Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cadsite
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23-06 08:18
Ik heb een iPad 2, ik ben hier heel tevreden over, maar mijn vrouw wil er ook eentje.
We gaan een air of air 2 aanschaffen.

Ik ben eens gaan kijken naar:
http://store.apple.com/be-nl/ipad/compare
maar veel verschillen zie ik niet, behalve de processor, de touch ID en de prijs.
Zijn er mensen die een gefundeerd advies kunnen geven?

Ik heb ook deze review gelezen:
reviews: iPad Air 2 en iPad Mini 3: voorspelbare opvolgers van goede tablets

Moeilijke keuze...

[ Voor 27% gewijzigd door cadsite op 21-10-2014 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 397139

Naast de genoemde verschillen is hij ook weer dunner en specificaties zijn wel degelijk beter. Kijk anders even in het ervaringen topic, daar lees je er wat meer over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19:54
Het lijkt me een makkelijke keuze. Al hangt het er natuurlijk wel vanaf wat je ermee wilt gaan doen.

Op vrijwel alle aspecten is de iPad Air 2 beter. Hij is sneller (A8X), lichter, dunner. De Air 2 heeft een beter scherm (gelamineerd), betere camera's en betere wifi (802.11 AC). Tot slot krijg je ook nog Touch ID en heb je voor minder geld meer opslag (64GB en 128GB versies).

Bij de keuze voor een iPad Mini zou ik daarentegen altijd voor een iPad Mini 2 gaan (de update naar de 3 is gewoon minimaal).

[ Voor 6% gewijzigd door Hoedje op 21-10-2014 14:46 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
(overleden)
De Air gaat op veel plekken in de verkoop. Tenzij je echt de Air 2 moet hebben zou ik kijken naar leuke aanbiedingen voor de Air. Bij Dixons is de Air 32 Gb nu voor €449 terwijl de Air 64 Gb nog €629 is. Is 70€ extra de touch id + processor van de Air 2 waard?

Edit: is toch 629, dacht even dat de oude 64 gb air naar 529 was gezet.

[ Voor 19% gewijzigd door CapTVK op 21-10-2014 17:08 ]

TF2 GoT http://www.teamfortress.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvM
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-07 22:12

NvM

Ga voor de iPad Air 2, áls daar inderdaad 2GB werkgeheugen in zit. Op dit moment heb ik een iPad Air en vanwege een tekort aan werkgeheugen (en slordig programmeren van Apple qua allocatie van het geheugen in Safari) verversen de tabbladen bij het minste of geringste bij bijvoorbeeld het switchen van tabblad of app. Ik vind het erg hinderlijk, al is dat wel persoonlijk. Ik kan mij goed voorstellen dat andere iPad Air-bezitters zich er minder of niet aan ergeren.

Toevoeging: De iPad Air heeft 1GB aan werkgeheugen.

[ Voor 5% gewijzigd door NvM op 21-10-2014 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20:49
Als de Air 2 , 2 gb heeft zou ik sowieso voor de Air 2 gaan. Maar eigenlijk zou ik gewoon altijd voor de twee gaan. Hij is gewoon weer sneller en word ook weer langer ondersteund qua iOS updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:36

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

iPad Air 2 lijkt inderdaad 2GB aan RAM te hebben. Tevens heeft de processor 3 kernen.

Afbeeldingslocatie: http://cdniphone.i-culture.nl/wp-content/uploads/2014/10/Benchmark-iPad-Air-2.jpg

http://www.iculture.nl/be...-air-2-a8x-chip-2-gb-ram/

Laten we nog even wachten op meerdere bevestigingen. :)

[ Voor 11% gewijzigd door Splinter Cell op 21-10-2014 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18:00
Afbeeldingslocatie: http://www.ipadair2-kopen.nl/wp-content/uploads/2014/10/Schermafbeelding-2014-10-21-om-23.32.59.png

66% sneller dan de eerste iPad Air.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 01-07 14:28

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Statisch ja, maar wat kun je meer c.q. sneller met de Air 2? Niet zo heel veel dunkt me.
Ik zou lekker kijken naar de Air en de Air 2 even links laten liggen, prijsverschil is dusdanig groot en veel verschil lijkt me ook niet merkbaar.

Zo is mijn iPad 4 niet veel merkbaar langzamer dan een Air. Ja als je als een debiel gaat zoomen op webpagina's kun je wat minder stutter verwachten op de Air, maar ja, is dat het prijsverschil waard?
Hij is wat lichter ja, zou ook werkelijk de enige reden zijn die ik me kan bedenken een Air te halen.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18:00
kuusj98 schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 11:02:
[...]

Statisch ja, maar wat kun je meer c.q. sneller met de Air 2? Niet zo heel veel dunkt me.
Ik zou lekker kijken naar de Air en de Air 2 even links laten liggen, prijsverschil is dusdanig groot en veel verschil lijkt me ook niet merkbaar.

Zo is mijn iPad 4 niet veel merkbaar langzamer dan een Air. Ja als je als een debiel gaat zoomen op webpagina's kun je wat minder stutter verwachten op de Air, maar ja, is dat het prijsverschil waard?
Hij is wat lichter ja, zou ook werkelijk de enige reden zijn die ik me kan bedenken een Air te halen.
Vergeet de 2GB RAM niet, dat is echt een wereld van verschil. Nooit meer crashes vanwege een tekort aan werkgeheugen, niet continu tabbladen opnieuw moeten laden of apps. De iPad Air 2 is gewoon futureproof, en dat kan gewoon minder gezegd worden van de iPad Air. Het is allemaal leuk en aardig dat nu alles nog supersnel is, maar die 100 euro zal je in de komende jaren snel genoeg terug verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-07 20:12
Dit is puur een budget issue. Beide zijn snel genoeg om het meeste te doen (browsen/mail/appjes) pas bij de games die komende jaren uitkomen zul je pas echt verschil gaan merken. Ook wordt de air 2 natuurlijk een jaartje of 2 langer ondersteund, en de 2gb ram zal het ook mogelijk maken om er langer mee te doen.
Maar het komt er nu puur op neer op de volgende vragen:

- Wat is je budget
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/1900448/Tweakers.net%20plaatjes/ipads.png

- Hoeveel opslag heb je nodig? 64gb --> Air 2. Maar de 32gb Air1 is ook nog wel interessant. 16gb zou ik niet doen. Dat heb je zo vol.
- Vind je touch ID belangrijk?

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
2 gb is allerbelangrijkst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cadsite
Allemaal bedankt jullie mening!
Ik ben nog altijd tevreden over mijn iPad2, maar aangezien mijn vrouw niet tevreden is over haar Microsoft Surface gaan we een iPad bij kopen. Aangezien we niet van het type zijn die bij elke release een nieuw toestel kopen kijken we ook naar future-proof of niet.
Touch ID vind ik voor een iPad totaal onbelangrijk.
Cellular heb ik nu, ik gebruik het niet vaak, maar mijn GSM heeft geen tethering optie, dus ik zou weer voor cellular gaan. Mijn iPad heeft 16Gb, ik krijg dit uiteraard vol, maar dat zou me ook lukken met 128 denk ik. 't Gaat voor extra geheugen wel weer snel omhoog...

Voorlopig denk ik dat het een air2 cellular 16Gb gaat worden.

[ Voor 4% gewijzigd door cadsite op 23-10-2014 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teletekst
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Als je dan voor de air2 gaat, dan zou ik wel overwegen om meteen de 64Gb aan te schaffen.
Ik had bij de update naar ios8 op mijn iPad 3 al het probleem dat ik heel veel eraf moest gooien voordat ik de update kon doen vanwege geheugengebrek.

Ik denk dat, als je de eerstkomende jaren niet wilt upgraden naar een nieuwere iPad, 64Gb een goede investering zal zijn. Maar dat is iets wat je uiteraard zelf moet bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thysiej
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02-07 13:22
Teletekst schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 10:56:
Als je dan voor de air2 gaat, dan zou ik wel overwegen om meteen de 64Gb aan te schaffen.
Ik had bij de update naar ios8 op mijn iPad 3 al het probleem dat ik heel veel eraf moest gooien voordat ik de update kon doen vanwege geheugengebrek.

Ik denk dat, als je de eerstkomende jaren niet wilt upgraden naar een nieuwere iPad, 64Gb een goede investering zal zijn. Maar dat is iets wat je uiteraard zelf moet bepalen.
Je kan de ipad ook aan de PC hangen en dan de update installeren, dan is die extra schrijfruimte niet benodigd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teletekst
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Oh. haha nou weer wat geleerd.

Ik heb een keer mijn iPad aan de computer gehangen en toen heeft hij alles gewist omdat ik een of andere optie was vergeten in te stellen in iTunes. Sindsdien ben ik hier wat huiverig voor. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-04 16:59
Mijn persoonlijke overwegingen waren juist ook vanwege de futureproofness de 64GB, de Cellular, en de 2. En vanwege persoonlijke smaak de zwarte -- zwarte randen om een ipad scherm bevalt me beter dan witte, ik heb beiden gehad. Kortom ik heb de iPad Air 2 space gray 64GB LTE preordered -- ergens begin van de week moet ie aankomen.

16 GB is erg weinig voor de moderne iOS. iOS8 gebruikt van zichzelf al 4 tot 5 GB opslag, en een beetje game is al snel 1-2 GB erbij. Ik had mijn vorige met 32 en dat kreeg ik ook al vol (complete marvel collection jaargangen zijn groot man), maar ik zat zelfs zonder dat wel altijd boven de 16. 100 euro is natuurlijk 100 euro, maar voor een ding dat ik zelf 2 a 3 jaar ga gebruiken en daarna nog doorgeven aan de rest van de familie waar hij wsch nog een jaar of 2 a 3 daarna dienst doet vind ik dat zonder meer de moeite waard.

Hetzelfde geldt voor de A7 versus A8X en (vooral) 1GB versus 2 GB - de 1 GB in m'n iPad 3 is best merkbaar krap en hetzelfde hoor je van iPad Air 1 gebruikers. Over een jaar of 3-4 merk je het nog veel meer dan nu.

De Cellular is vooral omdat ik sinds kort (wel ook juist vanwege zicht op een LTE tablet, moet ik toegeven) bij vodafone een 6 GB databundel gedeeld over meerdere sims heb. Veel beter dan gewoon duosim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:36

Quakie

quakelen

Ik zou zeggen probeer de iPad Air 2 in de winkel.. De ipad trilt bij alles wat geluid genereert.
Het is aan jou of het je gaat irriteren. Ik heb gisteren avondje op de bank lopen iPad en het stoort me maar vermoed dat ik er wel aan kan wennen. Ik heb geen zin in het terug sturen en dan maar een ipad air 1 te nemen.. Ik heb gewacht op de 2e versie en ben verkocht aan de snelheid..

Wel een leermomentje voor mij:

vertrouw niet op reviews, (bizar dat ze niet vernoemd hebben) en wacht op gebruikersreviews dus niet meer blind kopen

Ik heb het al diverse keren gezegd maar de drang naar de dunner moet gewoon stoppen. De iPhone 6 had gewoon dikkker moeten zijn zodat camera past. De iPad2 Air had gewoon even dik moeten zijn als air zodat je geen sound vibration hebt en echt 10uur batterij leven krijgt. De iPad3 van bijna 3 jaar doet het zo op het eerste gezicht beter qua batterij leven.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danda
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:30
Je bent bijna verplicht er een smart cover case bij te nemen, dat dempt de trilling. Geluid is trouwens heel zuiver
Quakie schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 09:22:
Ik zou zeggen probeer de iPad Air 2 in de winkel.. De ipad trilt bij alles wat geluid genereert.
Het is aan jou of het je gaat irriteren. Ik heb gisteren avondje op de bank lopen iPad en het stoort me maar vermoed dat ik er wel aan kan wennen. Ik heb geen zin in het terug sturen en dan maar een ipad air 1 te nemen.. Ik heb gewacht op de 2e versie en ben verkocht aan de snelheid..

vertrouw niet op reviews, (bizar dat ze niet vernoemd hebben) en wacht op gebruikersreviews dus niet meer blind kopen

Ik heb het al diverse keren gezegd maar de drang naar de dunner moet gewoon stoppen. De iPhone 6 had gewoon dikkker moeten zijn zodat camera past. De iPad2 Air had gewoon even dik moeten zijn als air zodat je geen sound vibration hebt en echt 10uur batterij leven krijgt. De iPad3 van bijna 3 jaar doet het zo op het eerste gezicht beter qua batterij leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacorgaZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-07 15:30

Heeft de iPad Air 2 echt vibratie door geluid uit de speakers?
Je bedoelt niet de softwarematige tactile feedback zoals het typen op het toetsenbord?
Dat zou wel erg slordig zijn... :X

Bambu Lab P1S Combo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik dacht dat het zo hoorde dat trillen, maar dat bleek dus niet achteraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-07 18:11

En vergeet niet de distortion vlek(ken) die je op het scherm ziet als je de Air 2 iets te stevig oppakt of vasthoudt met je rechterhand (zoals ik als linkshandige meestal doe).. De 1e Air heeft daar geen last van omdat ie wat steviger in elkaar zit, met andere woorden iets dikker is.. Ze hadden denk ik idd beter gewoon dezelfde dikte kunnen aanhouden met alle nieuwe features van de Air 2.. Geen trillingen, geen screen distortion en had er misschien ook een betere accu in gekund.. Dat was de perfecte Air 2 geweest denk ik..

Maar nee, het moest perse nog dunner, ten koste van.. Of moet ik nu maar ruim 600 euro gaan uitgeven aan een tablet die ik niet mag oppakken en vasthouden zoals ik wil en in een case moet stoppen om trillingen vanuit de speakers te dempen?!? Sorry, maar Apple stond toch voor kwaliteit?

Ik baal er enorm van, want voor de rest had ik heel graag een Air 2 gekocht, de specs en hoe de tablet voor de rest werkt is geweldig, snelle chip, 2GB en nog mooier scherm.. Maarja, die design "foutjes" he, ik heb daar gewoon (te)veel moeite mee bij zo'n niet echt goedkope highend tablet..

Wat betreft reviews, echte gebruikerservaringen zijn inderdaad minstens zo belangrijk, zeker ten opzichte van reviews van officiele bronnen die vaak meer op reclamefilmpjes lijken met een opsomming van de nieuwe features en hoe geweldig het allemaal wel niet is i.p.v. een echt grondige reviews, als je er 1 gezien hebt heb je ze meestal allemaal gezien..

P.s. als je rechtshandig bent zoals de meeste mensen zal het screen distortion probleem je misschien niet eens opvallen of irriteren, omdat het probleem zich eigenlijk alleen aan de rechterkant zich voordoet (waarschijnlijk de rand van de accu die doordrukt op het scherm) en als rechtshandige hou je hem daar meestal niet vast.. En zoals gezegd de trillingen van de speakers vallen ook een stuk minder op als je een case gebruikt.. Er valt dus wel mee te leven voor de meeste mensen denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzis
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 04-02 10:04
Anoniem: 397139 schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 22:27:
Ik dacht dat het zo hoorde dat trillen, maar dat bleek dus niet achteraf.
Komt door de bass van de speakers . Ik heb er geen last van'!

https://www.youtube.com/@droommotor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik was op zo'n piano app aan het spelen op de Air 2, mijn vader op de Air 1. Ik zeg grappig heh dat trillen van het apparaat. Hij zei deze heeft dat niet. Geluid uit van de Air 2 en toen was het trillen weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Laatst online: 17:36

Quakie

quakelen

Het komt echt door de speaker / resonanties dus ja als je geluid uit is heb je er geen last van. Hetzelfde dus als je oordopjes in hebt.

Sommige hebben er meer last van dan andere. Ik heb bijv alleen een cover en geen smart cover. Ik wil hem voelen en niet gelijk weg stoppen in een hoesje. Dit vind ik al erg dat ik het met mijn iphone moet doen.
Ik ken mijzelf en die valt geheid een keer. Ik heb gisteren besloten om hem te houden omdat ik voornamelijk zonder geluid gebruik. Als je hem voornamelijk met geluid gebruikt en je er aan stoort moet je hem niet nemen. Neem dan een Air 1. Die heeft het ook maar in mindere mate.

Geluid vibraties heeft elke air2.. vlekken op scherm niet.. dus daar kan je eventueel zeggen dat je hem wilt testen voordat je hem mee neemt.. De vibraties kan je beetje verminderen met de EQ Settings. Ik merk zelf geen verschil maar als je BASS REDUCER aanzet moet het minder zijn. Ik ga er vanuit dat het in NL verminder Lage Tonen mee bedoelt wordt.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:22
Zelf ben ik gegaan voor de Air 1. Deze was goedkoper, en veel meer dan surfen, websites testen en casual gamen doe ik er eigenlijk niet mee. De Air 2 is voor mij een beetje een overkill. Sowieso zijn zowel de Air als Air 2 64bit, zodat je niet echt het risico loopt dat je dingen gaat missen op het moment dat 32bit support wordt geschrapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valinor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 30-06 17:14
neem de ipad air 2 met 2gb ram. Heb al een jaar de ipad air en de 1gb ram zorgt onwijs voor irritatie wanneer ik safari gebruik.
Hoewel ik moet toegeven dat sinds ios8 safari wel beter werkt, maar dan nog zou ik voor de ipad air 2 als je productief wilt zijn en irriatievrij wilt werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Layumi
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17:02
Waar ik van baal en eigenlijk ook niet begrijp is dat Apple geen 32gb versie heeft van de Air 2.
Het is dus 16 of 64gb. Apple "naait' hier zijn klanten wel. Gooi dan de 16gb versie eruit, waarvan iedereen al aangeeft dat 16gb te weinig is
Gat qua prijs tussen die 2 is erg groot vind ik, bijna €100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 631854

Ik vraag me op basis van testresultaten altijd af in hoeverre je het gemeten snelheidsverschil (66% t.o.v. de iPad Air) daadwerkelijk merkt. Ervan uitgaande dat de doorsnee iPad gebruiker deze voornamelijk gebruikt voor huis-tuin-en-keuken apps waarbij nauwelijks aanspraak wordt gemaakt op de toegenomen rekenkracht van de processor.

Waarschijnlijk komen de betere prestaties van een iPad Air 2 alleen tot hun recht als je veel grafisch hoogwaardige games speelt of andere zware apps gebruikt.

Ik gebruik zelf overigens ook nog een iPad 2 waarbij de inmiddels verouderde processor zo nu en dan behoorlijk frustreert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowikPL
  • Laatst online: 01-07 08:31
Even een vraagje: is beschermfolie voor IPad Air hetzelfde als voor Air 2? Het beeldscherm is hetzelfde 9.7 inches.

* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krotwijk
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16:39
Sinds donderdag de air 2 hier. Eerste dat opviel was de snelheid waarmee internet werkt in combinatie met een ac router.
De snelheid is met openen van een hoop dingen beter dan van de air 1. Race games draaien echt super.
Grootste probleem is toch wel het geluid. Het trillen is echt behoorlijk in je handen, hier heeft bijv de net iets dikkere samsung tab s totaal geen last van evenals de air 1. Trillen is vanaf 15% geluidssterkte al merkbaar.
Batterijtijd met browsen is gewoon super en merk niet echt verschil met de air 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

krotwijk schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 22:04:
Sinds donderdag de air 2 hier. Eerste dat opviel was de snelheid waarmee internet werkt in combinatie met een ac router.
De snelheid is met openen van een hoop dingen beter dan van de air 1. Race games draaien echt super.
Grootste probleem is toch wel het geluid. Het trillen is echt behoorlijk in je handen, hier heeft bijv de net iets dikkere samsung tab s totaal geen last van evenals de air 1. Trillen is vanaf 15% geluidssterkte al merkbaar.
Batterijtijd met browsen is gewoon super en merk niet echt verschil met de air 1.
Trillen? Dat noemt men Bass.

Buiten dat, misschien zit jou speaker los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Als je het geld hebt zou ik voor de iPad Air 2 gaan, ik ben overgestapt van een iPad 3 en een vriend van mij heeft de iPad Air 1, maar de 2 van mij is wel degelijk veel sneller.
Ook de WiFi gaat als een speer en zelfs de accu lijkt een stuk langer mee te gaan!
Voordeel is ook dat je er weer langer mee kan doen en er ook veel langer updates voor zijn!

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:10
Nee dat is zeker niet de bas. Het apparaat is erg dun en trilt gauw bij geluid. Ik heb zelf ook de air 2. ik kom van de ipad 4 en de ipad air 1. vind de touch ID erg leuk maar kwa snelheid zijn beide de air als air 2 erg rappe apparaten. Die twee gb aan geheugen ga je echter wel merken, zeker als je meedere tabbladen hebt open staan. Ik ben in ieder geval erg tevreden over de air 2 maar moet misschien toegeven dat voor 100 euro minder de air 1 zeker geen slechte koop is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:50
Heb de Air 32GB een week of wat geleden gekocht voor m'n vriendin en we zijn er beiden erg tevreden over. Ik vond het prijsverschil icm de issues die men noemt van de Air 2 het risico niet waard. De Air is in ieder geval snel genoeg om alles mee te doen wat wij willen (browsen, beetje gamen, muziek en film).
Begrijp ook niet zo goed dat mensen issues hebben qua snelheid wanneer er meerdere tabs open staan.

Mijn grootste twijfel om voor de Air te gaan was dat het scherm wat meer reflecteert, maar ook dat vind ik in de praktijk meevallen.

De Air 2 is vast sneller (al zag ik ook een youtube recensie waarin hij soms langzamer was!), maar als je ze niet naast elkaar hebt liggen vraag ik me af of je er veel last van hebt als je met een Air werkt.

[ Voor 17% gewijzigd door MailMan op 24-11-2014 07:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

En dan ben ik als zeer ongeduldige nog zeer tevreden qua snelheid met mijn iPad 4 en iPad mini 1. Volgensmij zit dat "moet elke keer sneller" gewoon tussen de oren. Het ding gaat niet sneller dan dat jij kunt drukken en volgens mij is dat punt al bereikt.

Ik ga mijn Mini 1 aan mijn nichtje geven ofzo en haal er komend jaar een nieuwe ???Air 3??? bij, als deze ten minste niet nog dunner, fragieler en duurder is dan nu. Maar ja, duurder, ik heb ook 599 betaald voor mijn iPad 4 bij launch.

Wat inderdaad wel redelijk irritant is, is dat bij het geringste je tabs refreshen. Dat gaat zover als 2 tabs open, switchen, reloaden, terugswitchen, reloaden enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
De issue is niet de snelheid wanneer meerdere tabbladen open staan maar het opnieuw inladen. De air 2 kan erg veel tabs in het geheugen inladen. Nou vond ik de ipad 4 ook een rap apparaat. Zelf ervaar ik het trillen van de ipad bij geluid niet als storend of een deal breaker maar dat is persoonlijk. Mijn koopadvies zou de air 1 zijn als je de 100 euro niet kan missen. (Erg rappe tablet nog steeds) maar de air 2 is zeker een heerlijk apparaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14:48
Afgelopen weekend een zij aan zij vergelijking kunnen doen tussen de Air en Air 2 in de mediamarkt.

Je kan niet anders dan onder de indruk zijn van die Air 2 qua afmetingen/gewicht en bouwkwaliteit. Ongelooflijk. Het verschil met de Air is er wel, maar de Air is op zich ook al een lichtgewicht en ik zou er perfect tevreden mee zijn voor 100 euro minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 343906

Kwam elders op internet een bericht tegen waaruit bleek dat de Air2 in benchmarks de Macbook Air aan het benaderen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Dat klopt. Maar de huidige apps maken nog niet echt gebruik van die overkill hardware. In de praktijk issie wel sneller maar je zult geen enorme verschillen merken nu de air 1 ook al erg rap is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-07 18:11
Uiteindelijk toch een Air 2 gekocht 2 weken terug.. Tot nu toe geen spijt van.. Het exemplaar wat ik heb (64GB WiFi SG) heeft veel minder last van de screendistortion (in smartcase sowieso geen last van), en het trillen van de speakers vind ik ook niet echt storend (voor games als Real Racing voegt het zelfs wat toe aan de beleving).. In het kort ik ben tevreden met mijn aankoop, en denk dat ik met de Air 2 een stuk beter futureproof ben dan met de 1e Air, hoofdzakelijk vanwege de 2GB geheugen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 343906

Wouter lucassen schreef op maandag 24 november 2014 @ 11:49:
Dat klopt. Maar de huidige apps maken nog niet echt gebruik van die overkill hardware. In de praktijk issie wel sneller maar je zult geen enorme verschillen merken nu de air 1 ook al erg rap is.
Weet niet of het lang overkill zal blijven. Heb de iPad indertijd aangeschaft vanwege de talrijke synthesizer en effecten apps. Met Audiobus kun je de output van de ene als invoer voor de andere gebruiken. Waarmee je leuke dingen kunt doen. Maar dat kost wel kracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Anoniem: 343906 schreef op maandag 01 december 2014 @ 02:03:
[...]

Weet niet of het lang overkill zal blijven. Heb de iPad indertijd aangeschaft vanwege de talrijke synthesizer en effecten apps. Met Audiobus kun je de output van de ene als invoer voor de andere gebruiken. Waarmee je leuke dingen kunt doen. Maar dat kost wel kracht.
Natuurlijk zitten ap ontwikkelaars niet stil :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cadsite
De kogel is (eindelijk) door de kerk...
Het wordt een air2 cel 64Gb.

Nu nog een smartcase. :P

Ik heb voor mijn iPad2 vroeger een originele gekocht, maar zie dat die voor de air2 €80!!! kost.
Iemand goede ervaringen met alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Kijk hier 'ns: [iPad] Cases, covers, sleeves, protectors & bescherming Daar lijkt me verdere discussie over cases wel op z'n plaats en dan kan dit topic op slot :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.