Toon posts:

Western Digital My Book Studio 2 TB

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste forumleden,

Plots werkt mijn externe harde schijf van Western Digital niet meer. Althans mijn Macbook Pro herkent hem niet en geeft de melding: Externe Schijf wordt niet herkent door uw computer: ( initieer ) ( negeer ). Beide opties leveren niet op. Het is een My Book Studio 2 TB en ik heb sinds de foutmelding alle drivers en software geupdate via de WB website. Computer herstart en schijf opnieuw aangesloten, maar dit maakt niets uit. Mijn Macbook Pro 15 inch draait op Mavericks 10.9.5.

Bij de controle in het schijfhulp programma krijg ik het volgende advies: herstel schijf. Is dit veilig??

Het betreft een data-set die ik erg graag wil behouden en niet wil beschadigen. Alle tips wat betreft dit type harde schijf zijn welkom.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-01 16:25
Aan een win pc hangen.
En wat zegt schijf beheer in windows van je hd.

Nu weet je ook waarom je een backup moet hebben.
Hier hoe te recoveren, indien mogelijk.
Thematopic: Datarecovery

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22-01 10:28
Als de optie "Herstel schijf" beschikbaar is, betekent dat dat de schijf op de Macbook Pro is geformateerd en dat de Macbook Pro ook het bestandsysteem kan herstellen.
Is er geen backup beschikbaar?

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 01:08:
( initieer ) ( negeer ). Beide opties leveren niet op.
<snip>
Het betreft een data-set die ik erg graag wil behouden
Ik begrijp dat je de 'initieer' optie al geprobeerd hebt? Dat zou je data vernietigd hebben, als het was gelukt. Maar aangezien het mislukt is, neem ik aan dat je een hardware probleem hebt, en niet een verminkte partitietabel/filesysteem.

WD is een beetje fuzzy over de specs: link, de schijf is USB2/3, maar er is een Firewire 800 kabel meegeleverd. Du ik neem aan dat de schijf is aangesloten via usb of firewire. Probeer een andere kabel en/of een andere voedings adapter.

Als een andere kabel niet werkt, is met een beetje mazzel is de usb-sata of de usb-firewire convertor stuk, en niet de schijf zelf. Je kunt de schijf eruit halen en in een ander doosje proberen. Als de schijf zelf stuk is, is het afgelopen, tenzij je een paar duizend euro wilt besteden aan data recovery.

Verwijderd

Topicstarter
Helaas leverde het uitlezen op een externe disc reader ook niets op. Nog steeds dezelfde melding. Kan het te maken hebben met mijn besturingssysteem? Of met de hardware incryptie van WD op de print plaat?

Mijn volgende stap is data recovery doen met Testdisk. Nog tips iemand?