![]() | ||
Google Nexus Player | ||
Google heeft de Nexus Player aangekondigd, een apparaat dat audio, video en spelletjes naar een tv kan streamen. Het apparaat draait op Android TV en wordt geleverd met een afstandsbediening die tevens als microfoon werkt. Een gamecontroller kan worden bijgekocht. Het volledige nieuwsbericht op de frontpage: nieuws: Google komt met video- en gamestreamer op Android TV YouTube: Nexus Player: Entertainment tailored for you http://www.google.com/nexus/player/ | ||
Specificaties | ||
Chipset 1.8GHz Quad Core, Intel® Atom™ Imagination PowerVR Series 6 Graphics 2D/3D Engine Memory 1GB RAM 8GB storage Ports 18W DC power HDMI out (1920x1080@60Hz) Micro-USB 2.0 Wireless 802.11ac 2x2 (MIMO) Bluetooth 4.1 Weight 235g Dimensions 120mm x 120mm x 20mm Remote 2 AAA batteries (included in box) Bluetooth Smart 40g (excluding batteries) 37mm x 140mm x 16mm Requirements TV with HDMI input HDMI cable Internet connectivity (Wi-Fi only) In-box Nexus Player Remote with voice search Power adapter 2 AAA batteries Quick-start guide Warranty, Safety and Regulatory booklet | ||
Prijzen en beschikbaarheid | ||
Vanaf 3 november is de Nexus Player te koop, terwijl de voorverkoop deze week al start. Verkoop zal vanuit de Play Store plaats vinden. Officieel zijn er nog geen prijzen bekend gemaakt, maar diverse bronnen melden dat de Nexus Player $ 99,- zou moeten gaan kosten. De controller moet los worden aangeschaft en daar zal $ 39,- voor moeten worden betaald. | ||
Dit topic? | ||
In mijn optiek bedoelt voor ervaringen en discussie. Mocht er (te) weinig animo voor het topic dan zal het vanzelf dood bloeden. Enkele vragen waar ik alvast benieuwd naar ben:
|
Volgens Androidworld:
'Mede door de ondersteuning van 64 bits-processoren door Android, kan deze Intel-chip nu ook op zijn volledige capaciteit gebruikt worden. Dit zorgt er voor dat berekeningen efficiënter gedaan kunnen worden, wat handig is bij bijvoorbeeld het decoderen van videobestanden'
'Mede door de ondersteuning van 64 bits-processoren door Android, kan deze Intel-chip nu ook op zijn volledige capaciteit gebruikt worden. Dit zorgt er voor dat berekeningen efficiënter gedaan kunnen worden, wat handig is bij bijvoorbeeld het decoderen van videobestanden'
vraag: 'waar dient de Micro-USB 2.0 poort voor?'
Om je derde vraag ("Is het mogelijk Kodi / XBMC te draaien zonder of met rooten?") iets breder te trekken:
Kan er op Android TV hetzelfde geïnstalleerd worden als op een normale Android-telefoon?
Kan er op Android TV hetzelfde geïnstalleerd worden als op een normale Android-telefoon?
Waarschijnlijk om opslag aan te sluiten e.d. (zelfde als bij een telefoon). Maar dat is puur een aanname van mij.Pusherman_ schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 14:28:
Mijn vermoeden is dat dit afhangt van de mogelijkheid om losse APK's te installeren buiten de play store om.JeroenC87 schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 14:28:
Om je derde vraag ("Is het mogelijk Kodi / XBMC te draaien zonder of met rooten?") iets breder te trekken:
Tjolk is lekker. overal en altijd.
Op een android-telefoon is dit redelijk eenvoudig door aan te geven dat je APK's wilt installeren van 'unknown sources' (zie hier), zou nice zijn als dat ook op Android TV zou kunnen.Ger schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 14:45:
[...]
Mijn vermoeden is dat dit afhangt van de mogelijkheid om losse APK's te installeren buiten de play store om.
Ik hoop dat je hier een externe HD aan kan hangen en vv nzbget/sickbeard op de Player kan instelleren.Pusherman_ schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 14:28:
Geen dankGer schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 14:19:
Top, bedankt voor het aanmaken van dit topic!
Zeker een goede vraag ja.JeroenC87 schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 14:28:
Hiervoor gebruik ik - uiteraard zou ik haast zeggen - mijn NAS. Vandaar dat ik streamen naar XBMC zo interessant vindJasper schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 15:25:
[...]
Ik hoop dat je hier een externe HD aan kan hangen en vv nzbget/sickbeard op de Player kan instelleren.
[ Voor 3% gewijzigd door Joster op 16-10-2014 15:59 ]
Geen LAN aansluiting = FAIL? Of ben ik de enige die dat denkt met Video streaming in Full HD?
PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields
ac wifi is prima. En voor fullhd is 10mbit meestal genoeg.tcviper schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 16:42:
Geen LAN aansluiting = FAIL? Of ben ik de enige die dat denkt met Video streaming in Full HD?
Dan weet ik niet wat voor full hd bestanden jij hebt maar een MKV in 1080p HD formaat en DTS audio is bij mij toch meestal tussen 20-40mbit. En ja je hebt gelijk AC is in ieder geval een stuk beter dan N, vraag is of het wifi bij iedereen zo stabiel is dat dat goed gaat.
PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields
Inderdaad. Met ondersteuning voor WIFI AC (wat impliceert dat ie ook op 5 ghz kan werken) heb ik er op zich wel vertrouwen in dat dit vlot genoeg gaat zijn.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk
nou soit, dat trekt een fatsoenlijke router ook wel. En ik denk dat de gemiddelde stream echt geen 20-40mbit is. Volgens mij is netflix op 6-10mbit met 1080p gaan zitten, vind ik persoonlijk wel voldoende.tcviper schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 16:43:
Dan weet ik niet wat voor full hd bestanden jij hebt maar een MKV in 1080p HD formaat en DTS audio is bij mij toch meestal tussen 20-40mbit. En ja je hebt gelijk AC is in ieder geval een stuk beter dan N, vraag is of het wifi bij iedereen zo stabiel is dat dat goed gaat.
20-40 mbit haal je alleen bij volledige (ongewijzigde) BluRay rips, natuurlijk ook afhankelijk van de originele bitrate waarop de BluRay encoded is.
Maar als ik het zo zie, dan zou het boxje bij een beetje 5 ghz. bereik van je router dit ook nog wel moeten kunnen trekken.
Toch vind ook ik het eerlijk gezegd wel een beeeetje jammer dat ze er niet ook gewoon even een LAN poort in hebben gezet. Zelf heb ik eigenlijk ook het liefst alles wat enigszins stationair is gewoon aan de draad. Maar dat geld voor de gemiddelde consument denk ik niet
Maar als ik het zo zie, dan zou het boxje bij een beetje 5 ghz. bereik van je router dit ook nog wel moeten kunnen trekken.
Toch vind ook ik het eerlijk gezegd wel een beeeetje jammer dat ze er niet ook gewoon even een LAN poort in hebben gezet. Zelf heb ik eigenlijk ook het liefst alles wat enigszins stationair is gewoon aan de draad. Maar dat geld voor de gemiddelde consument denk ik niet

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk
Om hier nog even op terug te komen cq uitbreiden; ik ben ook uitermate benieuwd naar het functioneren van hls streaming apps..JeroenC87 schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 14:28:
tsja ik heb ook nog het idee dat ethernet stabieler is, maar misschien is dat achterhaald. ben benieuwd naar de eerste reviews..
Kan dit ook iets met de Nederlandse digitale TV kanalen? Van je normale TV een smart tv maken zeg maar?
Je kunt er iig apps van Uitzendinggemist, RTL gemist, Ziggo, etc. opzetten, want die staan gewoon in de play store. Daar wordt je TV dus een stukkie slimmer van. Youtube etc. zal ook gewoon werken (waarschijnlijk voorgeïnstalleerd) en browsen ook.
Nexus Player: Everything you need to know about Google's Android TV box
Can I play my own content on Nexus Player?
You sure can. With apps such as the fantastic Plex, you'll be able to stream music, videos and images from your home computer or any of your others compatible devices to your Nexus Player over your home network.
ik hoop alleen dat dit niet gelimiteerd is tot Plex, maar ook geldt voor bijv. XBMC... of nog beter, dat de native player gewoon een mooie interface heeft en connect naar mijn NAS
You sure can. With apps such as the fantastic Plex, you'll be able to stream music, videos and images from your home computer or any of your others compatible devices to your Nexus Player over your home network.
ik hoop alleen dat dit niet gelimiteerd is tot Plex, maar ook geldt voor bijv. XBMC... of nog beter, dat de native player gewoon een mooie interface heeft en connect naar mijn NAS
[ Voor 16% gewijzigd door habermas op 17-10-2014 11:17 ]
Plex is er snel bij, dat xbmc hier nog niets voor heeft is niet de schuld van google.habermas schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 11:14:
Nexus Player: Everything you need to know about Google's Android TV box
Volgens mij zit er ook een soort play store op?
Vandaag zou de pre-order zijn. Benieuwd of ook wij nederlands een keer gewoon kunnen pre-ordenen vanuit amerika.
[ Voor 6% gewijzigd door Ryatzu op 17-10-2014 14:04 ]
Natuurlijk werkt Plex. Alle apps uit de play store werken gewoon.
Daarbij kun je Plex (en Netflix) op twee manieren gebruiken. Aangezien de Nexus Player ook kan functioneren als Chromcast, kun je ook de Plex app op je telefoon/tablet gebruiken en de content streamen naar de Nexus Player.
Daarbij kun je Plex (en Netflix) op twee manieren gebruiken. Aangezien de Nexus Player ook kan functioneren als Chromcast, kun je ook de Plex app op je telefoon/tablet gebruiken en de content streamen naar de Nexus Player.
Of zie ik het nou helemaal verkeerd?On the homescreen you'll have instant access to all of the Google Play content you may have purchased, as well as any apps and games you've bought.
...
And as you might expect, the Nexus Player also has all the functionality of Google's other media streamer, the Chromecast. That means any content you have on your phone can be instantly beamed in the direction of the Nexus Player and subsequently your TV using the familiar cast button.
[ Voor 42% gewijzigd door LoeWn op 17-10-2014 14:10 ]
Plex is wel geweldige slag aan het slaan overal met hun goede support overal voor.
Dit klopt volgens mij, mits de app het ondersteund natuurlijk.LoeWn schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 14:08:
Natuurlijk werkt Plex. Alle apps uit de play store werken gewoon.
[...]
Of zie ik het nou helemaal verkeerd?
Aankondiging van Plex: https://blog.plex.tv/2014/10/15/nexus-player-coming/
Vraag is volgens mij wel nog steeds hoe dat gaat werken. Zoals de chromecast waarbij je NAS / pc het transcoden doet, of dat de nexus player dit zelf voor zijn rekening neemt zoals je bij XBMC ziet. Ik zie zelf het laatste graag aangezien mijn NAS daar niet krachtig genoeg voor is.
Precies, dat is voor mij in ieder geval cruciaal. Anders kan ik het ook bij mijn Chromecast houden.Joster schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 17:29:
Vraag is volgens mij wel nog steeds hoe dat gaat werken. Zoals de chromecast waarbij je NAS / pc het transcoden doet, of dat de nexus player dit zelf voor zijn rekening neemt zoals je bij XBMC ziet. Ik zie zelf het laatste graag aangezien mijn NAS daar niet krachtig genoeg voor is.
Gezien dat he self apps uit de PlayStore kan installeren lijkt het mijngas het gewoon clients zijn. Dus als de client zelf het decoder doet zal er geen probleem zijn. Als de client het de/transcoden aan de server overlaat is dat iets van de client en niet van de nexus player
Nexus Player
Nexus Player is niet beschikbaar in uw land.
[ Voor 13% gewijzigd door Puc van S. op 17-10-2014 20:28 ]
Dat zag ik ook net ja, op XDA werd hier naar toe gelinkt: https://play.google.com/s...us_Player?id=nexus_player
Het voelt als een hele domme vraag, maar ik zie bij de specs overal alleen maar Wireless AC staan. Geen G of N. Betekent dit dat je minimaal een AC router moet hebben?
Nee, zo'n apparaat is ook gewoon terugwaarts compatibleyorroy schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 01:14:
Het voelt als een hele domme vraag, maar ik zie bij de specs overal alleen maar Wireless AC staan. Geen G of N. Betekent dit dat je minimaal een AC router moet hebben?
Ik ben toch wel erg benieuwd naar dit apparaatje, grote kans dat dit mijn HTPC zal gaan vervangen.
Over de vragen omtrent XBMC, dit zal wel goedkomen!
Op dit moment staat er een fork in de play store genaamd SPMC. Uitgebracht door de devs van XBMC.
De officiële XBMC staat nog niet in de play store omdat ze wachten op 14.0.
Redenen hiervoor zijn, de name change naar Kodi in 14.0 en omdat ze niet zeker zijn of de app in de store mag staan aangezien deze DD en DTS audio decodeerd zonder dat ze hier een license fee voor hebben betaald.
Ze zijn nu dus aan het testen hoe SPMC het doet in de play store, als dit allemaal goed verloopt zullen we Kodi vanzelf zien verschijnen!
Bron:
Over de vragen omtrent XBMC, dit zal wel goedkomen!
Op dit moment staat er een fork in de play store genaamd SPMC. Uitgebracht door de devs van XBMC.
De officiële XBMC staat nog niet in de play store omdat ze wachten op 14.0.
Redenen hiervoor zijn, de name change naar Kodi in 14.0 en omdat ze niet zeker zijn of de app in de store mag staan aangezien deze DD en DTS audio decodeerd zonder dat ze hier een license fee voor hebben betaald.
Ze zijn nu dus aan het testen hoe SPMC het doet in de play store, als dit allemaal goed verloopt zullen we Kodi vanzelf zien verschijnen!
Bron:
Hi, I'm Ned Scott from Team XBMC/Kodi. Two big reasons, one was that we had a pending name change and we didn't want to submit to Google Play until that was done. We thought it was going to happen "soon", but the name change stuff took a lot longer than we thought.toon volledige bericht
The second big reason was that we're unsure if Google will get a takedown notice because the software decodes DD and DTS audio. Semi-recently there was a big app store purge of video players that decoded DD and DTS, but didn't pay a licensing fee on it. The unofficial rumor is that the companies behind the audio formats typically don't go after free/opensource apps, and they just look the other way, but then the XBMC for OUYA store version got a takedown notice. However, that version was supplied by OUYA, who isn't a non-profit group, so maybe they saw it as an opportunity to get DD and DTS licensing on all of those OUYA units out there.
At the same time, VLC is still on Google Play and has DTS and DD software decoding.
There were some lesser reasons as well, such as just figuring out what needed to happen in our build system in order to create a split APK, since Google requires you to split the download when the app is above 50MBs.
Anyways, Koying (Chris) proposed that he give it a try himself before XBMC/Kodi does, just to see what happens. Since his test fork already had a different name he could do it at any time, as well.
If all goes well then "Kodi v14" will most likely be on Google Play officially.
[ Voor 6% gewijzigd door MyBearTibbers op 19-10-2014 12:47 ]
Anoniem: 16328
Erg jammer dat er geen normale USB poort op dit apparaat zit voor lokale media
. Ik was erg geïnteresseerd in de specs en doordat het een Nexus apparaat is waarbij je dus de zekerheid hebt van constante updates. Echter zonder USB poort gaat het over. Voor het streamen met Plex heb je toch nog een NAS of andere computer nodig.
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 16328 op 19-10-2014 14:39 ]
USB naar micro-USB verloopje is niet mogelijk?Anoniem: 16328 schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 14:38:
Erg jammer dat er geen normale USB poort op dit apparaat zit voor lokale media.
Ik weet niet of het mogelijk is op dit apparaat. Als dat mogelijk zou zijn dan is het een oplossing. Minder handig want dan zit de USB stick in dit geval eerst in een verloopje. Begint het snel op een China stick te lijken die ook met draden aan elkaar hangt.Jasper schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 14:41:
[...]
USB naar micro-USB verloopje is niet mogelijk?
Verkrijgbaarheid eerst maar eens afwachten inderdaad..Ryatzu schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 22:37:
Ik vraag me wel ernstig af of wij ooit de nexus player kunnen bestellen.

Hangt er ook van af of de USB aansluiting host of device is, of zelfs On-The-Go. Zou me niets verbazen dat het device-only is voor bv. debugging.Anoniem: 16328 schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 14:46:
[...]
Ik weet niet of het mogelijk is op dit apparaat. Als dat mogelijk zou zijn dan is het een oplossing. Minder handig want dan zit de USB stick in dit geval eerst in een verloopje. Begint het snel op een China stick te lijken die ook met draden aan elkaar hangt.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Shield TV | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Hmm.... ebay ? 159 dollar zo te zien, 19 dollar shipping, nog 7 te koop....Joster schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 15:07:
[...]
Verkrijgbaarheid eerst maar eens afwachten inderdaad..
Ja "het jeukt" ;-))
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Shield TV | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Waarom zou je nu 60 dollar extra gaan betalen voor iets dat nog helemaal niet geleverd is? De persoon die dit verkoopt heeft het product zelf nog niet eens. Lijkt me zinniger om gewoon te wachten..loekf2 schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 13:18:
[...]
Hmm.... ebay ? 159 dollar zo te zien, 19 dollar shipping, nog 7 te koop....
Ja "het jeukt" ;-))
Kennelijk is de Player ondertussen door de FCC goedgekeurd en gaan de US preorders alsnog op de gelande datum de deur uit.
Daarnaast bied de verkoper/ebay nog de garantie dat als je het niet binnen een x aantal dagen geleverd krijgt je het geld terug krijg, dus qua risico is het niet heel groot (behalve het verschil in bedrag, wat rond de 30€ uitkomt)
Heb hem zelf bij diezelfde verkoper gepreorderd (alleen dan wel voor 150 ipv 160). Waarom? Omdat het (google kennende) nog wel een tijdje kan duren voor de in NL beschikbaar is.JeroenC87 schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 14:16:
[...]
Waarom zou je nu 60 dollar extra gaan betalen voor iets dat nog helemaal niet geleverd is? De persoon die dit verkoopt heeft het product zelf nog niet eens. Lijkt me zinniger om gewoon te wachten..
Daarnaast bied de verkoper/ebay nog de garantie dat als je het niet binnen een x aantal dagen geleverd krijgt je het geld terug krijg, dus qua risico is het niet heel groot (behalve het verschil in bedrag, wat rond de 30€ uitkomt)
Niet bang voor hoge duaone kosten? Of dat je geen netflix kan gebruiken bijvoorbeeld omdat misschien alleen US ingesteld kan worden op de software?Puc van S. schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 09:38:
Kennelijk is de Player ondertussen door de FCC goedgekeurd en gaan de US preorders alsnog op de gelande datum de deur uit.
[...]
Heb hem zelf bij diezelfde verkoper gepreorderd (alleen dan wel voor 150 ipv 160). Waarom? Omdat het (google kennende) nog wel een tijdje kan duren voor de in NL beschikbaar is.
[ Voor 7% gewijzigd door Ryatzu op 21-10-2014 13:50 ]
Er komt (als het al gecontroleerd word) alleen BTW bij en over bv Netflix maak ik mij niet zoveel zorgen (als is het alleen al dat ik toch voornamelijk al via de US netflix kijk)Ryatzu schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 13:48:
[...]
Niet bang voor hoge duaone kosten? Of dat je geen netflix kan gebruiken bijvoorbeeld omdat misschien alleen US ingesteld kan worden op de software?
Ben wel benieuwd naar je ervaring als je hem hebtPuc van S. schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 14:40:
[...]
Er komt (als het al gecontroleerd word) alleen BTW bij en over bv Netflix maak ik mij niet zoveel zorgen (als is het alleen al dat ik toch voornamelijk al via de US netflix kijk)
Ik ben ook wel benieuwd, vooral het games element, bestaande games zullen aangepast moeten worden maar Carmageddon op de TV lijkt me heel leuk
Engadget hands-on
Gizmodo hands-on
ik las wel ergens dat ie pas in Q1 van 2015 naar Europa komt omdat er hier nog niet genoeg content beschikbaar is...
Gizmodo hands-on
ik las wel ergens dat ie pas in Q1 van 2015 naar Europa komt omdat er hier nog niet genoeg content beschikbaar is...
[ Voor 24% gewijzigd door habermas op 30-10-2014 09:45 ]
Ik ben erg benieuwd of dit nu eindelijk eens een mediaplayer is met de volgende capaciteiten:
DTS HD MA
Dolby True HD
FLAC & AIFF ondersteuning
3D frame packed (niet die side by side of bottom up zooi)
XBMC compatible
Players met deze eigenschappen lijken er helaas niet te bestaan
DTS HD MA
Dolby True HD
XBMC compatible
Next. Zo blijft er niet veel overA video player that can't smoothly play video.

i3 NUCMorpheus2003 schreef op zondag 02 november 2014 @ 10:02:
Ik ben erg benieuwd of dit nu eindelijk eens een mediaplayer is met de volgende capaciteiten:
DTS HD MA
Dolby True HD
XBMC compatible
[ Voor 73% gewijzigd door Anoniem: 16328 op 04-11-2014 03:26 ]
Engadget was toch wel iets positiever:
http://www.engadget.com/2...ogle-nexus-player-review/
Maar nog steeds wel redelijk wat puntjes van aandacht..
http://www.engadget.com/2...ogle-nexus-player-review/
Maar nog steeds wel redelijk wat puntjes van aandacht..
Er zullen als het goed is toch meer bedrijven komen die de Google TV software gebruiken voor hun mediaplayers?
Laten we het hopen
Want er zitten nog de nodige haken en ogen aan in ieder geval:
http://www.cnet.com/products/google-nexus-player/
http://www.cnet.com/products/google-nexus-player/
http://gizmodo.com/nexus-...y-for-primetim-1654020445At launch, native app selection is abysmal compared with that of Roku, Apple TV and Amazon Fire TV. The interface seems designed to push users toward Google's media services, and voice search doesn't yet include major third-party apps like Netflix or Hulu Plus. Connectivity is sparse, with no Ethernet connection, and the 8GB of storage is too small for avid gamers.
If I haven't convinced you yet that Android TV is a half-baked product, I'm not sure what else to say, but I should probably let you know that there could be more serious issues under the hood as of today.
http://online.wsj.com/art...at-competition-1415057905Google didn't get it together before launch. The software doesn't feel remotely complete. It didn't get partners to properly integrate their apps with the platform's most intriguing features, like recommendations and voice search. It didn't do a great job with its own apps, either.
Ik ben nog verre van overtuigd, helaas.The Nexus Player is Google’s best attempt at a TV companion yet, but it still falls short of the competition in key areas.
[ Voor 97% gewijzigd door Joster op 04-11-2014 12:40 ]
"Of course, you won't run into any incompatibility problems on the official store, because, again, there are only about 70 apps."Anoniem: 328026 schreef op maandag 03 november 2014 @ 21:43:
Review is niet heel positief: http://arstechnica.com/ga...pe-than-finished-product/
ik dacht dat de gehele play store tot de beschikking stond? Ik gebruik het redelijk onbekende Mizuu voor mn filmcollectie, zo'n app moet sowieso wel beschikbaar zijn natuurlijk...
verder eens Joster, ik denk dat ik deze (als Nexus fan) helaas aan me voorbij laat gaan...
[ Voor 7% gewijzigd door habermas op 04-11-2014 13:06 ]
Appdevelopers moeten zelf aangeven dat hun app geschikt is voor TV's en de bediening die daarbij hoort. Dat aantal groeit dus nog wel.habermas schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 13:05:
[...]
"Of course, you won't run into any incompatibility problems on the official store, because, again, there are only about 70 apps."
ik dacht dat de gehele play store tot de beschikking stond? Ik gebruik het redelijk onbekende Mizuu voor mn filmcollectie, zo'n app moet sowieso wel beschikbaar zijn natuurlijk...
verder eens Joster, ik denk dat ik deze (als Nexus fan) helaas aan me voorbij laat gaan...
Al bij de features van de app gekeken?? Had je het geweten....
Google Play: Mizuu
- Google TV support (experimental)
Google Play: Mizuu
- Google TV support (experimental)
[ Voor 39% gewijzigd door acoster op 04-11-2014 13:28 ]
Daar geloof ik ook wel in, maar er zijn zaken waar ik me meer zorgen om maak. Nagenoeg elke review klaagt over wegvallende wifi, wegvallende bluetooth van de ab / controller en zoekopdrachten welke alleen door de Google apps kunnen zoeken. Daarnaast hebben sommigen problemen gehad met het vloeiend afspelen van video's en Netflix. Ook worden side loaded apps vooralsnog niet op het start scherm weergegeven. Neem daarbij ook nog de magere 8gb opslag en het wordt wel heel erg lastig.418O2 schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 13:23:
[...]
Appdevelopers moeten zelf aangeven dat hun app geschikt is voor TV's en de bediening die daarbij hoort. Dat aantal groeit dus nog wel.
Maar goed, misschien trek ik nu te voorbarige conclusies op basis van een paar reviews.
Hier nog een uitgebreide review wel, heeft ook SPMC geprobeerd: http://liliputing.com/201...ndroid-tv-box-review.html
Right now the Nexus Player and Android TV feel like they’re full of potential… and they could be everything you need… as long as you don’t need a web browser, file browser, XBMC...
ik hoop eerlijk gezegd dat er op freaktab snel custom rom's verschijnen van Android TV die wat meer functionaliteit bieden...
ik hoop eerlijk gezegd dat er op freaktab snel custom rom's verschijnen van Android TV die wat meer functionaliteit bieden...
Moet lukken: https://developers.google.com/android/nexus/images
Wat ik nu eigenlijk nergens lees (maar misschien lees ik eroverheen?) is of dit apparaat ook als mediaspeler te gebruiken is.
En met media bedoel ik dan je eigen media, die bijvoorbeeld op een nas staan, of elders in het netwerk via (b.v.) dlna beschikbaar zijn.
Kan dat, zit er een filebrowser in en kun je die dan met b.v. MX player afspelen?
Want dat hele youtube/google tv/etc. gedoe interesseert me eigenlijk geen fluit....
En met media bedoel ik dan je eigen media, die bijvoorbeeld op een nas staan, of elders in het netwerk via (b.v.) dlna beschikbaar zijn.
Kan dat, zit er een filebrowser in en kun je die dan met b.v. MX player afspelen?
Want dat hele youtube/google tv/etc. gedoe interesseert me eigenlijk geen fluit....
dat zou ook mijn belangrijkste eis zijn. in die review hebben ze het over de afwezigheid van een file-browser. aan de andere kant, een app als het hierboven genoemde Mizuu maakt ook gebruik van NAS storage.. (of hij zou alleen die 2 films die op de internal storage passen moeten indexeren
)
In die review van liliputing geeft hij toch al aan XBMC sideloaded te hebben toegevoegd?ASW1 schreef op donderdag 06 november 2014 @ 12:19:
Wat ik nu eigenlijk nergens lees (maar misschien lees ik eroverheen?) is of dit apparaat ook als mediaspeler te gebruiken is.
Volgens mij moet dat dan ook gewoon mogelijk zijn hoor
http://forum.xda-developers.com/nexus-player
Hier krijgen de eerste mensen hem binnen. Leuke conclusies zijn alvast dat HDMI-CEC werkt, net als ethernet over de micro-usb poort.
Ben sowieso wel benieuwd wanneer de Nexus Player voor ons te bestellen is of via een retailer hier te krijgen is. (En dan niet voor dit soort bedragen: http://www.ebay.com/itm/G...geo=1&hash=item4d25e4e435 ).
Hier krijgen de eerste mensen hem binnen. Leuke conclusies zijn alvast dat HDMI-CEC werkt, net als ethernet over de micro-usb poort.
Ben sowieso wel benieuwd wanneer de Nexus Player voor ons te bestellen is of via een retailer hier te krijgen is. (En dan niet voor dit soort bedragen: http://www.ebay.com/itm/G...geo=1&hash=item4d25e4e435 ).
[ Voor 46% gewijzigd door Joster op 07-11-2014 08:49 ]
Heb hem ondertussen een kleine week binnen, eerste impressie:
- Kleiner dan verwacht
- Installatie vrij makkelijk (plug 'n play, inloggen op google via login of pincode die je op een andere device kan aanvragen)
- XBMC sideloaden werkt als een tierelier
- 1080p MKV's werken goed, surround geen idee aangezien hij nog niet op een surround systeem aangesloten zit.
- WIFI performance valt (bij mij, maar dat lijkt een lokaal probleem te zijn) tegen
- USB ethernet werkt goed.
- Store is nog vrij leeg, maar een aantal apps kun je vanuit de web versie van de playstore installeren (bv crome/chainfires sideloader)
- Niet alle geinstalleerde apps komen in het menu terecht (daarvoor heb je chainfires sideloader)
- Netflix heeft (uiteraard) standaard de NL inhoud, zo snel nog geen manier gevonden om een VPN/proxy op te zetten voor US content.
Nice dat je aankoop via Ebay succesvol is geweest! Het wordt dan toch eens tijd voor een AFTV vs. Google NP "opsomming".
Heb je de volgende zaken / ervaringen al kunnen testen / op doen?
- HLS apps
- (Gebrek aan) Auto frame rate switching
- HDMI-CEC
- Ervaringen met andere launchers? (Zoals https://play.google.com/s...=com.awe.dev.pro.tv&hl=nl )
- What else?
[ Voor 19% gewijzigd door Joster op 24-11-2014 16:51 ]
@Puc
Hoe krijg je exact dat usb ethernet voor elkaar?
En heb je ook de gamecontroller? Of eventueel al games geprobeerd?
Hoe krijg je exact dat usb ethernet voor elkaar?
En heb je ook de gamecontroller? Of eventueel al games geprobeerd?
Thanks Puc van S.!
Betreffende de Wifi performance: dit is voor mij wel een issue aangezien mijn router behoorlijk wat kabelmeters verderop staat t.o.v. de beoogde locatie van de Nexus player.
Heb je getest met bijvoorbeeld je telefoon op dezelfde plaats als de player? Is het gewoon een zwakke spot in je wifi dekking of is het echt de ontvangt van de player zelf die tegenvalt?
(ik heb zelf een line of sight met de router, dat dan weer wel)
Zit er ook een 5GHz wifi ontvanger op?
PS: Hoe gaat het sideloaden van XBMC? Gewoon een losse APK installeren net als op een telefoon?
Betreffende de Wifi performance: dit is voor mij wel een issue aangezien mijn router behoorlijk wat kabelmeters verderop staat t.o.v. de beoogde locatie van de Nexus player.
Heb je getest met bijvoorbeeld je telefoon op dezelfde plaats als de player? Is het gewoon een zwakke spot in je wifi dekking of is het echt de ontvangt van de player zelf die tegenvalt?
(ik heb zelf een line of sight met de router, dat dan weer wel)
Zit er ook een 5GHz wifi ontvanger op?
PS: Hoe gaat het sideloaden van XBMC? Gewoon een losse APK installeren net als op een telefoon?
[ Voor 9% gewijzigd door Tjolk op 24-11-2014 16:56 ]
802.11ac werkt enkel op de 5GHz band. Dus het lijkt me wel.
[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 16328 op 24-11-2014 16:58 ]
Zo: http://forum.xda-develope...odi-nexus-player-t2945468Ger schreef op maandag 24 november 2014 @ 16:55:
Hoi Puc, zou je bovenstaande vragen van mijn kant nog eens kunnen beantwoorden? Ik sta op het punt om te kiezen tussen de AFTV en de Google NP.Joster schreef op maandag 24 november 2014 @ 16:29:
Nice dat je aankoop via Ebay succesvol is geweest! Het wordt dan toch eens tijd voor een AFTV vs. Google NP "opsomming".
- HLS apps
- (Gebrek aan) Auto frame rate switching
- HDMI-CEC
- Ervaringen met andere launchers? (Zoals https://play.google.com/s...=com.awe.dev.pro.tv&hl=nl )
- What else?
Btw, als dit serieus werkt is dat ook wel erg fijn: http://www.androidcentral...b-support#comment-1177041
[ Voor 9% gewijzigd door Joster op 01-12-2014 10:28 ]
Ik heb helaas de laatste paar weken weinig(geen) tijd gehad om te kunnen spelen met de player..
• HLS heb ik nog niet kunnen uitproberen (zou zo naast de livestreams op youtube ook geen compatible app kunnen vinden die je zo kan installeren..)
• Auto frame rate switchin, hiermee word bedoeld dat de refreshrate van het scherm aangepast word naar de content die afgespeeld word? Dit lijkt inderdaad niet aanwezig te zijn, echer de TV waar ik het gebruik is van dusdanige kwaliteit dat het mij ws. niet eens opvalt..
• Nog niet kunnen testen, de TV ondersteund zelf niet HDMI-CEC
• Nog niet getest, ben nu wel as we speak een alternatieve laucher aan het installeren, kan dit echter pas vanavond/morgenvroeg testen
• HLS heb ik nog niet kunnen uitproberen (zou zo naast de livestreams op youtube ook geen compatible app kunnen vinden die je zo kan installeren..)
• Auto frame rate switchin, hiermee word bedoeld dat de refreshrate van het scherm aangepast word naar de content die afgespeeld word? Dit lijkt inderdaad niet aanwezig te zijn, echer de TV waar ik het gebruik is van dusdanige kwaliteit dat het mij ws. niet eens opvalt..
• Nog niet kunnen testen, de TV ondersteund zelf niet HDMI-CEC
• Nog niet getest, ben nu wel as we speak een alternatieve laucher aan het installeren, kan dit echter pas vanavond/morgenvroeg testen
In ieder geval dank voor de terugkoppeling!
Qua HLS apps dacht ik aan sideloaden van bijvoorbeeld de Uitzending gemist app (of RTL XL, 3FM, Ziggo, Fox Sports, etc). Verder is het jammer dat je de CEC functionaliteit niet kunt checken, want die is voor mij redelijk doorslaggevend. USB Hub (eventueel direct met ethernet port) samen met toetsenbord / muis ben ik ook benieuwd naar, maar ik snap dat niet iedereen dat even kan testen.
Blijf het een lastige afweging vinden, de AFTV of de NP..
Qua HLS apps dacht ik aan sideloaden van bijvoorbeeld de Uitzending gemist app (of RTL XL, 3FM, Ziggo, Fox Sports, etc). Verder is het jammer dat je de CEC functionaliteit niet kunt checken, want die is voor mij redelijk doorslaggevend. USB Hub (eventueel direct met ethernet port) samen met toetsenbord / muis ben ik ook benieuwd naar, maar ik snap dat niet iedereen dat even kan testen.
Blijf het een lastige afweging vinden, de AFTV of de NP..
[ Voor 12% gewijzigd door Joster op 04-12-2014 16:35 ]
Zijn alle apps die te casten zijn naar de Chromecast ook te casten naar de Nexus Player? Apps zoals FOX Sports en Uitzending gemist bijvoorbeeld?
http://androidworld.nl/apps/uitzending-gemist-chromecast/
http://foxsports.nl/nieuw...k-in-fox-sports-apps.html
Helaas, nog steeds niets bekend over de verkrijgbaarheid binnen Europa 
http://www.homecinemamaga...ijken-op-de-nexus-player/

http://www.homecinemamaga...ijken-op-de-nexus-player/
Fox en uitzending gemist heb ik nog niet getest, wel heb ik gisteren kort chromecast/npo app gestest.Joster schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 12:00:
Zijn alle apps die te casten zijn naar de Chromecast ook te casten naar de Nexus Player? Apps zoals FOX Sports en Uitzending gemist bijvoorbeeld?
Chromecast opzich werkt goed (broadcast screen perfect, chrome browser vanaf een windows tablet ook) De NPO streams casten gaat niet helemaal lekker, hij toont maar 25% van het hele beeld op het scherm. Gezien het punt dat de andere casts wel goed gaan lijkt mij dat echter een fout in de app.
Zojuist nog eens aan een medewerker van Google gevraagd, maar er is nog niets bekend over een release datum in Nederland

Ik heb hem besteld via de buyforme van mymallbox :-) hij is inmiddels enkele dagen onderweg (maar dat zal wel na oud&nieuw worden, heb goedkoopste manier gekozen) en de extra kosten vallen mee, totaal volgens mij 110 of 115 euro.
Als ik hem binnen heb zal ik een update posten!
Als ik hem binnen heb zal ik een update posten!
doe niet aan signatures.. uhhh, arghhh
Inmiddels de Nexus Player ontvangen. Leuk apparaat!
Had wel iets meer verwacht van de voice, had gehoopt op meer integratie (wat eigenlijk met de search te maken heeft en niet met de voice) en hij herkent me stem heel slecht terwijl hij op me mobiel het perfect doet.
Verder had ik gehoopt dat ik met Plex op de Nexus Player gewoon bestanden vanaf me NAS kon spelen zonder dat me NAS moet transcoden, dit lijkt niet het geval (of ik doe nog iets verkeerd). Ik heb nu Kodi (XBMC) geïnstalleerd, dit was heel makkelijk maar verreist vervolgens wel wat configureer werk helaas (in de app zelf). Ik hoop dat dit nog een keer gemaakt gaat worden in Plex, ik vind Plex zelf fijner werken.
Ook zijn de mogelijkheden nog wat beperkt, maar dit was ik van te voren.
Al met al ben ik wel blij dat ik nu een kleine media center heb die alles voor me doet (Netflix, Google Music, Chromecast, Kodi, etc) maar ik hoop wel dat de search snel uitgebreid gaat worden (films/series zoeken in je apps vanaf het homescreen, dit moeten de apps natuurlijk zelf integreren).
Had wel iets meer verwacht van de voice, had gehoopt op meer integratie (wat eigenlijk met de search te maken heeft en niet met de voice) en hij herkent me stem heel slecht terwijl hij op me mobiel het perfect doet.
Verder had ik gehoopt dat ik met Plex op de Nexus Player gewoon bestanden vanaf me NAS kon spelen zonder dat me NAS moet transcoden, dit lijkt niet het geval (of ik doe nog iets verkeerd). Ik heb nu Kodi (XBMC) geïnstalleerd, dit was heel makkelijk maar verreist vervolgens wel wat configureer werk helaas (in de app zelf). Ik hoop dat dit nog een keer gemaakt gaat worden in Plex, ik vind Plex zelf fijner werken.
Ook zijn de mogelijkheden nog wat beperkt, maar dit was ik van te voren.
Al met al ben ik wel blij dat ik nu een kleine media center heb die alles voor me doet (Netflix, Google Music, Chromecast, Kodi, etc) maar ik hoop wel dat de search snel uitgebreid gaat worden (films/series zoeken in je apps vanaf het homescreen, dit moeten de apps natuurlijk zelf integreren).
Voor het gebruiken van Plex moet de NAS inderdaad transcoden. Dat komt omdat Plex gebruik maakt van een Server en Cliënt principe. Vandaar dat veel mensen met een simpele NAS (zoals ook ik) hier niet mee uit komen en beter Kodi kunnen gebruiken.
Ik ben erg benieuwd of en wanneer de Nexus Player naar Europa komt. Hetzelfde bij de Razer Forge en eventueel nog andere apparaten met Android TV.
Ik ben erg benieuwd of en wanneer de Nexus Player naar Europa komt. Hetzelfde bij de Razer Forge en eventueel nog andere apparaten met Android TV.
preview van VLC op Android TV:
[YouTube: http://youtu.be/fSXnvlAh41Q]
wanneer connecten naar een NAS werkt maatk dat de Nexus player een stuk interessanter
[YouTube: http://youtu.be/fSXnvlAh41Q]
wanneer connecten naar een NAS werkt maatk dat de Nexus player een stuk interessanter
Dat moet zonder meer kunnen, dat kan iedere "moderne" android box zonder enig probleem.bop schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 09:25:
Verder had ik gehoopt dat ik met Plex op de Nexus Player gewoon bestanden vanaf me NAS kon spelen zonder dat me NAS moet transcoden, dit lijkt niet het geval (of ik doe nog iets verkeerd).
Als het brak afspeelt zal het meestal aan de wifi-verbinding liggen, daarom altijd voor bekabeld gaan en daarom is het ook zo belachelijk dat de nexus player standaard geen ethernetaansluiting heeft.
Dit is in dit geval niet het probleem. De Plex op de Nexus player zegt dat hij geen bron heeft waar hij het vanaf kan spelen. Dit betekend dat hij geen source heeft die voor hem kan transcoden en hij kan het dan niet afspelen.ASW1 schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 11:01:
[...]
Dat moet zonder meer kunnen, dat kan iedere "moderne" android box zonder enig probleem.
Als het brak afspeelt zal het meestal aan de wifi-verbinding liggen, daarom altijd voor bekabeld gaan en daarom is het ook zo belachelijk dat de nexus player standaard geen ethernetaansluiting heeft.
Content streamen is verder geen problem, ik heb nu Kodi geïnstalleerd, daarbij kan de Nexus player wel gewoon het bestand afspelen zonder problemen en zonder externe transcoder (en ook geen WiFi problemen bij 1080p).
Het lijkt dus wel echt op een Plex issue.
Het is geen Plex issue, het is een server (NAS, moet transcoden) issue. De Nexus player is alleen maar een cliënt. Bij Kodi hoeft de NAS alleen te streamen en transcode de Nexus player zelf.bop schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 13:33:
[...]
Dit is in dit geval niet het probleem. De Plex op de Nexus player zegt dat hij geen bron heeft waar hij het vanaf kan spelen. Dit betekend dat hij geen source heeft die voor hem kan transcoden en hij kan het dan niet afspelen.
Content streamen is verder geen problem, ik heb nu Kodi geïnstalleerd, daarbij kan de Nexus player wel gewoon het bestand afspelen zonder problemen en zonder externe transcoder (en ook geen WiFi problemen bij 1080p).
Het lijkt dus wel echt op een Plex issue.
Plex media server is ook in staat uitsluitend te streamen als de client dit toelaat. Als ik via plex naar mn laptop stream hoef ik ook niet te transcoden. Het kan dus wel.Joster schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 09:24:
[...]
Het is geen Plex issue, het is een server (NAS, moet transcoden) issue. De Nexus player is alleen maar een cliënt. Bij Kodi hoeft de NAS alleen te streamen en transcode de Nexus player zelf.
Ik zou eens kijken bij de instellingen van maximale bandbreedte. Misschien denkt plex dat hij bijvoorbeeld maar maximale 4 mb/s over het netwerk mag sturen. Dan gaat hij alsnog transcoden
Interessant. Is er ook een overzicht te vinden welke client's kunnen transcoden voor Plex? Want dan zou bijvoorbeeld een Xbox One ook erg interessant kunnen worden om maar iets geks te noemen.
Denk dat zo'n overzicht lastig is te vinden. De hardware moet het aankunnen, maar moet dan ook nog voldoende software/driver support zijn.Joster schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 12:48:
Interessant. Is er ook een overzicht te vinden welke client's kunnen transcoden voor Plex? Want dan zou bijvoorbeeld een Xbox One ook erg interessant kunnen worden om maar iets geks te noemen.
Maar als ik via Plex naar mijn laptop stream is mijn NAS niet aan het transcoden. Naar een chromecast/tablet dan weer wel.
Een Xbox is tegenwoordig ook gewoon een PC. Lijkt me prima te kunnen dan je zonder te transcoden daarheen kan streamen...
Nogmaals, waarom je plex zou willen gebruiken als je toch niet transcodeert?
Transcoderen is dat je omzet van de ene codec naar de andere, meestal om het bestandsformaat te verkleinen wanneer je b.v. over een mobiel netwerk ontvangt, of soms omdat je een brak afspeelapparaat hebt dat bepaalde bestandsformaten niet afspelen kan.
Wanneer je over je thuisnetwerk streamt en een halffatsoenlijke speler hebt is er geen enkele reden om te transcoderen, het is een nutteloze overbodige stap die de boel alleen maar compliceert.
Je mediaspeler moet gewoon het originele bestand van je nas trekken en afspelen, daar komt geen transcoderen aan te pas en plex heb je daarbij ook niet nodig.
Transcoderen is dat je omzet van de ene codec naar de andere, meestal om het bestandsformaat te verkleinen wanneer je b.v. over een mobiel netwerk ontvangt, of soms omdat je een brak afspeelapparaat hebt dat bepaalde bestandsformaten niet afspelen kan.
Wanneer je over je thuisnetwerk streamt en een halffatsoenlijke speler hebt is er geen enkele reden om te transcoderen, het is een nutteloze overbodige stap die de boel alleen maar compliceert.
Je mediaspeler moet gewoon het originele bestand van je nas trekken en afspelen, daar komt geen transcoderen aan te pas en plex heb je daarbij ook niet nodig.
Is inderdaad ook mijn gedachte, maar gebruiken van Plex kán voordelen bieden omdat dat draait op een PS4 en XB1..
Nog maals, je leest mijn post niet toe. Dat Plex kan transcoden is een feature van Plex. Plex doet dat niet automatisch als je alles goed heb ingesteld en kan ZONDER transcoden films over het thuis netwerk streamen.ASW1 schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 13:52:
Nogmaals, waarom je plex zou willen gebruiken als je toch niet transcodeert?
Voor thuis situaties is het echt een kwestie van smaak en voorkeur. KODI en PLEX zijn beide goede oplossingen
Ik reageer op joster die zegt dat z'n nexus aan het transcoderen is wanneer hij van z'n nas afspeelt.
Voor het eerste buiten noord Amerika beschikbaar: Japan (http://googleasiapacific....an-with-nexus-player.html)
Nog niet bekend wanneer Europa aan de beurt is
Nog niet bekend wanneer Europa aan de beurt is