Toon posts:

slik ! AMD k6-2 op 2,7v ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er hier tweakers die hun k6-2 ± 400 mhz op dit voltage draaien ?
Ik wil er eentje in mijn oude socket7 mobo zetten, maar die ondersteunt geen lager voltage..
Zou ik dit redden met een flinke coolermaster cooler ??

btw de cpu zou dan 34 watt aan warmte afgeven...

• DaManiac
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-08 10:57
k zou het niet proberen. De proc kan dan plaatselijk te warm worden en toch de geest geven

• qrazi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-08 00:18
met erg goede koeling moet het wel kunnen, maar ik weet niet hoe lang ie dan draaid. het is nogal wat hoger, dus de levensduur word aanzienlijk verkort...

AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB

Verwijderd

trekt 'ie wel..........:)

Verwijderd

Kijk hier es, daar had iemand exact hetzelfde probleem. En om het kort ff samen te vatten: het lukt met een beetje goede koeling wel. Ik heb ook een hele tijd een k6-2 450@500 lopen met 2,8 volt... Dat ding werd met een Spire MA324-15B3 idle 40 graden en stressed 49 in een kast van 32 graden. Netjes toch? :)

Verwijderd

Nou even denken,
Ik had ooit eens een 350mhz
die liep echt stabiel op 450mhz.
maar dat kwam niet veel voor.
hij liep op 2.6 of 2.7 volt.
en met een normale cooler.
Later had ik een 400mhz gekocht denk nou die gaat wel hoger, maar ging maar tot 450mhz.
ik heb echt alle mogelijke dingen geprobeert,
op 3.3v ging ie echt dood!
ja serieus, veel succes maar ik zal niet boven de 3 volt komen!

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de reacties, ik denk dat mŽn abit sm-5 richting het bejaardenhuis gaat..

Weet er iemand hier waar ik een super socket7 moederbord in AT formaat kan scoren ?

Verwijderd

Het mooiste zou denk ik een Asus P5a-b zijn. Is een baby AT/ATX compatible supersocket 7 mobo. Heeft een FSB van 100 Mhz (overclockbaar tot 133 Mhz), AGP, USB en je kunt er zelfs nog zonder problemen een k6-2+ of k6-3+ inprikken. Het mooiste is als je zo'n bordje tweedehands erges op de kop kunt tikken... www.chicon.nl heeft ze ook nog nieuw, maar die durft er 260 piek voor te vragen!!!

Verwijderd

Topicstarter
ik had die al in de Pwatch gezien, Psyflux,
maar 260,- is wel veel (dit is wel een low budget upgrade).

Weet je toevallig nog andere (bekende) moederborden met K6/2 ondersteuning ??

Verwijderd

Nope, sorry. Geen AT compatibles tenminste...

Verwijderd

Ik zou het niet doen. Ik heb namelijk ook een amdk6-2 400. Die loopt dan ook echt alleen stabiel op 400mhz. Bij de rest komt ie of niet door me post of ik word gebombardeert met blauwe schermen. Je kan dus zeggen dat de k6-2 erg gevoelig is!!!
Pagina: 1