Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt
Naam en rugnummer?Audione0 schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 14:18:
Het betreffende netwerkkaartje ondersteunt 300mbit
Die 750 Mbit/s is marketingpraat voor 450 Mbit/s op 5 GHz 802.11ac en 300 Mbit/s op 2.4 GHz 802.11n.de router is er 1 die tot 750mbit gaat. Weliswaar op de 5ghz band, maar op de 2.4ghz band tot 450 mbit.
Ja, een data rate van 72 Mbit/s. Kijk even met welke snelheid je verbonden bent, en als dat inderdaad 72 Mbit/s is gaat er iets niet helemaal goed.De pc heeft volledig bereik op 4 meter afstand (5 strepen) maar ik mag blij zijn dat ik de 50mbit haal.
Enig idee wat het zou kunnen zijn?
Ho ho. 300 Mbit/s enkel op 40 MHz, maar je kunt hem het beste op 20 MHz laten staan, tenzij je in een hutje op de hei of een afgelegen boerderij woont. In de 5 GHz-band heb je meer vrijheid.Dat ik de volledige snelheid niet haal kan ik begrijpen, maar 50mbit op volledig bereik terwijl er een 300mbit kaartje in de pc zit??
Op die 20 MHz haal je dan een maximum data rate van 144 Mbit/s, daar zou je meer van over moeten houden dan 50 Mbit/s, tenzij er stiekem toch ontzettend veel interferentie is.
De hoge uitzendsterkte is nergens voor nodig als je pal naast de router zit. Zou zelfs contraproductief kunnen zijn. Als je de RSSI van je verbinding kunt zien is daar mogelijk wat zinnigs over te zeggen.De routen heb ik op een vast kanaal gezet die in omgeving het minst gebruikt word op N mode en op hoge uitzendsterkte.
Welkom in de wondere wereld van WiFi! Met een middelmatige WiFi kaart (aanname, omdat je geen merk en type geeft) op 2,4 Ghz met standaard kanaalbreedte is 50 mbit een realistische snelheid.
Tevens is bij het ontwerp van jouw TP-Link router met name aandacht gegaan naar het 5 Ghz gedeelte. Gooi ook eens die sterkte omlaag, dat kan op korte afstanden eerder voor problemen zorgen dan voor verbetering.
Tevens is bij het ontwerp van jouw TP-Link router met name aandacht gegaan naar het 5 Ghz gedeelte. Gooi ook eens die sterkte omlaag, dat kan op korte afstanden eerder voor problemen zorgen dan voor verbetering.
[ Voor 16% gewijzigd door andy88 op 19-10-2014 18:50 ]
Ik zou eerder 50Mbit/s verwachtenandy88 schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 18:49:
Welkom in de wondere wereld van WiFi! Met een middelmatige WiFi kaart (aanname, omdat je geen merk en type geeft) op 2,4 Ghz met standaard kanaalbreedte is 50 mbit een realistische snelheid.
Eeeh, no wayTevens is bij het ontwerp van jouw TP-Link router met name aandacht gegaan naar het 5 Ghz gedeelte.
1) Kijk eens goed naar de specs, op 2.4GHz heeft het een acceptabele 2x2 MiMo, 5GHz mag dan wel AC supporten, maar het blijft 1x2 non-MiMo
2) Nog los van uitermate discutabele specs, is dit geval (iig met de firmware die het een maandje terug had) een stomende hoop poep. Lees dit topic maar voor de grap: TP-link Archer C2 problemen
Meestal weet TP-Link voor lage prijzen goede apparatuur neer te zetten, maar dit is echt uitzondering daarop. Een Sitecom-geval zou nog beter werken.
Op korte afstanden zeker, maar dit kan ook gewoon slechte antennes zijn, ofwel in de C2, danwel in de gebruikte NIC.Gooi ook eens die sterkte omlaag, dat kan op korte afstanden eerder voor problemen zorgen dan voor verbetering.
TS, wat haal je met dezelfde NIC op een andere AP?
Oslik blyat! Oslik!
Het wifi kaartje is een TP-Link TL-WN951N (300Mbit)andy88 schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 18:49:
Na wat reviews gelezen te hebben waarbij dion_b heel wat lof sprak over de C7 v2 ben ik overgestapt.
Niets dan lof te spreken over deze router.
Wifi gaat nu tot 130Mbit (op een ziggo 180Mbit abbo) wat in de praktijk ook niet hoger zal gaan op deze wifi kaart. Ik heb nog geen dip gehad, en blijft dus stabiel op 130Mbit
Het kan sneller, ik weet het, maar dan moet ik over gaan op een Ac kaartje die ik nog wat prijzig vind op dit moment. De bandbreedte wat daarop vrij komt ga ik voorlopig niet gebruiken omdat ik eigenlijk helemaal geen bestanden lokaal over ga zetten. Het gaat mij tot nu toe alleen om het draadloze internet.
Eigenlijk best raar dat ik de C2 op blind heb gekocht omdat indd de doos boekdelen sprak. Normaal gesproken lees ik eerst heel wat reviews alvorens ik tot aankoop over ga. Gelijk weer wat geleerd
Ik iig bedankt voor alle hulp dat mij geboden werd
Ik ben iig weer een blije wifi gebruikert
[ Voor 5% gewijzigd door Audione0 op 20-10-2014 23:29 . Reden: typo ]
Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt