Hifi streaming systemen

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

ErikRo schreef op donderdag 24 september 2015 @ 01:02:

Ook de bron is belangrijk in begin stond Spotify op gemiddelde kwaliteit stremaen en dloaden daar heb ik extreme van gemaakt. Webradio was al goed.
Spotify Connect gebruikt de kwaliteit-setting van de app niet maar zal altijd met de hoogste setting streamen.
Aan je ervaringen te lezen is het een behoorlijk middelmatige streaming speaker...

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:37

JT

VETAK y0

Aan zijn ervaring te lezen zijn alle streamingspeakers behoorlijk middelmatig ;)

Als je in de uitverkoop een setje a-merk speakers kan krijgen voor 99e per stuk (heb zo wel eens een setje Kef en een setje Tannoy speakers nieuw gekocht) dan klinkt dat eigenlijk in alle gevallen beter dan de duurste streamingspeaker van de grote merken. Bij de streamingspeakers betaal je niet alleen voor de speaker maar ook versterking, computing, software, gemak + dikke marge omdat het kan/mensen het er toch wel voor lappen.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

JT schreef op donderdag 24 september 2015 @ 12:16:
Aan zijn ervaring te lezen zijn alle streamingspeakers behoorlijk middelmatig ;)
Beetje kort door de bocht vind ik :)
Ik heb zelf Sonos, Raumfeld, en Bluesound gehoord. De laatste 2 (natuurlijk afhankelijk van het model) zijn volwaardige Hifi speakers, de Sonos wat minder. Heos heb ik 1 model van gehoord (de 1), en vond ik erg tegenvallen.
Als je in de uitverkoop een setje a-merk speakers kan krijgen voor 99e per stuk (heb zo wel eens een setje Kef en een setje Tannoy speakers nieuw gekocht) dan klinkt dat eigenlijk in alle gevallen beter dan de duurste streamingspeaker van de grote merken. Bij de streamingspeakers betaal je niet alleen voor de speaker maar ook versterking, computing, software, gemak + dikke marge omdat het kan/mensen het er toch wel voor lappen.
Je vergelijkt nu speakers met een ingebouwde versterker/soc/netwerkmodule met 2e hands losse speaker(zonder een versterker) en claimt dan dat die in alle gevallen beter is dan de duurste streaming speaker van de grote merken. Dat is natuurlijk ehm, een beetje vage uitspraak op z'n minst ;)

• JT

JT

VETAK y0

EddoH schreef op donderdag 24 september 2015 @ 12:29:
[...]

Beetje kort door de bocht vind ik :)
Ik heb zelf Sonos, Raumfeld, en Bluesound gehoord. De laatste 2 (natuurlijk afhankelijk van het model) zijn volwaardige Hifi speakers, de Sonos wat minder. Heos heb ik 1 model van gehoord (de 1), en vond ik erg tegenvallen.
Was niet mijn conclusie :P
[...]

Je vergelijkt nu speakers met een ingebouwde versterker/soc/netwerkmodule met 2e hands losse speaker(zonder een versterker) en claimt dan dat die in alle gevallen beter is dan de duurste streaming speaker van de grote merken. Dat is natuurlijk ehm, een beetje vage uitspraak op z'n minst ;)
Ik zeg nergens dat de speaker tweedehands is? ;) Maar ik geloof wel dat een Kef of Tannoy speaker van 75-100 euro nieuw beter klinkt dan een Sonos 5, Denon Heos, die Samsung speakers. Raumfeld en Bluesound heb ik geen ervaring mee.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

JT schreef op donderdag 24 september 2015 @ 13:24:

Ik zeg nergens dat de speaker tweedehands is? ;) Maar ik geloof wel dat een Kef of Tannoy speaker van 75-100 euro nieuw beter klinkt dan een Sonos 5, Denon Heos, die Samsung speakers. Raumfeld en Bluesound heb ik geen ervaring mee.
Sorry, je zei inderdaad inderdaad nieuw. Ik bedoel alleen maar dat er ook bij streaming speakers verschillen in prijsniveau en kwaliteit zijn. Je hebt instap, mid-level, en high-end speakers. Het feit dat ze streaming audio ondersteunen en geintegreerde versterker hebben heeft verder niets met de kwaliteit van de speaker te maken. Een geïntegreerde versterker is juist vaak een voordeel ten opzicht van een traditionele set-up.
Een set Raumfeld Stereo L zal de door jou genoemde Tannoy speakers van 99,- ook uit het water blazen, om maar wat te noemen.

• JT

JT

VETAK y0

Daarom zei ik de grote merken, wat niet perse gelijk is aan de beste merken ;) Ik meen dat Raumfeld zelfs een set vloerstaanders heeft met Raumfeld ingebouwd. Dat is geen streamingspeaker, dat is een gewone speaker met een streamingmodule :P Maar bij die speakertjes van pak hem beet <400 gaat maar een klein deel in het geluid zitten van het budget. En bij veel duurdere speakers is het nog niet gegarandeerd. Maar dan is er wel meer mogelijk omdat de kosten voor de streamingfunctionaliteit hetzelfde blijven en je dus het meer-budget alleen uit hoeft te geven aan een betere versterker en speaker.

Ecodan warmtepomp

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

JT schreef op donderdag 24 september 2015 @ 13:45:
Dat is geen streamingspeaker, dat is een gewone speaker met een streamingmodule :P
Oftewel een streamingspeaker 8)7

Maar je bedoeld gewoon te zeggen dat je voor dezelfde prijs meer geluid-voor-je-geld krijgt bij een speaker zónder streaming mogelijkheden.
Wat natuurlijk weer compleet logisch is, aangezien je bij de losse speaker al deze componenten dus zelf aan meot gaan schaffen.

Ik snap je punt, alleen je doet nu een beetje lijken alsof een streaming speaker altijd slechter is dan een 'gewone' speaker :)

• JT

JT

VETAK y0

Ik denk dat dat wel het geval is bij speakers van <400 euro ja. Daar blijft een paar tientjes over voor de units (afhankelijk van welke speaker toch al snel 2-5) en versterking.

Los daarvan ben ik ervan overtuigd dat veel fabrikanten van streamingproducten prima een paar euro marge zouden kunnen inleveren voor beter geluid. Maar ik zeg niet voor niets "overtuigd" in plaats van "het is zo" ;)

Ecodan warmtepomp

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

JT schreef op donderdag 24 september 2015 @ 14:23:
Ik denk dat dat wel het geval is bij speakers van <400 euro ja. Daar blijft een paar tientjes over voor de units (afhankelijk van welke speaker toch al snel 2-5) en versterking.
Je bent nog steeds appels met peren aan het vergelijken maargoed, laten we er maar over ophouden, onze meningen zijn duidelijk :)

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:59

SED

Veel herhaling hier inderdaad. Maar deze opmerking vond ik toch wat wonderlijk
Een set Raumfeld Stereo L zal de door jou genoemde Tannoy speakers van 99,- ook uit het water blazen, om maar wat te noemen.
De tannoy kost dus 99 euro en die Raumfeld 1500 euro.
Waar gaat die vergelijking dan nog over?

http://www.teufelaudio.nl...mfeld-stereo-l-p9537.html

Copyright and left by SED...

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

SED schreef op donderdag 24 september 2015 @ 16:50:
Veel herhaling hier inderdaad. Maar deze opmerking vond ik toch wat wonderlijk

[...]

De tannoy kost dus 99 euro en die Raumfeld 1500 euro.
Waar gaat die vergelijking dan nog over?

http://www.teufelaudio.nl...mfeld-stereo-l-p9537.html
Dat was dus exact mijn punt met die opmerking :)
JT vergeleek een losse, 'domme' speaker, met de opmerking dat die beter klinkt dan een Sonos5, om vervolgens de conclusie te trekken dat streaming speakers minder goed presteren dan 'domme speakers'.

Natuurlijk gaat de vergelijking van Tannoy van 99,- met de Stereo L van 1500 nergens over, net als de vergelijking die JT maakte, aangezien hij de benodigde versterker voor de Tannoy buiten beschouwing laat bij het vergelijken van de prijs. Ik had het wellicht wel wat duidelijker kunnen verwoorden.

[ Voor 37% gewijzigd door EddoH op 24-09-2015 17:00 ]

• JT

JT

VETAK y0

Even terug gescrollt: mijn punt was dat je voor een paar honderd euro nog niet de kwaliteit van een speaker van 99e kunt verwachten omdat de streamingspeaker duurder is. Dus in die zin is jouw vergelijking andersom niet hetzelfde ;)

Ecodan warmtepomp

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 15:08
Denk dat het verschil hem zit in de dunne plastic wanden van een streaming box en het lichte gewicht lees massa. Pak een beetje bedrade speaker dan heeft die al gauw minimaal vier keer meer volume inhoud en 2 cm dikke houten wanden plus dempings materiaal en het gewicht houdt hem strak op de grond cq standaard zodat hij niet meetrilt.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

• ErikRo
EddoH schreef op donderdag 24 september 2015 @ 10:22:
[...]

Spotify Connect gebruikt de kwaliteit-setting van de app niet maar zal altijd met de hoogste setting streamen.
Aan je ervaringen te lezen is het een behoorlijk middelmatige streaming speaker...
valt mee als je hem recht zet en een goede bron geeft. De andere merken stream speakers vind ik niet beter klinken in ieder geval.

Zou wel eens een vier keer zo dure Blue Sound Pulse willen horen ik verwacht dat die goed werk hebben afgeleverd gezien hun reputatie. Of ik dat zou willen uitgeven is ander verhaal dan moet geluid zeker ook vier keer zo goed klinken. Iemand ervaring hiermee?

Gisteren ook eens op line in aangesloten van TV. Eerst op klets programma's en daar merkte ik geen winst op geluid. S avonds een film gekeken hierop en dat klonk toch veel beter dan de soundbar van mijn bravia TV die al een soort sub aan de achterkant heeft en voor een platte TV al redelijk goed geluid geeft. Dus dat blijft zet er een tweede bij en dan verwacht ik een nog beter geluid. Alleen past dat bij helaas niet.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

• ErikRo
JT schreef op donderdag 24 september 2015 @ 13:45:
Daarom zei ik de grote merken, wat niet perse gelijk is aan de beste merken ;) Ik meen dat Raumfeld zelfs een set vloerstaanders heeft met Raumfeld ingebouwd. Dat is geen streamingspeaker, dat is een gewone speaker met een streamingmodule :P Maar bij die speakertjes van pak hem beet <400 gaat maar een klein deel in het geluid zitten van het budget. En bij veel duurdere speakers is het nog niet gegarandeerd. Maar dan is er wel meer mogelijk omdat de kosten voor de streamingfunctionaliteit hetzelfde blijven en je dus het meer-budget alleen uit hoeft te geven aan een betere versterker en speaker.
Dit lijkt me idd al een mooi speakertje . maar eerlijk gezegd als het zulke flinke jongen zijn kan ene draadje extra er ook nog wel af.

Een streaming speaker neem mi om wat geluid in je kamer(s) te hebben zonder teveel poespas niet te duur, lekker klein en liefst onopvallend, geen of zo weinig mogelijk kabels door je huis. Liefst natuurlijk ook nog een supergeluidje wat weer bijt met de eerste wens ;)

Maar uiteindelijk een beetje geluid in je kamer muzikaal behang want laten we eerlijk zijn hoeveel stereo kwaliteit kun je van een box verwachten die een speakertje naar links richt en eentje naar rechts alles binnen 20 cm uit elkaar. Dat gaat niet dus accepteren we een compromis.
En daarin proberen we de beste te vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ik vraag me serieus af waarom bedrijven de moeite doen om 2 speakers 10cm uit elkaar te plaatsen. Imho steek je beter het geluid in mono, dat zal voor geluid minimaal uitmaken tov 10cm uit elkaar. Maar je hebt wel het dubbele te besteden voor dat ene kanaal voor versterking en speaker(s). Het hele kleine beetje soundstage lever je in voor een gigantische vooruitgang in geluidskwaliteit.

Je kunt door op "Quote" te klikken bovenin iemands post wanneer je al een reply typt meerdere posts van andere in 1 post van jezelf quoten waardoor je niet 3 losse posts krijgt.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Simpel. Omdat je voor zo'n kleine speaker en een ruimtelijk geluid een DSP nodig hebt. En die zijn allemaal stereo gebaseerd :)

Ontopic: mijn Denon DNP720 gebruikt Vtuner. Weet iemand of er nog meer van dat soort grote sites zijn? Ik zit met een stel streams die net niet lekker bufferen op de Denon. Bij Winamp nergens last van, maar vraag me dus af of er elders nog andere links voor mijn streams te vinden zijn. Gaat in casu met name over Radio10gold 90's hits en DI.fm Classic Eurodance, maar ook andere streams hebben soms wat last.
En voor het gesuggereerd wordt: ik heb letterlijk alles nagekeken: routerinstellingen, DMZ geprobeerd, tot Wireshark monitoring aan toe. Denon gebeld en die sturen met naar hun reparateur, maar het ding valt buiten de garantie dus dat gaan we niet doen. Streamen vanaf NAS gaat prima.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

ErikRo schreef op donderdag 24 september 2015 @ 18:16:
[...]
Zou wel eens een vier keer zo dure Blue Sound Pulse willen horen ik verwacht dat die goed werk hebben afgeleverd gezien hun reputatie. Of ik dat zou willen uitgeven is ander verhaal dan moet geluid zeker ook vier keer zo goed klinken. Iemand ervaring hiermee?
Nee het geluid klinkt niet '4x zo goed', dat is ook wat lastig te beoordelen ;)

Bluesound klinkt zeker een heel stuk 'volwassener' dan de low- & mid-end speakers die je eerder genoemd hebt. Het geluid is een stuk voller/opener, en minder 'druk'. Zelfde geldt voor Raumfeld.
Bij beide maakt het natuurlijk wel uit welk model je beluisterd, maar dat spreekt voor zich. De Bluesound Pulse blijft een enkel apparaat, en zal derhalve nooit de stereospreiding van 2 losse kasten kunnen evenaren.

Als je een streaming speaker alleen wilt voor het gemak koop je een Sonos, Samsung, whatever. Wil je het gemak van streamen geïntegreerd in 1 systeem, én een goede geluidskwaliteit, dan moet je dus een stapje hoger kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ah, dat is een simpele verklaring ja :P

TuneIn, ShoutCast kun je eens kijken.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

The Eagle schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 09:12:

Ontopic: mijn Denon DNP720 gebruikt Vtuner. Weet iemand of er nog meer van dat soort grote sites zijn? Ik zit met een stel streams die net niet lekker bufferen op de Denon. Bij Winamp nergens last van, maar vraag me dus af of er elders nog andere links voor mijn streams te vinden zijn. Gaat in casu met name over Radio10gold 90's hits en DI.fm Classic Eurodance, maar ook andere streams hebben soms wat last.
En voor het gesuggereerd wordt: ik heb letterlijk alles nagekeken: routerinstellingen, DMZ geprobeerd, tot Wireshark monitoring aan toe. Denon gebeld en die sturen met naar hun reparateur, maar het ding valt buiten de garantie dus dat gaan we niet doen. Streamen vanaf NAS gaat prima.
Deze? http://tunein.com/ Gebruik ik op Bluesound. Nooit problemen.

• ErikRo
EddoH schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 09:33:
[...]
Als je een streaming speaker alleen wilt voor het gemak koop je een Sonos, Samsung, whatever. Wil je het gemak van streamen geïntegreerd in 1 systeem, én een goede geluidskwaliteit, dan moet je dus een stapje hoger kijken.
Duidelijk verhaal _/-\o_

Ondertussen heb ik gemerkt dat even webradio of spotify streamen niet zo makkelijk is al een fm radio.
Sinds de fusie van upc met ziggo valt bij internetten vaak paar min verbinding weg. Lastig maar geen ramp. Echter met webradio heb ik 15 min geprobeerd te luisteren en 4 x viel geluid weg opzich niet zo'n ramp als zelf hersteld maar ik moest de Samsung app elke keer opnieuw pakken, de decibel weer selecteren omdat hij na 2 min geen internet blijkbaar in een soort default setting komt bij je mzuiek op de telefoon. Toen vond ik het wel tijd om op te staan dat luitert gewoon niet lekker wat mij betreft dus nog wel een manco.

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

ErikRo schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 12:30:
[...]

Duidelijk verhaal _/-\o_

Ondertussen heb ik gemerkt dat even webradio of spotify streamen niet zo makkelijk is al een fm radio.
Sinds de fusie van upc met ziggo valt bij internetten vaak paar min verbinding weg. Lastig maar geen ramp. Echter met webradio heb ik 15 min geprobeerd te luisteren en 4 x viel geluid weg opzich niet zo'n ramp als zelf hersteld maar ik moest de Samsung app elke keer opnieuw pakken, de decibel weer selecteren omdat hij na 2 min geen internet blijkbaar in een soort default setting komt bij je mzuiek op de telefoon. Toen vond ik het wel tijd om op te staan dat luitert gewoon niet lekker wat mij betreft dus nog wel een manco.
Dat is erg vervelend inderdaad en wat mij betreft niet acceptabel bij een streaming systeem. Hier staat soms een hele dag Spotify op, zonder enkel probleem. Ook TuneIn werkt perfect. Als er een tijdelijke dropout, wat vrijwel nooit voorkomt, is hersteld het zich allemaal zelf. Het streamen moet de gebruiker juist dienen, niet opzadelen met extra handelingen.

Overigens luister ik zelf vrijwel geen (web)radio meer. De compressie die de radiostations over hun signaal gooien vind ik te vermoeiend om naar te luisteren..

• ErikRo
EddoH schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 13:44:
[...]Overigens luister ik zelf vrijwel geen (web)radio meer. De compressie die de radiostations over hun signaal gooien vind ik te vermoeiend om naar te luisteren..
Ik noem het gemakshalve webradio maar bedoel TuneIn ik weet niet of dat 100% hetzelfde is als webradio maar het is in principe radio over het web :+

Nu gaat het wel trouwens alweer uurtje of twee goed 1x 1 min stilte gehad het zal dus per dagdeel verschillen maar geeft wel de afhankelijkheid van een goede verbinding weer. Aan de andere kant als ik het DAB+ deel lees op dit forum zitten daar ook nog wel wat haken en ogen aan.

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

ErikRo schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 13:51:
[...]
Ik noem het gemakshalve webradio maar bedoel TuneIn ik weet niet of dat 100% hetzelfde is als webradio maar het is in principe radio over het web :+
Ik heb het ook over TuneIn als ik over webradio praat. Webradio als term is niet gebonden aan een bepaald protocol of app :)

• ErikRo
EddoH schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 14:19:
[...]

Ik heb het ook over TuneIn als ik over webradio praat. Webradio als term is niet gebonden aan een bepaald protocol of app :)
ah ok compressie is me nog niet opgevallen gelukkig maar op sonos machtige speakers doe je al zoveel concessies dat dat al.minder snel opvalt of je moet heel goed gehoor hebben.
Wel ondertussen gemerkt dat je veel winst kunt behalen door gebruik te maken van de equalizer binnen de Samsung App. Hier en daar wat knijpen en versterken op bepaalde frequenties zorgt voor een aangenamere klank die ook bij een langere sessie aangenaam blijft. Waardoor je ook stukken harder kunt spelen en bijna alle bonk kwijt bent.
Maar bij sommige nummers en bij kort stukje luisteren kan wat gebonk best even lekker zijn.

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

ErikRo schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 15:17:
[...]
ah ok compressie is me nog niet opgevallen gelukkig maar op sonos machtige speakers doe je al zoveel concessies dat dat al.minder snel opvalt of je moet heel goed gehoor hebben.
Wel ondertussen gemerkt dat je veel winst kunt behalen door gebruik te maken van de equalizer binnen de Samsung App. Hier en daar wat knijpen en versterken op bepaalde frequenties zorgt voor een aangenamere klank die ook bij een langere sessie aangenaam blijft. Waardoor je ook stukken harder kunt spelen en bijna alle bonk kwijt bent.
Maar bij sommige nummers en bij kort stukje luisteren kan wat gebonk best even lekker zijn.
De compressie die ik bedoel is geen datacompressie, maar compressie van eht dynamisch bereik. Zie: Wikipedia: Dynamic range compression

Dit hoor je ook over FM, niet alleen over webradio. Het heeft verschillende technische redenen waarom dit gedaan wordt, maar het resulteert een een 'vlak' en bij langdurig luisteren een vermoeiend geluid. Vergelijk maar eens een nummer afgespeeld op de radio met hetzelfde nummer afgespeeld via Spotify, of cd.

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

ErikRo schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 12:30:
[...]

Duidelijk verhaal _/-\o_

Dat is dus exact wat ik ook heb sinds Ziggo en UPC samen zijn gegaan :(
Of het verband houdt weer ik niet, maar de enige manier waarop ik dat uit zou kunnen sluiten is een non-ziggo verbinding testen. En die heb ik niet echt voor handen. Maar stel dat het wel zo zou zijn: hoe kom je dan bij ziggo aan? Zouden ze daar uberhaupt iets an kunnen doen ;?
Heb hier de DNS'en ook al aangepast, dat scheelt iets, maar nog steeds haperingen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• ErikRo
The Eagle schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 16:50:
[...]

Dat is dus exact wat ik ook heb sinds Ziggo en UPC samen zijn gegaan :(
Of het verband houdt weer ik niet, maar de enige manier waarop ik dat uit zou kunnen sluiten is een non-ziggo verbinding testen.
andere provider zou idd wat zijn kon of zo maar je kan niet even testen. Wat je ook zou kunnen doen en wat hier tijdelijk in ieder geval helpt is even de stroom van je modem/router halen minstens minuutje datn reset alles weer even maar had dat paar weken ook en dan moest ikndat truukje elke dag doen. Het hielp dan één dag en op gegegeven moment was het een tijd weg tot nu dus...

Probeer het eens misschien helpt het.

• ErikRo
En terwijl ik dit tik heb ik tien min muziek op en twee keer hikt de muziek en nu helemaal niets meer daar sta je dan met je advies...

Tja waar ga je naartoe er is verder weinig concurrentie.

[ Voor 20% gewijzigd door ErikRo op 26-09-2015 20:14 ]

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

ErikRo schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 20:12:
En terwijl ik dit tik heb ik tien min muziek op en twee keer hikt de muziek en nu helemaal niets meer daar sta je dan met je advies...

Tja waar ga je naartoe er is verder weinig concurrentie.
Je speaker kent geen buffergrootte instelling? Een goed systeem past automatisch zijn buffers aan, hoewel lange downtime natuurlijk niet altijd is op te vangen..

• ErikRo
Het gaat echt om 1 tot 5 minuten dan zou die vijf of tien minuten moeten bufferen en dat klinkt ook weer zo gek als je hoort het is nu tien uur terwijl het tien over tien is.
Voor spotify zou dat wel kunnen zal eens kijken of ik ergens een buffer instelling kan vinden naar kan me niet herinneren dat gezien te hebben.

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:29

Ethirty

Who...me?

Klinkt wel als een probleem met de verbinding. Al heb ik zelf ook Ziggo, maar nooit problemen tot nu toe.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Met winamp geen problemen. Die buffert idd goed. Ik heb er vn de week zelfs wireshark op losgelaten zodat ik zag wat er aan de hand was. Gewoon packets die niet helemaal lekker doorkomen of iets later aankomen. Met een goede buffer vang je dat uiteraard op, maar (zie Winamp), maar op de denon kan ik die niet aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

The Eagle schreef op zondag 27 september 2015 @ 13:35:
Met winamp geen problemen. Die buffert idd goed. Ik heb er vn de week zelfs wireshark op losgelaten zodat ik zag wat er aan de hand was. Gewoon packets die niet helemaal lekker doorkomen of iets later aankomen. Met een goede buffer vang je dat uiteraard op, maar (zie Winamp), maar op de denon kan ik die niet aanpassen.
Zit dan toch ergens in je verbinding. Hier Bluesound, bekabeld op Ziggo netwerk terwijl boven zoon soms gamed online met PS3 en dochter Netflix kijkt. Geen centje pijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Oei ik heb een foutje gemaakt :-(
Ik liep een audio zaak binnen en ging wat luisterruimtes af.
Ik hoorde wat demo materiaal op €500 ps speakers en dat klonk niet beter dan een beetje streaming speaker. Er kwam geluid en daar was alles mee gezegd. Toen kwam ik ruimte in met speakers €2500 het stuk en dito amps.
Het nummer "I still got the blues" van Gary Moorde stond op en wat ik hoorde was een perfecte spreiding van instrumenten over 6 meter breed. De gelaagdheid zuiver en strakke bas het was alsof ik er live bij was.
Ineens is je M7 niet zoveel meer. Alleen even 5 K neertellen voor alleen al de speakers gaat niet gebeuren.

Nu heb ik ooit voor de WAF en vriendin mijn vorige set naar de kelderbox verhuisd en ze staan nu in een doos. Dat was best een vrij goede stereo set, geen idee of die dit niveau evenaart. Maar ik wil ze toch eens uit de kelder halen en aansluiten en mocht die dezelfde spreiding en muzikaal genot geven. Dan ga ik kijken of ze een vaste plek kunnen krijgen en gaat de M7 richting keuken of onder mn monitor 8)

Halen ze het niet dan hou ik de m7 en kom nooit meer in een audiozaak :+

Alleen mij versterker is volledig analoog en ik heb dan volgens mij een kastje nodig om streaming naar mn set te brengen ik dacht aan de Node1 die nu voor leuke prijzen wordt aangeboden nu Node 2 eraan komt.
Alleen las ik ergens dat een Node alleen leuk is als je hem optisch aansluit. Het analoge deel zou niet geweldig zijn. Iemand hier bekend mee zijn er andere of betere oplossingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

ErikRo schreef op zondag 27 september 2015 @ 23:30:
Oei ik heb een foutje gemaakt :-(
Ik liep een audio zaak binnen en ging wat luisterruimtes af.
Ik hoorde wat demo materiaal op €500 ps speakers en dat klonk niet beter dan een beetje streaming speaker. Er kwam geluid en daar was alles mee gezegd. Toen kwam ik ruimte in met speakers €2500 het stuk en dito amps.
Het nummer "I still got the blues" van Gary Moorde stond op en wat ik hoorde was een perfecte spreiding van instrumenten over 6 meter breed. De gelaagdheid zuiver en strakke bas het was alsof ik er live bij was.
Ineens is je M7 niet zoveel meer. Alleen even 5 K neertellen voor alleen al de speakers gaat niet gebeuren.

Nu heb ik ooit voor de WAF en vriendin mijn vorige set naar de kelderbox verhuisd en ze staan nu in een doos. Dat was best een vrij goede stereo set, geen idee of die dit niveau evenaart. Maar ik wil ze toch eens uit de kelder halen en aansluiten en mocht die dezelfde spreiding en muzikaal genot geven. Dan ga ik kijken of ze een vaste plek kunnen krijgen en gaat de M7 richting keuken of onder mn monitor 8)

Halen ze het niet dan hou ik de m7 en kom nooit meer in een audiozaak :+

Alleen mij versterker is volledig analoog en ik heb dan volgens mij een kastje nodig om streaming naar mn set te brengen ik dacht aan de Node1 die nu voor leuke prijzen wordt aangeboden nu Node 2 eraan komt.
Alleen las ik ergens dat een Node alleen leuk is als je hem optisch aansluit. Het analoge deel zou niet geweldig zijn. Iemand hier bekend mee zijn er andere of betere oplossingen?
Ik heb zelf de Node 1 en heb hem zowel analoog als optisch aangesloten gehad. Bij mij klinkt hij optisch iets beter maar dat komt doordat ik een behoorlijk goede DAC in mijn reciever heb zitten. Tevens moet ik erbij vertellen dat ik hem analoog had aangesloten met erg goedkope prut stekkers die ik had liggen maar de DAC in de Node is zeker niet slecht dus gewoon doen maar bestel er wel ff wat nette kabels bij. Mocht hij analoog tegenvallen voor je (denk het niet) kan je altijd nog een losse DAC tussen zetten.

Edit extra info: http://www.lexicommultime...n-een-mooie-exposure-set/

[ Voor 5% gewijzigd door 445033 op 28-09-2015 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Thnx zal ik zeker overwegen. De link zag er ook goed uit. Ik zie dat ze ook een model hebben net ingebouwde versterkers klasse D. Dan heb je helemaal een direct pad volgens mij en nog beter geluid. Heb je daar wel eens wat over gehoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Samsung M7:

Het valt me op dat de android app wel werkte zij het niet even vloeiend volume balk met schokjes waardoor je soms te hard en soms weer te zacht speelt.
Ook is er iets met de samsung app waardoor ik soms 5 min aan het kl... ben om de juiste muziek te horen. Alsof ik paar niveaus omhoog moet om weer omlaag te kunnen gaan waar ik al direct naartoe wilde. beetje moeilijk uitleggen Maar zeg dat ik vaak heen en weer moet klikken om iets voopr elkaar te krijgen.

Pak je de Apple App dan staat alles precies war je het verwacht en klik je in 1 x waar je wezen moet. Ook supervloeiend allemaal.
Maw als je keuze heb neem dan altijd de Appel app vermoed dat dat ook voor de andere streamer apps op gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

ErikRo schreef op maandag 28 september 2015 @ 23:26:
Thnx zal ik zeker overwegen. De link zag er ook goed uit. Ik zie dat ze ook een model hebben net ingebouwde versterkers klasse D. Dan heb je helemaal een direct pad volgens mij en nog beter geluid. Heb je daar wel eens wat over gehoord?
Voordeel is dat je dan geen versterker of receiver nodig hebt. Of je geluid dan beter is ligt helemaal aan de versterker die je nu hebt. In mijn geval denk ik dat mijn receiver toch een tikkie beter is. Verder gebruik ik mijn receiver voor surround en dat gaat met een Bluesound met ingebouwde versterker niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gigi71
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 24-05 20:57
Net een mailtje van Beep ontvangen dat zij het voor gezien houden.
Friends,

This is a really tough email for me to write. So I’ll get straight to the point: over the next few weeks we’ll be wrapping up work on Beep music.

This has been a really tough decision for the team and for me personally. We love the Beep Dial, and we loved what it was about -- bringing more music into your life. We love that thousands of people use it every week to listen to music at home, and we would love to keep working on it and other music products.

But to keep investing in something, we need a business that works. And we’ve failed to find a business in music that can support Beep.

The truth is, we didn’t make any money selling the Beep Dial -- it would take very high volumes to turn a profit. We were okay with that because we planned to make money by integrating our technology with speaker manufacturers, but those efforts did not materialize into partnerships that could financially support Beep. (A long story -- buy me a drink some time and I’ll tell you about it. :) )

Finally, competition has changed significantly over the past year, and the market opportunity we saw has gone away.

So what does this mean for you? Hopefully not too much. Your Beep Dials will continue to work as they do today. They won’t be getting new features, and if partners like Pandora and Spotify change things, those integrations may break. But we’ll keep things running as long as we can. For the next few weeks we’ll still be working with partners on fixes for known issues.

If you do want to make a transition off of Beep, the timing is good. Google just launched a product that will give you a very similar experience to Beep and costs $35. (They promise multi-room sync is coming soon, too.)

Mostly, I just wanted to tell you what’s going on. You’ve been our early adopters and supporters, and Beep only saw the light of day because of you. I’m very thankful for that and wanted to let you know what’s happening with us.

Thanks again for being part of this journey with us.

With sadness about the outcome, but thankfulness for the journey,

Daniel
Co-founder & CEO
Beep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Ik heb ondertussen een Bluesound Node 1 aangeschaft. Hij heeft echt echter wel 1 groot nadeel, een showstopper, maar daarover ben ik nog in gesprek met hun helpdesk.

Ik vertelde al over netwerkstoringen van Ziggo Upc die ik had sinds hun netwerk fusie. Nu hoopte ik dat de Node zou doorspeleen zodra netwerk weer beschikbaar is.
Maar hij doet dan niets meer hij wordt zelfs onzichtbaar binnen netwerk de BS App.
De muziekservices zijn ook niet meer zichtbaar ze verdwijnen net als de Node en komen pas te voorschijn als ik de stroom er even afhaal. App killen helpt niet je moet echt de stroom er even af halen zit je 20 min kan je weer de stroom eraf halen en je plaat selecteren dat werkt dus niet.

Benieuwd waar hun helpdesk mee komt ik kreeg nu het advies de BS dichterbij de router te zetten :-)
Dat terwijl de router al geen internet meer heeft. Heb wel met Ziggo gebeld en er zijn idd problemen geweest ik krijg andere splitter en kabel opgestuurd. Maar dat is maar 1 deel van probleem de Node mag niet in een soort frozen toestand te recht komen bij signaal verlies of vreemd data pakketje en de App moet net zolang provberen tot alles weer werkt. In huidige vorm is hij voor mij onbruikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:29

Ethirty

Who...me?

gigi71 schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 18:07:
Net een mailtje van Beep ontvangen dat zij het voor gezien houden.

[...]
;(

Gelukkig hebben ze die van mij zo'n beetje kado gedaan, dus geen geld in de prullenbak gegooid. Jammer, het had potentieel. Het kwam het dichtst bij mijn Squeezebox en heb er lang op gezocht en op gewacht.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:42
Chromecast audio voor 39 euro. Ik ben heel benieuwd wat daar de mogelijkheden van zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scotman21
  • Laatst online: 23-05 18:47
Mooie aanbieding bij Hubbit.nl.

Twee Raumfeld One S boxen gekocht voor ca. € 350,-. Installatie super eenvoudig en wat een mooi geluid. Zeer content mee. 1 box staat in de woonkamer en de andere in de keuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 451726

pacificocean schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 13:31:
Chromecast audio voor 39 euro. Ik ben heel benieuwd wat daar de mogelijkheden van zijn.
Ik heb deze inmiddels en het bevalt heel erg goed. Zeker met een optische kabel + losse DAC is het de deal van het jaar voor een Hifi streaming systeem.

Afbeeldingslocatie: https://heavyeditorial.files.wordpress.com/2015/10/chromecast-audio.jpg?quality=65&strip=all&w=780&strip=all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-04 22:25

MikeVM

- Baloo -

Anoniem: 451726 schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 23:07:
[...]

Ik heb deze inmiddels en het bevalt heel erg goed. Zeker met een optische kabel + losse DAC is het de deal van het jaar voor een Hifi streaming systeem.

[afbeelding]
hier ook goede ervaringen, ik riep al meer dan een jaar dat het easy was om een goede digitale audiostreamer te maken was voor minder dan 50 euro dat ook daadwerkelijk werkt, de rpi met diverse opties is leuk, maar het werkt niet out of the box, en is niet idiot-proof.

er is nog steeds een nood aan een degelijke standalone player voor aan de hifi met digitale output die alles aankan, maar een chromecast vervult zeker de meeste van mijn noden.

ik zou graag zien dat mijn tablet de chromecast ziet als audio-output ipv streaming device. dat als ik switch van apps, niet telkens stream to CC moet aanklikken.

lang verhaal kort, Hulde aan Google dat ze eindelijk een gat in de markt gevuld hebben met hun chromecast. iets wat andere bedrijven onbegrijpelijk niet deden.

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
JT schreef op donderdag 24 september 2015 @ 08:22:
Als je hem open kunt schroeven kun je wellicht loodbitumen aan de wanden plakken. Wordt je geluid sowieso beter, ook op lagere volumes :)
Dank je beetje late reactie maar ik lees het nu pas. :)
Maar wel een uitstekende tip. iets wat ik nog ken van 10 jaar terug toen men zelf speakers tunde

De M7 is ondertussen naar de keuken verhuist. Er staat hier weer een goede audioset het verschil was gewoon te groot en met goede boxen wordt muziek weer echt genieten.
Dat is ook meteen de reden dat ik hier post.

Ik luister tegenwoordig Tidal en dan alleen de FLAC's, kost meer dan mp3 maar op een goede set een wereld van verschil. Kwam er daarom ook achter dat toen ik via de M7 muziek wilde afspelen dat niet ging omdat Samsung software nog geen Tidal ondersteunt wel Spotify en Qubuz misschien iets voor in de startpost
Via bluetooth kan ook maar zelfs de nieuwste BT standaard is compressed en dan moet ook je telefoon dit ondersteunen anders pakt die zelfs één standaard lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:12
scotman21 schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 22:13:
Mooie aanbieding bij Hubbit.nl.

Twee Raumfeld One S boxen gekocht voor ca. € 350,-. Installatie super eenvoudig en wat een mooi geluid. Zeer content mee. 1 box staat in de woonkamer en de andere in de keuken.
Hier vorige week een One S en een Connector2 gekocht. Aanbieding daar op de site, + combi-pack + korting ivm inschrijven nieuwsbrief. Was eigenlijk al maanden een beetje aan het twijfelen over de connector, maar met alle kortingen (moet je eens voorstellen wat hun marge is...) toch gekocht, met een One S erbij.

Verbaasde me , in positieve zin, over het geluid dat die One S voortbrengt, voor zo'n klein kastje komt er verrassend veel en goed geluid uit, zeker voor kleinere ruimtes.

Wel is het bij Raumfeld zo (weet niet hoe het bij anderen zit) dat je bij meerdere streamers bijna een expander nodig hebt die altijd aan staat, nu moet ik eerst de Connector aanzetten om geluid uit de One s te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

KeRsTmAnNeKe schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 11:51:
[...]

Wel is het bij Raumfeld zo (weet niet hoe het bij anderen zit) dat je bij meerdere streamers bijna een expander nodig hebt die altijd aan staat, nu moet ik eerst de Connector aanzetten om geluid uit de One s te krijgen.
Wat bedoel je met een expander? Is het wifi bereik niet voldoende binnen je huis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Wifi is zat, Connector is zelfs bedraad.

Probleem is dat 1 apparaat je master is, welke de muziekdatabase ed beheerd en alles daarna een slave (al gebruiken ze andere termen :p) In mijn geval is dat de connector. Dus als ik een 2e (of meer) Raumfeld streamer wil gebruiken in huis moet de connector aan staan en die staat niet altijd aan...

Door die expander ergens neer te poten, lekker uit het zicht, voorkom je dat je steeds 2 streamers aan moet zetten om ergens te kunnen luisteren :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

KeRsTmAnNeKe schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 12:31:
Wifi is zat, Connector is zelfs bedraad.

Probleem is dat 1 apparaat je master is, welke de muziekdatabase ed beheerd en alles daarna een slave (al gebruiken ze andere termen :p) In mijn geval is dat de connector. Dus als ik een 2e (of meer) Raumfeld streamer wil gebruiken in huis moet de connector aan staan en die staat niet altijd aan...

Door die expander ergens neer te poten, lekker uit het zicht, voorkom je dat je steeds 2 streamers aan moet zetten om ergens te kunnen luisteren :p
Aaah zo. Dat wist ik niet. Ik heb dan ook maar 1 Raumfeld set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:42
Anoniem: 451726 schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 23:07:
[...]

[afbeelding]
kan je hiermee ook vanaf een NAS streamen? Eigenlijk niet helemaal nodig aangezien al mijn eigen muziek in Google Play Music staat, maar ben toch benieuwd. Als iemand anders bv mijn muziekcollectie zou willen benaderen dan heeft Play Music geen zin.

[ Voor 7% gewijzigd door Hopjesvla79 op 27-10-2015 13:36 ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hopjesvla79 schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 13:33:
[...]

kan je hiermee ook vanaf een NAS streamen? Eigenlijk niet helemaal nodig aangezien al mijn eigen muziek in Google Play Music staat, maar ben toch benieuwd. Als iemand anders bv mijn muziekcollectie zou willen benaderen dan heeft Play Music geen zin.
Jazeker. De DS audio app van mijn Synology NAS werd direct herkend en spelen maar. Chromecast app installeren en apps hebben opeens een Chromecast knop. De app Tunein Radio is ook een aanrader met een werkelijk gigantisch aanbod aan radiostations. Zoals Radio Paradise, ik ben nu al verslaafd.

In de Chromecast app niet vergeten om eenmalig de optie High Dynamic Range voor hifi-systemen aan te zetten voor het beste geluid. Met een optische kabel + losse DAC heb je dan een fantastisch goede set.

Mijn Chromecast Audio is met zijn 39 euro echt het koopje van het jaar geworden.

DS audio van Synology:
Afbeeldingslocatie: http://i.computer-bild.de/imgs/5/9/9/5/7/2/7/Screenshot-1-DS-audio-1024x640-3a965d6cdb4129a8.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 451726 op 27-10-2015 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Het nadeel vn die DS audio app vind ik dan weer dat ik er (gebruik zelf een Denon DNP720AE) geen webradio mee kan streamen. Dat moet op de Denon zelf. Dus ik gebruik de Denon app en trek daar middels DLNA het spul mee van de synology af, ipv te pushen.

Dat gezegd hebbend: vziw kun je met DS audio wel spoelen in een nummer, en dat snpt helaas de Denon app (nog seeds) niet :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse-
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 22:39
Wilde eerste en Sonos Connect halen voor €300, maar daar is zoals het nu lijkt met de Chromecast audio (nu 3 tientjes bij MM) volgens mij geen enkele reden meer voor.
Ben alleen nog wel opzoek naar een app waarmee muziek vanaf het netwerk streamen een beetje prettig gaat, playlistjes e.d., mocht iemand nog tips hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

The Eagle schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 21:06:
Het nadeel vn die DS audio app vind ik dan weer dat ik er (gebruik zelf een Denon DNP720AE) geen webradio mee kan streamen. Dat moet op de Denon zelf. Dus ik gebruik de Denon app en trek daar middels DLNA het spul mee van de synology af, ipv te pushen.

Dat gezegd hebbend: vziw kun je met DS audio wel spoelen in een nummer, en dat snpt helaas de Denon app (nog seeds) niet :/
Voor internetradio gebruik ik de TuneIn app, die herkent de Chromecast ook direct.

Inmiddels heb ik mijn Chromecast Audio ook aangesloten op glasvezelkabel + verloopje van € 2,50 bij Dealextreme.com - digitaal is tenslotte digitaal. Ongelofelijk dat Google voor zo'n scherpe prijs zo'n kwalitatief goed en compleet Hifi streaming systeem kan leveren. Want nu 29 euro bij de MM is geen geld, met grappig design als een vinyl plaat zodat die ook best gezien mag worden.

iFixit heeft de Chromecast Audio ontleed, er zit zelfs een 192kHz 24-Bit Stereo DAC in. Zelf gebruik ik een losse DAC. Conclusie: top streamer!

https://www.ifixit.com/Te...ecast+2015+Teardown/50189

Afbeeldingslocatie: http://www.cyberfreewishes.com/uploads/6/4/0/6/6406650/6697919_orig.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
Anoniem: 451726 schreef op zondag 01 november 2015 @ 19:02:
[...]

Voor internetradio gebruik ik de TuneIn app, die herkent de Chromecast ook direct.

Inmiddels heb ik mijn Chromecast Audio ook aangesloten op glasvezelkabel + verloopje van € 2,50 bij Dealextreme.com - digitaal is tenslotte digitaal. Ongelofelijk dat Google voor zo'n scherpe prijs zo'n kwalitatief goed en compleet Hifi streaming systeem kan leveren. Want nu 29 euro bij de MM is geen geld, met grappig design als een vinyl plaat zodat die ook best gezien mag worden.

iFixit heeft de Chromecast Audio ontleed, er zit zelfs een 192kHz 24-Bit Stereo DAC in. Zelf gebruik ik een losse DAC. Conclusie: top streamer!

https://www.ifixit.com/Te...ecast+2015+Teardown/50189

[afbeelding]
Nu alleen nog een display waarop ik kan zien wat er speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 00:39
The Eagle schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 21:06:

DS Audio kan zeker wel webradio streamen. Je moet alleen even via de desktopversie inloggen en daar de URLs toevoegen in DS Audio. Ik heb zelf een aantal stations toegevoegd zoals 538 Hitzone, non-stop top 40, Q-music non-stop etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pacificocean schreef op zondag 01 november 2015 @ 19:57:
[...]

Nu alleen nog een display waarop ik kan zien wat er speelt.
Die is er, en heet je telefoon of tablet. Computer mag ook.

Afbeeldingslocatie: http://www.androidcentral.com/sites/androidcentral.com/files/postimages/9274/tunein.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:42
Even een kleine post die niet in het CC topic is beantwoord, maar wellicht hier wel:

Mag ik ervan uitgaan dat Apps welke in de CC app staan dus streamen via de CC audio? Aangezien ik ook lokale muziek vanaf mijn mobiel kan casten. .
En hoe zit het met bv soundcloud? Geloof niet dat ik deze APP via de CC app heb gevonden, maar ik kan hem wel casten. Gaat dit dan via de CC Audio, of streamt deze via de mobiel naar de CC audio?

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josernst
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 04-04-2023
Ik heb ook de CC digitaal op de DAC van mijn Musical Fidelity set aangesloten. Ik ben aangenaam verrast. Enkel werkt via IOS Tunein radio helaas niet, wel via Android! Hiervoor streamde ik via Argos Bluetooth. Dit is zeker betere kwaliteit. Het haalt geen cd kwaliteit, maar dat is logisch gezien de bitrate van internet radio. Zijn geld zeker waard.

[ Voor 0% gewijzigd door josernst op 02-11-2015 21:32 . Reden: Foutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Wisselt ook per zender, een Pinguin radio doet gewoon 320 kbps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
josernst schreef op maandag 02 november 2015 @ 21:30:
Ik heb ook de CC digitaal op de DAC van mijn Musical Fidelity set aangesloten. Ik ben aangenaam verrast. Enkel werkt via IOS Tunein radio helaas niet, wel via Android! Hiervoor streamde ik via Argos Bluetooth. Dit is zeker betere kwaliteit. Het haalt geen cd kwaliteit, maar dat is logisch gezien de bitrate van internet radio. Zijn geld zeker waard.
Hier werkt Tunein via IOs 9.1 gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josernst
Maar niet via Chromecast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Meldt het bij Google, schijnt een bug te zijn.

https://productforums.goo...ic/chromecast/coyT9ceVqgo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
Ja hoor hier wel via CC audio met de ios tunein app.

[ Voor 6% gewijzigd door pacificocean op 03-11-2015 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josernst
Ik ontdek net, dat hij bepaalde streams van Tunein niet afspeelt, zoals bv airless piano. Iemand een idee/suggestie over de oorzaak?

[ Voor 1% gewijzigd door josernst op 04-11-2015 17:53 . Reden: Type fout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Ik denk dat die vragen over de CC toch beter in het CC topic gesteld kunnen worden. Dit is meer streamng algemeen en voor je het weet wordt de boel ondergesneeuwd door CC vragen en antwoorden - moet je niet willen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilfamo
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10-09-2024
http://www.philips.nl/c-p/AEA2700_12/bluetooth-adapter

Ik heb deze vier tientjes opgehaald bij de expert, een goede aankoop. Met een optische kabel aangesloten op mijn receiver geeft hij een goede geluidskwaliteit. Ook heer connecten met telefoon, tablet of laptop gaat prima. Streamt alle geluid via Bluetooth van alle apps. Ik ben er blij mee d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E.e.L
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18-04-2024
EddoH schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 13:16:
[...]

Aaah zo. Dat wist ik niet. Ik heb dan ook maar 1 Raumfeld set.
Misschien nog iets wat je niet wist, en bijna reden was om alles terug te sturen.

Ook ik heb Raumfeld gekozen boven sonos, heos en bluesound vanwege het geluid en ruime keuze ook in wat grotere speakers. Zelf nu de expander (voor de host functie) en vooralsnog 2 keer een one s in de keuken als stereo ingesteld. Zeer tevreden over het geluid.

Spotify wordt nu enkel ondersteund via connect en dit betekent dat er enkel een apparaat aangestuurd kan worden. Erg jammer, maar ben nu wel bij Tidal uitgekomen met lossless streamen. Ook zullen mensen beweren dat je het verschil niet kunt horen, zelfs op deze speakertjes zijn de extra kosten voor mij het waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

E.e.L schreef op zondag 08 november 2015 @ 15:39:
[...]

Misschien nog iets wat je niet wist, en bijna reden was om alles terug te sturen.

Ook ik heb Raumfeld gekozen boven sonos, heos en bluesound vanwege het geluid en ruime keuze ook in wat grotere speakers. Zelf nu de expander (voor de host functie) en vooralsnog 2 keer een one s in de keuken als stereo ingesteld. Zeer tevreden over het geluid.

Spotify wordt nu enkel ondersteund via connect en dit betekent dat er enkel een apparaat aangestuurd kan worden. Erg jammer, maar ben nu wel bij Tidal uitgekomen met lossless streamen. Ook zullen mensen beweren dat je het verschil niet kunt horen, zelfs op deze speakertjes zijn de extra kosten voor mij het waard.
Dat wist ik al wel, maar dat heeft meer te maken met limitaties van Spotify dan met Raumfeld. Toch bedankt voor de tip;)

Overigens vond ik het prijsverschil van Tidal het niet waard. De geluidskwaliteit is marginaal beter, maar de muziekbibliotheek is dermate kleiner dat ik voor 10 euro minder per maand voor Spotify ben gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Alleen Tidal Hifi is 20 euro/maand. Ziet dat wel overal terug nu op die hifi evenementjes, bij iedere streamer krijg je ook een proefabbo. Muziekaanbod valt me tot nu toe nog niks tegen.

Implementatie van Tidal is bij Raumfeld (en vast ook alle andere streamers) stukken beter dan Spotify, enige wat je daar kan doen is aangeven dat je het naar een apparaat wil sturen :p

Maar betekend dit ook dat als je bv 2x een One S als stereo paar hebt, je dat niet zo kan gebruiken? Dus alleen mono uit 1 speaker?

Heb voorlopig iig beide, tot januari Tidal en komende 2 jaar sowieso nog Spotify :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E.e.L
Aanbod van Tidal valt mij ook echt niet tegen, misschien is mijn smaak meer mainstream. Je kunt ook Tidal premium nemen voor 9,99 per maand in wat zij standaard kwaliteit noemen.

Met spotify connect kan je enkel één speaker aansturen, dus een stereo paar aanspreken kan helaas niet. Vreemde was wel dat ik dan een linker of rechterkanaal kreeg en niet downmix stereo naar mono. Dus de raumfeld software deed wel iets...

De tidal implementatie is inderdaad stukken beter, alleen de interface zou iets beter kunnen. Hier werkt de stereo pairing en/of multiple room gewoon wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Maar Tidal standaard abo is een gelijke kwaliteit als bij Spotify premium, met een kleinere muziekbibliotheek.
Aangezien ik een Raumfeld Stereo M heb voldoet een Spotify abo dus beter, gezien ik maar 1 apparaat heb, maar wel stereo.

[ Voor 7% gewijzigd door EddoH op 09-11-2015 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E.e.L
Daar is geen speld tussen te krijgen natuurlijk. Ik ben wel benieuwd naar je ervaringen met de Stereo M. Ik wil deze graag in mijn werkkamer gebruiken. Deze kamer is niet al te groot, ca. 18 m2. Dan lijkt me de M perfect, heb deze alleen nog nergens kunnen aanhoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Bestellen en als het niet bevalt binnen 30 dagen terugsturen? Volgens mij Teufel/Raumfeld daar niet moeilijk over.
Zoek wel even goed op kortingscodes, ik heb voor mn Connector en One S 235 euro betaald ofzo, terwijl alleen de connector nu al 199 moet kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

E.e.L schreef op maandag 09 november 2015 @ 15:53:
Daar is geen speld tussen te krijgen natuurlijk. Ik ben wel benieuwd naar je ervaringen met de Stereo M. Ik wil deze graag in mijn werkkamer gebruiken. Deze kamer is niet al te groot, ca. 18 m2. Dan lijkt me de M perfect, heb deze alleen nog nergens kunnen aanhoren.
Ik ben echt zeer blij met de Stereo M. Geluid is echt goed gebalanceerd, vol druk en dynamiek, en blijft ook op hoge volumes overeind.
Wel is de plaatsing van de speakers soms wat lastig. Door de bass-reflex poort aan de achterkant hebben ze redelijk wat ruimte van de muur af nodig, anders komen de lage tonen er niet lekker weg. Sowieso kunnen ze wat aan de bass-heavy kant zijn, daarom heb ik in de EQ de bass wat teruggedraaid. Dit werkt perfect.

Ik zou ze als je ze wilt horen gewoon bestellen. Je kunt ze 8 weken proberen en zonder opgaaf van redenen terugsturen, zo heb ik het ook gedaan tijdens mijn zoektoch. Dit is allemaal perfect geregeld. Ik had eerst een 2e keus systeem, en heb deze daarna omgeruild voor een nieuw model vanwege een wiebelende volumeknop.

Voor de duidelijkheid: ik heb dus de Stereo M, niet de One M (omdat je het over een werkkamer had...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E.e.L
Ik bedoelde inderdaad de One M... De stereo M staat op mijn verlanglijstje, die heb ik al wel mogen aanhoren. Die zijn zelfs zowat de reden dat ik raumfeld heb gekozen. Ik vond ze inderdaad echt super gebalanceerd. Ben jaloers!

Ik ga de one m maar gewoon bestellen, zal mijn ervaringen hier posten. Op zich voelt het een beetje vreemd speakers te bestellen terwijl je deze nog niet gehoord hebt, maar je hebt inderdaad 8 weken 'probeertijd'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 616444

Yes, heb ook een Chromecast Audio gehaald. Man, man, wat is dit een werelds apparaat(je)!

Het geluid klinkt echt fenomaal goed. Ik ben echt totaal verbaasd over de geluidskwaliteit, wel moet je High Dynamic Range inschakelen.

En het is heel chill om languit op de bank op de laptop Youtube clips te kijken en het geluid te casten naar de stereo. :)

FWD heeft de Chromecast Audio ook getest. Met het gerucht dat Google in een latere update multiroom-mogelijkheden gaat toevoegen. Dan wordt het helemaal een koopje.

http://www.fwdmagazine.be...-google-chromecast-audio/

Afbeeldingslocatie: https://www.android-user.de/wp-content/uploads/2015/10/DSC00790-640x360.jpg

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 616444 op 10-11-2015 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

E.e.L schreef op maandag 09 november 2015 @ 20:14:
Ik bedoelde inderdaad de One M... De stereo M staat op mijn verlanglijstje, die heb ik al wel mogen aanhoren. Die zijn zelfs zowat de reden dat ik raumfeld heb gekozen. Ik vond ze inderdaad echt super gebalanceerd. Ben jaloers!

Ik ga de one m maar gewoon bestellen, zal mijn ervaringen hier posten. Op zich voelt het een beetje vreemd speakers te bestellen terwijl je deze nog niet gehoord hebt, maar je hebt inderdaad 8 weken 'probeertijd'.
De meeste mensen die bij me langs komen zijn erg onder de indruk van de Stereo M. Vooral als ze zelf een setje van Sonos hebben staan, dan zie je ze denken 'oh, zo kan het dus ook klinken' :)

Het feit dat ze geen winkels hebben is de reden dat ze zo'n goede prijs/kwaliteit verhouding kunnen geven. Maak dus zonder schroom gebruik van de probeertijd. In Amsterdam komt er binnenkort wel een flagship store, daar kun je alle modellen horen.
Zorg, zoals eerder aangegeven, dat je bestelt als er een actie loopt, dit kan heel wat schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:57
Even een vraagje: ik dacht eerst een denk erover om twee Raumfeld connectors aan te schaffen. Met de huidige aanbiedingsprijs (140 euro) icm de nieuwsbriefkorting van 50 euro wordt het echt een koopje. Een andere optie is een Bleusound Node (1), 2e hands voor rond voor rond de 200 euro te krijgen. Dan heb je er echter maar één.

Stel je verbind de Connector of de Node optisch met een externe DAC (ik heb momenteel een Arcam rDAC staan), zal je dan verschil in geluidskwaliteit merken? Ik zou denken van niet want je sluit 'm digitaal aan en de DAC decodeerd het geluid toch? Of maakt het toch uit welke streamer je kiest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongf7
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 24-05 19:06
Ik overweeg mijn stereo installatie te vervangen door een streaming systeem.
Mijn huidige setup vind ik te aanwezig in de huiskamer en om muziek op te zetten moeten zowel mijn stereo als android box aan. Om van muziek te veranderen ook nog eens de TV om de android box te kunnen bedienen.

Nu heb ik dit topic door gelezen en verschillende hier genoemde systemen verder bekeken (eigen sites, recensies etc.) maar nog geen speaker gevonden die aan mijn eisen voldoet.

Wat ik graag zou willen van de speaker is het volgende:
  • Afspelen van spotify (door de speaker zelf, dus niet pushen vanaf telefoon met bluetooth ofzo)
  • Afspelen via bleutooth of airplay (voor als ik iets anders van mijn telefoon wil afspelen, youtube bijvoorbeeld)
  • Aux in zonder lag (om de speaker ook te kunnen gebruiken als geluidsbron van mijn tv, voor films en games. De sonos play: 5 heeft bijvoorbeeld een lag op de aux in, waardoor beeld en geluid niet meer synchroon lopen).
Heeft iemand een systeem dat aan deze 3 eisen voldoet? Dan ben ik erg benieuwd welke dit is en hoe deze bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Je kunt eens kijken naar Pure Jongo.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
musicfreak schreef op maandag 07 december 2015 @ 21:43:
Even een vraagje: ik dacht eerst een denk erover om twee Raumfeld connectors aan te schaffen. Met de huidige aanbiedingsprijs (140 euro) icm de nieuwsbriefkorting van 50 euro wordt het echt een koopje. Een andere optie is een Bleusound Node (1), 2e hands voor rond voor rond de 200 euro te krijgen. Dan heb je er echter maar één.

Stel je verbind de Connector of de Node optisch met een externe DAC (ik heb momenteel een Arcam rDAC staan), zal je dan verschil in geluidskwaliteit merken? Ik zou denken van niet want je sluit 'm digitaal aan en de DAC decodeerd het geluid toch? Of maakt het toch uit welke streamer je kiest?
Dan zou ik voor de Raumfeld gaan, enige verschil tussen de 2 systemen zit dan in de software/bedieningsgemak/ondersteuning streaming diensten. Die kan je nog wel even naast elkaar leggen van beide merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 23:15
jongf7 schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 11:42:
Ik overweeg mijn stereo installatie te vervangen door een streaming systeem.
Mijn huidige setup vind ik te aanwezig in de huiskamer en om muziek op te zetten moeten zowel mijn stereo als android box aan. Om van muziek te veranderen ook nog eens de TV om de android box te kunnen bedienen.

Nu heb ik dit topic door gelezen en verschillende hier genoemde systemen verder bekeken (eigen sites, recensies etc.) maar nog geen speaker gevonden die aan mijn eisen voldoet.

Wat ik graag zou willen van de speaker is het volgende:
  • Afspelen van spotify (door de speaker zelf, dus niet pushen vanaf telefoon met bluetooth ofzo)
  • Afspelen via bleutooth of airplay (voor als ik iets anders van mijn telefoon wil afspelen, youtube bijvoorbeeld)
  • Aux in zonder lag (om de speaker ook te kunnen gebruiken als geluidsbron van mijn tv, voor films en games. De sonos play: 5 heeft bijvoorbeeld een lag op de aux in, waardoor beeld en geluid niet meer synchroon lopen).
Heeft iemand een systeem dat aan deze 3 eisen voldoet? Dan ben ik erg benieuwd welke dit is en hoe deze bevalt.
AUX is AUX, heeft denk ik niet zoveel met merk te maken. Sonos heeft overigens geen bluetooth, dus om die reden zou voor jou de Play 5 al afvallen denk ik.
Bose SoundTouch heeft een app (incl. Spotify wat je graag wilt), bluetooth en een AUX aansluiting. De SoundTouch 30 zou ik dan nemen als je hem voor de TV zou willen gebruiken. Ik ben zelf van mening dat een speaker via AUX aansluiten op de TV niet echt grandioos is, daar zijn legio andere apparaten voor op de markt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

@jongf7: beeld en geluidsync zit hem veel vaker in de beeldbewerking die je TV toepast dan in de audioweergever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongf7
@ bovenstaande reacties

Bedankt voor het meedenken.
Wat zowel de sonos als de boze doen met de aux is het signaal beschikbaar maken voor de andere apparaten in je systeem (ook als je maar 1 unit hebt), hierdoor ontstaat een lag tot wel een seconde. Hierdoor dus onbruikbaar voor tv en games.

Uiteraard zijn hier andere systemen voor, maar ik vind 1 geluid systeem van een paar honderd euro meer dan genoeg, zoveel heb ik niet te besteden.

En ik vind dat als ik een geluidsysteem aanschaf dat meer kost dan mijn tv, dat ik deze dan ook moet gebruiken in plaats van de belabberde tv speakers 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Dan heb je of een crappy el cheapo TV, of er is betere waar voor je geld te krijgen. Een home cinema receiver met losse speakers bijvoorbeeld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongf7
Dat is wat ik nu heb staan :)

In verband met de zoektocht naar een nieuw huis was ik echter opzoek naar iets dat minder ruimte in neemt.

Maar als de reactie zo lees bestaat het apparaat wat ik zoek niet echt.
Misschien dat ik dan maar een chromecast audio op mijn bestaande systeem aansluit en een groter huis koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Ik heb de Raumfeld connectors ondertussen binnen, en er eentje aangesloten. Via de app gaat het instellen op zich erg makkelijk, echter ik merkte dat de wifi toch als een beetje te zwak was. Met de Squeezebox touch op dezelfde plek heb ik daar overigens geen last van, en ook mijn mobiel en iPad doet het er prima. Maar goed, ter verdere test heb ik de connector vervolgens bekabeld aangesloten. Hierna de setup opnieuw gedraaid en hem weer ingesteld.

Als ik vervolgens de app start om muziek te gaan afspelen dan wordt de connector regelmatig niet gevonden (de wifi sterkte is voldoende, en ik ben zowel bedraad als draadloos met dezelfde router verbonden). Na een paar keer de app opnieuw te starten vind 'ie hem wel, en lukt het ook om radio te luisteren via Tunein. Overschakelen naar Tidal en iets afspelen lukt dan vaak ook wel, echter als ik dan een ander album selecteer gaat het vaak mis. Sowieso reageert de app erg traag binnen Tidal.
Zojuist pakte ik mijn iPad erbij, die even geen verbinding met de connector had. Na het inschakelen van het scherm werd 'ie wel gevonden, en kon ik ook muziek afspelen. De albumhoes werd echter niet getoond en de bedieningsknoppen waren grijs. Pas na het opnieuw opstarten van de iPad werkte het weer, voor even.

Herkennen jullie dit beeld? Ik heb het probleem zowel onder android (telefoon) als iOS (tablet). Of werkt de app / de connector bij jullie prima? Wat zou ik er aan kunnen doen?

[ Voor 18% gewijzigd door musicfreak op 16-12-2015 07:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 616444

jongf7 schreef op woensdag 09 december 2015 @ 10:01:
Dat is wat ik nu heb staan :)

In verband met de zoektocht naar een nieuw huis was ik echter opzoek naar iets dat minder ruimte in neemt.

Maar als de reactie zo lees bestaat het apparaat wat ik zoek niet echt.
Misschien dat ik dan maar een chromecast audio op mijn bestaande systeem aansluit en een groter huis koop.
De Chromecast Audio is volgens mij ook het apparaat wat je zoekt. Je pust je muziek namelijk niet vanaf je telefoon, de Chromecast doet dat helemaal zelfstandig via WiFi of met de bedraad met de optionele voeding met ethernetaansluiting. Je telefoon kan zelfs helemaal uitgeschakeld worden en de muziek speelt gewoon door.

Aux in zit er niet op. Wil je een speaker aansluiten op een TV dan zou ik voor een losse soundbar gaan. Zoals bijvoorbeeld zo'n kleine van Bose of met streaming een Sonos Playbar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongf7
Als ik voor de chromecast ga houd ik mijn versterker en speakers gewoon, dus dan is het probleem van aansluiten op de tv niet meer relevant, dat werkt nu prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de_kraan
  • Laatst online: 06-08-2022
Interessante discussies hier.

Ik ben op dit moment een een tevreden SONOS AMP (met KEF ls50 speakers) gebruiker icm Deezer elite. Daarnaast luister ik ook regelematig via soundcloud en 22 tracks. Hierbij is het kwaliteitsverslies duidelijk hoorbaar tov Deezer elite.

Ik ga een nieuwe versterker aanschaffen binnenkort (Cambridge Audio CXA80 op het oog) en will daarnaast een nieuw streamer aanschaffen. Ik twijfel op dit moment tussen de SONOS Connect of Raumfeld connector (plus expand). SONOS vanwege de vele integratiemogelijkheden en snelle updates. Raumfeld vanwege z'n lagere prijs, high-end output en de aankondiging dat Google Cast in de lente van 2016 wordt geintroduceerd!!! Dat laaste maakt Raumfeld zeer interessant, maar ik heb zo een vermoeden dat concurrenten snel zullen volgen. Nadeel is dat de exact gebruikerservaring nog niet bekend is...

In andere systemen zie ik ik op dit moment geen onderscheidende voordelen... Chromecast audio lijkt ook zeer interessant, maar als ik het goed begrijp zetten zowel SONOS als Raumfeld een dedicated wifi-netwerk op voor alleen de muziek om stabiliteit en kwaliteit te waarborgen. Dit lijkt me niet het geval met alleen google's chromecast van 39 euro.

Andere punten die ik zou moeten overwegen of over het hoofd heb gezien in mijn zoektoch?

Deezer elite is op dit moment exclusief voor SONOS, maar wil ik best inruilen voor Tidal als ik naar Raumfeld overstap. Daarnaast overweeg ik een Raumfeld One M aan te schaffen die ik zowel in de keuken en slaapkamer kan plaastsen. Daarnaast kan je de One M ook op een tv aansluiten wat alleen de dure Playbar bij SONOS toelaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
Zeker, ik volg dit topic met veel interesse.
In de woonkamer heb ik nog een full size versterker met 5.1 speakers en op de eerste etage op de gang een Sonos Play 3 hangen.

In de woonkamer heb ik lange tijd gebruik gemaakt van een Chromecast (eerste versie) op mijn versterker. Op zich werkte dat best leuk maar ik verloor ook regelmatig verbinding tussen mijn iPhone en Chromecast, op een gegeven moment begon ik mij er echt aan te ergeren en heb ik de Cromecast ingeruild voor een AppleTV 4, wat een verademing was dat!
De nieuwe Chromecast ondersteund wel 5ghz dus dat is mogelijk wel een verbetering.

Toch ben ik zelf ook op zoek om mijn hele set de deur uit te doen en te vervangen voor minimalistisch design doch mooi geluid.
5.1 heeft mij nooit echt getrokken, ik vind de meerwaarde bij films ook maar matig. Doe mij dan maar een mooie 2.0 of 2.1 set.

Ik heb bij de MediaMarkt Arena eens geluisterd op de Sonos bank en was toch wel erg onder de indruk van het geluid dat eruit kwam. Probleem met Sonos is dat er slechts 1 optische aansluiting is op de soundbar. Bovendien vind ik 800 euro voor een subwoofer veel te veel. Ik heb echter ook minimaal 2 HDMI (liefst 3) aansluitingen nodig. Er is geen enkel ander vergelijkbaar systeem met een fatsoenlijke audio kwaliteit en HDMI aansluitingen, of zie ik nu iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
De teufel heeft de perfecte specs, en redelijk betaalbaar aangezien je er een sub bij krijgt.
Probleem is dat ik het wel eerst wil horen maar geen enkele audiozaak in de buurt van Enschede heeft hem staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 429371

--------

[ Voor 102% gewijzigd door Anoniem: 429371 op 08-06-2017 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
de_kraan schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 19:52:
In andere systemen zie ik ik op dit moment geen onderscheidende voordelen... Chromecast audio lijkt ook zeer interessant, maar als ik het goed begrijp zetten zowel SONOS als Raumfeld een dedicated wifi-netwerk op voor alleen de muziek om stabiliteit en kwaliteit te waarborgen. Dit lijkt me niet het geval met alleen google's chromecast van 39 euro.
SONOS kan inderdaad een dedicated wifi netwerk opzetten, met de zogenaamde Boost functie. Zie https://sonos.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/3082. Raumfeld heeft deze functie niet, en andere streaming systemen zoals Heos en Bluenote ook niet voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

yorroy schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 22:57:
De teufel heeft de perfecte specs, en redelijk betaalbaar aangezien je er een sub bij krijgt.
Probleem is dat ik het wel eerst wil horen maar geen enkele audiozaak in de buurt van Enschede heeft hem staan.
Het is wat gedoe met verzenden, maar teufel kun je proberen waar het echt telt: Thuis!
http://www.teufelaudio.nl/teufelkoopjeonline.html

8 weken testen moet voldoende zijn lijkt me.

@Musicfreak, jawel daar heeft teufel de expand voor.
Die zet alle apparatuur in een eigen wifi netwerk bij elkaar.

http://www.teufelaudio.nl...308/q-expand.html?lang=nl
Met één druk op de knop worden alle Raumfeld componenten in een afzonderlijk Raumfeld netwerk met elkaar verbonden. De Expand heeft via de LAN verbinding toegang tot je router en een extra USB aansluiting.
Read more at http://www.teufelaudio.nl....html#00xKvlCXV1C2wpVG.99

[ Voor 34% gewijzigd door SED op 16-12-2015 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
musicfreak schreef op woensdag 16 december 2015 @ 07:59:
[...]

SONOS kan inderdaad een dedicated wifi netwerk opzetten, met de zogenaamde Boost functie. Zie https://sonos.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/3082. Raumfeld heeft deze functie niet, en andere streaming systemen zoals Heos en Bluenote ook niet voor zover ik weet.
Dat is niks meer dat 1 van de Sonos apparaten gaat optreden als WiFi accesspoint. Dat je gewoon kan oplossen door zelf een accesspoint te kopen en zelf je dedicated muziek WiFi netwerk op te zetten.
Pagina: 1 2 3 Laatste