Maximum uit batterij halen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijspenny
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 01-05-2024
Hello!

Heb hier onlangs een topic geopend omdat ik een MacBook wou kopen, en aan de hand van de antwoorden daar ben ik overtuigd en heb hem vanmorgen opgehaald. Nu was de batterij vol, en gebruik de laptop nu om alles te installeren en dergelijke. Enige vraag is nu: hoe haal ik het maximum uit mijn batterij? Laat ik hem nu best leeglopen en dan weer volledig opladen, wacht ik tot ie op 5% zit en dan al opladen, of is er nog een andere manier?

Verder nog tips om de accuduur te bevorderen of optimaliseren?

Thanks! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
Volgens mij is het beter om hem niet al te ver te ontladen. Bij zo'n 25 a 30% weer aan de lader hangen.
Zo eens in de maand/2 maanden eens helemaal laten leeglopen en in 1 keer naar 100% laten laden.

Verder gewoon aan de lader laten zitten als je toch aan je bureau zit met de oplader in handbereik. Doe ik ook met mijn MBP uit begin 2011 en de accu gaat nog erg goed mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijspenny
Zeker? Dus ik zou hem nu ook gewoon kunnen inpluggen? Heb nog 68% batterij na volledige installatie en twee-drie uur te hebben gebruikt (Facebook, YouTube, ..). Kan het geen kwaad als ik hem nu al aansluit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tritimee
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:16
Ik heb mijn Macbook al zo'n 5 jaar vrijwel altijd onregelmatig met en zonder stroom gebruikt, batterij heeft nu nog 91% van de capaciteit. heb nooit specifiek op de percentages gelet. Overigens heb ik mijn maar een handjevol keren volledig ontladen.

Ik gebruik de mac het laatste halfjaar steeds vaker zonder stroom en dan een uurtje of 2 a 3 max, dit lijkt vooralsnog geen impact te hebben op de beschikbare capaciteit van de batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijspenny
In een aantal reviews die ik heb doorgenomen kon ik lezen dat de accu's de laatste jaren enorm verbeterd zijn en dat het dus niet echt nodig is om met deze regeltjes rekening te houden. Kan ik op basis van jullie antwoorden afleiden dat deze bewering klopt? Maakt het dus echt zo weinig uit hoe je oplaadt, wanneer en hoe lang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:10

Snow_King

Konijn is stoer!

Twee dingen om te onthouden voor Lithium-Ion:

- Leeg zijn vinden ze NIET fijn
- 100% vol vinden ze NIET fijn

Beste voor Litihium is tussen de 20% en 90% State of Charge (SoC).

Het volledig ontladen van een batterij is een oud en hardnekkige mythe die stamt uit de Nimh tijd, maar die zijn we allang voorbij.
Pagina: 1