Ik ben me al enige tijd aan het oriënteren op een nieuwe laptop. Vooral eentje die mobieler (en stiller!) is dan mijn huidige HP-DV7 17,3". (Liefst een Ultrabook) Mijn budget is rond de 800 euro.
Zojuist kwam ik de ACER ASPIRE V3-371-70VK tegen bij CoolBlue >LINKJE<. Uiteraard deze gelijk even opgezocht op Tweakers >LINKJE<. Blijkbaar is hij pas 3 dagen geleden op de Nederlandse markt gekomen.
Vooralsnog voldoet deze aan mijn eisen:
- Minimaal 128GB SSD
- Minimale resolutie van 1920 x 1080
- Minimaal 8GB RAM
- Minimaal i5 2.0 GHz
Door zijn prijs van €799,- voldoet hij ook aan mijn budget. Viavia kan ik hem eventueel ook zonder BTW krijgen, wat neerkomt op ongeveer €630,-.
Als ik deze laptop hier op Tweakers vergelijk, is hij beduidend goedkoper dan zijn concurrenten. Deze komen veelal boven de €1100-1200.
Mijn vraag: Waarom is deze laptop veel goedkoper dan zijn concurrenten? Is er een addertje onder het gras? Lijken deze specificaties wel goed?
Wat ga je met je laptop doen?
Schoolstuff (Office, browsen, Dropbox, e.d)
Films downloaden en kijken via HDMI
Wellicht een enkele keer Photoshop
Wat is je budget?
Ongeveer 800,-
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, moet iedere dag mee naar school. Maximaal 15" is dus gewenst i.v.m. rugzak.
Zojuist kwam ik de ACER ASPIRE V3-371-70VK tegen bij CoolBlue >LINKJE<. Uiteraard deze gelijk even opgezocht op Tweakers >LINKJE<. Blijkbaar is hij pas 3 dagen geleden op de Nederlandse markt gekomen.
Vooralsnog voldoet deze aan mijn eisen:
- Minimaal 128GB SSD
- Minimale resolutie van 1920 x 1080
- Minimaal 8GB RAM
- Minimaal i5 2.0 GHz
Door zijn prijs van €799,- voldoet hij ook aan mijn budget. Viavia kan ik hem eventueel ook zonder BTW krijgen, wat neerkomt op ongeveer €630,-.
Als ik deze laptop hier op Tweakers vergelijk, is hij beduidend goedkoper dan zijn concurrenten. Deze komen veelal boven de €1100-1200.
Mijn vraag: Waarom is deze laptop veel goedkoper dan zijn concurrenten? Is er een addertje onder het gras? Lijken deze specificaties wel goed?
Wat ga je met je laptop doen?
Schoolstuff (Office, browsen, Dropbox, e.d)
Films downloaden en kijken via HDMI
Wellicht een enkele keer Photoshop
Wat is je budget?
Ongeveer 800,-
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, moet iedere dag mee naar school. Maximaal 15" is dus gewenst i.v.m. rugzak.