Vanmorgen heb ik mijn androidstick (Ugoos Rockchip MK 809IV) teruggestuurd naar de verkoper. Afgelopen februari gekocht, maar nu al voor de tweede keer gebrickt zonder duidelijke aanwijzing. De verkoper had 'm 2 maanden terug weer aan de praat gekregen, maar wist het nu ook niet meer.
Verder is het toch met enige regelmaat voorgekomen dat het systeem niet meer reageerde en de enige optie was om de stroom er een paar tellen af te halen en zo opnieuw op te starten.
Op de momenten dat het systeem wel werkte, heb ik er echter veel plezier van gehad. Ik had er XBMC met Icefilms, Uitzendingemist, Youtube etc opgezet en dat werkte heerlijk. Eigenlijk ben ik nu dus op zoek naar een vervangend product met dezelfde mogelijkheden en gemak. De verkoper kwam aanzetten met een Cubox, maar eerlijk is eerlijk: ik ben er niet mee bekend. Wel miste ik in de speclist de wifi-mogelijkheden en een afstandsbediening. Dat kon ik dan bijbestellen voor samen nog eens een € 50,- terwijl ik voor de Androidstick € 100,- had betaald. For the time being heb ik daarom maar even mijn geld teruggevraagd zodat ik me eerst wat kan oriënteren.
In dit topic ben ik dus op zoek naar wat informatie. Wat ik uiteindelijk wil kunnen:
Verder is het toch met enige regelmaat voorgekomen dat het systeem niet meer reageerde en de enige optie was om de stroom er een paar tellen af te halen en zo opnieuw op te starten.
Op de momenten dat het systeem wel werkte, heb ik er echter veel plezier van gehad. Ik had er XBMC met Icefilms, Uitzendingemist, Youtube etc opgezet en dat werkte heerlijk. Eigenlijk ben ik nu dus op zoek naar een vervangend product met dezelfde mogelijkheden en gemak. De verkoper kwam aanzetten met een Cubox, maar eerlijk is eerlijk: ik ben er niet mee bekend. Wel miste ik in de speclist de wifi-mogelijkheden en een afstandsbediening. Dat kon ik dan bijbestellen voor samen nog eens een € 50,- terwijl ik voor de Androidstick € 100,- had betaald. For the time being heb ik daarom maar even mijn geld teruggevraagd zodat ik me eerst wat kan oriënteren.
In dit topic ben ik dus op zoek naar wat informatie. Wat ik uiteindelijk wil kunnen:
- Eenvoudig Youtube, XBMC (Icefilms) en uitzendinggemist van de grote nederlandse zenders kijken
- Normale manier van invoeren/bedienen. Als dit via een smartphone/tablet (android) moet is het geen probleem. Zolang het maar niet via een laptop o.i.d. moet. Goede afstandsbediening is een pré.
- Wifi is een zeer grote plus; de router hangt 8 kabelmeters verderop maar wel slechts 4 meter in LOS van de televisie. Streamen via Wifi ging met de stick ook prima dus als ik geen kabels hoef te trekken langs ramen en deuren scheelt dat een hoop.
- Een stabiel systeem, ik wil niet meer het gedoe wat ik eerst heb gehad met de androidstick.
- Een voorgeïnstalleerd (en geassembleerd) systeem is een pré
- Qua budget mik ik op ongeveer € 100,-, maar dat is rekbaar tot € 150,- als dat het verschil maakt.
Tjolk is lekker. overal en altijd.
Deze werkt goed(i.i.g. bij mij) :CS968 Android TV Box ... Werkt perfect met een flymouse.