xbmc speler xtreamer Wonder

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hager1
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06-02 18:32
ik zou jullie graag op deze manier wat willen vragen.

ik ben op dit moment aan het zoeken naar een xbmc speler naar tv. ik heb een standaard full hd led tv. wel ligt er een lan die ik op dit moment heb aangesloten op mijn WD live. de lan kabel wil ik dus ook op de speler aansluiten. bedraad dus en niet via wifi streamen.

Wat moet ik ermee kunnen? : popcorn time,blu-ray afspelen 40gb bv. xbmc en samenwerken met mijn WD live.
blueray afspelen 40gb bv. alles bedraad.
Waar?: in de huiskamer op een een fullhd led tv. geen smart. geen 3d

wel wil ik toekomst voorbereid zijn, dus 3D ondersteuning en 4K is wel iets wat gewenst is, maar voor nu geen must.

wat ik gevonden heb is deze player. https://shop.xtreamer.net/categories/Wonder/
deze komt echter over 2 weken pas uit.

is dit overkill? en heb je een ander alternatief?

ook lees ik veel over deze neo x8-H
pricewatch: Minix Neo X8-H 16GB

veel vragen. sorry!

geen zin in antwoorden, ook prima

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _FlasH_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21-04 12:27
Ik zit met een vergelijkbare situatie. Maar ik wacht nog even tot de eerste reviews online komen. Op zich heb ik wel vertrouwen in het merk Xtreamer, ik heb de eerste Sidewinder en later de Pro gekocht. De Pro gebruiken we nog steeds in de woonkamer. Ik stream de video bedraad vanaf mijn Windows server.

Maar ik wil ook eens gaan spelen met Popcorn Time, XBMC en andere apps. Een wat snellere interface zou fijn zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
De Xstreamer waar je naar linkt heeft - net zoals zo'n beetje alle randapparatuur - een HDMI 1.4 aansluiting dus op het gebied van 4K is deze mediaspeler van weinig waarde. Je kan je wel afvragen of dit erg is. Naar mijn mening niet want 4K heeft alleen zin wanneer je of een erg groot scherm gebruikt, of een doorsnee scherm waar je erg dicht op gaat zitten. Eigenlijk heeft het geen meerwaarde in de gemiddelde huiskamer. Uiteindelijk zal 4K vast wel de nieuwe standaard worden maar dat zal nog vele jaren gaan duren. Met full-hd kun je prima vooruit.

Als je met XBMC aan de slag wil gaan is een kleine htpc in de vorm van een Intel NUC of iets soortgelijks misschien een mooie optie. Gebruik dit zelf ook en dit bevalt me erg goed.

Je topic krijgt een verhuizing naar CEA omdat je eigenlijk op zoek bent naar aankoopadvies.

PS: zijn de hoofdletters stuk op je toetsenbord? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MillZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-05 20:39
Ik twijfel tussen de nuc 2820 en een minix x8h...
Totaal verschillend, maar allebei hebben ze hun pluspunten....

Op de wind van gister kan je niet zeilen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:39
kijk hier eens:
[Mediaplayer] Het grote Android mini tv topic

en in het algemeen, Android switch niet automatisch naar 24p en blijft altijd draaien op 50p of 60p. Dat is dus niet ideaal. Wat je zou kunnen overwegen is zo een Android boxje met Amlogic chip waar je vervolgens OpenELEC op installeert. Dan heb je wel 24p en autoswitch e.d.

Er zijn er ook die 4k en HEVC ondersteunen, de Amlogic ondersteuning is echer nog in de beginfase en komt nu vooral van custom builds. maar OpenELEC gaat Amlogic officieel supporten.

Er zijn al images voor de s82 devices en de g18ref devices.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:32
lexi schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 12:07:
kijk hier eens:
[Mediaplayer] Het grote Android mini tv topic

en in het algemeen, Android switch niet automatisch naar 24p en blijft altijd draaien op 50p of 60p. Dat is dus niet ideaal. Wat je zou kunnen overwegen is zo een Android boxje met Amlogic chip waar je vervolgens OpenELEC op installeert. Dan heb je wel 24p en autoswitch e.d.

Er zijn er ook die 4k en HEVC ondersteunen, de Amlogic ondersteuning is echer nog in de beginfase en komt nu vooral van custom builds. maar OpenELEC gaat Amlogic officieel supporten.

Er zijn al images voor de s82 devices en de g18ref devices.
Mogelijk komt dit goed met Android 5.0: http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=202878

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gene
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-04 17:32
minix 8h en met name minix xbmc 13.2.2 switchst wel automatisch naar de juiste instelling. Is een nieuwe optie en werkt erg goed.

PV 35° zuid 2970Wp (9x330wp), Growatt min 2500 TL/XE

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:39
Ik ben ook wel benieuwd naar ervaringen van de Wonder. Mijn Asus O!Play kan bijv. geen HD audio formaten doorsturen naar mijn receiver en voor Blu-ray is de laninterface/chip/decoder niet snel genoeg, dan gaat het haperen.
Pagina: 1