Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Advies gevraagd] Backup software

Pagina: 1
Acties:

• JohnHeroHD
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07-11 11:07
Al enkele jaren gebruik ik Acronis True Image Home 2012. Echter geeft hij de laatste tijd continue error's in de logs. 't is ook al best een oude versie dus hoog tijd voor vervanging.

Waarom ik destijds voor Acronis True Image heb gekozen:
- Automatische backups. Bijv. iedere zaterdag om 18:00.
- Erg stabiel en betrouwbaar. (Ik kocht hem op advies van m'n opa. Hij gebruikte hem al heel lang en zette met regelmaat backups terug. Dit ging altijd goed. En dat wil je van een backup programma.
- Goede compressie
- Goede snelheid
- Draait prima op de achtergrond als je andere dingen doet
- Incrementele backups
- Simpel in gebruik

Of dit allemaal in de 2015 versie nog zo is weet ik niet.

Zal ik hem upgraden naar de 2015 versie of is er inmiddels betere backup software beschikbaar?
Wat is jullie advies? Welke backup software gebruiken jullie?

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Syncback heel krachtig, soms een beetje overweldigend. Ik gebruik ik het voor backups van/naar mijn ouders NAS. (Mijn spullen bij hun, en hun spullen bij mij.)

• robbierzz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 28-11 14:49
Ik gebruik nu een klein jaar Backup4all, overzichtelijk en bruikbaar voor de gemiddelde gebruiker zonder veel technische kennis;

http://www.backup4all.com/

Dance with the stars

• Ivan4you
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-11 09:44

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 29-11 13:14

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Ik gebruik OneDrive. Ik vind het heel handig.
Maar het is je persoonlijke keuze!

Review QNAP TS-230 NAS

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-11 01:54
http://blog.bacula.org/ Zeer uitgebreid.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:34
Acronis True Image was ik vroeger ook fervent fan van. Maar bij nieuwere versies nestelde het zich helemaal in je Windows installatie, wat bij mij soms voor rare BSOD's zorgde.

Ik ben toen ook op zoek geweest, en kwam uit bij Macrium Reflect (Free Edition). Die werkt wel fijn.

Maar echt backuppen met images doe ik eigenlijk niet meer, de data gaat naar een Synology NAS (zie: [Synology] Backup strategieën en tools ). Alleen bij een reinstall maak ik voor de zekerheid ff een image van het OS.

[ Voor 27% gewijzigd door ThinkPad op 02-11-2014 17:54 ]

• Veng7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-11-2023
Ik gebruik nog Norton Ghost, maar deze heb ik ook klaar staan omdat ik ook hun partitionmanager gebruik: EaseUS Todo Backup Free 6.1: http://www.easeus.com/download/backup.html

Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep ;-) Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken, maar vraag je af wanneer dat zal gebeuren! En dan?

Pagina: 1