Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor studie en af toe een spelletje!

Pagina: 1
Acties:

• JayRune
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:11
Beste Tweakers!

Ik wil jullie om advies vragen betreft een nieuwe laptop!

Wat ga je met je laptop doen?
Het voornaamste is het gebruik van internet, e-mail, office en SPSS voor mijn studie. Daarnaast wil ik ook wat games spelen. Zullen niet de nieuwste games zijn: denk aan Counter Strike (Go en Source), Sim City en games als The Walking dead.

Enkele voorkeuren: Full HD, niet groter dan 15,6 inch (14 of 13,3 inch mag ook, Full HD is dan niet echt een optie meer denk ik?), een SSD, geen optical drive.

Wat is je budget?
Mijn budget is ± €900,-.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, ik reis veel en mijn laptop gaat altijd mee. Ik werk nauwelijks in de trein. Maar een lichtgewicht zou wel fijn zijn! Ik werk nu op een MacBook Air uit 2010 met een 1,86 c2d en die is kwa gewicht eigenlijk perfect!

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Kwa merk heb ik geen voorkeur.
Ik heb begrepen dat er via Lenovo een kortingscode van 10% te krijgen is voor studenten. Daarom is mijn oog gevallen op de S540. Met 256 SSD, 8 GB ram en Intel Core i5-4210U kom ik uit op een bedrag van €919,93. Trek daar nog eens de 10% korting vanaf en je komt op €827,94.
Toch ben ik benieuwd of jullie als echte deskundigen nog adviezen hebben? Wellicht laat ik mij teveel leiden door de korting en hebben ander merken leukere laptops voor het geld!

Bedankt!

• John Rambo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-10 21:07
Ik denk dat die Lenovo een goede optie is, die komt hier vaker voorbij. Het enige alternatief wat ik kon vinden is deze Acer: http://tweakers.net/price...-572g-55qj/specificaties/
Als je meer opties wilt dan moet je je eisen aanpassen. Er zijn er nog een aantal maar die hebben allemaal kleine SSD's ~16-24Gb. Ik neem aan dat je een grotere SSD wilt dan dat. Echter, als je je eisen iets aanpast (lagere schermresolutie, of zelf een SSD inbouwen) dan krijg je wel meer opties. Je kunt dan bijvoorbeeld kijken naar modellen met een GT740M of misschien zelfs beter, welke weer een stukje sneller is dan de 8670 in de Lenovo of de 820M in bovengenoemde.

Edit: Om je een voorbeeld te geven, als je de SSD wens laat varen of je bouwt zelf een SSD in, dan kan je zoiets krijgen: http://tweakers.net/price...4218g50aii/specificaties/
i5, full HD, 15', 8Gb en met de GTX850M wat een heerlijke GPU is voor een laptop, vele malen sneller dan de 740M of de 820M of de 8670. Dit is de enige met GTX850M binnen het budget met deze wensen (15', max 900 euro.

Anders nog bijv:
http://tweakers.net/price...6003qmh%29/specificaties/

[ Voor 29% gewijzigd door John Rambo op 17-10-2014 12:58 ]

“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)

Verwijderd

Deze is mooi (na een Mac book air moet je wel iets moois hebben) ga ik waarschijnlijk ook voor alleen geen ssd maar dat even wachten toch ?
https://www.megekko.nl/pr...02744/Asus-N551JK-FHD-IPS

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-11 19:52

• John Rambo
Verwijderd schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 13:35:
Deze is mooi (na een Mac book air moet je wel iets moois hebben) ga ik waarschijnlijk ook voor alleen geen ssd maar dat even wachten toch ?
https://www.megekko.nl/pr...02744/Asus-N551JK-FHD-IPS
Een SSD in zo'n laptop is eigenlijk wel een must. Deze Asus is erg mooi qua bouw. Als je voor 50-100 euro er een SSD bij wilt kopen dan kan je deze inbouwen in deze Asus, als het goed is is er een plekje vrij voor een SSD.

• JayRune
Jullie maken het me niet makkelijk!

De Acer V3 lijkt mij een vrij zware laptop. Maar de SSD die al ingebouwd zit is natuurlijk een voordeel!

De Acer V5 heb ik al vaker voorbij zien komen. Laptop ziet er goed uit en lijkt mij ook een lichtgewicht!
SSD kan ik er inderdaad zelf in schroeven! Jammer dat BCC de enige aanbieder is. Ik heb wel begrepen dat Acer er tegenwoordig uitspringt als het aankomt op reparatietijd. Twee weken max!

De Asus ziet er heel goed uit kwa specs. i7 is toch wel netjes. Voor mijn gevoel heb je bij de Asus wel veel waar voor je geld!

De Lenovo E540 ziet er netjes uit, is de GT740M een goede kaart? (ben er "lang uitgeweest") ik ben dus niet echt op de hoogte van de grafische kaarten!

In ieder geval al bedankt voor jullie waardevolle adviezen!

Verwijderd

John Rambo schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 14:10:
[...]

Een SSD in zo'n laptop is eigenlijk wel een must. Deze Asus is erg mooi qua bouw. Als je voor 50-100 euro er een SSD bij wilt kopen dan kan je deze inbouwen in deze Asus, als het goed is is er een plekje vrij voor een SSD.
Ja klopt een SSD is wel een must |:( . Blindstaren op ssd bij aankoop betekend of je betaald teveel voor de Laptop omdat er al een SSD inzit of je zet een SSD in een laptop die het misschien niet echt waard is. Links om of recht om is het zelf inzetten van een SSD beste optie en dan liefst in een laptop waar die optimaal tot zijn recht komt.

Klopt er is een plek voor de SSD msata maar daar kom je schijnbaar lastig bij. De hele plastic onderkant moet eraf. :(
http://www.tlbhd.com/asus-n551jk-review-19227/

Btw die acer v5 is ook wel mooi ding

• JayRune
Toch een snelle beslissing genomen en na het lezen van veel goede verhalen toch de Acer V5 besteld!

• John Rambo
;) Veel plezier ermee!

Verwijderd

Ik ben benieuwd naar je bevindingen. Vooral de bouw kwaliteit en als je er een SSD inzet hoe dat verloopt.
In iedergeval veel plezier van je aankoop!

• Liber8
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-05 17:46
Verwijderd schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 09:48:
Ik ben benieuwd naar je bevindingen. Vooral de bouw kwaliteit en als je er een SSD inzet hoe dat verloopt.
Mijn vriendin heeft hem nu al een paar weken, degelijke kwaliteit :) En ziet er strak uit.

Ben alleen niet zo te spreken over de processor. Één van de minst snelle uit de i5 serie.
Zit er nu namelijk ook op te typen :) Word (office) vind ik langzaam opstarten, zag het toevallig gister toen ze een essay moest schrijven. Viel me een beetje tegen.

Had liever een snelle I7 gezien met een wat mindere videokaart (GT840M bijvoorbeeld).
Niet echt in balans met een i5 en GTX850M.

Heb mijn vriendin hem aangeraden door het gunstige gewicht en afmetingen.
Gezien me vriendin hem ook gebruikt voor school en reizen van en naar de uni.

Als gewicht en afmetingen minder zwaar hadden meegeteld was het waarschijnlijk niet de v5 geworden.

[ Voor 24% gewijzigd door Liber8 op 18-10-2014 13:04 ]

Scheduler: Fiops CPU | Governor: Ondemand | CPU FreQ.: 384Mhz/1,56Ghz | TCP: Westwood | GPU Governor: Simple | GPU FreQ.: 450Mhz

• JayRune
Welke SSD zouden jullie erin zetten?

• Jornv
Liber8, heb je er wel een SSD inzitten? Denk dat dat het opstarten van bijvoorbeeld word een stuk sneller gaat maken.

• Liber8
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-05 17:46
Jornv schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 23:28:
Liber8, heb je er wel een SSD inzitten? Denk dat dat het opstarten van bijvoorbeeld word een stuk sneller gaat maken.
Hi,

Nee zit er niet in. Het zal wel een X aantal milliseconden schelen.

Wacht op de nieuwe Acer aspire vn7 van € 999 met de snelste i5 processor en SSD volgens mij al ingebouwd. Dit ben je ook kwijt met de aanschaf van een losse SSD.

Morgen meer info, zit nu op de mobiel ..

Scheduler: Fiops CPU | Governor: Ondemand | CPU FreQ.: 384Mhz/1,56Ghz | TCP: Westwood | GPU Governor: Simple | GPU FreQ.: 450Mhz

Verwijderd

Als je de testen bekijkt van de Acer Nitro serie dan lijkt de bouw wel mooi maar onhandig om überhaupt los te krijgen. Je moet de hele bovenkant(toetsenbord) los schroeven en dan kan je nog niet bij alles(werkgeheugen zit aan de andere kant). De case lijkt erg flexibel zeker als je het van binnen ziet. De hardware zit wat slordig in de case, volgens de tester zit het wel goed vast geschroefd. Ik wil de nitro eerst even zien of/en mooi review lezen van een mede tweaker voordat ik beslis of het een Asus N551/ nx500 of acer gaat worden.

• Jornv
Liber8 schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 00:06:
[...]

Hi,

Nee zit er niet in. Het zal wel een X aantal milliseconden schelen.
Aan een SSD ga je veel meer hebben dan aan een snellere processor die volgens jou nodig is. In het voorbeeld over Word zal het hebben van een snellere processor een kwestie van milliseconden zijn, terwijl een SSD de opstarttijd waarschijnlijk zal halveren.

Hier nog even een idee van het verschil:
http://nl.hardware.info/r...voor-hdd-prijs-hdd-vs-ssd

• JayRune
Verwijderd schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 09:48:
Bouwkwaliteit is goed. Niet vergelijken met de MacBook die nu ligt te verstoffen!
Voor mijn gevoel moet ik met deze laptop iets voorzichtiger doen vanwege de kunststof behuizing. Afwerking is keurig en vooral het scherm is prachtig.

Edit: ik ben benieuwd of andere bezitters dit ook is opgevallen: Het display en de afwerking daar vallen mij wel een beetje tegen. (het is lastig omschrijven) Als de laptop is dichtgeklapt en je kijkt naar de kieren waar het scherm tussen zit dan vind ik dat het kunststof niet netjes is afgewerkt. Lees: enkele ongelijkheden in het kunststof.

Volgende maand gaat er een Crucial M550 mSATA 256GB in! ;)

Edit: Touchpad werkt niet helemaal lekker meer.

[ Voor 25% gewijzigd door JayRune op 05-11-2014 22:29 . Reden: Aanvulling bouwkwaliteit ]

Pagina: 1