm gaat langer mee dan de software en zo jammer als over 3 jaar er een nieuwe videoplatform is dat niet meer draait op je " oude" tv..

Al met al is er veel potentie, maar lijkt het maar niet van de grond te komen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• douwe.nl
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-05 11:49
Ik heb een aantal maanden geleden mijn TV abbonement opgezegd, ik gebruik op het moment enkel Netflix en mis er helemaal niks aan.

Heerlijk zeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bodiug
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-05 10:19
Waah schreef op donderdag 21 december 2017 @ 20:29:
[...]

Android TV zou wel top zijn ja. Live tv via de Shield zou top zijn..... Zonder allerlei capture cards ebzo. En NLziet in het buitenland? Gaat niet gebeuren.... Idem voor Netflix ed. Dat blijft nog wel ff zo.
Al zorgt een echte Tweaker voor en VPN en kan zo alsnog in het buitenland kijken.
Als ik naar deze Humax kijk https://myhumax.info/tv-h3-apps/ dan staat daar wel een NLziet app tussen. En dit apparaatje draait op Android. Ik ga er vanuit dat dit een leanback interface app is? Zou mooi zijn als iemand die heeft ript. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qoon3x
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:32
De knippr android tv app is te downloaden in de google play store, maar op de Nvidia shield werkt het afspelen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:05
Om de oorspronkelijke vraag van TS te beantwoorden: ja Cutting the cord is mogelijk, maar eenieder zal dat afhankelijk van smaak en wensen zelf in moeten vullen. Ik heb geen 13 in een dozijn smaak, dus streaming, gericht op de vraag van de massa, is voor mij geen oplossing.

Ik heb al ruim 12 jaar geen TV abonnement of kabelaansluiting meer. Voor het nieuws en actualiteit heb ik een krant (de laatste jaren digitaal). Voor vermaak koop ik DVD's en CD's, ook tweedehands voor al het goede uit het verleden. Voordeel is dat je ze "tot in de eeuwigheid" kan blijven zien, zonder afhankelijk te zijn van een aanbieder.

Heb in het verleden een tijdje DVD's gehuurd maar dat was ook niet alles.
Sinds de laatste jaren kijk ik wel eens een film op MovieMax, per film betalen en geen abo. Ook een maandje Netflix gehad op proef, maar 95% van het aanbod is i.m.o. waardeloos.Na een maand kijken had ik het wel gezien.

Al het overige gewauwel, dat op TV als vermaak moet doorgaan, kan ik missen als kiespijn.

[ Voor 6% gewijzigd door JukeboxBill op 25-12-2017 11:04 . Reden: aanvulling ]

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 18:45

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

JukeboxBill schreef op maandag 25 december 2017 @ 10:59:

Sinds de laatste jaren kijk ik wel eens een film op MovieMax, per film betalen en geen abo.
Heej, die kende ik nog niet. Net even gekeken, goed aanbod. Dank voor de tip!

Wel een karige klantenservicepagina/FAQ waardoor ik informatie mis (bijvoorbeeld: wat zijn moviepoints, waarom zijn Nelson-moviepoints goedkoper dan reguliere moviepoints en zitten daar beperkingen aan).

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

Maar dat schiet toch niet op?
Huur drie keer een filmpje en je zit aan het abogeld voor Netflix.

Ik wil nog steeds Ziggo kwijt en dan alleen internet en mobiele telefoons.
Wordt hem niet want onze mobieltjes hebben thuis geen bereik... en vrouwlief wenst "te zappen".
8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
JukeboxBill schreef op maandag 25 december 2017 @ 10:59:
Om de oorspronkelijke vraag van TS te beantwoorden: ja Cutting the cord is mogelijk, maar eenieder zal dat afhankelijk van smaak en wensen zelf in moeten vullen. Ik heb geen 13 in een dozijn smaak, dus streaming, gericht op de vraag van de massa, is voor mij geen oplossing.

Ik heb al ruim 12 jaar geen TV abonnement of kabelaansluiting meer. Voor het nieuws en actualiteit heb ik een krant (de laatste jaren digitaal). Voor vermaak koop ik DVD's en CD's, ook tweedehands voor al het goede uit het verleden. Voordeel is dat je ze "tot in de eeuwigheid" kan blijven zien, zonder afhankelijk te zijn van een aanbieder.

Heb in het verleden een tijdje DVD's gehuurd maar dat was ook niet alles.
Sinds de laatste jaren kijk ik wel eens een film op MovieMax, per film betalen en geen abo. Ook een maandje Netflix gehad op proef, maar 95% van het aanbod is i.m.o. waardeloos.Na een maand kijken had ik het wel gezien.

Al het overige gewauwel, dat op TV als vermaak moet doorgaan, kan ik missen als kiespijn.
Dan is de hamvraag .... met hoeveel ben jij in huis ....
Want dit klinkt als een eenpersoonshuishouden.
Dan is het allemaal nét iets makkelijker in te regelen.

Zonder vrouw en kinderen heb ik ook genoeg aan een mobiel abo met bundel, en een basis internetverbinding van 10 / 25Mb.
Maar als je dit gaat uitleggen in de familie huiskamer, aan vrouw en 2 opgroeiende kinderen, zul je tegen heel veel obstakels aanlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 00:38
Het is een niche maar ik kijk soms naar online nieuwskanalen:
- Al Jazeera English (Qatar)
- Sky News (UK)
- Bloomberg UK (business news)
- France 24
- Euronews

Enkel internationaal gerichte kanalen (vooral toerisme, beetje zoals BVN):
- Arirang (Korea)
- NHK (Japan)

Voor anime is Crunchyroll ondertussen groot genoeg in de EU, hoewel NL een betere selectie heeft dan BE dat vast zit aan de afgesloten Franse markt.

Voor België kan je altijd en overal nieuws live bekijken (door een redelijk onbekende quirk in mediawetgeving is een nieuwsuitzending verplicht gratis beschikbaar, online moet niet maar als het er is dan is het gratis):
- VTM Nieuws (commercieel)
- VRT Journaal (publiek)

Tegenwoordig streamen de Vlaamse zenders online, maar enkel op Belgisch grondgebied, hoewel de publieke zenders bereikbaar kunnen zijn in het buitenland (geen 100% garantie):
- VRT Nu
- Stievie Free (Medialaan zenders)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:05
FreshMaker schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 13:28:
[...]

Dan is de hamvraag .... met hoeveel ben jij in huis ....
Want dit klinkt als een eenpersoonshuishouden.
Dan is het allemaal nét iets makkelijker in te regelen.

Zonder vrouw en kinderen heb ik ook genoeg aan een mobiel abo met bundel, en een basis internetverbinding van 10 / 25Mb.
Maar als je dit gaat uitleggen in de familie huiskamer, aan vrouw en 2 opgroeiende kinderen, zul je tegen heel veel obstakels aanlopen.
Ik ben inderdaad alleen. Maar zoals ik al aangaf: cutting the cord kan, maar er is geen eensluidende oplossing voor iedereen. Ik doe het op mijn manier al vele jaren naar tevredenheid en is gezien de voorgaande discussie een geheel andere oplossing. Dat wilde ik even kwijt.

@Heroic_Nonsense
Wel een karige klantenservicepagina/FAQ waardoor ik informatie mis (bijvoorbeeld: wat zijn moviepoints, waarom zijn Nelson-moviepoints goedkoper dan reguliere moviepoints en zitten daar beperkingen aan).
Ja, sinds de website is geoptimaliseerd voor smartphone is het er niet beter op geworden.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KleinDraakje
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
Ik woon al 4 jaar samen met mijn vriend en alleen het eerste jaar hebben we een tv abonnement gehad. De afgelopen 3 jaar niet meer, we maakte er te weinig gebruik van en het scheelt in maandkosten :)

We gebruiken Netflix, alhoewel dat ook minder wordt omdat er weinig nieuwe dingen worden toegevoegd die wij leuk vinden. Af en toe een NPO programma terug kijken via de app (iPad, was ook een NPO app op de Samsung dvd speler naar die is onlangs verdwenen). Zelfde met sporadisch een RTL programma. We hebben ook nog een vrij grote blu-ray collectie (700 stuks) waar we regelmatig iets van kijken. Voor de echte nieuwe films (zowel Hollywood films als de PAC films) kijken we in de bios met een Pathé unlimited gold abonnement.

Wij zijn verder niet echt in de sport dus dat scheelt. Maar voor iedereen is het anders. Bij iedereen die hoort dat we geen tv abonnement hebben valt de mond open van verbazing, in onze kring is het nog niet zo gewoon.

Echt heerlijk om geen traditionele tv meer te hebben :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 455473

Ik heb Amazon Prime (aanrader!) en Netflix, heb TV al een heel tijd geleden afgezegd. Wel heb ik een 500/500mbps lijn voor het downloaden van mijn games via Steam.

Erg fijn allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
KleinDraakje schreef op zondag 31 december 2017 @ 08:21:
Ik woon al 4 jaar samen met mijn vriend en alleen het eerste jaar hebben we een tv abonnement gehad. De afgelopen 3 jaar niet meer, we maakte er te weinig gebruik van en het scheelt in maandkosten :)

We gebruiken Netflix, alhoewel dat ook minder wordt omdat er weinig nieuwe dingen worden toegevoegd die wij leuk vinden. Af en toe een NPO programma terug kijken via de app (iPad, was ook een NPO app op de Samsung dvd speler naar die is onlangs verdwenen). Zelfde met sporadisch een RTL programma. We hebben ook nog een vrij grote blu-ray collectie (700 stuks) waar we regelmatig iets van kijken. Voor de echte nieuwe films (zowel Hollywood films als de PAC films) kijken we in de bios met een Pathé unlimited gold abonnement.

Wij zijn verder niet echt in de sport dus dat scheelt. Maar voor iedereen is het anders. Bij iedereen die hoort dat we geen tv abonnement hebben valt de mond open van verbazing, in onze kring is het nog niet zo gewoon.

Echt heerlijk om geen traditionele tv meer te hebben :D
Wat voor internetabo hebben jullie ?
Dat zou dan een xDSL aanbieder moeten zijn, of glas met internet only, want Ziggo is altijd met een vorm van TV bijgekoppeld.
Dan kan je in huis wel een 'no TV' policy hebben, maar betaald er uiteindelijk wel voor.

Er zijn (te) weinig mogelijkheden om internet only te nemen op hoge snelheid, en daarnaast de boel aan te vullen met externe aanbieders.
Uiteindelijk blijft de prijs relatief hetzelfde, of zelfs hoger ( als je op de legale tour blijft zitten )
Wij baseren onze idealen op mogelijkheden die men in de VS heeft, een snelle internetpijp, en dan zelf pakketten koppelen.
Cablecutting is een baoycot van de grote kabelboeren daar, die ( en nu met de nieuwe netneutraliteitsregels ) teveel macht hebben op de content en doorgifte daarvan.

'wij' ( Nederland ) klagen alleen maar over de kosten, dat is een groot verschil

* FreshMaker is ook geen lineaire kijker....
De TV staat hier zelf nooit aan als het aan mij of de eega ligt, maar gebruik wel de online TVapp ( ziggo / KPN ) of een vorm van uitzending gemist ( Videoland, NPO )
Verder deel ik een Netflix en Amazonaccount voor andere content

( en 'natuurlijk' ken ik de weg op usenet / torrentsites / IRC ook wel )

[ Voor 8% gewijzigd door FreshMaker op 31-12-2017 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KleinDraakje
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
FreshMaker schreef op zondag 31 december 2017 @ 13:03:
[...]

Wat voor internetabo hebben jullie ?
Dat zou dan een xDSL aanbieder moeten zijn, of glas met internet only, want Ziggo is altijd met een vorm van TV bijgekoppeld.
Dan kan je in huis wel een 'no TV' policy hebben, maar betaald er uiteindelijk wel voor.

Er zijn (te) weinig mogelijkheden om internet only te nemen op hoge snelheid, en daarnaast de boel aan te vullen met externe aanbieders.
Uiteindelijk blijft de prijs relatief hetzelfde, of zelfs hoger ( als je op de legale tour blijft zitten )
Wij baseren onze idealen op mogelijkheden die men in de VS heeft, een snelle internetpijp, en dan zelf pakketten koppelen.
Cablecutting is een baoycot van de grote kabelboeren daar, die ( en nu met de nieuwe netneutraliteitsregels ) teveel macht hebben op de content en doorgifte daarvan.

'wij' ( Nederland ) klagen alleen maar over de kosten, dat is een groot verschil

* FreshMaker is ook geen lineaire kijker....
De TV staat hier zelf nooit aan als het aan mij of de eega ligt, maar gebruik wel de online TVapp ( ziggo / KPN ) of een vorm van uitzending gemist ( Videoland, NPO )
Verder deel ik een Netflix en Amazonaccount voor andere content

( en 'natuurlijk' ken ik de weg op usenet / torrentsites / IRC ook wel )
toon volledige bericht
Klopt, wij hadden Vodafone Thuis (glasvezel) wat nu Tmobile Thuis is geworden. En we hebben dan de glas 50, laagste, optie voor €32,50 per maand. Genoeg voor streamen, internetten en gamen. Vriend doet regelmatig online Overwatch games, computer wel bekabelt aangesloten op de modem.

Overigens was het schijnbaar ook de enige mogelijke provider. Vorige huis hadden we Tele2 maar die zeiden telefonisch bij de verhuizing dat ze niet konden leveren in de nieuwbouwwijk omdat het alleen glas was? Ze zeiden volgens mij dat we alleen Vodafone en nog een andere partij dan konden bellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Ondanks dat ik tevreden ben met Ziggo, wil ik met de evt overstap naar glas, ook geen all-in-one meer
( tegen die tijd zijn de kinders het huis toch uit ;) )

Nu wordt inderdaad de 'tv' ( lineair kijken ) maar sporadisch gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddye
  • Laatst online: 22:24
Is iemand bekend met deze dienst: http://iptvdreambox.nl/iptv/ ?
Ze beloven erg veel voor relatief weinig geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z0rk0l
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23-02 08:09
Ik zou heel graag internet only willen echter zou dat betekenen dat ik naar ADSL over moet. Ik daar helaas in het verleden slechte ervaringen mee. Ik kijk nooit tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vipertje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-05 11:37
Eddye schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 07:33:
Niet mee bekend, maar is 100% zeker gebaseerd op (card)sharing en daarmee illegaal. De zenderpakketten die ze aanbieden zoals bijvoorbeeld Ziggo zijn niet anders te verkrijgen dan via Ziggo zelf.

Ik zou er niet aan beginnen want je weet niet voor hoelang het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddye
@Viperke Ik had al een donkerbruin vermoeden, te mooi om waar te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Geheel volgens het motto "Het beste van tv komt toch wel op internet" heb ik de afgelopen twee jaar evenmin een TV-abonnement gehad. Hier bekijken we allerlei media via onze AppleTV. Verrassend veel is gewoon te krijgen:
  • Series en films gaan via Netflix. Ik hoef niet elke serie te zien, en binnen Netflix is het aanbod prima. Incidenteel wil ik zaken wel eens kopen of illegaal downloaden wanneer deze in het geheel niet beschikbaar zijn.
  • Nieuws bekijk ik via de NPO, en internationaal via Reuters News. Op de AppleTV (en iOS) kun je op elk moment een bijgewerkt journaal kijken, in een zelf te bepalen tijdsslot. Voor mij een prima manier om het nieuws bij te houden. Overigens is video voor mij niet een primair medium voor nieuws, dat zijn internetsites en kranten.
  • Sport is meestal het lastigst. Nu vind ik sport kijken niet zo boeiend, en ik slaap er niet minder om als ik geen voetbal of F1 zie.
Qua 'hacks':
  • NPO is sowieso online te zien, en kun je via apps streamen naar je TV. Voor de AppleTV komt ondersteuning eraan, en kun je een app sideloaden. Dat laatste heb ik (tot grote tevredenheid) gedaan, en zo zie je eveneens de reclame niet. :P Zodra de NPO met een App voor de AppleTV komt stap ik over naar NPO Start Plus. Dan heb ik alleen de live-verbindingen nog in SD-formaat.
  • SBS en RTL kijk ik niet. :P Datzelfde geldt voor veel andere tv-zenders. Sommige content (voornamelijk van internationale zenders) zou ik interessant vinden om te kijken, maar er zijn veel meer leuke dingen om te doen. :) Vaak kun je deze ook via andere kanalen (zoals Netflix) kijken.
  • Je kunt meesurfen op een vriend/familielid die een Ziggo of KPN-login heeft. Alternatief voor ex-Ziggo-abonnee's is om eens te kijken of de kabelverbinding nog gewoon werkt. Dat is verrassend vaak zo, en een groot aantal zenders is ook te bekijken via die manier.
Hoewel er soms wat beperkingen zijn, ben ik wel blij met de huidige situatie. :) In vergelijking met een 'standaard' Ziggo-abonnement scheelt dit 20 euro, maar ook een hoop reclame en oeverloos kijken. Dat laatste ben ik misschien nog wel blijer mee.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 342849

Ziggo jaren geleden opgeheven maar de kabel werkt nog steeds analoog.

Oude digitale Ziggo ontvangers werken ook nog met de pasjes.😀

Internet gebruik ik Ziggo wifispots met inloggegevens van familie.
Ook voor Netflix, downloaden, kids op tablets etc..

Ik ken ook iemand die ziggo wifispots signaal oppakt en zelf weer thuis bekabelt maakt ook met familie account gegevens.
Daar ga ik mijzelf ook verder in verdiepen want dat heeft ook veel mogelijkheden.

Kosten nul😀

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 342849 op 11-02-2018 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Vraagje over NLziet. Al jaren lid en bevalt echt prima. Echter heeft mijn vriendin, met al haar IOS devices (iPad, iPhone) problemen met casten. Hij verbind wel, maar hij lijkt de stream maar niet te starten. vooruit spoelen werkt en je ziet dan ook het frame waar die zou beginnen. maar spelen ho maar.

Meer mensen met issues met iPad-iPhone icm Chromecast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mxhans196
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 13:17
Eddye schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 07:33:
Op mail reageren ze vlot en beweren zelf al 13 jaar te bestaan en legaal bezig te zijn. Wie ben ik om dat tegen te spreken...
Heb zo'n abonnement met de android smart-IPTV app op m'n smart-TV genomen en dat werd vlot geleverd.
Kwaliteit is minder dan kabel van Ziggo (lager bitrate, denk ik) ,maar er is goed naar te kijken. Veel zenders in 1280x720 maar ook wel een aantal in 1920x1080. Géén 5.1 geluid, gewoon stereo. Zappen gaat veel sneller dan met de kabel.

Deze tekst niet lezen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Laatst online: 19:53

Standeman

Prutser 1e klasse

Ik zou heel graag zonder kunnen. Kinderen kijken alleen netflix en ik netflix en ned 1-3 wat bet dvb-t ook wel te ontvangen is.

Alleen zo jammer dat ik geen fatsoenlijke internetaansluiting kan krijgen in mijn appartementje 4 hoog. Ik ben bang dat xDSL het gewoon niet gaat trekken qua MBits.. Dan blijft 4G over. Maar ik weet niet of dat fijn werkt als standezoon online zit te gamen op ps4. (buiten het sms-en voor meer GB om).

[ Voor 18% gewijzigd door Standeman op 14-02-2018 14:03 ]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:46
Waar woon jij dat je gebouw geen kabel heeft?

Dat 4G smsen, is dat niet eenmalig overigens?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Laatst online: 19:53

Standeman

Prutser 1e klasse

@Brent Ziggo heb ik op dit moment, dus ik zit gewoon op de kabel. Maar telefonie / tv gebruik ik amper. Dus ergens vind ik het zonde van mijn geld. Als ik ADSL 50/5 lijn zou hebben voor de helft, ben ik er al. (Maar dat is verre van gegarandeerd).

Over dat 4G sms-en: Voor zover ik heb gezien is dat elke 2-5GB. Niet handig als je net een film zit te kijken, maar valt misschien te automatiseren.

[ Voor 22% gewijzigd door Standeman op 14-02-2018 14:56 ]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
Aha. Ik ben het zeker eens dat het gebrek aan concurrentie op de kabel heel jammer is met de verplichte winkelnering van Ziggo.

T-mobile doet iig 4G voor thuis, en daar hoeft niet gesmst te worden vziw: https://www.t-mobile.nl/4g-voor-thuis
Kwestie van even benchen om te zien of dat een uitkomst is.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Eddye
Standeman schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 14:54:
@Brent Ziggo heb ik op dit moment, dus ik zit gewoon op de kabel. Maar telefonie / tv gebruik ik amper. Dus ergens vind ik het zonde van mijn geld. Als ik ADSL 50/5 lijn zou hebben voor de helft, ben ik er al. (Maar dat is verre van gegarandeerd).

Over dat 4G sms-en: Voor zover ik heb gezien is dat elke 2-5GB. Niet handig als je net een film zit te kijken, maar valt misschien te automatiseren.
Ik ben zelf kort geleden van Ziggo overgegaan naar DSL. Van 200/20 naar 40/4 (in theroie), ik moet zeggen dat het me heel erg meevalt in het dagelijks gebruik. Gisteren moest ik een ISO downloaden, daar heb ik dan wat langer op moeten wachten, maar dat zet je aan, en je gaat verder met waar je mee bezig bent. Dus dat valt, watr mi betreft, ook heel goed te doen. Online gamen doe ik niet, maar volgens speedtest was de ping naar de speedtestserver 8ms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-05 07:07
Wij hebben ook de stap gezet en ziggo dvb-c opgezegd. Internet gaat bij ons via glasvezel van telfort. We keken al erg weinig livetv en toen ik zag dat nlziet een soort van live tv aanbied was dat het laatste zetje wat mijn vriendin nodig had :P

Netflix, amazon prime, youtube & nog steeds illegale meuk (hbo etc) zorgt verder voor het vertier hier in huis.

Per saldo betalen we nu minder dan een totaal pakket van ziggo en hebben we een beter aanbod. Snel gerekend: 35 voor internet p/m, 8 nlziet, 4 amazon prime (met andere voordelen), Netflix & spotify deel ik met vrienden voor 7 p/m. 54 p/m totaal.

Even kijken of dat nlziet bevalt en dan gaat misschien de hdhomerun ook op V&A.

[ Voor 11% gewijzigd door lowfi op 03-04-2018 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
pak de 5 euro combivoordeel als je mobiel bij ze hebt, en tv kijk je lekker bij ziggo in de 900 reeks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-05 07:07
Ik heb een telefoon vd zaak via vodafone...

Toen ik aan de telefoon was met ziggo om de boel op te zeggen werd mij al verteld dat ik me niet ongerust hoefde te maken als er nog signaal op de kabel zou zitten. Dit zou als de monteur in de wijkkast zou zitten uitgezet worden... :+

Tv keken (kijken?) we al via 900 en hoger idd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robcoenen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:57
lowfi schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 23:02:
Ik heb een telefoon vd zaak via vodafone...

Toen ik aan de telefoon was met ziggo om de boel op te zeggen werd mij al verteld dat ik me niet ongerust hoefde te maken als er nog signaal op de kabel zou zitten. Dit zou als de monteur in de wijkkast zou zitten uitgezet worden... :+

Tv keken (kijken?) we al via 900 en hoger idd.
Momenteel heb ik een abonnement bij Ziggo, maar daarvoor ongeveer anderhalf jaar lang KPN glasvezel gehad sinds verhuizing. Wat de vorige bewoners hadden weet ik niet. Maar vlak voordat ik een abonnement afsloot bij Ziggo heb ik de kabel al aangesloten op mijn TV en er bleek signaal op te staan. Ik kon toen dus al gewoon TV kijken op de kabel zonder abonnement.

Het kan dus een hele tijd goed gaan, al geeft het natuurlijk geen zekerheid.

Overigens heb ik nu bij Ziggo kabel-tv voor €18,70 per maand en "vriendje voor een tientje" internet (25/2,5Mbps) wat € 12,50 extra kost. Voor € 31,20 heb ik dus internet, tv en bellen (laatste niet aangesloten). ADSL zit bij mij rond de 20 Mbit maximaal en zou bij een goedkoop abonnement een euro schelen. Glasvezel internet-only is al duurder dan wat ik nu heb en ik heb die snelheid eigenlijk niet echt nodig. Hoewel ik niet zo veel TV kijk laat ik dus lekker het abonnement doorlopen.

Daarbij nog Netflix en Spotify gedeeld met vrienden wat samen nog iets van € 6,50 kost en een sim-only abonnement bij Simpel van €2,50 en ik kan prima voldoen in alles wat ik op internet, streaming en TV nodig heb voor 40 Euro totaal per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:04
Ziggo sluit verbindingen standaard niet af. Er wel gebruik van maken is illegaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonVH
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01-05-2020
Er zijn plekken waar Ziggo remote de aansluiting kan afsluiten en daar gebeurt dit vrijwel direct na einde abo. Op andere plekken waar dit in de lokale kast moet plaatsvinden gebeurt dit vaak pas na maanden zodra er iets in die kast moet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001

FreakNL

Well do ya punk?

Anoniem: 342849 schreef op zondag 11 februari 2018 @ 16:53:
Ziggo jaren geleden opgeheven maar de kabel werkt nog steeds analoog.

Oude digitale Ziggo ontvangers werken ook nog met de pasjes.😀

Internet gebruik ik Ziggo wifispots met inloggegevens van familie.
Ook voor Netflix, downloaden, kids op tablets etc..

Ik ken ook iemand die ziggo wifispots signaal oppakt en zelf weer thuis bekabelt maakt ook met familie account gegevens.
Daar ga ik mijzelf ook verder in verdiepen want dat heeft ook veel mogelijkheden.

Kosten nul😀
Ik vind dat randje. Natuurlijk, cord cutting is leuk en begrijpelijk. Maar niks willen betalen is het andere uiterste. Er moet toch infra onderhouden worden... Als iedereen zo denkt is het gauw afgelopen...

Zou het zelf trouwens überhaupt niet willen, te weinig controle over mijn internetverbinding....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
Vandaag is het doek gevallen voor Knippr en zojuist heeft KPN bekend gemaakt ook te stoppen met KPN Play.Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/7e5ebff94b3aec4aed6c631a20fbcf43.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Zo gek is dat niet als je die prijzen vergelijkt met het verschil tussen een internet only en een 3 in 1 abonnement voor thuis. En als je met dat thuis abonnement ook nog eens tv kan kijken via apps dan is het helemaal niet vreemd dat deze diensten niet populair zijn.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Jammer wel dat al die diensten stoppen, ik heb net een abo op NLZiet genomen en vind het wel fijn werken voor mijn manier van tv-kijken met een jaar aan gemist programma's (ik kijk ook maar heel weinig tv). Ik heb verder geen normaal tv-abonnement. Ik hoop dat NLZiet wel door blijft gaan.

[ Voor 6% gewijzigd door Marzman op 31-05-2018 16:21 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

NL Ziet en KPN Play zijn ook wel wezenlijk andere proposities. Op NL Ziet kun je langer terugkijken (365 dagen), maar wel bij enkel Nederlandse zenders. Bovendien is NL Ziet 25% goedkoper.

NL Ziet zet eigenlijk de andere zenders buitenspel. Dat is best een slimme zet, wat de uiteindelijke inkomsten voor de drie partijen zijn hoger ten opzichte van een aansluiting bij KPN of Ziggo.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-05 13:55

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Ik gebruik hier DVB-t als ik NPO 1,2 of 3 wil kijken. De rest van de zenders ontvang ik niet.

[ Voor 11% gewijzigd door MedionAkoya op 31-05-2018 16:54 ]

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurhstaap
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23-09-2024
Hoi mensen,

Omdat ook ik van Ziggo af wil, ben ik op het moment aan het experimenteren met een VPN (NordVPN). Nu kijk ik vooral naar de BBC, en ik ben inmiddels al zover gevorderd dat ik we webversie van de iPlayer op mijn Android-telefoon kan bekijken

Dat is dus niet legaal:

I live outside the UK. Can I use BBC iPlayer?
No. BBC iPlayer is funded by the UK TV Licence and its use is restricted to UK residents only.

[ Voor 48% gewijzigd door defiant op 02-06-2018 00:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Daniel36 schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 08:11:
En hoe los je het dan op met bellen, vraag ik me af.
Zoals genoemd: mobiel. Ik heb een SIM-only van €11 per maand bij Symio. Bevalt me prima en mijn limieten haal ik bijna nooit. Thuis heb ik wifi, op mijn werk heb ik wifi en onderweg moet ik sturen... Dus weinig data nodig. Tenzij ik een keer vergeet om de wifi aan te zetten terwijl ik een album van Spotify download :F 1 keer gebeurd.

Ik moet zeggen dat nu met de WK ik TV nog steeds niet mis. Wedstrijden kunnen live worden bekeken via de NOS app op de AppleTV of via de website.

Hier nog steeds geen enkele drang om een TV abonnement te nemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ferret
  • Laatst online: 09-05 13:23
Ik schop deze even omhoog.

Ik was ook van plan om m'n ITV abo bij de kpn te verlagen naar Basis. Dan houd je één digitale ontvanger over voor tv kijken. Ik kijk niet veel tv maar ik zie wel graag het nieuws van 20:00.

Om live te kunnen blijven kijken wilde ik voor de overige tv's de Humax TV+ H3 inzetten om daarop de app van KPN iTV te zetten. Volgens de kpn mag je tot vijf apparaten in je eigen wifi netwerk gebruiken om tv via hun app te kijken. En momenteel loopt er een actie bij Humax dat je twee boxjes krijgt voor de prijs van één. Dus heb ik deze onlangs aangeschaft.

Nu de app van KPN erop zien te krijgen. Dit moest volgens de klantenservice van Humax via de ingebouwde browser op de Humax. Dan browsen naar apkpure.com en daar de app KPN iTV opzoeken. Tot zover lukt het maar installeren ging niet.
Vervolgens heb ik op m'n eigen pc diverse versies van de app op een usb stick gezet en deze daarna aangesloten op de Humax. Via een bestandsbrowser kan ik de stick benaderen maar welke versie ik ook probeer te installeren, ik krijg steevast een foutmelding: Parseer fout bij openen bestand.

Met andere woorden, live tv kijken via de app van de kpn gaat het niet worden.

Toen de app van NLZiet uitgeprobeerd. Ze beloven live kijken dus heb ik me voor een maand aangemeld (kost 0,01 cent). App op de Humax geactiveerd, so far so good. Totdat je live wilt kijken... Ik krijg een melding te zien dat dit nu niet mogelijk is en dat deze optie is uitgeschakeld op het apparaat.

Ik heb een mail gestuurd naar Humax om te zien of er echt geen mogelijkheid is om live tv te kijken en als dat er niet is gaan de boxjes retour.

Toevallig iemand ervaring met deze boxjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
Grote Nederlandse mediapartijen bundelen krachten tegen Netflix en YouTube
De grootste mediapartijen van Nederland – waaronder de NPO, RTL, Talpa, NOS en De Persgroep – werken aan een nationaal kijk- en luisterplatform. Daarmee willen zij de strijd aangaan met giganten als Netflix en YouTube, stellen ingewijden.
Ik ben benieuwd of dit project ooit gaat werken. Zie NLziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soepah
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-05 13:16
Tijdje stil hier,
Ik kwam hier terecht via het Xiaomi MI-Box Topic ([Mediaplayer] Xiaomi Mi Box (alle varianten)) waar mensen de NL-Ziet app op hun Mi-Box zetten en daarmee met enkel Internet en een NL-Ziet abbo toch live (en gemist) kunnen kijken.
Ik vraag me af wat de stabiliteit is (ook op langere termijn) en of het wat is voor een gezin (kan iedereen er mee overweg) maar zit er zelf sterk over te denken om hiermee mijn 'tripple-play' abbo er uit te doen en alleen een simpele internet lijn over te houden.

wie van vissen houdt, houdt niet van vissen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15:03
Wij hebben al jaren geen kabel TV meer, ik mis de NL lineaire televisie ook echt niet, echte kwaliteit is ver te zoeken. Content komt hier binnen via Netflix en Prime, en heel af en toe NPO Start. Voor dat doel staat er een Apple TV, lijkt me met een Mi Box niet veel anders.

Werkt voor ons prima, en ook mijn dochtertje weet eigenlijk niet beter.

Ik erger me nu ook groen en geel aan de reclame blokken die lineaire tv laat zien als we toevallig buitenshuis televisie kijken/aanstaat. Vooral bij de 'populaire' programma's als bij voorbeeld The Voice, ik heb het gevoel dat er dan 40 minuten reclame in een uur TV gepropt worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:07
Wij gebruiken ook NL-Ziet icm een Nvidia Shield en Mi Box, werkt perfect. Kwaliteit is wel wat minder dan kabel, maar het is ook aanzienlijk goedkoper. Bijkomend voordeel van NL-Ziet is bij het terugkijken dat je ook de reclames mist (zoals bij bijv. The Voice of Holland wat mijn vrouw kijkt), je kijkt het programma dus later en daar heb je baat bij omdat het dan veel minder lang duurt. Alleen bij live TV kijk je met reclames. Wij kijken hoogstens twee of drie programmas per week, maar stiekem kijkt mijn vrouw nu meer via NL-Ziet, maar dan wel on-demand. Het is dus goedkoper dan kabel en ze gebruikt het meer.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Laatst online: 18:58

backupdevice

Boeh!

Hier ook streaming only. NLZiet, Netflix en YT via een 100Mbit Budget internet lijntje van 25 euro per maand. Werkt perfect en stukken goedkoper

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Ik heb sinds november een nieuw huis, en geen TV-abonnement.
Ik heb nog meer dat zat content op mijn Plex-server staan waar ik nog nooit aan toegekomen was, dusch...

Verder kan ik me niet heugen wanneer ik voor het laatst echt ben gaan zitten voor een programma op TV. En ik kan het me echt niet meer herinneren. Ergo... TV eruit (nou ja, de aansluiting). Aansluitend is dat zwarte vlak ook verhuist van de woon- naar de slaapkamer. En dat geeft helemaal rust. Ik kan nu gewoon met vrienden aan tafel ouwehoeren en een drankje doen, terwijl Junior in de slaapkamer gamet of Youtube tot zich neemt.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Vooral dat laatste. Wij hebben het geluk dat wij een groot huis hebben waarin het mogelijk is om bepaalde ruimtes te creeren zonder muren. Denk aan een keuken met een kookeiland waar het onmogelijk is om naar de tv te kijken, een eetgedeelte waar het onmogelijk is om naar de tv te kijken . Voor de kids hebben wij beneden een aparte kamer waar zij TV kunnen kijken of Gamen zonder dat de ouderen daar last van hebben.

Dit samen met een aparte tv hoek geeft een hoop rust. Combineer dit met alles on demand en je gaat totaal anders leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michelz71
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 15-09-2021
Waar ik naar op zoek ben is of via lineaire tv, of via een online dienst, naar een mogelijkheid om een beperkt aantal publieke zenders te ontvangen (npo, vrt, bbc). Het mooiste zou zijn als er een on-demand abonnementsvorm was waar je een klein bedrag betaald voor de levering en daar bovenop een bedrag voor elke zender die je wilt kijken. Alle providers in Nederland werken met pakketten met een heleboel zenders die ik nooit kijk (maar wel voor betaal). Gekeken of het lukte door over te stappen naar de satelliet maar de NPO zit daar niet op (alleen BVN) en sinds een tijdje de VRT ook niet meer ongecodeerd. Wordt ik toch weer gedwongen naar een pakket met zenders.
Weet iemand hier of het mogelijk / beschikbaar is wat ik wil? En zijn er meer die de dezelfde wens hebben?

[ Voor 0% gewijzigd door Michelz71 op 17-06-2020 18:10 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiemelen
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08-05 20:30
Michelz71 schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 18:08:
Waar ik naar op zoek ben is of via lineaire tv, of via een online dienst, naar een mogelijkheid om een beperkt aantal publieke zenders te ontvangen (npo, vrt, bbc). Het mooiste zou zijn als er een on-demand abonnementsvorm was waar je een klein bedrag betaald voor de levering en daar bovenop een bedrag voor elke zender die je wilt kijken. Alle providers in Nederland werken met pakketten met een heleboel zenders die ik nooit kijk (maar wel voor betaal). Gekeken of het lukte door over te stappen naar de satelliet maar de NPO zit daar niet op (alleen BVN) en sinds een tijdje de VRT ook niet meer ongecodeerd. Wordt ik toch weer gedwongen naar een pakket met zenders.
Weet iemand hier of het mogelijk / beschikbaar is wat ik wil? En zijn er meer die de dezelfde wens hebben?
zelfde wens wel ... maar ik heb een vermoeden dat dit geen leefbaar model is voor de providers.
Heel veel content kan je tegenwoordig echter wel een bepaalde tijd terugzien via internet.
En via VPN kan je indien nodig landrestricties omzeilen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
backupdevice schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 13:27:
Hier ook streaming only. NLZiet, Netflix en YT via een 100Mbit Budget internet lijntje van 25 euro per maand. Werkt perfect en stukken goedkoper
Budget lijntje? Ik vind 100M/bit up / down niet echt budget, gewoon lekker snel. Los daarvan, ik vind losse online abbo's prima, en mis de klassieke zenders niet echt. Al ben ik wel voor de landelijke omroepen (NPO etc). Die kun je ook online kijken.

Als aanbieders de zenders ook puur online aanbieden zou ik interesse hebben (zonder tv kastjes)

[ Voor 27% gewijzigd door Luxicon op 17-06-2020 18:42 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 22:09

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

Ik doe ook al jaren zonder TV abbonnement. Inmiddels alweer 9 jaar. Soms kijk ik NPO online maar vaker kijk ik achteraf een programmaatje na. Daarnaast kijk ik Veronica Inside altijd een dagje later. En Champions league via de Veronica website.

En wie zou willen kan met Netflix en/of Amazon Prime er bij vele uurtjes vermaken zonder kabel tv.

Er zijn opties genoeg maar ik denk dat je het nooit helemaal zo krijgt als je zou willen en dat je in de veelal ergens concessies moet doen.

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Luxicon schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 18:39:
[...]

Budget lijntje? Ik vind 100M/bit up / down niet echt budget, gewoon lekker snel. Los daarvan, ik vind losse online abbo's prima, en mis de klassieke zenders niet echt. Al ben ik wel voor de landelijke omroepen (NPO etc). Die kun je ook online kijken.

Als aanbieders de zenders ook puur online aanbieden zou ik interesse hebben (zonder tv kastjes)
Lol , snap je reactie ! Maar mijn ISP is Budget 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Michelz71 schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 18:08:
Voor buitenlandse zenders zou ik het niet weten, maar ik heb een apart DVB-T kastje gekocht waarmee ik Nederland 1-3 en de regionale zender kan ontvangen. Dat kost verder niks, kwaliteit is op zich prima en als ik dat ding niet gebruik berg ik het kastje gewoon weer op. Staat ook alleen maar aangesloten als mijn moeder eens op mijn zoontje komt oppassen.

Zal ook wel afhankelijk zijn van waar je woont welke gratis zenders je er mee kan ontvangen denk ik.

Voor mij is het genoeg, ik woon hier nu al twaalf jaar en heb al die tijd nooit tv gekeken. Heb alleen een adsl lijntje (100mbit), een Netflix en Spotify abbo en een nieuwsgroepenprovider :P En een PS4. Genoeg content om me nooit meer hoeven te vervelen en geen reclame.

Ik woon alleen, en mijn zoontje (6jr) is tevreden met het aanbod Netflix en joeptjoep filmpjes. Maar toen ik nog samenwoonde was het ook geen issue. Op tv zijn zonder uitzondering toch alleen maar domme spelshows, pratende hoofden en vooral veel reclame.

Wel grappig dat mensen anno nu nog steeds verbaasd zijn als ze horen dat je geen reguliere tv kijkt. Als ik bij mijn ouders of bij vrienden ben en de tv staat toevallig aan zit ik me continu groen en geel te ergeren aan de enorme eenheidsworst en bakken met reclame op tv :X

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ickers
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 29-11-2021
Dwarlorf schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 19:02:
En Champions league via de Veronica website.
Veronica (Champions League) is de enige reden dat ik NLZiet heb ipv NPO Start plus. Kun je Veronica echt live via de website kijken zonder online (Kijk) abonnement?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 22:09

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

ickers schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 13:18:
[...]

Veronica (Champions League) is de enige reden dat ik NLZiet heb ipv NPO Start plus. Kun je Veronica echt live via de website kijken zonder online (Kijk) abonnement?
Ik heb me moeten registreren toen champions league nog op nu.nl was en die registratie heb ik nog steeds. Ik weet eerlijk gezegd niet wat dat verder voor registratie is maar ik betaal niets.

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
Een leuk en interessant artikel over de mogelijkheden op de Apple TV:

Televisiekijken op de Apple TV: dit zijn de mogelijkheden
Pagina: 1 2 Laatste