• palloquin
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-01-2021
Voor een project ben ik opzoek naar de juiste (compact?) camera.
Ik moet ik geautomatiseerd foto's nemen van documenten. hiervoor is het belangrijk dat ik via een API/SDK vanuit mijn eigen software de foto kan nemen en importeren.

Ik ging er van uit dat de meeste camera's dit gewoon *makkelijk* moesten kunnen, maar mijn eerste testje met mijn Canon PowerShot S110 loopt niet soepel. Het lijkt er op dat Canon de support voor haar PowerShot SDK per 2008 gestopt heeft(!).

Dus, ik zoek wat advies. Welke camera's zijn goed te bedienen vanuit eigen software en leveren ook nog een degelijke foto ;)
Of: mis ik de juiste software?

dank voor ervaringen!

• tommyz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-01 11:56
Is een camera met Android niet het makkelijkst, zoals de Samsung Galaxy Camera of een Nikon Coolpix 810?

Flickr

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10:37

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Nokia N900 heeft een open camera API (FCam). Het is een telefoon met bijzondere features die zich heel makkelijk laat tweaken. Ook is de camera aan te roepen met gstreamer commands, de telefoon is namelijk een volledige linux distro. Ze zijn tweedehands nog wel op marktplaats en ebay voor een schappelijke prijs op te pikken.

Het is niet direct een hele goede camera maar je kan er prima foto's meemaken bij goed licht. Documenten zijn ook met kantoorverlichting gewoon goed te fotograferen. Maak regelmatig foto's van mijn huiswerk ermee en dat kan er prima mee door.

Verder heb ik geen idee of er andere camera's zijn die aan die eisen voldoet.

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-01 10:30

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Wat je wil heet tethered capturing, dit kun je denk ik het makkelijkste doen met libgphoto2. Ben je nog eens onafhankelijk van merk ook ;)

Bovendien wordt je S110 ook ondersteund :)

[ Voor 11% gewijzigd door Ventieldopje op 26-10-2014 13:31 ]

www.maartendeboer.net

• palloquin
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-01-2021
Dank voor de reacties...!

Ik ben aan het spelen gegaan met de windows versie van libgphoto2. Mijn camera wordt herkend, maar photos nemen lijkt niet ondersteund te worden.

Android gebaseerde camera kan een andere goede optie zijn...

ik moet zeggen dat het me aardig tegenvalt. Ook als je zoekt op tethered capturing dan is er bijna geen generieke software die met veel camera's werkt.

• moozzuzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Capture One Pro 8, heeft sterke tethering mogelijkheden (is daarom erg in trek bij oa product en portret-fotografen). Darktable (linux only) heeft ook support voor tethering in combinatie met gphoto. Ik heb altijd interesse in feedback op software (eg ivm tethering) om deze topicstart nuttig aan te vullen :9.

[ Voor 34% gewijzigd door moozzuzz op 27-10-2014 11:28 ]

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Voor die Canon is er ook nog CHDK , dat is een firmware uitbreiding die USB tethering, scripting en nog veel meer toevoegt aan je SX110
http://chdk.wikia.com/wiki/CHDK

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-01 10:30

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

palloquin schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 10:38:
Dank voor de reacties...!

Ik ben aan het spelen gegaan met de windows versie van libgphoto2. Mijn camera wordt herkend, maar photos nemen lijkt niet ondersteund te worden.

Android gebaseerde camera kan een andere goede optie zijn...

ik moet zeggen dat het me aardig tegenvalt. Ook als je zoekt op tethered capturing dan is er bijna geen generieke software die met veel camera's werkt.
Ah, je werkt op windows... dan wordt het sowieso al lastiger. Is het geen optie om Linux er voor te gebruiken icm. libgphoto2?

Het is dat ik weinig tijd heb maar ik zou het best wel eens voor je uit willen zoeken :)

www.maartendeboer.net

Pagina: 1