Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-05 17:34
is Google nog actief de firmware/UI aan het verbeteren of gaan we pas nieuwe functionaliteit/bugfixes bij een nieuwe Android 5.x zien?

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:47

zAo

GPLv2 Fanboy

ASW1 schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 13:52:
[..]
Wanneer je over je thuisnetwerk streamt en een halffatsoenlijke speler hebt is er geen enkele reden om te transcoderen, het is een nutteloze overbodige stap die de boel alleen maar compliceert.
Je mediaspeler moet gewoon het originele bestand van je nas trekken en afspelen, daar komt geen transcoderen aan te pas en plex heb je daarbij ook niet nodig.
Omdat een thuisnetwerk ook Apple spullen kan bevatten en die eisen voor vrijwel alles transcoding.. Daarnaast heeft XBMC geen server-side, wat lastig is als je 5+ clients hebt.

Volgens mij is er een XML file in de Plex APK waarin je aan kan geven wat de profile is van de client; de server bepaald aan de hand hiervan of hij moet transcoden of niet.
In de GUI van de Plex Android app kun je dit ook instellen overigens (player profile). Wellicht ook in de Nexus Player app?

• Zondaar313
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-04 10:56
ASW1 schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 13:52:
Nogmaals, waarom je plex zou willen gebruiken als je toch niet transcodeert?
Transcoderen is dat je omzet van de ene codec naar de andere, meestal om het bestandsformaat te verkleinen wanneer je b.v. over een mobiel netwerk ontvangt, of soms omdat je een brak afspeelapparaat hebt dat bepaalde bestandsformaten niet afspelen kan.

Wanneer je over je thuisnetwerk streamt en een halffatsoenlijke speler hebt is er geen enkele reden om te transcoderen, het is een nutteloze overbodige stap die de boel alleen maar compliceert.
Je mediaspeler moet gewoon het originele bestand van je nas trekken en afspelen, daar komt geen transcoderen aan te pas en plex heb je daarbij ook niet nodig.
Laat mensen lekker zelf bepalen of ze Plex gebruiken en wel/niet willen transcoderen.

Ben altijd groot voorstander geweest van XBMC tot en met het gebruik op een ipad 2. Plex werkt echter heerlijk en de reden waarom ik graag Plex zou willen gebruiken is dat een kennis een server heeft draaien met Plex.

Inloggen volstaat en ik zie zijn gedeelde bibliotheek, klikken en direct streamen, heerlijk. Daar kan geen downloaden tegenop. Met een fatsoenlijke mediaspeler die dit op eigen kracht doet (zonder transcoding) kan mijn NAS letterlijk de boom in ;)

Zou toch erg zonde en bijna onbegrijpelijk zijn als de NP dit niet kan, mijn Nexus 5 kan het ook. In dat geval bied hij in combinatie met Plex niks extra t.o.v. de Chromecast. Die werkt prima met Plex, enkel is deze niet krachtig genoeg en moet alles in hapklare brokken aangeleverd worden.

Het zou voor mij een groot kruis door de Nexus Player zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larosime
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-02 15:08
Heb de Nexus Player ook binnen.

Mooi apparaatje en kan alle media tot nu toe zonder problemen afspelen.
XBMC/Kodi werkt perfect.
CEC werkt ook.
Het app aanbod is wel een beetje beperkt en heb daarom Lillirock er opgezet.
Dan heb je een volledige android interface en kan je alle apps uit de store installeren, toetsenbord en muis zijn dan wel van belang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-05 13:24
Ook van Ebay gehaald of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Lekker dat het ding dus veel formaten afspeelt, net zoals een Android telefoon dus lijkt mij :)

Kan je ook films streamen vanaf Google Drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:15
Iemand een tip om hem op dit moment naar nederland te krijgen? Zie hem wel op ebay, maar daar is ie wel erg prijzig.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larosime
Films streamen vanaf google drive heb ik niet getest, maar waarom zou je dat willen.

Ik heb hem via myMallBox naar nederland gehaald.
Ging niet helemaal soepel, pakketje was in America verkeerd afgeleverd en ik had in plaats van een nexus player een reptielen grot ontvangen. en het duurde allemaal er lang voordat ups dit had opgelost. Uiteindelijk hebben ze bij myMallBox een nieuwe nexus player voor me besteld en die was binnen twee weken in Nederland bezorgd door PostNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:20
Maverick schreef op zondag 22 februari 2015 @ 14:18:
Iemand een tip om hem op dit moment naar nederland te krijgen? Zie hem wel op ebay, maar daar is ie wel erg prijzig.
Zat er vorige week nog naar te kijken. Ik dacht: woei, Amazon, nog geen 100 dollar! Niet dus, want die verschepen hem niet naar Nederland.
Amazon Duitsland: 145 euro. :|
Gewoon de helft duurder!

Ik wil hem best graag hebben, maar voor dat prijsverschil kijk ik toch nog een keer met een schuin oog naar de Chromecast. Kan veel minder, dat snap ik, maar het prijsverschil is toch enorm.

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
ChromeIT levert ze voor € 120,- als je met hen belt. € 165,- inclusief controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larosime
ik was via myMallBox incl verzending tussen de 90 en 100 euro kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondaar313
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-04 10:56
larosime schreef op maandag 23 februari 2015 @ 20:43:
ik was via myMallBox incl verzending tussen de 90 en 100 euro kwijt.
Bestel je vaker op deze manier of is de eerste keer? Hoe is je ervaring?

Alvast bedankt:)

@Joster, Chrome it levert ze voor 120 euro in het geval je contact met ze opneemt? Op de site bieden ze de player aan voor 149.

[ Voor 19% gewijzigd door Zondaar313 op 27-02-2015 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Ja ik had de NP in overweging en ging bellen / mailen met die winkel. Kreeg hem voor 120 aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iXiro
  • Niet online
Ik kon hem gister opeens wel via amazon.com naar nederland laten verzenden.
$84 + $9 verzenden + $19 import fee = totaal $113 ( 101 euro)
Vraag me alleen af of dat afhandelen van de import fee helemaal goed gaat, maar dat merk ik vanzelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lrietveld
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-09-2024
iXiro schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 09:54:
Ik kon hem gister opeens wel via amazon.com naar nederland laten verzenden.
$84 + $9 verzenden + $19 import fee = totaal $113 ( 101 euro)
Vraag me alleen af of dat afhandelen van de import fee helemaal goed gaat, maar dat merk ik vanzelf :)
Dank voor de tip, heb dit inmiddels ook gedaan (mijn kosten 110 euro).
Ervaring met de Nexus Player is goed: ik gebruik deze voornamelijk voor Kodi, Google Music en TED talks (waarbij Kodi is ge-sideload, en de andere 2 apps native Nexus Player apps zijn).
Sideloaden gaat overigens prima, is makkelijk, en werkt boven verwachting voor veel apps

1 nadeel (ook al eerder in dit topic genoemd): de NPO app cast zijn scherm niet goed naar de player (maar ~25% te zien). Enige oplossing voor mij: afspelen op laptop en vanuit browser casten

System Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonton
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:57
Ok ook gekocht voor 145 euro, maar er is een issue met LG WebOS tv's en de Nexus Player.
Ik heb een LG 55EC930V tv (wat een bizar goede image quality heeft, nog nooit zoiets gezien :P)
Ik lees hier en daar dat LG al een poosje bezig is met een oplossing maar so far nog geen resultaat.
Hij geeft gewoon zwart beeld met soms een flits signaal

Op een pc monitor even rondgekeken op de nexus player, leuk apparaatje.
Hij reageert echt supersnel en de interface is erg mooi!
Kodi even geinstalleerd.
Tip: blutooth muis pair issue los je op door zo gauw de pointer in beeld is tijden pairing process, de home knop op je remote indrukken. bizar maar het werkt: anders krijg je een failed pairing en muis is weer weg.

Heb hem inmiddels verkocht

[ Voor 17% gewijzigd door Tonton op 06-04-2015 11:44 ]

PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Ik zou maar snel zijn met je verkoop; over een week is hij voor 80 GBP te krijgen bij Amazon.co.uk.

Gaat de 5.1 update je niet helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonton
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:57
zAo schreef op maandag 23 maart 2015 @ 15:42:
Ik zou maar snel zijn met je verkoop; over een week is hij voor 80 GBP te krijgen bij Amazon.co.uk.

Gaat de 5.1 update je niet helpen?
Lees het net, nouja dan maar ff wachten op een fix
5.1 update nog niet binnen, hij blijft volhouden latest version
Maar gok eerder dat een LG update het probleem zal moeten fixen

Update: android 5.1 geeft nog steeds zwart beeld :(

Update2: nexus verkocht en een Minix X8-H gekocht, top apparaatje!

[ Voor 12% gewijzigd door Tonton op 03-04-2015 09:11 ]

PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:47
Ben benieuwd wanneer Google die dingen naar Nederland haalt, werkt super hier, vooral met nieuwe Plex client.

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Hoe is het casten op 5.1? Werkt NPO nu wel goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:57
Ik ben ook wel benieuwd naar deze player. Ik ben eigenlijk op zoek naar een box die alles kan wat mijn HTPC nu doet. Dat betekent een Plex app die refresh rate switching en bitstreamen van HD audio ondersteunt. Verder Netflix en tzt HBO Go. Had gehoopt dat de Xbox One dit zou worden, maar dat valt toch weer tegen. Nu heb ik mijn hoop op deze Google TV gevestigd, maar de eerste berichten zijn niet heel positief. Denk dat ik eerst even wacht tot ook de Nvidia Shield beschikbaar komt. Die heeft wat meer horse power, dus hoop ook wat geavanceerdere functies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Hij refresh rate switcht niet in Plex, maar ze hebben een andere techniek waardoor het soepel loopt (sync playback to display) en dat maakt het dat het er prima uitziet, alsof ie refresh rate switching heeft gedaan! :)

We zijn bij Plex toevallig nu bezig om die client compleet te optimizen en het ziet er heel goed uit.

Overigens is het niet Google TV he, dat is het oude platform. Dit is Android TV.

[ Voor 30% gewijzigd door tcviper op 06-04-2015 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lrietveld
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-09-2024
zAo schreef op zondag 05 april 2015 @ 23:14:
Hoe is het casten op 5.1? Werkt NPO nu wel goed?
Zonet opnieuw getest, en deze bug is gefixed! NPO werkt dus prima

System Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
  • Laatst online: 19:57
tcviper schreef op maandag 06 april 2015 @ 10:43:
Hij refresh rate switcht niet in Plex, maar ze hebben een andere techniek waardoor het soepel loopt (sync playback to display) en dat maakt het dat het er prima uitziet, alsof ie refresh rate switching heeft gedaan! :)

We zijn bij Plex toevallig nu bezig om die client compleet te optimizen en het ziet er heel goed uit.

Overigens is het niet Google TV he, dat is het oude platform. Dit is Android TV.
Hoe werkt deze techniek dan? Ik heb altijd begrepen dat bijvoorbeeld 24Hz content naar 60Hz omzetten heel lastig is en stutter veroorzaakt.

P.S. bedoelde natuurlijk Android TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Hij zorgt er simpelweg voor dat de video ge'syncd' word naar de refresh rate van de TV.
Andersom dus eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
ik zie dat ie inmiddels voor 80 pond bij amazon.co.uk te bestellen is. denk dat ik em daar ga halen.

ik lees net wel op een forum dat dts niet zou werken, klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Zoals ik al eerder aangaf in dit topic, werkt DTS ook niet op die dingen, dat woord omgezet naar AC3 of PCM (wat ook prima is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
ok thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
zojuist is m'n Nexus Player (besteld bij amazon.co.uk voor 125,-) binnen gekomen, maarrrr iets waar ik niet aan gedacht heb, Engelse voedingskabel!

hopelijk heb ik nog ergens n adaptertje thuis, want waar zou je anders de juiste voeding kunnen halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Omzetstekker gewoon halen bij je bouwmarkt/elektro zaak? ;)
Hoeft geen hele aparte adapter bij hoor, ondersteunt standaard via voeding van 110v-230v.

[ Voor 43% gewijzigd door tcviper op 20-04-2015 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
tcviper schreef op maandag 20 april 2015 @ 17:36:
Omzetstekker gewoon halen bij je bouwmarkt/elektro zaak? ;)
Hoeft geen hele aparte adapter bij hoor, ondersteunt standaard via voeding van 110v-230v.
dat is precies wat ik gedaan heb onderweg naar huis :) zag mn avondje stoeien met de player alweer in rook opgaan :D net aangesloten, setup ging vlotjes, Google Music ziet er mooi uit, nu maar es kijken of ik wat apps kan sideloaden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FF1987
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Hier nog iemand die de Nexus Player via Amazon UK heeft besteld. Ik was ook helemaal vergeten dat ze een andere stekker hebben. Gelukkig was de media markt nog open. ;)

Moet wel zeggen dat ik meer had verwacht van de player. Het is nog een beetje buggy en de mogelijkheden zijn nog redelijk beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
wat vind je er buggy aan dan? ik ben erg enthousiast! de layout is prachtig en het navigeren gaat vlotjes, voor muziek werkt Google Music perfect, voor films gebruik ik Mizuu als library die alle films en series van mn NAS netjes indexeert, en VLC speelt alles (ook de zwaardere 1080p bestanden) soepeltjes af, met subtitles en surround sound. en dat over wifi via mn oude Netgear 3700 router ;)

het casten werkt ook goed, maar ik weet niet hoeveel ik dat ga gebruiken want de Youtube app is erg mooi..
en de voice-search werkt ook top!

ik moest overigens wel handmatig naar 5.1 updaten....

[ Voor 4% gewijzigd door habermas op 20-04-2015 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsab
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-06 23:29
Hallo,

Android tv lijkt me erg mooi maar hier in Nederland nog niet echt te verkrijgen waaronder de nexus player.
ook razer heeft een android tv apparaat aangekondigd maar ook nog niet leverbaar.
is er iemand die mij kan vertellen of er nog andere apparaten zijn op android tv.
zou zelf graag de nexus player halen maar niet van ebay of zoiets..
komt de nexus player nog een keer echt naar nederland voor dat deze al weer veroudert is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
Diverse mensen hierboven melden dat ze het via Amazon besteld hebben. Prima partij om zaken mee te doen n.m.m.
Zelf ben ik overigens een maandje of twee geleden voor de Chromecast gegaan omdat de Nexus Player nog niet eenvoudig in NL te krijgen was (of tegen hoge meerkosten). De Chromecast biedt mij i.c.m. onze andere Nexus devices 90% van wat ik zocht in de Nexus Player.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FF1987
  • Niet online
habermas schreef op maandag 20 april 2015 @ 19:41:
wat vind je er buggy aan dan? ik ben erg enthousiast! de layout is prachtig en het navigeren gaat vlotjes, voor muziek werkt Google Music perfect, voor films gebruik ik Mizuu als library die alle films en series van mn NAS netjes indexeert, en VLC speelt alles (ook de zwaardere 1080p bestanden) soepeltjes af, met subtitles en surround sound. en dat over wifi via mn oude Netgear 3700 router ;)

het casten werkt ook goed, maar ik weet niet hoeveel ik dat ga gebruiken want de Youtube app is erg mooi..
en de voice-search werkt ook top!

ik moest overigens wel handmatig naar 5.1 updaten....
Bij mij werkt wi-fi niet helemaal goed (is wel beter geworden sinds 5.1.1) en daarbij ook een aantal apps zoals VLC, Kodi, Mizuu (die je ook aangeeft). Eigenlijk had ik ook verwacht er standaard DNLA programma's van Google erop zouden staan. Nu werkt met andere apps niet helemaal goed.
mrsab schreef op woensdag 29 april 2015 @ 14:11:
Hallo,

Android tv lijkt me erg mooi maar hier in Nederland nog niet echt te verkrijgen waaronder de nexus player.
ook razer heeft een android tv apparaat aangekondigd maar ook nog niet leverbaar.
is er iemand die mij kan vertellen of er nog andere apparaten zijn op android tv.
komt de nexus player nog een keer echt naar nederland voor dat deze al weer veroudert is?
Het zal waarschijnlijk wel een keer naar Nederland komen. Sinds 5.1 zit de Nederlandse taal er ook in. Als je net als ik niet kan wachten dan zou je het eventueel kunnen importeren van Amazon Engeland. :) Let wel op de stekker. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsab
bedankt voor jullie reacties

ik zat even te kijken wat me dit dan ging kosten vanuit Engeland rond de 120 euro
dat vind ik toch iets te veel
Wat ik zelf nog zag is dat hij in Duitsland gewoon bij de mediamarkt op de site stond voor 99
Dus als ik binnen kort ergens bij Duitsland in de buurt komt ga ik denk ik dat doen
of gewoon nog even wachten tot die in Nederland uit komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca007
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 01-06 03:59
Nexus is nu te bestellen op Amazon.de voor €99.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
een paar observaties na een paar weken in gebruik:

- films/series die ik via het netwerk afspeel hebben soms een seconde geen geluid, dan lijkt er een connectie even weg te vallen (geen buffer, want het beeld loopt netjes door). ik ben er niet achter of dit door bijv. smb protocol komt, of mijn setup (hdmi via versterker naar tv). als ik video via Youtube of muziek via Music afspeel gebeurt dit niet.

- er is geen manier om apps te killen/refreshen. na een dag wil ik mijn Youtube recommendations enzo ververst zien, maar daarvoor moet ik rebooten.

- toen ik van wireless netwerk verwisselde moest ik natuurlijk ook een nieuw wifi password invoeren. dit ik kon niet via OSD, ik moest het keyboard op mn telefoon gebruiken, wat natuurlijk niet werkte want... geen wifi.. :s uiteindelijk kreeg ik t voor elkaar met WPS maar dat zijn wel vreemde issues

vooralsnog erg tevreden. video ziet er mooi en smooth uit (op die geluidsdrop na), en het gemak van Youtube/casting en Google Music op je tv is top

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
- Dat van die second geen geluid is een bug in de exoplayer die google gebruikt, word aan gewerkt. We zijn bijv ook bezig om de Plex app te optimaliseren voor deze kastjes.

- Je kunt zeker wel een app killen (Settings > Apps > app selecteren en FORCE STOP).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
thanks voor de info. maar die bug krijg ik ook als ik een video-file via VLC en EX File Explorer afspeel, gaat dat dan ook via die exoplayer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyBearTibbers
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:58
Hallo,

Nvidia brengt binnenkort ook een Android tv device uit (Shield).
Is wel 2x zo duur, maar hier krijg je een hoop voor terug.
4k mogelijkheden, games streamen vanuit de nvidia cloud of van af je pc, speciaal geporte games (Crysis 3, the witcher 3 om er maar een paar te noemen) en nog veel meer toffe futures.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsab
Okeeokee maar het gaat me echt 0 om game dus dat is me dat extra geld niet waard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Hallo,

[knip]
Als dat de Razer Forge TV is, die komt er niet zo best af als je onderstaande review mag geloven.

https://youtu.be/YxgGZqmHW84

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sHELL
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 04-06 16:09

sHELL

VR "connoisseur"

Van de mensen die een Nexus player hebben, functioneert het ook als een chromecast device? Of werkt het net een beetje anders?

NVM Ben er ondertussen wel achter wat ik er mee kan.

[ Voor 20% gewijzigd door sHELL op 15-05-2015 11:05 ]

het is niet mijn boedoeling om die oude koeien weer uit de sloot te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not_Disclosed
  • Laatst online: 06-06 09:35
Als ik de PLEX app gebruik op de Nexus Player en ik wil niet inloggen met een plexaccount (direct of via pin) dan kom ik niet verder. Ik krijg dan het PLEX logo met daaronder een draaiend cirkeltje. Ik kom niet voorbij dit scherm.

Wat wel werkt is als ik via de PLEX app op mijn tablet een film start op de Nexus Player.

Is het iemand gelukt om zonder inloggen verder te komen in de PLEX app op de Nexus Player?

A life lived in fear is a life half lived

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:20
Stomme vraag misschien maar ik zie het niet staan.
Is er geen vaste aansluiting voor internet?

Wifi is dramatisch hier, dat is ook de reden dat de chromecast nauwelijks gebruikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
Lynx schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 11:15:
Is er geen vaste aansluiting voor internet?
Standaard niet, maar je kunt het simpel regelen met USB OTG.
http://www.talkandroid.co...ethernet-through-usb-otg/

[ Voor 17% gewijzigd door Tjolk op 20-05-2015 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sHELL

sHELL

VR "connoisseur"

Wifi is dramatisch hier, dat is ook de reden dat de chromecast nauwelijks gebruikt wordt.
Nexus player heeft toch 5ghz Wifi? Zou dat proberen als het normale Wifi netwerk ruk is door overbevolking.

[ Voor 17% gewijzigd door sHELL op 20-05-2015 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:20
Signaal van 5ghz is stuk zwakker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
Dan staat je router waarschijnlijk niet op een handige plaats t.o.v. je NP. ;)
Maar zoals gezegd, met een USB OTG kabel kun je ook via Ethernet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
mijn Nexus Player staat praktisch naast mn router en op 5G heb ik eigenlijk nog nooit streaming problemen gehad, ook niet met de zwaardere 1080p rips. enkel de eerder genoemde 'geluidsdrop' maar dat schijnt ergens anders door te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sHELL

sHELL

VR "connoisseur"

Wat zijn eigenlijk de ervaringen met het kopen van een Nexus Player? In Nederland is het erg moeilijk om er aan een te komen. (of ze trekken je een poot uit)

En hoe zit het met de release van de Nexus Player in Nederland? Komt ie nog wel?

[ Voor 3% gewijzigd door sHELL op 27-05-2015 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan rademaar
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-05 02:19
sHELL schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 17:12:
Wat zijn eigenlijk de ervaringen met het kopen van een Nexus Player? In Nederland is het erg moeilijk om er aan een te komen. (of ze trekken je een poot uit)

En hoe zit het met de release van de Nexus Player in Nederland? Komt ie nog wel?
Gewoon bij Amazon duitsland te bestellen.

Verzend kosten gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
Ik zie dat je daar kunt kiezen tussen de US en de EU versie. Ik kan alleen niet helemaal duidelijk opmaken wat nu de verschillen zijn. Weet jij wat het verschil is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
ik denk dat alleen de voeding verschilt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon stokvis
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-06 22:13
Kan ik met de NP, door hem op mijn Samsung Smart TV aan te sluiten, 5.1 geluid uit mijn Cinema set toveren, die via HDMI op mijn TV is aangesloten?

Bestanden staan dan op mijn NAS. Kan dat dan zowel via Plex als Kodi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
simon stokvis schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 11:09:
Kan ik met de NP, door hem op mijn Samsung Smart TV aan te sluiten, 5.1 geluid uit mijn Cinema set toveren, die via HDMI op mijn TV is aangesloten?
ik heb mijn NP via HDMI op mijn versterker aangesloten, die stuurt netjes 5.1 door. hangt overigens wel af van de player: ik gebruik VLC. vvoor sommige files (met AC3) heb je bij bijv. MX Player externe codecs nodig..

verder onderstaand nu in t goeie topic)

Android TV Gets Over 600 New Apps To Choose From In The Play Store

[ Voor 55% gewijzigd door habermas op 05-06-2015 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Wat zijn de laatste ervaringen rondom de Nexus Player? Gaat casten weer goed sinds 5.1?

Verder probeer ik er achter te komen of de officiele Spotify app nu wel of niet werkt (met Spotify Connect). Kan iemand dat testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10:54
zAo schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 12:15:

Verder probeer ik er achter te komen of de officiele Spotify app nu wel of niet werkt (met Spotify Connect). Kan iemand dat testen?
De officiele app voor Android TV is er bij mijn weten nog niet (er werd al ruim 8 maanden geleden om gevraagd: https://community.spotify...r-Android-TV/idi-p/951259). Wel denk ik dat je de standaard Spotify app kunt sideloaden, maar not sure...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
volgens mij kan je em ook niet sideloaden... volgens mij zijn er wel spotify cast apps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Dat is wel heel jammer zeg. Een normaal Android boxje kan mijn wensen rondom Plex en Spotify voldoen, maar kan geen casts (meer) ontvangen. AndroidTV kan alleen Plex en Casts, maar geen Spotify. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10:54
habermas schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 12:39:
volgens mij kan je em ook niet sideloaden... volgens mij zijn er wel spotify cast apps
Kan 't zelf niet uitproberen, maar vond wel dit: https://www.reddit.com/r/...s85t/sideloading_spotify/

Misschien werkt het dus toch wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrendVD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17-02-2021
crospossten doen we niet.. ;)

[ Voor 86% gewijzigd door Michael Knight op 02-02-2016 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
Ten eerste: je link werkt niet.
Ten tweede: weinig mensen zullen van iemand die totaal onbekend is en crossposts plaatst, een APK installeren vanuit die persoon zijn Google Drive. Wees dan zo slim om naar de originele bron van Telenet te wijzen: https://www2.telenet.be/n...vice/yelo-app-downloaden/
Die wijst gewoon naar de Play Store en is dus vertrouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrendVD
hmm ik had de apk zelf geextract omdat je deze niet in de playstore op de nexus player zult vinden, omdat die niet officeel android tv ondersteund. Niet iedereen weet hoe je de apk kunt extracten.

nieuwe link: https://www.dropbox.com/s...0Play_4.1.0.apk?dl=0&s=sl

En omdat het over android tv gaat en niet perse over de nexus player, heb ik inderdaad ook op de nvidia shield thread gepost. Sorry als ik daardoor regels van het forum heb gebroken, dat wist ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phasis
  • Laatst online: 13-02-2024
Ik ben sinds zaterdag in het bezig van de Nexus player. Er zijn een paar problemen.
Wanneer ik een film kijk via de Plex app krijg ik 1a 2x de error dat er geen verbinding meer is.

Ik ben ingelogd op de 5ghz band maar toch zie ik m regelmatig switchen tussen de 2.4 en de 5. Misschien heeft dit er iets mee te maken.

Ook afentoe wat rare glitches/artifacts.

En syns problemen met srt bestanden. In het begin loopt ie goed en na ± 30 min loopt deze ineens achter.

Plex transcode de audio naar AC3 blijkbaar geen DTS ondersteuning.

Heeft iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrendVD
Phasis schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 21:44:
Ik ben sinds zaterdag in het bezig van de Nexus player. Er zijn een paar problemen.
Wanneer ik een film kijk via de Plex app krijg ik 1a 2x de error dat er geen verbinding meer is.
Heb je een ethernet kabel in de buurt, dan kan je met een otg ethernet adapter een bedrade connectie maken.

vb. gewoon plug&play
http://www.amazon.de/gp/p...932910&ref_=sr_1_1&sr=8-1

ps. heb je voor plex voor android tv een plex pass nodig?

[ Voor 33% gewijzigd door BrendVD op 18-08-2015 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phasis
Bedankt voor je reactie ik ga er ff naar kijken.

Volgens mij kun je de app gewoon gebruiken zie:
https://support.plex.tv/h...tivating-Plex-for-Android

Zelf heb ik wel een lifetime subscription.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not_Disclosed
  • Laatst online: 06-06 09:35
Ik ben redelijk tevreden over de Nexus Player maar ik vind de verbinding met WiFi erg instabiel.

Regelmatig verdwijnt de wifi verbindingen om even later weer te verbinden. Vandaar mijn onderstaande vragen.

Op XDA-developers wordt dit probleem ook gezien door (veel) gebruikers.

Ik probeer een beeld te krijgen van dit probleem.

1. Heb je wel of géén last van disconnects?
2. Welke router gebruik je?

Ikzelf gebruik op dit moment een ASUS RT-N66U met actuele Merlin firmware.

A life lived in fear is a life half lived

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 21:55

Kiwi

Gadgetfreak

Mijn Nexus Player is onderweg vanuit Amazon.de.

Ik ga kijken of hij de mediaplayer taken kan overnemen van mijn NUC, voornamelijk door Kodi te draaien.
Met de huidige NUC werkt alles in principe prima, maar wat ik echt miste was het casten, waarvoor elke keer naar de (trage) Chromecast geswitched moest worden. Overigens zijn de extra's van Android natuurlijk ook leuk, kijken of het lekker gaat werken i.c.m. mijn Logitech Harmony Smart Control en Xiaomi Bluetooth Controller.

• Sjors81
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:56
Kiwi schreef op woensdag 02 september 2015 @ 13:06:
Mijn Nexus Player is onderweg vanuit Amazon.de.

Ik ga kijken of hij de mediaplayer taken kan overnemen van mijn NUC, voornamelijk door Kodi te draaien.
Met de huidige NUC werkt alles in principe prima, maar wat ik echt miste was het casten, waarvoor elke keer naar de (trage) Chromecast geswitched moest worden. Overigens zijn de extra's van Android natuurlijk ook leuk, kijken of het lekker gaat werken i.c.m. mijn Logitech Harmony Smart Control en Xiaomi Bluetooth Controller.
erg benieuwd naar de ervaringen met de logitech. heb deze zelf ook en ben van plan de nexus player aan te schaffen.

• Kiwi

Kiwi

Gadgetfreak

Sjors81 schreef op donderdag 10 september 2015 @ 11:21:
[...]

erg benieuwd naar de ervaringen met de logitech. heb deze zelf ook en ben van plan de nexus player aan te schaffen.
Ik zal later nog een review van de Nexus Player schrijven, maar ben in ieder geval zeer tevreden. Mijn complete idee van een media center is te realiseren op dit apparaat.

Wat betreft de Logitech Harmony Smart Control: Je kan hem koppelen door hem als een Windows-PC toe te voegen (wel via de app, of anders moet de Hub aan de computer zitten via usb). Vervolgens kan je de in ieder geval de back knop toewijzen, de home knop heet 'Media Center' onder MyHarmony. De rest van mijn nodige commando's heb ik met behulp van niet gebruikte commands en Kodi Keymapper weten in te stellen.

Nu nog even wachten op een USB-Ethernet adapter, want sommige films trekt hij hier niet over de 5GHz...

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:59
Even wat reviews gelezen over dit apparaat. Klinkt allemaal interessant. Kodi kan erop. 1080P, DTS mogelijk.

DTS-HD kan ik alleen niet duidelijk vinden. Iemand hier die dat kan aangeven?

En helaas geen ethernet aansluiting, maar hier zijn weer usb oplossingen voor las ik.

Ander nadeel, amper verkrijgbaar.

Ik twijfel nog tussen een vervanger van mijn WD TV. En deze was ik even vergeten. Voornamelijk bezig met oriëntatie naar de Raspberry PI. Zet deze in ieder geval op mn lijstje erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phasis
Ik ben totaal niet tevreden met de Asus Nexus Player.

Eerste probleem was het switchen tussen 2.4 en 5ghz band. Dat lijkt nu goed te gaan nadat ik de channel bandwidth heb vastgezet in mijn Asus RT-AC68U router.

Ook heb ik problemen met Kodi. Als ik bijvoorbeeld een trailer start bij de Apple trailers plugin is het geluid verdwenen zodra de trailer start. Hierdoor is ook is het geluid in Android verdwenen. Ik moet Android herstarten om dit te herstellen.

Als ik de Playback kwaliteit vergelijk met Raspberry Pi 2 speelt ook Plex niet vloeiend met mkv. Regelmatig artifacts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Kodi, officiele chromecast support en casual games, klinkt als een tof apparaat, een beetje vreemd dat ik er nooit eerder over gehoord heb want het topic loopt al een tijdje. Terwijl ik de nieuwe Apple TV overal tegenkom.

Het is dat ik erg tevreden ben over mijn Pi2 met Kodi anders had ik er ook eentje besteld.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:10

WoutF

Hoofdredacteur
Een tip voor mensen met een Nexus Player: Android 6.0 Marshmallow brengt ondersteuning voor refresh rate switching. In combinatie met Kodi (ondersteunt het ook) betekent het dat je 24p materiaal native kunt afspelen. Dus geen gestotter meer wegens de omzetting naar 60Hz.

* WoutF is daar heul blij mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-06 23:02
WoutF schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 18:48:
Een tip voor mensen met een Nexus Player: Android 6.0 Marshmallow brengt ondersteuning voor refresh rate switching. In combinatie met Kodi (ondersteunt het ook) betekent het dat je 24p materiaal native kunt afspelen. Dus geen gestotter meer wegens de omzetting naar 60Hz.

* WoutF is daar heul blij mee
Ik ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FF1987
  • Niet online
Sinds gisteren staat 6.0 op mijn Nexus Player. Zijn er nog meer veranderingen voor de Player? Ik heb namelijk niet echt wat nieuws kunnen ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi

Kiwi

Gadgetfreak

FF1987 schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 12:38:
Sinds gisteren staat 6.0 op mijn Nexus Player. Zijn er nog meer veranderingen voor de Player? Ik heb namelijk niet echt wat nieuws kunnen ontdekken.
Volgensmij is er nu ook ondersteuning voor Bluetooth A2DP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-06 23:02
Vraag, ik zie het even niet, maar wawr koop je dit ding eigenlijk?
Heeft het veel voordelen boven een china andeoid 5.1 quad core mediaplayer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi

Kiwi

Gadgetfreak

maurits82 schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 16:49:
Vraag, ik zie het even niet, maar wawr koop je dit ding eigenlijk?
Heeft het veel voordelen boven een china andeoid 5.1 quad core mediaplayer?
Hij is niet in Nederland verkrijgbaar, ik heb hem bij Amazon.de vandaan (zijn nu wel nog maar 2 stuks beschikbaar).
Ik heb voor de Nexus Player gekozen omdat het op AndroidTV draait, dit is een andere versie van Android als de software die op een normale Android mediaplayer draait. Hierdoor is het onder andere mogelijk om te casten naar de Nexus Player. Ik hoop mijn review binnenkort online te hebben, daar zal ik wat uitgebreider in zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Waarom blijft deze mediaspeler eigenlijk zo "klein" ? Je hoort er niemand over, terwijl ie in potentie alle cast functies van de Chromecast kan doen inclusief het draaien van programma's als Kodi (zodat bijvoorbeeld je NAS niet hoeft te transcoden) maar ook het spelen van Android games.. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi

Kiwi

Gadgetfreak

Omdat hij voor velen niet goed genoeg is als echte mediaspeler (Kodi voor Android mist volgensmij redelijk wat dingen). Voor mij is het ook nog niet de perfecte mediaspeler, maar toch meer voordelen dan mijn Intel NUC met Kodi erop.

Overigens is hij hier in Nederland ook amper verkrijgbaar, waardoor vrijwel niemand hem kent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
Kiwi schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 12:00:
Omdat hij voor velen niet goed genoeg is als echte mediaspeler (Kodi voor Android mist volgensmij redelijk wat dingen). Voor mij is het ook nog niet de perfecte mediaspeler, maar toch meer voordelen dan mijn Intel NUC met Kodi erop.

Overigens is hij hier in Nederland ook amper verkrijgbaar, waardoor vrijwel niemand hem kent.
Volgens mij is kodi op android tegenwoordig prima. Volledige ervaring tov desktop. Ik draai het in ieder geval met veel plezier. Ik denk dat het vooral komt omdat er tegenwoordig goede (goedkope) alternatieven zijn uit china. Die android doosjes zijn veel populairder.

Ook is er sinds de Pi 2 een goedkoop alternatief. Heb je wel openelec en geen android, maar het werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi

Kiwi

Gadgetfreak

EJPostema schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 12:04:
[...]

Volgens mij is kodi op android tegenwoordig prima. Volledige ervaring tov desktop. Ik draai het in ieder geval met veel plezier. Ik denk dat het vooral komt omdat er tegenwoordig goede (goedkope) alternatieven zijn uit china. Die android doosjes zijn veel populairder.

Ook is er sinds de Pi 2 een goedkoop alternatief. Heb je wel openelec en geen android, maar het werkt prima.
Maar wat je bij al die devices mist is de Google Cast integratie. Android apps kunnen dan inderdaad wel, maar voor mij is het grootste voordeel nog steeds het casten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
EJPostema schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 12:04:
[...]

Klopt, maar dat is weer geen volledige Android TV ervaring, (volledige casting, interface, etc). Ik denk dat het vooral te maken heeft met het feit dat hij niet in NL verkrijgbaar is inderdaad, wellicht ook de prijs.

Volgens mij is Kodi inderdaad gewoon volledig op Android inmiddels.
Eens, heb zelf ook een China box op Openelec draaien, maar voor een all-in apparaat gaat die vlieger ook weer niet op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
ja cast integratie is wel echt een toevoeging...

Maar voor de rest maakt het niet zo heel veel uit hoor. Er zijn al wel goede launchers die een google tv ervaring bieden en er zijn volgens mij ook al wel china doosjes met android tv.

Vraag me ook af in hoeverre dit device nog ondersteund wordt.

Ter tijde van de introductie was hij trouwens ook best prijzig als ik me goed herinner. Nu wel aantrekkelijk volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 733335

Deze Nexus Player is inmiddels bijna nergens meer te krijgen.
Zou dat betekenen dat Google stopt met dit product of zou er juist een nieuw model of update kunnen komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 733335

Ik twijfel of ik de Nexus Player nu moet kopen of niet. Ik heb geen trek om iets te kopen dat over een paar maanden geen ondersteuning meer heeft. Wat is jullie idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi

Kiwi

Gadgetfreak

Ik denk dat de Nexus Player sowieso nog de update naar Android N zal krijgen, maar dat dat waarschijnlijk wel de laatste grote update zal zijn. Het apparaat is van eind november, dus nog maar net iets meer dan een jaar oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Anoniem: 733335 schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 00:21:
Deze Nexus Player is inmiddels bijna nergens meer te krijgen.
Zou dat betekenen dat Google stopt met dit product of zou er juist een nieuw model of update kunnen komen?
De Nexus Player lijkt een beetje een stille dood gestorven:

https://www.homecinemamag...met-verkoop-nexus-player/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:10

WoutF

Hoofdredacteur
De aankomende Xiaomi Mi Box kun je als de spirituele opvolger zien. Gaat ook stock Android draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:27
Zijn daar ook specificaties van bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi

Kiwi

Gadgetfreak

ASW1 schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 08:09:
Zijn daar ook specificaties van bekend?
nieuws: Xiaomi onthult Android TV-mediaspeler met 4k- en hdr-ondersteuning

Ik denk inderdaad dat Google geen opvolger van de Nexus Player zal maken (iig dit jaar), en dat die Mi Box 3 als goede opvolger gezien kan worden. Ik denk echter niet dat we hetzelfde niveau qua updates kunnen verwachten.

Ik hoop overigens dat Netflix hierdoor misschien gaat inzien dat 5.1 via DD ook wenselijk zou zijn, voor mensen met alleen s/pdif...

[ Voor 10% gewijzigd door Kiwi op 26-05-2016 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-06 16:40
Hmm. Ik weet niet precies hoe het Android TV zit. Als daar het updatebeleid net zo vrijblijvend is als met 'gewoon Android', dan kon het qua updates idd wel eens moeilijk worden.

Maar stiekem hoop ik dat Android TV net even wat vaker updates zal/kan krijgen.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Pagina: 1 2 Laatste