Verwijderd schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 11:22:
Ik vind het moeilijk te bepalen hoe ik de impedantie van de versteker en het aantal watt van de luidsprekers in balans houd. Wat zijn dan goede combinaties?
Ik wil een versterker die in de middenklasse zit, ik gok dat ik dan toch snel aan de 400 euro zit.
Dit is een onderwerp waarover je jezelf eigenlijk niet zo druk hoeft te maken. Check ook de
Audio FAQ eens. Een beetje fatsoenlijke versterker/receiver zal geen problemen hebben met de aansturing van de gemiddelde speaker.
Koop gewoon een model dat qua prijsklasse goed past bij je speakers van een merk als bijvoorbeeld Marantz, Denon, Yamaha, Onkyo of Pioneer. Voornaamste op te letten is naar mijn mening meer dat de juiste aansluitmogelijkheden en features aanwezig zijn.
Welke speakers je aan gaat sluiten, kun je alleen zelf bepalen. Geluid is persoonlijk dus wat ik mooi vind klinken, vindt jij misschien wel helemaal niets. Koop dus nooit zomaar een speaker op aanraden van iemand anders. Ga naar een hifi-zaak en beluister verschillende modellen welke in je budget vallen. Door te vergelijken, zul je vanzelf de ideale speaker vinden.
Qua budgetverdeling kun je beter zo veel mogelijk geld steken in de speakers. Dus niet een receiver kopen van € 500 om speakertjes van € 100 aan te sturen. Het verschil in geluidskwaliteit zal voornamelijk gemaakt worden door de speakers.