Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

5.1 of 2.1 Speakers ???

Pagina: 1
Acties:

• sturtiebe
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13-11 13:51
Hallo,

Zit al een hele dag te twijfelen tussen een paar setjes.

Ik ben momenteel in bezit van een soundbar : http://www.2dehands.be/au...nieuwstaat-208911941.html

Maar ben niet zo overtuigd.

Nu gaat mij keuze tussen dit :
http://www.homecinemacent...ts/samsung-ht-h4200r.html
http://www.homecinemacent...ets/philips-htb3520g.html
http://www.homecinemacent...sets/sony-bdv-ef1100.html
http://www.homecinemacent...nema-sets/lg-bh5140s.html

Gewoon dit algemeen : http://www.homecinemacent...ema-sets.html?prijs=0-250

Er zijn zoveel setjes rond de zelfde prijsklasse maar geen idee wat de verschillen zijn en welke beter.

Ik heb geen grote kamer ongeveer 5x4 meter

Dus denk dat 5.1 niet echt nodig zal zijn.

Wat raden jullie aan ben echt ten einde raad :p

Max buget 250 euro

Alvast bedankt !

Greetz :)

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Simpel toch: 5.1 geeft je surround sound. Je hoort geluiden ook achter je, om je heen, van richting veranderen. Het geeft meer diepgang aan vele verhalen, meer dan stereo kan bieden. Ik zou 5.1 absoluut prefereren. Een 2.1 systeem gaat op een gegeven moment in je leven vervelend worden. Die vervang je over een paar jaar weer.

Als je veel films en series kijkt is het de moeite waard. Als je vooral muziek luistert zou ik het niet doen. Hoe dan ook: Wellicht heb je het niet nódig, maar het is zeker wel veel mooier ;)

• sturtiebe
Het probleem is met 5.1 boxen ik kan ze niet achter me plaatsen of toch moeilijk. Door kabels enz.

Gr

• Blue-eagle
  • Niet online
Kabels kan je weg werken. Onder plinten, onder vloerbedekking, door de muur, etc.

Thuis heb ik in mijn woonkamer veel moeite gestopt in een 5.1 situatie. En achter mijn PC heb ik ook een 5.1 systeem, maar alleen de boxen linksvoor en rechtsvoor aangesloten door dezelfde reden als die van jou. Daar mis ik het minder, maar bij bepaalde games is het wel een gemis.

Je vroeg om advies, ik adviseer 5.1: het is mooier. Maar volgens mij weet je het zelf al: je 2.1 oplossing is vele malen meer praktisch voor jouw situatie. Dus doe dat gewoon.

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07:31
Dit is behoorlijk subjectief. Ik prefereer een 2.1 set; zeggen dat een 5.1 per definitie beter en mooier is is dus niet waar.

Ik zou verschillende sets testen en kijken wat jij het prettigst vindt en daarop je keus baseren.

Succes!

• invix
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07-10-2024
Ik ben het geheel met Blue-eagle eens. 5.1 is zeker de moeite waard!
Zelf heb ik in mijn (slaap)kamer ook een 5.1 setje. Het zijn dunne kabels die je zo wegwerkt.

Ik zat toevallig zelf ook naar een nieuw setje te kijken en zat te twijfelen over deze:

pricewatch: Pioneer S-HS100 5.1 (Zwart)

Naast dat ik hem er mooi uit vind zien, heeft deze ook nog redelijk wat vermogen. Misschien is dit ook dan wat voor jou.

Succes 8)

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Persoonlijk zou ik niet beginnen aan de setjes die jij aangeeft. Zelf heb ik hier in 2008 ook lang over nagedacht, maar ze geven niet het geluid, de zuiverheid en het volume wat het mooi en leuk maakt.

Destijds een Sony STR-DG720 7.1 versterker en een Harman Kardon HKTS11 5.1 set voor zo'n € 550,00 gekocht. Het is wel zo'n twee keer zoveel geld, maar ik ben er nog steeds ontzettend blij mee. Ik zou goed over je keuze nadenken.

[ Voor 3% gewijzigd door Jumpman op 16-10-2014 14:55 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:28

Sick Nick

Drop the top!

Belecthor schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 14:43:
Dit is behoorlijk subjectief. Ik prefereer een 2.1 set; zeggen dat een 5.1 per definitie beter en mooier is is dus niet waar.

Ik zou verschillende sets testen en kijken wat jij het prettigst vindt en daarop je keus baseren.

Succes!
Gelukkig kan je een 5.1 set ook als 2.1 of 2.0 inzetten (mits je een fatsoenlijke versterker hebt), andersom kan natuurlijk totaal niet omdat je de speakers niet hebt.

Voor films hier uiteraard in 5.1 maar zo nu en dan voor muziek toch terug naar 2.0 (vooral high-res klinkt dan echt geweldig, alsof je in de studio staat!) :)

• Blue-eagle
  • Niet online
Belecthor schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 14:43:
Juist. En een 16-kleuren monitor is volgens sommige mensen ook beter dan 16-miljoen-kleuren ;)

Geluid wat zich om je heen beweegt zoals bedoeld door de regisseur van de film of serie is toch altijd beter dan dat je alleen links en rechts vóór je kan horen?

That said: Wel een punt op zich, beter een goede 2.1 set dan een slechte 5.1 set. Maar er zijn genoeg 5.1 setjes te koop die goed en betaalbaar zijn.
Dat sowieso.

• sturtiebe
Welke raden jullie dan aan. 500 euro zal ik echt niet uitgeven.

Max 250 euro

Het is misschien wel mogelijk voor 5.1 met war aanpassingen.

Ge

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07:31
Blue-eagle schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 14:56:
[...]

Juist. En een 16-kleuren monitor is volgens sommige mensen ook beter dan 16-miljoen-kleuren ;)

Geluid wat zich om je heen beweegt zoals bedoeld door de regisseur van de film of serie is toch altijd beter dan dat je alleen links en rechts vóór je kan horen?
Ik vind een 5.1 set niet prettig, aldaar subjectiviteit. Je kunt niet zeggen dat het ene beter is dan het andere. ;)

En de monitor vergelijking is een beetje krom, vind je ook niet?

Enfin, het gaat erom wat de topic starter wil.

• The Eagle
  • Laatst online: 22:18

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als het om kabels gaat: kabelgootje op het plafond achter de gordijnrails doet wonderen. Hoeft niet over de grond he ;)

En met een budget van 250 euro zou ik echt even verder sparen totdat je 500 of 750, of misschien zelfs 1000 euro uit kunt geven. Die alles in 1 setjes kosten niks, maar klinken ook nergens naar. Met een paar melkpakjes en een hol kastje dat voor een subwoofer door moet gaan, maar ondertussen ook de helft van de middentonen voor zijn rekening moet nemen, ga je echt geen verbetering krijgen.
Die soundbar heeft volgens de specs 4" woofers; veel meer zal een alles in 1 setje ook niet hebben. Dus echt wonderen hoef je niet te verwachten.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-11 15:55

Audione0

Strijdt der titanen

Als ik de keuze had tussen de 4 sets die jij aanschrijft, had ik de phillips of sony gekozen. Afgaande dat ik denk dat de phillips en sony superieur is tegenover de LG en Samsung.

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

• sturtiebe
En ik die dacht dat 250 al veel was voor audio :p

• invix
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07-10-2024
Weet niet of je in het bezit bent van bijv. een receiver, zoja dan blijf ik bij mijn tip van de 5.1

zit je onder de 200 euries =)

• sturtiebe
Niet echt. Heb geen reciever. Kan je ergens dat goedkoop kopen ?

Gr

• sturtiebe
En de logitech z623 sta hier in vandenborre :)

• Jumpman
  • Nu online
invix schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 15:23:
Weet niet of je in het bezit bent van bijv. een receiver, zoja dan blijf ik bij mijn tip van de 5.1

zit je onder de 200 euries =)
Link: V&A aangeboden: Pioneer S-HS100 5.1 (Zwart) Zonder Subwoofer!

Blijkbaar is de Subwoofer of heel goed of heel slecht van deze set (Of iemand had die namelijk alleen nodig, of had die alleen kapot). ;)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:37

FeaR

In GoT we trust

Gelieve niet je topic binnen 24 uur te kicken, als je wat toe te voegen hebt aan je vorige post gebruik dan de wijzig-knop. Tevens is groeten op GoT niet nodig, Het algemeen beleid #groeten.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• jovael
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06:38
zijn die speakers hetzelfde als die van pricewatch: Pioneer HTP-072 ?
Want anders mag je die speakers bij mij op komen halen voor 4/5 tientjes.

De receiver gebruik ik zelf nog.

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:33

Tazzios

..

Ik vindt het knap dat mensen 5.1 aanraden terwijl de TS nog niet eens heeft aangegeven wat hij er op gaat afspelen.

Maar gezien het budget zou ik sowieso voor 2.0 gaan met een 5.1 receiver liefst beide 2e hands.
Gezien een nieuwe ook 200 kost (pricewatch: Onkyo TX-NR414 Zilver).
een paar simpele boekenplank speakers zullen ook al beter klinken.

Uitbreiden naar 5.1 en speakers vervangen kan altijd nog.

• The Eagle
  • Laatst online: 22:18

The Eagle

I wear my sunglasses at night

sturtiebe schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 15:22:
En ik die dacht dat 250 al veel was voor audio :p
sturtiebe schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 15:32:
En de logitech z623 sta hier in vandenborre :)
Da's net zoiets als de mediamarkt toch? Gauw weer naar huis lopen ;)

Wat jou probleem is, is dat je gewoon graag iets nieuws en beters wilt, maar er geen idee van hebt wat er allemaal te koop is.

Wat jij moet doen is langs een fatsoenlijke hifi zaak gaan om jezelf te orienteren. Gewoon eens kijken. Dan weet je meteen waarom je die 250 nu beter in je zak kunt houden.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• sturtiebe
Ik heb gewoon geen groot budget als student dus wil ik zo goedkoop mogelijk en toch nog iets degelijks.

Het is vooral voor games en films. Niet voor muziek enz.

Hopelijk vind ik iets.

Heeft iemand mooie linkjes van 2dehands zoekertjes ben niet echt een krak in audio componenten dus ik weet niet wat te kopen.

Ben regio Brugge en kan me wel verplaatsen binnen west-vlaanderen

[ Voor 34% gewijzigd door sturtiebe op 16-10-2014 16:11 ]

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
De keuze tussen 2.1 of 5.1 kun je alleen zelf maken. Als je alleen muziek zou spelen is de "noodzaak" voor surround in mijn ogen direct erg klein. Je geeft echter aan dat je het voornamelijk zal gebruiken voor films en games. En daar kan surround wel iets toevoegen aan de beleving. Het is aan jou of je daar meerwaarde aan hecht. Persoonlijk vind ik het bij films wel mooi om er qua sound midden in te zitten.

De setjes die voorgesteld hebt, zijn allen typische home-theater-in-a-box producten. Deze zullen op zich niet uitblinken in geluidskwaliteit. Zeker bij het spelen van muziek zullen deze snel door het ijs zakken en zal blijken dat het niet geweldig klinkt. Maar gezien het beoogde gebruik voor films en games hoeft dat dus geen ramp te zijn. Voor deze doeleinden zullen ze het best wel redelijk kunnen doen.

Naar mijn mening hoeven je eisen gezien voor je het voor wil gebruiken niet zo hoog te zijn. Zolang je in je achterhoofd houdt dat het qua geluidskwaliteit geen hoogvlieger zal zijn, is het prima. Moet je nog wel de keuze maken of je voor surround wil gaan of niet.

• sturtiebe
http://www.redcoon.be/B53...mc=home+cinema+set&xtcr=1

Deze misschien kan echt niet kiezen. 5.1 is mogelijk maar weet alleen niet welke :)

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/2lm3xb4.jpg

Het probleem is ook je kan het niet echt goed zien. Ik zit meer in een hoek dus weet ik niet hoe ik de surround moet installeren.

• sturtiebe
S1NN3D schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 17:11:
De keuze tussen 2.1 of 5.1 kun je alleen zelf maken. Als je alleen muziek zou spelen is de "noodzaak" voor surround in mijn ogen direct erg klein. Je geeft echter aan dat je het voornamelijk zal gebruiken voor films en games. En daar kan surround wel iets toevoegen aan de beleving. Het is aan jou of je daar meerwaarde aan hecht. Persoonlijk vind ik het bij films wel mooi om er qua sound midden in te zitten.

De setjes die voorgesteld hebt, zijn allen typische home-theater-in-a-box producten. Deze zullen op zich niet uitblinken in geluidskwaliteit. Zeker bij het spelen van muziek zullen deze snel door het ijs zakken en zal blijken dat het niet geweldig klinkt. Maar gezien het beoogde gebruik voor films en games hoeft dat dus geen ramp te zijn. Voor deze doeleinden zullen ze het best wel redelijk kunnen doen.

Naar mijn mening hoeven je eisen gezien voor je het voor wil gebruiken niet zo hoog te zijn. Zolang je in je achterhoofd houdt dat het qua geluidskwaliteit geen hoogvlieger zal zijn, is het prima. Moet je nog wel de keuze maken of je voor surround wil gaan of niet.
Weet u iets meer zou graag vanavond iets bestellen :)

• Flans
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15-11 15:52
Helemaal mee eens!

Ik snap dat mensen adviseren om door te sparen. Voor de TS is dat op dit moment geen optie. Hoewel de mensen die het adviseren in mijn ogen wel een punt hebben, helpen we daar onze Belgische vriend niet mee. Die is gewoon op zoek naar een goede (goedkope) 5.1 set om lekker op te gamen en films te kijken.

De set die ik nog niet heb zien langskomen volgens mij is pricewatch: Logitech Z906. Hier lees ik op dit forum goede dingen over. Ook als je andere reviews bekijkt is dit best een prima dingetje voor het geld. Ligt 30,- euro boven je budget maar het lijkt me dat dat te overzien is.

[ Voor 5% gewijzigd door Flans op 17-10-2014 08:28 . Reden: Toevoeging ]

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:33

Tazzios

..

sturtiebe schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 20:36:
[...]

Weet u iets meer zou graag vanavond iets bestellen :)
Bestel een sleutelhanger. 8)7

Wat je gaat kopen bepaal je zelf als je geen zin hebt om je je er in te verdiepen ga je gewoon naar de winkel voor advies of koop je niks. Er wordt enige inzet verwacht( lees AUD beleid en [FAQ] Audio )

[ Voor 5% gewijzigd door Tazzios op 17-10-2014 09:29 ]

• Jumpman
  • Nu online
Als het budget op maximaal € 250,00 blijft, dan zou ik ook voor een 5.1 Logitech set gaan.

Ik zou inderdaad proberen de Logitech Z906 te bemachtigen (Deze is wel zo'n € 50,00 boven budget).

[ Voor 36% gewijzigd door Jumpman op 17-10-2014 12:24 ]

Pagina: 1