Toon posts:

K6-2 Update Vraag

Pagina: 1
Acties:
  • 160 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
KAN er een K6-2 in dit moederbord:

Minimale voltage= 2.8 V
Maximale multiplier= 3,5
FSB= van 50 tot 83,25

• Yigal76
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-04 21:49
D'r lopen hier een aantal tweakers rond die hebben het voltage zo hoog staan ja. Die multiplier is geen probleem (multi 2=6).

6*83 = 500 MHz, is toch een leuke upgrade.

Verwijderd

Op donderdag 07 juni 2001 19:53 schreef Frits Bolkestein het volgende:
D'r lopen hier een aantal tweakers rond die hebben het voltage zo hoog staan ja. Die multiplier is geen probleem (multi 2=6).

2=6 :? bij mij niet...

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 07 juni 2001 19:53 schreef Frits Bolkestein het volgende:

*****MAX**** 3,5 X 83,25 IS 290Mhz toch :?

• Yigal76
De k6-2 vanaf 350 MHz zien multiplier 2 als zijnde 6. Wel een beetje huiswerk doen jongens.

Verwijderd

Heb hier een K6-2 350 en heb um nu op 4,5 staan... en loopt op 450... :)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 07 juni 2001 19:59 schreef Frits Bolkestein het volgende:
De k6-2 vanaf 350 MHz zien multiplier 2 als zijnde 6. Wel een beetje huiswerk doen jongens.
Dus dan kan ik gewoon een K6-2-350 kopen en dan met 2x[=6]x66 op 400 Mhz laten draaien :9

• Yigal76
Precies :)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:32
Fikken met die hap >:)

Ik dacht dat de K6/2-450 2.2V @ 2.5V in mijn PC CHIPS mobo al warm werd...

Verwijderd

OK,

* 2,8 is veel te hoog, misschien niet voor de core maar wel voor de temp. Als mijn H2O-koeling af is wil ik naar 2,7 Volt gaan, dus...

*multiplier 2x =6x geld alleen vanaf een bepaalde core (de CTX volgens mij).

*als je fsb op 83 loopt gaan je pci-bussen op 41 Mhz lopen, Dit is zwaar overclockt en niet alle kaarten kunnen ertegen.
Het is mijn wel gelukt, maar toen ik mijn 2mb videokaart inruilde voor een Voodoo3 was het einde verhaal. De Voodoo kan er niet tegen.

6x75=450-->Ook nog lekker en beter voor je kaarten.

Je kan proberen of hij de multiplier 2x als 6x ziet........ dan weet je meer.

MrK

• Ramon
  • Laatst online: 07:38
Op donderdag 07 juni 2001 19:54 schreef niemand het volgende:

[..]

2=6 :? bij mij niet...
euhm
bij mij wel. :)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Ramon
  • Laatst online: 07:38
als we dit nou voortaan in het grote K6 topic plaatsen.... gebeurd daar ook nog eens wat. :)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-08 15:44

Wekkel

De downloadkoning

Je K6-2 moet een CTX core hebben. Vanaf 400 Mhz hebben ze dat allemaal. De 350 is er ook zonder CTX core, dus dat geintje moet je eerst even sjekken.

Verwijderd

Volgens mij fik je meteen je K6 op.... Is er op de site van je MOBO fabrikant of in de gebruiksaanwijzing geen info te vinden, een tabelletje, over fsb en multiplier settings?

Verwijderd

2,8 volt kan best wel met een beetje redelijke luchtkoeling... Ik had mijn k6-2 450@500 op 2,7 volt. Maar dat was nog niet helemaal stabiel, dus ik heb 'm uiteindelijk op 2,8 volt gezet. Daar heeft hij ongeveer 2 maanden perfect op gedraait totdat ik 'm vervangen heb door een k6-3+ van 450 Mhz. Ik had er een Spire MA324-15B3 opzitten, waarmee hij idle 40 graden werd en stressed 49 graden, in een kast van 32 graden. En dat voor een koelertje van maar 35 piek. Ik heb helaas niet veel keuze qua koelertjes op dat mobo (P5a) omdat de ATX stekker nogal in de weg zit :'(

Verwijderd

Hee,
heb je ook die elko's rond de socket zitten verplaatsen PsyFlux? Bij mijn 2e systeempje P5a+K6-2/500 past die Ma324 echt helemaal niet. Daar zitten echt die duffe elko's in de weg.

(Zit nu 'maar' een aplha 6035 op. Was over....)

Greetz,
Hooi. :Y)

Verwijderd

Merde,
dubbelpost :+

Verwijderd

mijn corevolt staat ook op 2,8 volt met mijn k6-2 :) 450@550
alleen wou ik dat ie hoger wou >:)
bv een hogere multiplier want fsb gaat niet hoger dan 100 ==>brak mobo (luckystar met via apollo chipset 5mvp3)

Verwijderd

Op vrijdag 08 juni 2001 03:41 schreef Hooi het volgende:
Hee,
heb je ook die elko's rond de socket zitten verplaatsen PsyFlux? Bij mijn 2e systeempje P5a+K6-2/500 past die Ma324 echt helemaal niet. Daar zitten echt die duffe elko's in de weg.
heh, ik dacht eerst ook dattie net niet pastte. Maar het grootste probleem bij mij is vooral die atx stekker. Ik heb nu dus ook een heel klein uitstekend randje van die stekker weggesneden met een mesje >:) Dat kon makkelijk, want dat randje was alleen ervoor bedoelt dat je een beetje grip heb als je die stekker deruit trekt. Maar nu met een beetje wrikken past ie der precies in... Ik moet wel eerst de koeler vastzetten en dan pas kan ik de atx stekker in het moederbord persen :P

Die elco's zitten niet echt in de weg, maar omdat zo'n k6-2+ met zijn alu plaatje toch net iets hoger is dan een socket370 met processor, is het altijd wel een heel gekloot om die koeler der weer af te halen. Ik kan die clip namelijk nauwelijks ver genoeg naar beneden duwen om los te komen van dat plastic lipje. En ik kwam er laatst achter dat ik tijdens het wrikken de elco's ook een beetje verbogen had...

Nouja, ik laat ze maar rustig zitten. Het werkt gelukkig nog, en er hoeft geen nieuwe processor meer in. Nog 1x een nieuwe koeler derop (Zalman). Hopelijk past die Zalman... het lijkt er wel op, want het oppervlak van de onderkant is niet groter dan de socket zo te zien.
Op vrijdag 08 juni 2001 07:05 schreef ddkiller666 het volgende:
mijn corevolt staat ook op 2,8 volt met mijn k6-2 :) 450@550
alleen wou ik dat ie hoger wou >:)
bv een hogere multiplier want fsb gaat niet hoger dan 100 ==>brak mobo (luckystar met via apollo chipset 5mvp3)
Maar je kan je multiplier toch gewoon op 2 zetten? Dat herkent die k6-2 dan als 6. Dan heb je dus 6x100... maar ik denk eerlijk niet gezegd dat je zelfs ook maar de POST doorkomt op 600 Mhz :)

Verwijderd

:) Leuk geknutsel dus. Ik heb eerst een Spire Orbje zitten bijvijlen, maar die Alpha gaat beter.

Ik dacht dat die Zalman wat groter was.. mhh heeft iets te maken met die bout die aan de voorkant zit om de 2 helften bij elkaar te houden.

Ook dacht ik dattie maar net op een KT7 bord past (met moeite)...

:Y)

Verwijderd

Topicstarter
Gelijk een hoge voltage is volgens mij niet goed je moet hem toch eerst "inbranden" net als mijn cyrix die kon ook niet gelijk op 246 Mhz.

Verwijderd

[flame ;)]
Tja, maar dat is een ook geen processor.
[/flame ;)]

Maar als die 350 van de topicstarten geen CTX core heeft dan kan de multiplier ook niet op 6.

Toch als ik jullie voltages zie, dan ga ik de mijne toch ook verhogen.

[Psyflux]
Hoe bevalt je + ????

Verwijderd

Op zaterdag 09 juni 2001 09:35 schreef MrK het volgende:
[Psyflux]
Hoe bevalt je + ????
Prima!
Ik zit nu juist een beetje te scannen en tekst te herkennen.
Dat gaat echt wel een flink stuk sneller! Zekers onder win2k...
En de laatste dagen ben ik heel veel aan het downen, dan zet ik 'savonds lekker softwarematig die processor op 200 Mhz en trek ik de fan deruit. Blijft hij keurig onder de 50 graden, en ik kan lekker slapen zonder herrie aan m'n kop :)

Ik wil alleen nog proberen die processor helemaal passief te koelen met een Zalman...
Dan vervang ik de fan in m'n voeding nog ff door een Papst, en doe ik vooronder nog een Papst derbij zodat ik een behoorlijk goede airflow heb. Ik hoop dat het gaat lukken :)

Verwijderd

Helemaal passief, ook je voeding .. mmmm

Verwijderd

Dat durf ik niet aan... strax fikt de hele boel nog uit :D
En ik zal zowiezo wel wat airflow in m'n kast moeten hebben met die Zalman.

• _JGC_
  • Laatst online: 08:32
Voeding passief? Heb ik eens gedaan met een 486DX4-120. Niet te doen, na anderhalf uur stinkt je hele slaapkamer naar schroeiend stof.

• qrazi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-08 00:18
ik heb op dit moment een 120x120x35 mm papst fan recht tegenover mijn cpu zittten...als ik de fan van mijn cpu fan afhaal, zou ie dan nog een beetje koelen?

ik word 's avonds gek van die hoge piep van die cpu koeler. het is een spire cooler voor athlon 1,2 ghz...

en anders de cpu fan op 7 volt?

AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:32
Op zaterdag 09 juni 2001 21:46 schreef _JGC_ het volgende:
Voeding passief? Heb ik eens gedaan met een 486DX4-120. Niet te doen, na anderhalf uur stinkt je hele slaapkamer naar schroeiend stof.
inderdaad, 1 1/2 a 2 uur.
ik had dus een heel mooi rond gaat van 120mm in de deksel geboord, hier een dunnen Fan op (2cm) , en dan op 5 volt, kwam maar een heel klein beetje minder lucht uit dan normaal, was dus prima, en heb flink wat test uren ermeer gedraaid, ik hem dus goedgekeuren. pc weer op zijn plaats gezet (onder mijn buraue ipv op (was testopstelling)) ik heerlijk genieten van mijn stille pc, word het beeldt dus na ongeveer 2 uur zwart, ik kijken, was 1 van de draaidjes van de 120mm fan losgeschoten (had ik nog niet gesoldeerd) was wel balen.
maar zoiets zou je kunnen doen!

Verwijderd

Op zondag 10 juni 2001 12:48 schreef qrazi het volgende:
ik heb op dit moment een 120x120x35 mm papst fan recht tegenover mijn cpu zittten...als ik de fan van mijn cpu fan afhaal, zou ie dan nog een beetje koelen?

ik word 's avonds gek van die hoge piep van die cpu koeler. het is een spire cooler voor athlon 1,2 ghz...

en anders de cpu fan op 7 volt?
tja... als je de luchtstroom van die 120x120 ter hoogte van je koelblok kunt voelen denk ik wel dat je het voorzichtig kunt proberen: computer aan, en zo snel mogelijk de bios in om daar eerst de temperatuur in de gaten te houden. Maar onderclock die athlon zowiezo eerst ff. Dus zet 'm voor mijn part eerst eens op 600 Mhz en een wat lager voltage. Als dat een beetje goed gaat met de temperatuur, dan kun je langzaam het voltage weer op standaard zetten, en dan het aantal Mhz weer. En telkes bij elke stap kijken hoe heet hij word. Op die manier moet het imho wel safe kunnen.
Op zondag 10 juni 2001 13:14 schreef HermeS het volgende:
ik had dus een heel mooi rond gaat van 120mm in de deksel geboord, hier een dunnen Fan op (2cm) , en dan op 5 volt, kwam maar een heel klein beetje minder lucht uit dan normaal, was dus prima
Nope, ik heb geen zin om te keesmodden. Ik heb nu eindelijk eens een knappe kast (aopen hq-45), en daar ga ik geen gaten in zagen...
Ik ga gewoon die fan die binnenin zit vervangen door een panaflo/papst fan, want het is belachelijk hoeveel lawaai die fan maakt. Dat kan vast nog wel beter...

• qrazi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-08 00:18
psyflux: erm, heb je mijn sig wel es bekeken?
ik wou dak een athlon had...

ik wete trouwens al hoe ik het ga doen. 's avond sluister ik meestal alleen nog maar muziek e.d.
multiplier op 2x, cpu fan op 7 volt, 120 mm fans op 5 volt, 80 mm fans uit. zou wel moeten kunnen...

AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB

Verwijderd

Op maandag 11 juni 2001 20:38 schreef qrazi het volgende:
psyflux: erm, heb je mijn sig wel es bekeken?
ik wou dak een athlon had...
hahaha, ooops. Idd, ik had niet eens door dat jij het was en ik heb te snel gelezen :)
Maarre, dan ken je best wel de fan van je spire deruit trekken. Dat doe ik ook vaak genoeg, en dan heb ik nog een beroerde airflow in m'n kast ook... Ik zet 'm zelf altijd ff softwarematig op 2x100, dan trek ik de fan van mijn Spire MA324-15B3 deruit, en dan blijft hij idle op 40 graden hangen en met wat gesurf en mp3tje op de achtergrond klimt hij naar de 45...

Ik kan 'm zelfs nog wel op 6x100 zetten, want idle blijft hij dan even koel onder win2k, maar met een mp3tje op de achtergrond word hij toch wel wat warmpjes. Ik denk dat het bij jou nog wel mogelijk is, aangezien een kleine luchtstroom al een boel kan uitmaken! Maar hij gaat zowiezo niet in 1x kapot. Je ziet de temperatuur heel geleidelijk omhoog gaan, en je hebt ruim de kans om in te grijpen.
Pagina: 1