Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Versterker+speakers aanschaf

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Waar moet ik op letten als ik speakers zoek bij een versterker? Zijn er absolute don'ts? Ik ga hooguit 600 uitgeven(nieuwe versterker+speakers) maar wil dat de combinate: versterker/speaker wel klopt en in verhouding is.

Gr

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2014 01:25 ]

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Dit is een wel erg summiere topicstart; het wordt op het forum wel gewaardeerd als je er zelf ook energie in steekt. Wat heb je dus zelf al gevonden? Door diverse topics door te lezen, zul je al een heel eind kunnen komen.

Je krijgt wel alvast een verhuizing naar CEA aangezien dit aankoopadvies betreft.

Verwijderd

Hoi Mubas,

Wat voor opstelling zit je aan te denken?
2.0, 2.1, 5.1 of misschien 7.1?
Wat voor formaat speakers heb je in gedachten?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb fora afgezocht maar werd daar op dit gebied niet wijzer van. Ben ook wat Kringloopwinkels afgegaan maar dat was zo lastig inschatten.

Ik ben op zoek naar een versterker die in ieder geval een phono ingang heeft, ik gebruik hem vooral voor mijn platenspeler. 2.0 of 2.1 is prima. Ik ben aan een kant doof dus voor mij hoeft het geluid niet overal vandaan te komen.

Ik vind het moeilijk te bepalen hoe ik de impedantie van de versteker en het aantal watt van de luidsprekers in balans houd. Wat zijn dan goede combinaties?

Ik wil een versterker die in de middenklasse zit, ik gok dat ik dan toch snel aan de 400 euro zit.

Ik dacht aan deze koers:
http://hificorner.nl/hifi...antz-yamaha-onkyo-pioneer

Wat betreft de luidsprekers zoek ik een luidspreker die gewoon past bij de versterker(gelijkwaardig). Hij mag op de grond staan maar ook op een kast.

Mijn woonkamer is ongeveer 40 vierkante meter.

Uiteindelijk ben ik geen echte audiofreak maar wil ik gewoon goed materiaal hebben.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 11:22:
Ik vind het moeilijk te bepalen hoe ik de impedantie van de versteker en het aantal watt van de luidsprekers in balans houd. Wat zijn dan goede combinaties?

Ik wil een versterker die in de middenklasse zit, ik gok dat ik dan toch snel aan de 400 euro zit.
Dit is een onderwerp waarover je jezelf eigenlijk niet zo druk hoeft te maken. Check ook de Audio FAQ eens. Een beetje fatsoenlijke versterker/receiver zal geen problemen hebben met de aansturing van de gemiddelde speaker.

Koop gewoon een model dat qua prijsklasse goed past bij je speakers van een merk als bijvoorbeeld Marantz, Denon, Yamaha, Onkyo of Pioneer. Voornaamste op te letten is naar mijn mening meer dat de juiste aansluitmogelijkheden en features aanwezig zijn.

Welke speakers je aan gaat sluiten, kun je alleen zelf bepalen. Geluid is persoonlijk dus wat ik mooi vind klinken, vindt jij misschien wel helemaal niets. Koop dus nooit zomaar een speaker op aanraden van iemand anders. Ga naar een hifi-zaak en beluister verschillende modellen welke in je budget vallen. Door te vergelijken, zul je vanzelf de ideale speaker vinden.

Qua budgetverdeling kun je beter zo veel mogelijk geld steken in de speakers. Dus niet een receiver kopen van € 500 om speakertjes van € 100 aan te sturen. Het verschil in geluidskwaliteit zal voornamelijk gemaakt worden door de speakers.