Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen
Pagina bestaat niet...SannrHerr schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 10:57:
Ik hoop niet dat iemand nog wat besteld heeft bij Hobo Hifi de laatste dagen? http://www.hifi.nl/artikel/22533/HOBO-hifi-failliet.html
Die werkt wel
Wel jammer, best wel wat mooie spullen daar gehaald in het verleden.
[ Voor 15% gewijzigd door Eddye op 17-10-2014 11:06 ]
Als je als HiFi-keten je bestaan te danken hebt aan Beats dan kon je er op wachten dat het een keer fout ging. Grootste deel van die doelgroep gaat toch sneller naar een Mediamarkt, BCC of Saturn. Sowieso hadden sommige Hobo's het niveau van de eerder genoemde ketens al bereikt. Al moet ik zeggen dat ik met Hobo HiFi Rotterdam en Den Bosch wel goede ervaringen heb....Volgens een medewerker van Hobo is het slechter gegaan met de keten nadat ze geen Beats by Dre konden verkopen. Jammer natuurlijk...
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Zelf uitstekend zaken in Zeist kunnen doen bij 2x een Anthem MRX710 aanschaf. Spijtig dat ze ten onder zijn gegaan. Maar de markt voor HiFi is grillig, en het gros van de mensen zijn helaas niet in de markt voor dergelijke apparatuur. Daarnaast heb je nog het fenomeen internet/internetwinkels. Dat maakt de markt voor dergelijke ondernemingen alleen nog maar lastiger.FeaR schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 12:14:
[...]
[...]
Als je als HiFi-keten je bestaan te danken hebt aan Beats dan kon je er op wachten dat het een keer fout ging. Grootste deel van die doelgroep gaat toch sneller naar een Mediamarkt, BCC of Saturn. Sowieso hadden sommige Hobo's het niveau van de eerder genoemde ketens al bereikt. Al moet ik zeggen dat ik met Hobo HiFi Rotterdam en Den Bosch wel goede ervaringen heb.
Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar
Hier op het forum en op andere fora met liefhebbers zijn vooral mensen die iets extra over hebben voor de service die zo'n winkel geeft. Het gros van de mensen echter kijkt op Kieskeurig.nl en pakt de goedkoopste winkel. Helaas een trend die haast in alle markten te zien is. Al moet ik zeggen dat ik soms ook het prijsverschil echt te veel vind. Wat extra betalen geen probleem, maar soms scheelt het letterlijk de helft.Wicked-Game schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 12:58:
[...]
Daarnaast heb je nog het fenomeen internet/internetwinkels. Dat maakt de markt voor dergelijke ondernemingen alleen nog maar lastiger.
Ja voor sommige zaken zijn fysieke winkels toch wel erg fijn. Vooral bij de audiovisuele business waar je veel op gevoel koopt. Wel jammer dat deze keten weg is. Zat er 1 bij mij in de buurt en wilde op korte termijn daar eens langs voor mijn eerste echte hifi aankoop.FeaR schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 13:15:
[...]
Hier op het forum en op andere fora met liefhebbers zijn vooral mensen die iets extra over hebben voor de service die zo'n winkel geeft. Het gros van de mensen echter kijkt op Kieskeurig.nl en pakt de goedkoopste winkel. Helaas een trend die haast in alle markten te zien is. Al moet ik zeggen dat ik soms ook het prijsverschil echt te veel vind. Wat extra betalen geen probleem, maar soms scheelt het letterlijk de helft.
Zo zie je maar dat je geen aanbetalingen moet doen.
Nu maar eens op zoek naar een nieuwe betrouwbare hifi winkel in de buurt van Den Haag
[ Voor 4% gewijzigd door tikkietrugjaap op 17-10-2014 13:32 ]
Prima.
Niet dat ik ze had kunnen redden, maar ik heb net een loonsverhoging gekregen en wilde morgen weer kijken naar wat B&W CM zuilen
Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.
Beetje vreemd gequote allemaal, op de pagina van Alpha Audio: zuster B.V. Penhold importeerde Beats tot die besloten om hun heil elders te zoeken, waardoor het gehele concern een fikse klap te verduren kreeg. Zie: http://www.lookenlisten.nl/90-rmaFeaR schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 12:14:
[...]
Als je als HiFi-keten je bestaan te danken hebt aan Beats dan kon je er op wachten dat het een keer fout ging. Grootste deel van die doelgroep gaat toch sneller naar een Mediamarkt, BCC of Saturn. Sowieso hadden sommige Hobo's het niveau van de eerder genoemde ketens al bereikt. Al moet ik zeggen dat ik met Hobo HiFi Rotterdam en Den Bosch wel goede ervaringen heb.
Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen
Hoeveel service geeft een winkel nu nog echt? Want de meeste van ons doen research op internet, baseren zich op fora en meningen en pikken een zeg 3 tal receivers eruit die ze willen luisteren. Tuurlijk zal een winkelier hierin assisteren, maar het grootste voorwerk doet men niet meer in een winkel (uitzondering hou je altijd natuurlijk).FeaR schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 13:15:
[...]
Hier op het forum en op andere fora met liefhebbers zijn vooral mensen die iets extra over hebben voor de service die zo'n winkel geeft. Het gros van de mensen echter kijkt op Kieskeurig.nl en pakt de goedkoopste winkel. Helaas een trend die haast in alle markten te zien is. Al moet ik zeggen dat ik soms ook het prijsverschil echt te veel vind. Wat extra betalen geen probleem, maar soms scheelt het letterlijk de helft.
Stukje service gaat dan meer zitten in mogelijk installatie, kabeladvies (kan je ook over discussieren
En begrijp mij niet verkeerd, ook ik vind het zonde want het zijn prettige winkels. En ook ik baal nu wel flink dat HoBo weg gaat. Want in apparatuur en merken waar ik mee werk ben ik al snel aangewezen op dergelijke speciaal zaken.
Service is in mijn opinie, een winkel waar ik heen kan gaan om spullen te kopen en waar ik het geen wat ik koop kan laten repareren buiten de garantie termijn van de fabrikant om.Wicked-Game schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 14:35:
[...]
Hoeveel service geeft een winkel nu nog echt? Want de meeste van ons doen research op internet, baseren zich op fora en meningen en pikken een zeg 3 tal receivers eruit die ze willen luisteren. Tuurlijk zal een winkelier hierin assisteren, maar het grootste voorwerk doet men niet meer in een winkel (uitzondering hou je altijd natuurlijk).
Stukje service gaat dan meer zitten in mogelijk installatie, kabeladvies (kan je ook over discussieren) en stuk technische info geven die verder gaat dan wat jezelf al hebt onderzocht, misschien nog stukje akoestiek.... maar verder dan dat gaat het ook niet meer. Enige wat ik zelf als prettig heb ervaren de luisterruimtes, de tijd die ze namen voor je en dat elke switch van receiver en speaker opstelling mogelijk was. Die service waardeer ik, maar ik hoef er niet heen om technisch bijgepraat te worden over wat ik wel/niet wil.
En begrijp mij niet verkeerd, ook ik vind het zonde want het zijn prettige winkels. En ook ik baal nu wel flink dat HoBo weg gaat. Want in apparatuur en merken waar ik mee werk ben ik al snel aangewezen op dergelijke speciaal zaken.
Dus inderdaad mensen die kunnen solderen en al dat soort ongein.
Helaas zijn die der maar bar weinig, de meeste habbie babbie telefoonwinkels weten nog meer van componenten dan de meeste
Maar waar ga je de receiver proberen? En wat als je toch nog even snel het verschil tussen de Onkyo 800-serie en de 700-serie wilt horen? Tuurlijk kan je 10 receivers bestellen en thuis uitproberen, maar dat gaat je heel veel werk kosten. Bovendien is het besteedbare geld dus 10x zo hoog als je budget. En je verkloot het online winkelen ook een beetje, want die mogen volgens 99 van de 100 mensen geen uitgeprobeerde artikelen verkopen. Of met korting, maar dan had de standaardprijs omhoog gemoeten en had er geen verschil geweest met een 'echte' winkel.Wicked-Game schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 14:35:
Hoeveel service geeft een winkel nu nog echt? Want de meeste van ons doen research op internet, baseren zich op fora en meningen en pikken een zeg 3 tal receivers eruit die ze willen luisteren.
[...]
Enige wat ik zelf als prettig heb ervaren de luisterruimtes, de tijd die ze namen voor je en dat elke switch van receiver en speaker opstelling mogelijk was. Die service waardeer ik, maar ik hoef er niet heen om technisch bijgepraat te worden over wat ik wel/niet wil.
En die luisterruimte was ook niet gratis en er staan sowieso merken die je niet had overwogen als je alleen op internet een shortlist had gemaakt. En over merken op voorhand niet overwegen ga ik niet eens wat zeggen. En zoals ik al zei kost het je heel veel werk, alles installeren, kabels wisselen, receivers instellen, kamercorrectie doen, boel weer terugplaatsen. Ik kijk nu er nu al tegenop om mijn bureau af te werken
Dit is geen aanval of zo, hoor, wilde gewoon even motiveren waarom ik het doodzonde vind dat ze failliet zijn. Ik zou niet weten waar ik nu heen moet.
Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.
[ Voor 6% gewijzigd door ktf op 17-10-2014 15:35 ]
Dus niks in de buurt of iets waar ik geen hele dag omheen moet plannen helaas.
Ik doe nogal lang over beslissen wat ik wil, dus het moet of op de fiets goed te doen zijn of ik moet er regelmatig langslopen. Misschien dat die Klubben zin heeft om wat winkels over te nemen
Klopt, maar de enige andere winkel die hier zit heeft niet zo veel en heeft geen mogelijkheid om zomaar te gaan luisteren. Bovendien richten zij zich op een ander publiek. Voornamelijk draadloos en toen ik aangaf dat ik daar geen interesse in had ging het constant over kabels van honderden euro's. Je mocht ze wel gratis op proef nemen, dat was wel weer aardig.ktf schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 15:33:
En daarbij, er zijn nog genoeg winkels die niet bij een keten horen. De laatste keer dat ik keek hoeveel er in de buurt van Den Haag zitten bijvoorbeeld, had ik er zo drie te pakken. Verder kun je ook prima studiomonitoren gebruiken als HiFi, en dan doen ketens zoals Keymusic ook opeens mee.
[ Voor 47% gewijzigd door Ample Energy op 17-10-2014 16:03 ]
Service is bij mij ook een stuk aftersales tot zelfs het simpelweg binnen lopen om te zien wat voor nieuws er nu weer staat. Iets wat bij een internetwinkel wat lastiger is. Al is dat stuk aftersales per winkel verschillend, moge dat duidelijk zijn. Dat meer en meer op internet gebeurd valt niet te ontkennen en past bij deze tijd. Maar dingen als luisteren is gewoon niet mogelijk bij een internetwinkel. Natuurlijk kan je kopen en na zeven dagen weer terugsturen onder wet Koop op Afstand, maar dat gaat wel erg ver. En natuurlijk heeft de Saturn ook een luisterruimte, maar dat is toch anders. Punt is alleen dat het anders is voor ons, een select groepje liefhebbers. Voor de overige 99% van de bevolking is het assortiment en service van de Mediamarkt voldoende. Wellicht gaat een Hifi Klubben er ook aan onderdoor en zitten we straks alleen nog met bedrijven als Beter Beeld & Geluid waar je echt alleen high-end hebt.Wicked-Game schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 14:35:
[...]
Hoeveel service geeft een winkel nu nog echt? Want de meeste van ons doen research op internet, baseren zich op fora en meningen en pikken een zeg 3 tal receivers eruit die ze willen luisteren. Tuurlijk zal een winkelier hierin assisteren, maar het grootste voorwerk doet men niet meer in een winkel (uitzondering hou je altijd natuurlijk).
Zou ook mooi zijn als Hifi Klubben dan wat merken over neemt die Hobo wel voert. Ik heb niets tegen Hifi Klubben, maar ze komen op mij wat minder breed over qua assortiment.alaethem schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 14:52:
Zou wel een mooie kans zijn voor bijvoorbeeld een HIFI Klubben om op een een aantal locaties een winkel te openen. Die zitten tot nu toe alleen in de randstad.
Aftersales is belangrijk, en HoBo Zeist deed dit voor mij echt perfect. Zomaar binnenlopen deed ik alleen niet zo vaak, mede ook omdat ik er ook bewust voor moest rijden naar de desbetreffende winkel. Wat niet wegneemt dat zo even binnen lopen wel een prettig iets is. Uiteraard heb je gelijk dat door internet niet meer mogelijk is.FeaR schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 16:44:
[...]
Service is bij mij ook een stuk aftersales tot zelfs het simpelweg binnen lopen om te zien wat voor nieuws er nu weer staat. Iets wat bij een internetwinkel wat lastiger is. Al is dat stuk aftersales per winkel verschillend, moge dat duidelijk zijn. Dat meer en meer op internet gebeurd valt niet te ontkennen en past bij deze tijd. Maar dingen als luisteren is gewoon niet mogelijk bij een internetwinkel. Natuurlijk kan je kopen en na zeven dagen weer terugsturen onder wet Koop op Afstand, maar dat gaat wel erg ver. En natuurlijk heeft de Saturn ook een luisterruimte, maar dat is toch anders. Punt is alleen dat het anders is voor ons, een select groepje liefhebbers. Voor de overige 99% van de bevolking is het assortiment en service van de Mediamarkt voldoende. Wellicht gaat een Hifi Klubben er ook aan onderdoor en zitten we straks alleen nog met bedrijven als Beter Beeld & Geluid waar je echt alleen high-end hebt.
Ik behoor (zoals je weet) ook tot dat selecte groepje, en vind het zonde dat de markt zo verkloot word. Alleen het woord service heeft heden ten dagen een andere wending gekregen. Vroeger ging je naar een winkel, en liet je je informeren en enthousiasmeren. Tegenwoordig doet 90% al een groot vor onderzoek. Daar kan geen enkele winkel tegenop. Dus moet de service vanuit andere hoek komen zoals jezelf al stelt.
Je geschetste situatie over Hifi Klubben is niet eens ondenkbaar. De markt is erg in een niche beland. Simpele setjes hebben de afgelopen 10/15 jaar het gewonnen van de HiFi markt. Het is de algehele tendens hier in Nederland. Het vreemde is dat bijv. ons buurland Duitsland HiFi veel meer leeft. Daar is high-end veel verkrijgbaar, en te vinden. Om die reden wijk ik steeds vaker die kant uit.
Maar ja het zomaar binnenlopen in een toko zit er dan helaas niet meer bij. Zonde! Maar het is helaas niet anders.... Hopelijk speelt er nu een speler op in. Bijv. een HiFi Klubben die een deel van het assortiment gaat overnemen? Hope so.... maar maybe wishfull thinking.
Ook in Duitsland is de markt ingestort. 15 jaar geleden waren er veel meer hifi zaken. MP3, het gebruiksgemak en de vrouw (die klein en goedkoop wil) hebben de markt de das om gedaan. Ik merk ook dat het bij de generatie van 15-25 jaar nauwelijks tussen de oren zit wat een goede geluidsweergave is.[b]Wicked-Game schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 17:24:Het is de algehele tendens hier in Nederland. Het vreemde is dat bijv. ons buurland Duitsland HiFi veel meer leeft. Daar is high-end veel verkrijgbaar, en te vinden. Om die reden wijk ik steeds vaker die kant uit.
Als ik al zie hoeveel "tweakers" prat gaan op hun sonos speakers, die volgens velen een perfect geluid geven......
Hier zijn veel mensen die veel vooronderzoek doen en goed geïnformeerd naar een (online) winkel gaan. Lang niet iedereen doet dit. Het zal je verbazen hoeveel mensen een idee hebben van wat ze graag willen maar geen idee hebben hoe dit in de praktijk te brengen. Natuurlijk is er op het internet veel te vinden, maar het is altijd prettig om naar een winkel te gaan waar de mensen verstand van zaken hebben en met je meedenken voor een goede totaaloplossing.
Het is jammer dat er veel fysieke audiozaken verdwijnen, maar er zijn best veel van deze zaken voor een relatief kleine doelgroep. In de hele hifiwereld gaat het slecht en ook de bekendere ketens/winkels hebben het moeilijk. Ook leveranciers hebben hier flink last van. HIFI producten kennen onder andere een grote marge omdat dit aankopen zijn die maar een keer in de zoveel jaar gedaan worden. Wanneer je marge met driekwart (of meer) keldert dan moet je zoveel meer verkopen aan een publiek dat er niet is. Het valt mij persoonlijk nog mee dat er al niet veel meer hifizaken en leverancier/importeurs omgevallen zijn. Kortom: het is een hele moeilijke markt en een kwestie van overleven voor de bestaande zaken.
Aan de (voormalige) werknemers van hobo: succes!
Marantz SR7008
B&W 683 S2
B&W 685 S2
Nog wat kabels en prut
(nog geen sub / center)
Kreeg een goeie korting (al is de SR7008 aardig gezakt de laatste paar maand) en was tevreden over de service etc.
Kortom aardig kapitaal uitgegeven, al zullen eventuele garanties wel opgevangen worden door de merken zelf?.
Als ik kijk in mijn kennissen kring is er bijna niemand met high end audio. Mijn vader (Quad), broer (Denon / AVS) en 2 ooms (Denon / B&W) zijn de enige die ik ken met "high end" audio.
Veel daarvan hebben een installatie van 25-30 jaar oud voor hifi die nog prima voldoet. Kortom ik denk dat de vervangingsmarkt best beperkt is.
In een situatie zoals deze heb je normaal gesproken alleen nog je fabrieksgarantie. De rechten en voordelen die je normaal gesproken via de verkoper hebt (de verkoper betaalt het verzenden, verzorgt eventueel langere garantie dan de fabrieksgarantie, overige wettelijke consumentenrechten etc.) ben je wel kwijt.Tortelli schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 11:05:
Kortom aardig kapitaal uitgegeven, al zullen eventuele garanties wel opgevangen worden door de merken zelf?
Andere elektronica zoals tv's, mobieltjes etc. hebben een veel kortere levensduur
Voor veel apparatuur heeft zo'n winkel niet per se meerwaarde, maar als het om luidsprekers gaat is het in die categorie niet logisch om online te gaan shoppen.
Hopelijk komt er toch iets van een doorstart ofzo.
Life is not about specs, it is about joy!
bva auctions wellichtSixbladeknife schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 20:17:
Hè verdomme. Allereerst erg vervelend voor alle medewerkers. Heb opzich altijd goede ervaring gehad met Hobo in Tilburg. Ook heb ik afgelopen dinsdag mailcontact gehad met iemand van afdeling E-commerce van het hoofdkantoor. Heb ze gevraagd of ze nog een set (s1) B&W CM5 in het wit hadden ergens. Ik helemaal gelukkig met het feit dat een enkel filiaal ze nog had. Ze zouden de speakers naar de vestiging in Tilburg willen sturen en kon ze met extra korting overnemen. Balen zeg, was helemaal blij dat ik nog aan witte CM5's kon komen. Waar zou de inboedel nu heen gaan?
Wil wellicht nog een B&W setje scoren dan.
[ Voor 26% gewijzigd door Vitruvius op 19-10-2014 22:30 ]
Nee, is niet de huidige inboedel. Die veiling is al oud.DaMarcus schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 22:26:
^ Zie de link boven je, de inboedel staat al online. Had alleen niet verwacht dat het zo snel zou gaan.
Veiling start de 22e staat er. Weet niet hoe BVA precies werkt...? Het is wel op een locatie in Geldermalsen (HQ Hobo). Dus zou goed al een deel van de inboedel kunnen zijn toch? Of zie ik iets verkeerd?SannrHerr schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 22:29:
[...]
Nee, is niet de huidige inboedel. Die veiling is al oud.
Startte inderdaad de 22e oktober. 2013Sixbladeknife schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 23:31:
[...]
Veiling start de 22e staat er. Weet niet hoe BVA precies werkt...? Het is wel op een locatie in Geldermalsen (HQ Hobo). Dus zou goed al een deel van de inboedel kunnen zijn toch? Of zie ik iets verkeerd?
Misschien hebben de medewerkers van de bank nu wel een mooi kerstpakket
De website is inmiddels ook offline.
[ Voor 7% gewijzigd door Paul01 op 22-10-2014 20:27 ]
Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12
Als het een beetje meezit, is het misschien volgende week rond, aldus Gunning. Er wordt met verschillende partijen gepraat. Gunning wil er vaart achter zetten, omdat december een belangrijke maand is voor de elektronicabranche.
Dat er vooral voor Gelderse vestigingen interesse is, verbaast Gunning niet. 'HOBO hifi had winkels in het hele land, maar het heeft een Gelderse oorsprong. Het heeft hier een heel goede naam.'
De winkelketen, met het hoofdkantoor in Geldermalsen en met ruim 50 medewerkers, werd vrijdag 17 oktober failliet verklaard. HOBO hifi begon in 1975 met 1 winkel en kende op het hoogtepunt 18 vestigingen.
http://www.omroepgelderla...obo-hifi.htm#.VGDdqPmG8au
In Arnhem kon je rustig je eigen muziek luisteren op verschillende sets, ook hadden ze daadwerkelijk verstand van zaken en naar mijn idee goede service.
Life is not about specs, it is about joy!
Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!
Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12
https://www.bva-auctions....13064/lots/640x480/63.jpg
Viel mij op dat hier ook veel sonos ligt, zou dat in andere veilingen terecht komen?
B en W speakers beginnen vanaf 250 euro. en curved tv vanaf 300 euro.
en ja Bva auctions in betrouwbaar heb er zelf regelmatig wat gekocht.
doe er je voordeel mee
[ Voor 6% gewijzigd door harley2009 op 22-11-2014 15:01 ]
(ik ben zelf al voorzien, leuke sub zou mooi meegenomen zijn)
Voor de lol ook maar bieden op wat andere spullen, al haak ik daar direct af als de CM9's het van me vragen.
Ik ga ook al voor de CM9 en de Arcam AVR500 :-)
Maar meestal merk je met veilingen dat ze toch uitkomen op bijna de winkelprijs.
De CM9's zullen dus hopelijk bij een Tweaker komen te staan! Heb jij enig idee waarom die doos zo raar is open gesneden?
Er staat in ieder geval genoeg leuks op, dus ik ga er vanuit dat er wel iets hier komt te staan.
Meestal worden de prijzen inderdaad wel erg hoog, maar ja, 10% eraf kan al een paar honderd euro betekenen. Wel zie ik dat bij sommige dingen als tv's dat er zaken ontbreken, dus er zullen ook veel demomodellen bij zitten. Misschien dat die dingen minder aandacht trekken en dus voor een lagere prijs weggaan.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Het is wel een tijd geleden dat ik wat bij BVA heb gekocht, dus het kan zijn dat deze informatie niet meer klopt. Maar ik ga het uiteraard goed nakijken.
Dus stel je bied straks 1500 euro is dus 2105,40 euro betalen bij het ophalen.
Ook leuk als je denkt slim te zijn door enkele seconde voor het einde te bieden, de veiling wordt automatisch verlengt.
[ Voor 33% gewijzigd door Vitruvius op 22-11-2014 17:27 ]
Ik vind ze sowieso erg gaaf!GioStyle schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 17:30:
En dan zit je ook nog met de vraag of de speakers wel gaaf zijn...
Nickname does not reflect reality
Ja inderdaad en of alles er wel bij zit, bijvoorbeeld de kappen. Op Marktplaats staan ook wat setjes aangeboden dus hopen dat mensen een beetje verstandig bieden.GioStyle schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 17:30:
En dan zit je ook nog met de vraag of de speakers wel gaaf zijn...
Verwijderd
Edit: ik vond ook nog een artikel :Excal schreef op maandag 17 november 2014 @ 12:14:
Op nu.nl een bericht dat HOBO afgeslankt verder gaat. Het gaat om de vestigingen in Arnhem, Apeldoorn, Amersfoort, Den Bosch en Den Haag.
http://www.hifi.nl/artike...-doorstart-HOBO-hifi.html
Je krijgt de totale prijs inclusief alle kosten te zien voordat je het bod echt plaatst, dus het zou voor niemand een verrassing moeten kunnen zijnRobberto schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 17:26:
Dus stel je bied straks 1500 euro is dus 2105,40 euro betalen bij het ophalen.
Wat is verstandig bieden?Robberto schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 18:01:
[...]
Ja inderdaad en of alles er wel bij zit, bijvoorbeeld de kappen. Op Marktplaats staan ook wat setjes aangeboden dus hopen dat mensen een beetje verstandig bieden.
Ik ga er natuurlijk geen 2.000 euro voor neertellen, want dan zijn ze nieuwer voor een lagere prijs te krijgen, maar een beetje agressief bieden om lowballers af te schrikken pakt meestal goed uit.
[ Voor 12% gewijzigd door Vitruvius op 26-11-2014 19:26 ]
Op dit moment staan er nog genoeg dingen waar je nog een heel laag bod op kunt doen, dus we houden het spannend! En als alles voor een hoog bedrag wordt verkocht: ook mooi! Misschien is dit een interessepeiling van de bank en wordt binnenkort de rest geveild.
Ik heb nog luidspreker standaards nodig van max 60cm voor mijn kleine pmc luidsprekers, maar op die veiling staat geen merk en modelnaam of nummer.
Deze: https://www.bva-auctions.com/auction/lot/13064/4802070
Maar ik weet ook niet of ik aanwezig kan zijn op de ophaaldag.
Ik ga dan niet roekeloos bieden en hopen dat het goede zijn.
'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'
De wijzen komen uit het Oosten!
Die extra kosten zijn dodelijk. Zelf kijk ik om die reden eigenlijk nooit op dat soort veilingen.NoepZor schreef op donderdag 27 november 2014 @ 07:25:
En veel prijzen lijken nog gunstig, tot die 40% er nog overheen komt.
De wijzen komen uit het Oosten!
Mensen laten zich bij bieden soms verleiden tot het doen van ondoordachte biedingen. Men wil iets graag hebben, heeft zich vastgebeten in het object den de prijs loopt op. Zelfs de 40% extra lijkt men dan te vergeten.Robberto schreef op woensdag 26 november 2014 @ 22:37:
Bod is nu al 2035 voor de CM9's. Bij een grote Hifi zaak betaal je 999 per stuk, een demoset is 1650 euro op Markplaats.nl en tweedehands nog goedkoper. Waarom zou je nog die prijs bieden?
Daar zij op veiligen heel veel voorbeelden van te vinden. In de laatste minuten gaat de prijs ineens omhoog en dan heeft men weinig tijd om na te denken en doet men impulsief een bod.
Copyright and left by SED...
There I fixed itSED schreef op donderdag 27 november 2014 @ 12:27:
[...]
Mensen zijn dom laten zich bij bieden soms verleiden tot het doen van ondoordachte biedingen. Men wil iets graag hebben, heeft zich vastgebeten in het object den de prijs loopt op. Zelfs de 40% extra lijkt men dan te vergeten.
Daar zij op veiligen heel veel voorbeelden van te vinden. In de laatste minuten gaat de prijs ineens omhoog en dan heeft men weinig tijd om na te denken en doet men impulsief een bod.
Er staat duidelijk vermeld zonder BTW en extra kosten. Verder staan die vermeld en volgens mij krijg je zelfs bij het bieden het uiteindelijke bedrag.
Bij de speakers zelf staat winkelplrijs 2500 euro. Ik kan niks anders doen dan de conclusie trekken dat er gewoon domme mensen aan het bieden zijn.
Ik heb ook wel eens wat meer betaald dan ik had gewild of iets toch graag wil hebben. Maar dit zijn geen speakers die van Michael Jackson geweest zijn. Je kan ze nog gewoon nieuw bij elke goede audio zaak bestellen.
[ Voor 11% gewijzigd door Viper® op 27-11-2014 13:50 ]
Als ik die veilingen zie, dan denk ik dat aandelen BVA op dit moment de beste investering zijn. Ik heb het donkerbruine vermoeden dat er niemand naar huis gaat met een goede deal. De veiling riekt naar bieders met weinig ervaring. En dat betekent doorgaans dat men door de neus dient te betalen.
BVA is inmiddels een bekende partij. Ze hebben zo'n beetje het monopolie op online boedel- en faillissementsveilingen in Nederland. Iedere handelaar weet dat inmiddels, en prijzen zijn daar dan ook naar. Er zijn mensen die niets anders doen dan de koopjes er tussenuit vissen, en daarmee hun brood verdienen. In het kort betekent dat dat koopjes eigenlijk niet meer bestaan. De enige kans die je maakt zijn de producten die verkeerd worden gelabeld. Je mag dan hopen dat je de enige bent die de werkelijke waarde van het product kan herkennen, en er vandoor kan gaan met iets voordeligs. Met heel audiominnend Nederland ingelogd op BVA lijkt me ook die kans redelijk uitgesloten.
Over het algemeen kan ik iedereen eigenlijk aanraden niet te bieden op de HoBo veilingen. Wil je toch een souvenir overhouden aan dit spijtige faillissement? Probeer dan dit: BVA heeft - als echte internetverkoper - vaak recht van retour. Zo ook bij deze veiling. Als je toch echt moet, heb je die veiligheid dan toch in ieder geval achter de hand. Je moet ook bedenken dat daar een mogelijkheid in schuilt: er gaan mensen retourneren, en die artikelen worden normaal in een tweede sweep, of in een flitsveiling afgeveild. De prijzen die in de tweede ronde worden gevraagd liggen doorgaans - maar niet altijd - lager.
License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000
Natuurlijk zijn er een aantal dingen die voor meer dan de nieuwprijs worden verkocht, maar er zijn ook genoeg dingen die nog wel goede aanbiedingen zijn. Zie het gewoon positief in: die tegenstander krijg je de volgende keer niet meer en voor de bank en schuldeisers is dit geweldig. Het verhoogt sowieso alleen maar de kans op een vervolgveiling, want dit is maar 1 filiaal.
En waarom is het zo erg dat men ergens 'te veel' voor betaald? Roepen dat iemand dom is maakt jou niet slimmer. Voor sommige mensen is het plaatsen van "#YOLO" nu eenmaal veel geld waard
Misschien heb ik te hoge verwachtingen van mensen.
Maar als je in google cm9 intypt is link 2 al deze:http://www.stassen.nl/luidsprekers/luidspreker/bowers-wilkins-cm9
999 per stuk.
Dan kan ik het moeilijk snappen waarom je via een veiling voor 2035 euro een speakerset gaat halen.
-update-
Gefeliciteerd aan de gelukkige koper van de CM9 speakers
https://www.bva-auctions.com/auction/lot/13064/4802087
Voor 1625 uhm 2275 euro
[ Voor 21% gewijzigd door Viper® op 03-12-2014 10:29 ]