waar te beginnen met prpfielen site

Pagina: 1
Acties:
  • 1.535 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 485762

Topicstarter
beste mensen,

misschien is mijn post niet toegelaten hier, maar probeer het toch.

ik ben grafisch ontwerper, nu zou ik me wel willen verdiepen in programmeren. Ik wil graag een profielen website willen maken met chatroom en een betaal functie voor vip.

Mijn vragen: is dit makkelijk te leren?
ben je hier lang mee bezig?
waar kan ik hrt beste beginnen?

Ik hen basis kennis van html en werk op het moment met wordpress.

alvast bedankt!

gr randy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

wat heb jezelf al gevonden, wat kan je zelf. Wij kennen je niet dus wij weten niet hoe goed je bent. Marc had de eerste versie van Facebook in een nachtje gemaakt na een mislukte dat.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 06-05 01:27

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Laat ik je een simpel antwoord geven: doe het niet, stop er mee en verzin wat anders.

Uitgebreider antwoord:

is dit makkelijk te leren?
Te generieke vraag, WAT is te leren? Welke taal of wat dan ook wil je dan gaan doen? Heb je ergens wel de moeite genomen om IETS uit te zoeken?
Goed, laat ik dan alsnog iets verzinnen om als antwoord te geven: programmeren is voor de één makkelijk, voor de ander niet. Met mijn inzicht zeg ik voor jou: het gaat je niet lukken, althans zeker niet op deze manier.

Simpele vergelijking: Je hebt een huis, en je hebt een huis. De één kost een jaar bouwen, en de ander zet je in een week in elkaar. Wil je alles goed doen, en heb je al ruime ervaring dan kost dit projectje je redelijk wat tijd. Heb je geen ervaring of wat dan ook dan is het een onbegonnen zaak.

- Je spelling en grammatica
- De moeite nemen om ergens zelf achter aan te gaan, en eens zelf te bedenken wat je nu wilt gaan bereiken
- De gedachte uit je hoofd zetten dat je zo'n project binnen 2 jaar gaat realiseren puur vanuit je zelf.
- Eens beginnen met het begin. Elke starter begint niet gelijk met het grootste project wat er is.
- Verdiep je in verschillende programmeer talen en maak dan een keuze om er met één te beginnen. Begin hier met de basis, snap het principe en dan merk je vanzelf wel wanneer je het niveau hebt om dit ooit te gaan doen.

imo, denk je er nogal simpel over. Net alsof je een lekkere joint hebt gerookt en opeens het licht zag: "laat ik een website maken!".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-02 16:04
Als je al goed kan programmeren kan je zo'n site in 3 weken speccen en bouwen.
Als je nog niet kan programmeren moet je eerst leren programmeren.

Als je de mindset niet hebt en/of het brein er niet voor hebt gaat het je niet lukken.

Beginnen is nog altijd met een goed boek. Ja er zijn video's en tutorials, maar een goed boek verslaat alles.

Bedenk dat alles van kwaliteit in het engels gaat zijn. Als je totaal geen engels kan zijn er vast wel nederlandstalige bronnen te vinden, en je code kan je als het echt niet anders lukt vast wel in het nederlands schrijven, maar op het moment dat je dat nog gaat zitten doen kan je misschien maar beter een andere hobby zoeken.

Bij het programmeren is het niet zozeer de syntax waar het probleem in zit, maar de manier waarop je denkt en je capaciteiten in het onderzoeken, analyseren en vinden van de juiste informatie. Als je niet zelf informatie die je nodig hebt kan vinden kan je ook niet programmeren.

Onderzoek voor jezelf het volgende:

- Lukt het je om de informatie zelf te vinden die je nodig hebt?
- Kan je goed logisch nadenken en uitdrukken?
- Vind je wiskunde vies of valt het je wel mee?

Kijk daarna even naar wat je nou precies wil gaan doen:

1. Wat wil je gaan doen? Stel een doel!
2. Als je weet wat je wil gaan doen, onderzoek hoe andere mensen dat doen
3. Op dit punt moet je al weten welke talen je moet gaan beheersen en welke tools
4. Als je eenmaal op weg bent moet je nu een gestructureerd proces aanleren
5. Nu kan je pas echt leren programmeren
6. Drie jaar later: nu kan je een profielensite van niveau maken

[ Voor 25% gewijzigd door johnkeates op 21-10-2014 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Je hebt al zoveel gelijkaardigs gepost en je threads zijn steeds gesloten. Als je al die dingen wil kunnen zal je echt eens een opleiding moeten volgen en zelf dingen leren zodat je gerichte vragen kan stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 23:46
https://www.udemy.com/courses/Development/Web-Development start hier (je kan vast wel een kortingscode vinden voor deze cursessen). Kies een taal die je aanstaat en kijk hoe ver je komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikkiz0r
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Vorig jaar was het nog een opdracht van een klant van je?

Chatsite met profielen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

We zijn gekke Jetje niet ;)
Zie Janoz in "Chatsite met profielen" en RobIII in "wordpress member registratie en login." en de hier verder reeds gegeven reacties en... Succes!

Doe jezelf een plezier en hanteer nou eens onze Quickstart bij 't openen van een topic en neem het Devschuur® Beleid eens door...

[ Voor 119% gewijzigd door RobIII op 21-10-2014 00:43 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-05 10:36

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Anoniem: 485762 schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 00:03:
beste mensen,

misschien is mijn post niet toegelaten hier, maar probeer het toch.

ik ben grafisch ontwerper, nu zou ik me wel willen verdiepen in programmeren. Ik wil graag een profielen website willen maken met chatroom en een betaal functie voor vip.

Ik hen basis kennis van html en werk op het moment met wordpress.

alvast bedankt!

gr randy
offtopic:

Beste Randy,

Ik ben programmeur en nu zou ik me wel willen verdiepen in hartchirurgie. Ik wil graag een dubbele bypassoperatie doen.

Ben je hier lang mee bezig?
Waar kan ik het beste beginnen?

Ik ken de basis van biologie en heb wel eens een pleistertje geplakt.

Alvast bedankt!

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.