• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:34
Vanmorgen heb ik mijn androidstick (Ugoos Rockchip MK 809IV) teruggestuurd naar de verkoper. Afgelopen februari gekocht, maar nu al voor de tweede keer gebrickt zonder duidelijke aanwijzing. De verkoper had 'm 2 maanden terug weer aan de praat gekregen, maar wist het nu ook niet meer.
Verder is het toch met enige regelmaat voorgekomen dat het systeem niet meer reageerde en de enige optie was om de stroom er een paar tellen af te halen en zo opnieuw op te starten.

Op de momenten dat het systeem wel werkte, heb ik er echter veel plezier van gehad. Ik had er XBMC met Icefilms, Uitzendingemist, Youtube etc opgezet en dat werkte heerlijk. Eigenlijk ben ik nu dus op zoek naar een vervangend product met dezelfde mogelijkheden en gemak. De verkoper kwam aanzetten met een Cubox, maar eerlijk is eerlijk: ik ben er niet mee bekend. Wel miste ik in de speclist de wifi-mogelijkheden en een afstandsbediening. Dat kon ik dan bijbestellen voor samen nog eens een € 50,- terwijl ik voor de Androidstick € 100,- had betaald. For the time being heb ik daarom maar even mijn geld teruggevraagd zodat ik me eerst wat kan oriënteren.

In dit topic ben ik dus op zoek naar wat informatie. Wat ik uiteindelijk wil kunnen:
  1. Eenvoudig Youtube, XBMC (Icefilms) en uitzendinggemist van de grote nederlandse zenders kijken
  2. Normale manier van invoeren/bedienen. Als dit via een smartphone/tablet (android) moet is het geen probleem. Zolang het maar niet via een laptop o.i.d. moet. Goede afstandsbediening is een pré.
  3. Wifi is een zeer grote plus; de router hangt 8 kabelmeters verderop maar wel slechts 4 meter in LOS van de televisie. Streamen via Wifi ging met de stick ook prima dus als ik geen kabels hoef te trekken langs ramen en deuren scheelt dat een hoop.
  4. Een stabiel systeem, ik wil niet meer het gedoe wat ik eerst heb gehad met de androidstick.
  5. Een voorgeïnstalleerd (en geassembleerd) systeem is een pré
  6. Qua budget mik ik op ongeveer € 100,-, maar dat is rekbaar tot € 150,- als dat het verschil maakt.
Alternatieven voor bovenstaande punten zijn ook prima overigens. Ik heb al aardig wat gegoogled over de Cubox, R-Pi, etc. maar eerlijk gezegd is het mijn kop thee niet helemaal. Bovendien heb ik het idee dat ik heel vaak verouderde informatie tegenkom wat dan weer tegenstrijdig is met hetgeen ik eerder heb gelezen/gehoord (ook op Tweakers).

Tjolk is lekker. overal en altijd.

• Odysseus253
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 31-01 02:32

Odysseus253

Metzonderzijwieltjes

Gisteren is de Google Nexus Player aangekondigd. Zie hier Google link of Tweakers nieuwsbericht. Wellicht interessant voor jou?

Werkt uitsluitend via WiFi. Deze is vanaf morgen te bestellen, dus de eerste reviews zullen al snel volgen.

• Gertjuhjan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 27-11-2025

Gertjuhjan

Software Engineer

Odysseus253 schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 11:32:
Gisteren is de Google Nexus Player aangekondigd. Zie hier Google link of Tweakers nieuwsbericht. Wellicht interessant voor jou?

Werkt uitsluitend via WiFi. Deze is vanaf morgen te bestellen, dus de eerste reviews zullen al snel volgen.
Dat ziet er mooi uit, (nieuwsbericht had ik gemist!)
Jammer dat er nog geen prijzen bekend zijn.

Xbox: Gulpener88

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-01 16:56
Gertjuhjan schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 11:36:
[...]

Dat ziet er mooi uit, (nieuwsbericht had ik gemist!)
Jammer dat er nog geen prijzen bekend zijn.
Volgens verschillende bronnen word het $99 voor het device en $39 voor de losse controller

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• Tjolk
Die ziet er in eerste oogopslag inderdaad goed uit!
Ik vraag me alleen af of er ook XBMC op te draaien is?
Puc van S. schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 11:41:
[...]

Volgens verschillende bronnen word het $99 voor het device en $39 voor de losse controller
Dat zal wel 99 euro worden dan, maar dat lijkt me een zeer acceptabele prijs

[ Voor 58% gewijzigd door Tjolk op 16-10-2014 12:22 ]

• Puc van S.
Ger schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 12:21:
Die ziet er in eerste oogopslag inderdaad goed uit!
Ik vraag me alleen af of er ook XBMC op te draaien is?

[...]

Dat zal wel 99 euro worden dan, maar dat lijkt me een zeer acceptabele prijs
Wat ik begrepen heb is dat je gewoon apps uit de playstore zou moeten kunnen installeren, dus XBMC zou denk ik ook wel moeten werken.

Het zal idd 99€ worden, als het goed is is die vanaf morgen te preorderen op de playstore, ws. ga ik er zelf meteen een halen aangezien ik toch een device nodig heb voor een tv om te kunnen kijken en als de app van de provider er ook op draait heb ik meteen alles in een.. (netflix/xbmc/tv)

• Tjolk
Puc van S. schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 13:01:
Wat ik begrepen heb is dat je gewoon apps uit de playstore zou moeten kunnen installeren, dus XBMC zou denk ik ook wel moeten werken.
XBMC staat niet in de play store, alleen als APK te downloaden. Het zal er dus o hangen of je APK's kunt installeren van buiten de play store of niet. Ik neem aan van wel, maar wellicht maken ze voor dit systeem een uitzondering.
Puc van S. schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 13:01:ws. ga ik er zelf meteen een halen aangezien ik toch een device nodig heb voor een tv om te kunnen kijken en als de app van de provider er ook op draait heb ik meteen alles in een.. (netflix/xbmc/tv)
Het lijkt me zeker interessant om daar een review over te lezen. Kun je misschien hier in het topic even een seintje geven na je eerste ervaringen?

• Puc van S.
Ger schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 13:11:
[...]
XBMC staat niet in de play store, alleen als APK te downloaden. Het zal er dus o hangen of je APK's kunt installeren van buiten de play store of niet. Ik neem aan van wel, maar wellicht maken ze voor dit systeem een uitzondering.

[...]

Het lijkt me zeker interessant om daar een review over te lezen. Kun je misschien hier in het topic even een seintje geven na je eerste ervaringen?
Ah dat was ik idd even vergeten, maar neem aan dat je wel losse apk's zou kunnen installeren (en anders zijn er vast creatieve mensen die daar een manier op weten te vinden)

Zodra ik hem heb en ik tijd kan vinden voor een review zal ik het wel doen ja.

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 31-01 07:32
Ik heb er meteen maar even een topic over gemaakt: [Mediaplayer] Google Nexus Player

• jcm800
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 27-06-2024
Afbeeldingslocatie: http://176.62.199.25/img/cms/belangrijkste_eigenschappen_cs968.jpgDeze werkt goed(i.i.g. bij mij) :CS968 Android TV Box ... Werkt perfect met een flymouse.
Afbeeldingslocatie: http://loveandroid.nl/104-thickbox/cs-968-android-media.jpg

[ Voor 50% gewijzigd door jcm800 op 26-10-2014 00:34 ]

Verwijderd

Je zou naar een NUC kunnen kijken. Netflix werkt tegenwoordig ook onder Ubuntu werkt. De Wifi is intern al bij de NUC maar je kunt altijd een externe 5GHz stick gebruiken natuurlijk. Verder werkt XBMC en alles wat daarbij hoort. Je budget zal dan wel exclusief die extra WLAN adapter rond de 150-170 euro uitkomen. Check het NUC topic voor meer ervaringen: XBMC Mediaspeler met Intel NUC DN2820FYKH Vind je echter Android leuk dan moet je inderdaad gaan voor een Android box en dat is helemaal niet makkelijk.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2014 15:19 ]

• OB1
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 16:54

OB1

Op een Raspberry kan je ook Android draaien.

AMD 2700x @ 4.15 GHz | Vega 56 (Vega 64 BIOS) | 32 GB DDR4 | MSI X470 Gaming Plus | Intel 600P 1TB | Corsair RM550X

Verwijderd

Wat zijn de nadelen van een android box dan?

Ik ga binnenkort zelf de android tv s802 bestellen.

• Tjolk
Wel aan gedacht, net zoals aan de chromecast. De functionaliteit vind ik echter toch wat te beperkt.
Ik denk dat ik de Nexus player ga afwachten.

Pagina: 1