Hifi streaming systemen

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:07

JT

VETAK y0

Alleen zit het dan in 1 kastje. Mij zou het ook niet zo heel erg boeien maar anderen hebben daar honderden euro's extra voor over :P

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de_kraan
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-08-2022
yorroy schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 21:15:
[...]

De nieuwe Chromecast ondersteund wel 5ghz dus dat is mogelijk wel een verbetering.
Ik denk dat het dan nog altijd gewenst is om een dedicated audio wifi netwerk te hebben. Ik ben enorm benieuwd naar de ervaringen van mensen over de nieuw chromecast icm met hogere kwaliteit streaming muziekdiensten als Tidal and Qobuz over wifi. Is dit echt een alternatief voor Sonos of Raumfeld??? Ik kan me zo voor stellen dat de kwaliteit van de componten zoals een audio output ook nog een kleine rol speelt wellicht voor een audio systeem dat van >1000 euro...

Raumfeld gaat google cast integreren in de lente van 2016 - http://www.hifi.nl/artike...tegreert-Google-Cast.html

Sonos ondersteunt dit bijvoorbeeld al voor google play music en Deezer. Dit is ideaal omdat je dan de native app van google of deezer kan gebruiken en niet afhankelijk bent van sonos, maar of en wanneer sonos google cast verder gaat integreren is de vraag...
Ik heb bij de MediaMarkt Arena eens geluisterd op de Sonos bank en was toch wel erg onder de indruk van het geluid dat eruit kwam. Probleem met Sonos is dat er slechts 1 optische aansluiting is op de soundbar. Bovendien vind ik 800 euro voor een subwoofer veel te veel. Ik heb echter ook minimaal 2 HDMI (liefst 3) aansluitingen nodig. Er is geen enkel ander vergelijkbaar systeem met een fatsoenlijke audio kwaliteit en HDMI aansluitingen, of zie ik nu iets over het hoofd?
HDMI kabels in tv en optische out naar SONO soundbar! (mits je tv een optische out heeft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11:22
de_kraan schreef op woensdag 16 december 2015 @ 13:53:

HDMI kabels in tv en optische out naar SONO soundbar! (mits je tv een optische out heeft)
in theorie fantastisch, ware het niet dat het grootste gedeelte van de tv's niet meer dan 2.0 uitstuurt over optisch wanneer het geluid vanaf een HDMI bron komt.

Ik heb het al vaker gezegd: Sonos, kom met een Playbar met HDMI aansluitingen en ik ben verkocht!

[ Voor 12% gewijzigd door yorroy op 16-12-2015 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
de_kraan schreef op woensdag 16 december 2015 @ 13:53:
[...]

Ik denk dat het dan nog altijd gewenst is om een dedicated audio wifi netwerk te hebben. Ik ben enorm benieuwd naar de ervaringen van mensen over de nieuw chromecast icm met hogere kwaliteit streaming muziekdiensten als Tidal and Qobuz over wifi. Is dit echt een alternatief voor Sonos of Raumfeld??? Ik kan me zo voor stellen dat de kwaliteit van de componten zoals een audio output ook nog een kleine rol speelt wellicht voor een audio systeem dat van >1000 euro...

Raumfeld gaat google cast integreren in de lente van 2016 - http://www.hifi.nl/artike...tegreert-Google-Cast.html

Sonos ondersteunt dit bijvoorbeeld al voor google play music en Deezer. Dit is ideaal omdat je dan de native app van google of deezer kan gebruiken en niet afhankelijk bent van sonos, maar of en wanneer sonos google cast verder gaat integreren is de vraag...

[...]

Een dedicated audio wifi netwerk is in principe nergens voor nodig, als je je wifi goed ingericht hebt. Je wifi is is meestal niet de bottleneck en zowel dan merk je dat aan haperingen en niet aan kwaliteitsverlies. Het signaal over het wifi netwerk is namelijk digitaal. De kwaliteit van je muziek wordt bepaald door je speakers, dac en versterker. En ook in deze volgorde. Als ik mijn flacs afspeel op de chromecast via mijn eigen dac dan hoor ik ook geen verschil in vergelijking met mijn squeezebox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Nu online
yorroy schreef op woensdag 16 december 2015 @ 17:31:
[...]

in theorie fantastisch, ware het niet dat het grootste gedeelte van de tv's niet meer dan 2.0 uitstuurt over optisch wanneer het geluid vanaf een HDMI bron komt.

Ik heb het al vaker gezegd: Sonos, kom met een Playbar met HDMI aansluitingen en ik ben verkocht!
Volgens mij is dit de soundbar die je zoekt: streamen, genoeg HDMI aansluitingen, draadloze sub, goed geluid en verkrijgbaar en te beluisteren bij MM Arena ;-)

• propheseus
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-03 22:49

propheseus

Doo mer heanig an

remzor schreef op woensdag 16 december 2015 @ 23:44:
[...]

Volgens mij is dit de soundbar die je zoekt: streamen, genoeg HDMI aansluitingen, draadloze sub, goed geluid en verkrijgbaar en te beluisteren bij MM Arena ;-)
Ben zelf geinteresseerd in deze: http://www.mediamarkt.nl/...undtouch-520-1393123.html

Weet iemand onafhankelijke reviews/ bevindingen over dit product? De prijs is hoog echter heeft het alles wat ik momenteel zoek (5.1 geluid + stream mogelijkheden). Ik kom het product zelden tegen op deze website en dan wordt ik eigenlijk al een beetje huiverig. Er is zo weinig informatie rondom dit product.

Bose staat nog steeds bekend als goede kwaliteit en duurzaamheid?
Het wordt door Bose een Home cinema systeem genoemd. Maar dan moet er toch ook iets van een film afspelen optie inzitten? (Stream mogelijkheden, ondersteuning NAS?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Nu online
propheseus schreef op donderdag 24 december 2015 @ 09:17:
[...]

Ben zelf geinteresseerd in deze: http://www.mediamarkt.nl/...undtouch-520-1393123.html

Weet iemand onafhankelijke reviews/ bevindingen over dit product? De prijs is hoog echter heeft het alles wat ik momenteel zoek (5.1 geluid + stream mogelijkheden). Ik kom het product zelden tegen op deze website en dan wordt ik eigenlijk al een beetje huiverig. Er is zo weinig informatie rondom dit product.

Bose staat nog steeds bekend als goede kwaliteit en duurzaamheid?
Het wordt door Bose een Home cinema systeem genoemd. Maar dan moet er toch ook iets van een film afspelen optie inzitten? (Stream mogelijkheden, ondersteuning NAS?)
Een home cinema systeem hoeft niet per definitie een Blu-Ray speler in zich te hebben. Je kunt op het console namelijk al je externe apparaten aansluiten, zoals bijv. een Blu-rau speler, een Apple TV en een Playstation. Met de universele afstandsbediening kun je deze dan ook allen bedienen (universeel = 90% van de apparatuur).
Het is idd een mooi product met een goed geluid, de reden dat je er niet veel over vindt is waarschijnlijk omdat de 'traditionele' 5.1 systemen steeds minder worden verkocht door de opkomst van bijv, soundbars. Ook is de naam van CineMate 520 naar SoundTouch 520 veranderd, met als grootste verschil dat de SoundTouch adapter om te kunnen streamen nu meegeleverd wordt (incl. Bluetooth).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de_kraan
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-08-2022
Nadat ik mijn Sonos Connect Amp verkocht heb ik heb afgelopen dagen de chromecast audio op m'n nieuwe Cambridge cxa 80 versterker getest. Speelt als een zonnetje! Jammer dat Tidal nog geen direct google cast integratie heeft (kwestie van tijd hoop ik), waardoor ik alleen nog maar met Deezer, 22 tracks, youtube en soundcloud heb gespeeld.

Deezer Elite (hogere audio kwaliteit) is exclusief voor Sonos op dit moment en dit gaf altijd een duidelijk hoorbaar verschil tov standaard deezer, 22 tracks, soundcloud etc. Daarom wil ik nu ook overstappen naar Tidal.

Bij Hifi klubben een audio test gedaan via Tidal met verschillende streamers bij het gebruik van de interne DAC van de Cambridge versterker. Zelf hoorde ik niet veel verschil tussen een goedkopere streamer a 100e en een bluesound node, maar de verkoper vertelde me wel een verschil te horen. Ik heb het helaas niet met een chromecast audio kunnen testen in de winkel... Bij het gebruik van de DAC in de bluesound node (2) was wel degelijk een verschil hoorbaar. Geluid was helderder en rustiger, maar daar moet ik dan wel weer een extra 550e voor neerleggen... De verkoper vertelde me verder dat ik de DAC in mijn versterker moet vergelijken met een DAC in de SONOS connect streamer. Ruimte voor verbetering in de toekomst ;)

Volgende stap is wat tests te toen via m'n laptop als ik m'n usb kabel binnen heb. Dan wil ik ook nog een testje doen of er hoorbaar verschil is tussen Tidal via mijn PC of de Chromecat audio (via bubbleUNnP).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:48

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als jij h niet hoor is er boor jou ook geen noodzaak tot uitbreiding lijkt me.
Als je het geld toch uit wilt geven aan een verkoperwil ik je wel wat gebakken lucht verkopen voor de zelfde prijs ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

gigi71 schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 23:33:
[...]

De Gramofon fungeert als een repeater op de 2.4 Ghz band. En dat is een drama :( . Daarom heb ik nu thuis twee netwerken. Mijn regulier draadloos netwerk (met een Asus RT-AC68 (2,4 en 5 Ghz)) en een muziek draadloos netwerk (een Asus RT-AC66 (2,4 en 5 Ghz)). Ik gebruik het muziek netwerk alleen maar om mijn muziekspelers te bedienen (en dat dan via de 5GHz verbinding) en de muziek af te spelen. Ik hoop dat er nog een keer de optie komt om dat @#$@! repeaterdeel uit te schakelen. Beide routers hebben hun eigen subnet (192.168.1.0/24 en 192.168.2.0/24) en zitten op de Fritzbox modem/router aangesloten.
Heb jij je Gramofon bedraad aangesloten? Ik heb dat vanaf het begin gedaan, en ben behoorlijk tevreden, ik heb 'm nu zo'n 15 maanden - fijn ding.

Spotify met 'hoge kwaliteit' is voor mij over het algemeen prima.

Ik merk alleen wel dat ik 'm weinig gebruik, ik draai niet heel veel muziek meer thuis. Helaas...

Maar het voordeel van bediening met Spotify Connect, ideaal! Ik kan altijd en overal mijn muziek thuis aanzetten. :+

Updaten van playlists wordt niet helemaal real time gesynchroniseerd op alle devices. Maar het gaat wel vlot!

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:49

Ethirty

Who...me?

TuneIn werkte inmiddels niet meer op mijn Beep en aangezien het bedrijf daarachter inmiddels niet meer bestaat besloot ik dan maar een Chromecast audio te halen.

Ik had er hier in een ander topic al over geklaagd, maar TuneIn werkt daar dus ook voor geen meter op. Het probleem lijkt dus meer op een TuneIn probleem. Na wat zoeken kwam ik genoeg mensen tegen die dit ook ervaren, maar ook een suggestie voor de app 'Orange radio'.

Dat was dus het einde van TuneIn voor mij, Orange radio kan ik wel normaal streamen naar mijn Chromecast en je hebt er geeneens een app voor nodig op je Chromecast. :)

Alleen bedienen is niet helemaal ideaal als je de app sluit. Stoppen van de stream is dan omslachtig. Maar hé, ik heb weer muziek.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:10
Ik ben erg benieuwd naar de ervaringen met Lenco.
Wat ik tot nu toe niet heb kunnen vinden is of deze werken met deezer.

Edit: kon het niet laten en heb zojuist de playlink 6, een playconnect en 2 x playlink 4 besteld voor €383,75 bij 1dayfly.
Ik zal mijn bevindingen hier melden en als ik ze volgende week binnen heb. ;)

[ Voor 45% gewijzigd door DaveD1109 op 07-02-2017 13:16 ]

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:46
DaveD1109 schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 11:14:
Edit: kon het niet laten en heb zojuist de playlink 6, een playconnect en 2 x playlink 4 besteld voor €383,75 bij 1dayfly.
Deze set kost nu 326 euro bij iBood. Connect kost daar 50 euro, PlayLink 4 80 euro en PlayLink 6 110 euro. 6 euro verzendkosten. Je kan je bestelling vast nog wel annuleren bij 1DayFly.

Ben ook benieuwd naar je bevindingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:10
musicfreak schreef op maandag 13 februari 2017 @ 19:36:
[...]

Deze set kost nu 326 euro bij iBood. Connect kost daar 50 euro, PlayLink 4 80 euro en PlayLink 6 110 euro. 6 euro verzendkosten. Je kan je bestelling vast nog wel annuleren bij 1DayFly.

Ben ook benieuwd naar je bevindingen!
Had de bestelling toevallig al geannuleerd!😉
Ik durfde het aan niet aan omdat deezer volgens mij niet ondersteund wordt.
Ook is de app op iOS al sinds 27-1-2015 niet geupdate is.

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:46
DaveD1109 schreef op maandag 13 februari 2017 @ 19:40:
[...]
Ik durfde het aan niet aan omdat deezer volgens mij niet ondersteund wordt.
Ook is de app op iOS al sinds 27-1-2015 niet geupdate is.
Deezer wordt volgens mij inderdaad niet ondersteund, tenminste het staat niet tussen het overzicht op http://www.lencoplay.com/nl-nl/de-app. Ik dacht ik kijk nog even op de support pagina maar daar lees ik 'Dat is spijtig. Het Helpcenter op lencosupport.zendesk.com bestaat niet meer.'. Geeft ook niet echt veel vertrouwen...

Wat ik trouwens wel grappig vind, Lenco is bekend als budget merk maar ze ondersteunen wel wel losless audio.

[ Voor 7% gewijzigd door musicfreak op 13-02-2017 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oggy
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18-09 21:13
Ik ben opzoek naar een mooie enkele wireless streamers.

Een eerste selecte:
#ProductPrijsSubtotaal
1Bose SoundTouch 30 Series III Wit€ 459,60€ 459,60
1Denon HEOS 7 HS2 Zwart€ 497,22€ 497,22
1Denon HEOS 7 Zwart€ 369,-€ 369,-
1Sonos Play:5 (gen2) Wit€ 476,88€ 476,88
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.802,70

Ik wil ze nog allemaal gaan luisteren in de winkel, maar het zal in de woonkamer, achter op een dressoir komen te staan. De woonkamer is circa 6 x 5M met een aangrenzende open keuken van 3x5 ( hele ruimte L vorm).

Mijn voornaamste vraag is, behalve welke jullie zelf aanraden, wat is het verschil in kwaliteit tussen de twee HEOS 7 varianten (behalve BT en Hi-res playback, ben overtuigd dat ik dit verschil niet hoor in deze speakers).

Een andere combi die ik voor ogen had (WAF) is Kef Egg speakers i.c.m. Audio Chromecast.

#ProductPrijsSubtotaal
1Kef Egg Wireless Digital Music System Blauw€ 379,-€ 379,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 379,-

[ Voor 18% gewijzigd door Oggy op 02-03-2017 16:48 ]

i7 8700k @ 4.8ghz 24/7, 16gb ddr4 3200, MSI 1080 Gaming / CM Mastercase Maker 5T, Audio Technica AD900X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:07

JT

VETAK y0

1 speaker voor 45m2? Ik zou ook een speaker in de keuken neerzetten.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oggy
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18-09 21:13
JT schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 09:03:
1 speaker voor 45m2? Ik zou ook een speaker in de keuken neerzetten.
het idee is dat een kleinere variant van de eerder genoemde speakers een keer alsnog komt voor in de keuken. Vooralsnog is het voor internetradio/spotify in de woonkamer.

i7 8700k @ 4.8ghz 24/7, 16gb ddr4 3200, MSI 1080 Gaming / CM Mastercase Maker 5T, Audio Technica AD900X

Pagina: 1 2 3 Laatste