Quakie schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 09:22:
Ik zou zeggen probeer de iPad Air 2 in de winkel.. De ipad trilt bij alles wat geluid genereert.
Het is aan jou of het je gaat irriteren. Ik heb gisteren avondje op de bank lopen iPad en het stoort me maar vermoed dat ik er wel aan kan wennen. Ik heb geen zin in het terug sturen en dan maar een ipad air 1 te nemen.. Ik heb gewacht op de 2e versie en ben verkocht aan de snelheid..
Wel een leermomentje voor mij:
vertrouw niet op reviews, (bizar dat ze niet vernoemd hebben) en wacht op gebruikersreviews dus niet meer blind kopen
Ik heb het al diverse keren gezegd maar de drang naar de dunner moet gewoon stoppen. De iPhone 6 had gewoon dikkker moeten zijn zodat camera past. De iPad2 Air had gewoon even dik moeten zijn als air zodat je geen sound vibration hebt en echt 10uur batterij leven krijgt. De iPad3 van bijna 3 jaar doet het zo op het eerste gezicht beter qua batterij leven.
En vergeet niet de distortion vlek(ken) die je op het scherm ziet als je de Air 2 iets te stevig oppakt of vasthoudt met je rechterhand (zoals ik als linkshandige meestal doe).. De 1e Air heeft daar geen last van omdat ie wat steviger in elkaar zit, met andere woorden iets dikker is.. Ze hadden denk ik idd beter gewoon dezelfde dikte kunnen aanhouden met alle nieuwe features van de Air 2.. Geen trillingen, geen screen distortion en had er misschien ook een betere accu in gekund.. Dat was de perfecte Air 2 geweest denk ik..
Maar nee, het moest perse nog dunner, ten koste van.. Of moet ik nu maar ruim 600 euro gaan uitgeven aan een tablet die ik niet mag oppakken en vasthouden zoals ik wil en in een case moet stoppen om trillingen vanuit de speakers te dempen?!? Sorry, maar Apple stond toch voor kwaliteit?
Ik baal er enorm van, want voor de rest had ik heel graag een Air 2 gekocht, de specs en hoe de tablet voor de rest werkt is geweldig, snelle chip, 2GB en nog mooier scherm.. Maarja, die design "foutjes" he, ik heb daar gewoon (te)veel moeite mee bij zo'n niet echt goedkope highend tablet..
Wat betreft reviews, echte gebruikerservaringen zijn inderdaad minstens zo belangrijk, zeker ten opzichte van reviews van officiele bronnen die vaak meer op reclamefilmpjes lijken met een opsomming van de nieuwe features en hoe geweldig het allemaal wel niet is i.p.v. een echt grondige reviews, als je er 1 gezien hebt heb je ze meestal allemaal gezien..
P.s. als je rechtshandig bent zoals de meeste mensen zal het screen distortion probleem je misschien niet eens opvallen of irriteren, omdat het probleem zich eigenlijk alleen aan de rechterkant zich voordoet (waarschijnlijk de rand van de accu die doordrukt op het scherm) en als rechtshandige hou je hem daar meestal niet vast.. En zoals gezegd de trillingen van de speakers vallen ook een stuk minder op als je een case gebruikt.. Er valt dus wel mee te leven voor de meeste mensen denk ik..