• jhhest
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 06-11 15:29
Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/s5v22o.jpg

Leagoo "Elite" Series

Inleiding.
Vandaag viel mijn oog op een paar foto's van medewerkers van Leagoo. Toen ik later wat nauwer keek op de achtergrond van de foto's zag ik tot mijn verbazing dat ze eindelijk een nieuwe lijn hebben. De nieuwe serie heet "Elite".
Hoezo "Eindelijke een nieuwe serie"?
  • Leagoo heeft een concept vergelijkbaar met fabrikanten zoals bijvoorbeeld "Doogee", echter bleven de spec's achter, doordat ze alleen de mtk6582 chipset gebruiken. Het ziet ernaar uit dat de spec's richting high-end gaan(MTK6592 chipset, 2GB RAM, 16GBROM, Gorilla Glass.).
  • Leagoo is een nieuwe fabrikant met tot heden weinig klachten van tweakers en lijkt tot nu toe vrij goede service te leveren. In vergelijking met andere fabrikanten die in dezelfde prijsrange zitten is dit bijzonder. een voorbeeld van slechte service door fabrikant doogee kan je teruglezen in de post van medetweaker WC-juf Reactie WC-juf
  • Leagoo is een nieuwe fabrikant en nieuwtjes zijn interessant.
Specificaties.
De specificaties van Leagoo "Elite" serie zijn nog niet geheel bekend. Onderstaande tabel zal aangepast worden wanneer mogelijk.
ModelElite 1Elite 2Elite 3
CPU1.7GHz Octa Core1.3GHz Quad Core 1.4GHz Quad Core
Intern geheugenRAM 2GB + ROM 16GBRAM 1GB + ROM 8GBRAM 2GB + ROM 16GB
Schermformaat5.5 inch FHD5.5 inch QHD5.5 inch HD
Materiaal SchermIPS (Corning Gorilla Glass)IPSIPS (Corning Gorilla Glass)
Camera18.0MP rear camera, 13.0MP front camera13.0MP rear camera, 8.0MP front camera18.0MP rear camera, 13.0MP front camera
BesturingssysteemAndroid 4.4Android 4.4Android 4.4
Batterij vermogen3500mAh3800mAh3800mAh
Netwerk4G FDD LTE4G FDD LTE3G WCDMA 850/1900/2100 (or 900/2100)
Overige featuresSupport Fingerprint Identity, Rapid Charge, Wake Gesture, HotKnot, Air Turn, etc.Support Light Notification, HotKnot, Wake Gesture, Air Turn, etc.Support HotKnot, Wake Gesture, Air Turn, etc.
Alternatieven.
Doogee DG900
Reviews.
Verkrijgbaarheid:
Garantie.
leagoo claimt garantie te bieden op haar toestellen. Op hung website kun je de garantie afhandeling lezen. Ze zijn telefonisch en per mail bereikbaar. Wanneer je met hen contact opneemt bepalen ze of je aanspraak kunt maken op de regelen. Zie onderstaande quote over de garantie afhandeling van leagoo. Het toestel van medetweaker John Rambo is inmiddels onderweg naar zijn adres.
John Rambo schreef op donderdag 11 september 2014 @ 11:46:
Mijn Lead 1 is overleden na een kleine val. Ik liet hem uit mijn handen glippen en hij viel op de grond waarna het scherm heel even raar deed en de telefoon vervolgens compleet dood was. Reageert nergens meer op, wil niet opstarten, geen lampje bij opladen enz. De val was niet heel erg, niet van grote hoogte en aan de buitenkant was helemaal niks te zien, geen krassen, deukjes, barsten oid.
Ik heb mijn Lead 1 nu teruggestuurd naar Leagoo na contact met de klantenservice en mogelijk krijg ik een nieuw exemplaar. Fingers crossed.
Links:
Officiële Leagoo Site
Nieuwartikel GSMNova
Nieuwsartikel Chinareview.eu/video
To do:
Afbeeldingen.
Spec's.
Review's.
Originele afbeeldingen.

[ Voor 91% gewijzigd door jhhest op 27-10-2014 03:58 . Reden: afbeeldingen toegevoegd ]

Bezoek mijn blog http://www.chinareview.eu

• WC-Juf
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-11 17:22
Ik heb in Juni de LEAGOO Lead 1 MTK6582 bij 1949 Shop besteld, na 3 weken kwam deze telefoon binnen en bleek na een poosje dat de batterij niet helemaal lekker was en de telefoon wou niet meer opstarten.

Eigenlijk moest 1949shop dit afhandelen (welke ze ook gedaan hebben, klein bedrag terug gestort), maar het antwoord duurde vrij lang zodat ik Leagoo support gemailed hebt.

Deze deden absoluut niet moeilijk en hebben vrijwel direct een replacement Battery opgestuurd zonder kosten.

Daarna werkte de telefoon weer perfect, tot op heden geen klachten enkel positieve ervaringen met deze telefoon.

Ook de Firmware werken ze geregeld bij, zonder nare bijverschijnselen.

Mijn dank nog aan Nicole van Leagoo :)

Het klopt met Doogee heb ik hetzelfde probleem gehad, support beloofde ook een replacement battery te sturen maar na 3 maanden nog steeds niks binnen gekomen DX heeft het verder afgehandeld :'(

Oeps ik zie wel dat dit topic voor een ander type Leagoo is, sorry.

[ Voor 3% gewijzigd door WC-Juf op 29-10-2014 00:20 ]

• jhhest
Maakt niet uit. Dit topic gaat ook over leagoo. Garantie en service zal bij de modellen hetzelfde zijn. Dus toch fijn je ervaring te lezen. ;)

• John Rambo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-10 21:07
Je kunt beter in het Lead 1 topic terecht: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1600214

De toestellen zijn volgens Leagoo overigens vanaf december verkrijgbaar. 3G WCDMA 850/1900/2100 (or 900/2100) staat voor 3G WCDMA 850/1900/2100, (2G) GSM 900/2100. Ik weet ook in welke kleuren ze geleverd worden, Elite 1 en 3 in zwart en wit en de Elite 2 in zwart, wit en champagne goud.

Ik kon zo even niet zien hoe ik in je openingspost mede auteur kon spelen, dus bij deze.

[ Voor 63% gewijzigd door John Rambo op 31-10-2014 09:32 ]

“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)

• stefanmiler
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08:15
Wel raar/jammer dat het top model een (iets) kleinere batterij heeft. Elite 2 heeft dan weer minder RAM/ROM, elite 3 geen 4G. Wordt lastig kiezen dan (ik vind batterij wel belangrijk).

• jhhest
Als ik bijvoorbeeld de leagoo lead 1, een dg550 vergelijk met de elite serie zit daar toch een groter verschil. Het schijnt wel dat de mtk6592 op een FHD scherm veel van je batterij vraagt. Ik weet zou gauw even geen goed vergelijkings materiaal. Misschien wel een goed idee om eerst even op te zoeken welke toestellen een redelijke accuduur hebben met de mtk6592.

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08:08
Het is wel bekend dat de mt6592 niet bepaald zuinig is, maar met 3500mah wordt dat gecompenseerd en heb je waarschijnlijk een goede batterijduur.

Maar het lijkt me sterk dat de specs van de batterij kloppen, want dan zouden ze in ongeveer dezelfde behuizing van de andere modellen een grotere batterij stoppen, terwijl die juist veel minder nodig hebben, door de lagere resolutie en zuinigere CPU.
Camera net zo, want de CPU van de 2 is waarschijnlijk een mt6582, maar die ondersteunt volgens mij dergelijk hoge resolutie camera's niet.

Het lijkt er dus een beetje op dat dit gevalletjes "too good to be true" gaan worden.
Pagina: 1