mijn eerste game pc 1000 euro

Pagina: 1
Acties:

• jordyc
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16:21
Op basis van wat ik hier heb gelezen op tweakers heb ik een systeem samengesteld waarvan ik denk dat ik er de komende jaren wel mee vooruit kan. Ik wil de desktop eind deze maand gaan bestellen. Ik ga zelf het systeem bouwen.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil €1000,- uitgeven. Liever minder dan meer. Maar een paar euro meer is geen probleem.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een Hitachi touro mobile mx3 1tb die ik wil gaan gebruiken voor massa opslag. Ik kan eventueel later nog een interne harde schijf erbij zetten.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik begin van scratch. Ik heb voor de computer zelf een budget van €1000,- gereserveerd. Daarnaast wil ik dit scherm kopen [BenQ GL2250HM Zwart en dit toetsenbord en muis CM Storm Devastator - Gaming Gear Combo

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik wil zo ie zo de de MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G in het systeem plaatsen en een ssd.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik moet een draadloze adapter in de desktop bouwen, aangezien ik geen mogelijkheid heb een vaste verbinding aan te leggen.

Ga je overklokken?
Nee ik ben niet van plan om te overklokken

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 161,75€ 161,75
1Gigabyte G1.Sniper B5€ 66,-€ 66,-
1MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G€ 359,-€ 359,-
1Fractal Design Define R4 Pearl Black€ 87,95€ 87,95
1TP-Link TL-WN881ND€ 10,95€ 10,95
1BenQ GL2250HM Zwart€ 108,40€ 108,40
1CM Storm Devastator - Gaming Gear Combo€ 29,95€ 29,95
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 69,90€ 69,90
1Cooler Master V550 Semi-Modular€ 75,95€ 75,95
1Crucial MX100 256GB€ 91,70€ 91,70
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.061,55

• Pwuts
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 05-02 14:27

Pwuts

pwutst met vanalles en nog wat

Ten eerste heb je je huiswerk uitzonderlijk goed gedaan, een compliment daarvoor d:)b

Ten tweede is het ook nog eens een heel goed lijstje; nog een compliment d:)b

Ten derde zijn er toch nog wat verbeterpuntjes maar daarvoor ben je hier, toch? <+:)

De voeding kan een persoonlijke keus zijn, maar deze is toch echt beter (afgezien van dat 'ie Bronze is tegenover Gold van jouw voeding (je hebt gold echter niet nodig bij deze build)): pricewatch: Seasonic M12II Evo 520W

De monitor heeft een TN-paneel, TN is het werk van de duivel }) (althans, daar lijkt het verdacht veel op). Ik zou 'm vervangen voor deze: pricewatch: Iiyama ProLite X2483HSU-B1 Zwart. Veel beter (ja, ook iets duurder, maar dan heb je ook wat).

Verder is er gewoon niks op aan te merken, afgezien van het feit dat er je externe HDD (waarschijnlijk) gewoon een SATA-schijf zit die je uit de externe behuizing kan halen en in je PC kan zetten. Dit zal een stuk sneller zijn dan een verbinding via USB.

Echt, nogmaals: super goeie eerste post, dit zien we echt niet vaak hier. d:)b d:)b d:)b

[ Voor 18% gewijzigd door Pwuts op 15-10-2014 20:12 ]

¯\_(ツ)_/¯

• Aleksej
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 23-03 09:06
Houd de voeding, eventueel een XFX TS 550w 80+ bronze voeding voor als je wat wilt besparen. Je kan de grote kabelboom makkelijk wegwerken in de Fractal case.

Zoek als je geen bekabeld internet kan gebruiken anders even voor een powerline adapter, die zijn een stuk stabieler. [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen

[ Voor 0% gewijzigd door Aleksej op 15-10-2014 20:08 . Reden: typo ]

• fakeyluke
  • Laatst online: 04-12-2025
Je zou de MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G kunnen vervangen door de Gigabyte GV-N970G1 GAMING-4GD. Deze heeft een betere koeling en betere prestaties en het prijsverschil is nihil.

Credits go to MK1998NL en MasterPrutser ^^

• KoningsGap
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 26-03 16:00
Ik begrijp niet zo goed hoe iedereen powerline steeds de hemel inprijst, ik heb zelf bij een ISP gewerkt en het was constant gedoe met die dingen.

• Pwuts

Pwuts

Goopher schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 20:14:
Ik begrijp niet zo goed hoe iedereen powerline steeds de hemel inprijst, ik heb zelf bij een ISP gewerkt en het was constant gedoe met die dingen.
Wat was dan het probleem?

Als de popcorn er minder lekker van werd lijkt het mij geen geldige reden, maar als alle levende wezens in de omgeving er spontaan van in de fik vliegen lijkt het me wel ernstiger. Echter, aangezien we geen idee hebben wat dan het probleem zou moeten zijn kunnen we hier niet zo veel mee 8)7

¯\_(ツ)_/¯

• KoningsGap
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 26-03 16:00
Trage, verbrekende en soms zelfs helemaal geen verbinding, waar het rechtstreeks op het modem/de router wel perfect werkte. Onze tweedelijnstech werd er horendol van.

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-02 20:00
MasterPrutser schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 20:02:
Ten eerste heb je je huiswerk uitzonderlijk goed gedaan, een compliment daarvoor d:)b

Ten tweede is het ook nog eens een heel goed lijstje; nog een compliment d:)b

Ten derde zijn er toch nog wat verbeterpuntjes maar daarvoor ben je hier, toch? <+:)

De voeding kan een persoonlijke keus zijn, maar deze is toch echt beter (afgezien van dat 'ie Bronze is tegenover Gold van jouw voeding (je hebt gold echter niet nodig bij deze build)): pricewatch: Seasonic M12II Evo 520W

De monitor heeft een TN-paneel, TN is het werk van de duivel }) (althans, daar lijkt het verdacht veel op). Ik zou 'm vervangen voor deze: pricewatch: Iiyama ProLite X2483HSU-B1 Zwart. Veel beter (ja, ook iets duurder, maar dan heb je ook wat).

Verder is er gewoon niks op aan te merken, afgezien van het feit dat er je externe HDD (waarschijnlijk) gewoon een SATA-schijf zit die je uit de externe behuizing kan halen en in je PC kan zetten. Dit zal een stuk sneller zijn dan een verbinding via USB.

Echt, nogmaals: super goeie eerste post, dit zien we echt niet vaak hier. d:)b d:)b d:)b
Die coolermaster is eigenlijk beter dan die Seasonic die jij aanraadt. Voor de rest ben ik het met je eens.

• Pwuts

Pwuts

Goopher schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 20:36:
Trage, verbrekende en soms zelfs helemaal geen verbinding, waar het rechtstreeks op het modem/de router wel perfect werkte. Onze tweedelijnstech werd er horendol van.
Hier zitten we echter bij Tweakers, waar mensen zijn die er verstand van hebben, en waar over goede producten genoeg reviews zijn te vinden om een oordeel te vormen. Dat je bij die ISP last had van uitvallende verbindingen kan ook gewoon aan de ISP liggen, of aan het elektriciteitsnet, of aan pruttige powerlines die geadverteerd worden zonder dat ook echt nagegaan is of er goede gebruikerservaringen waren.
Arthur-M. schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 20:42:
[...]

Die coolermaster is eigenlijk beter dan die Seasonic die jij aanraadt. Voor de rest ben ik het met je eens.
Niet beter qua prijs:kwaliteit. Gewoon duurder, en gold. Verder een slecht modulair systeem, zeker in vergelijking met de Seasonic. Wel 30W meer en misschien nog wat kleine details als minder geluid, maar voedingen hoor je over het algemeen toch niet. Bovendien komt de voeding in deze case in een afgesloten hokje te zitten, dus van dat overtollige geluid wordt al heel wat gedempt :*)

[ Voor 31% gewijzigd door Pwuts op 15-10-2014 20:47 ]

¯\_(ツ)_/¯

• iBugged
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 28-03 21:15
Als je van een stille videokaart houdt, is de pricewatch: Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5 nog een optie. Fans gaan pas draaien bij 65 graden en is een prima kaart. Die van MSI hebben nog wat probleempjes..

• jordyc
  • Laatst online: 16:21
Bedankt voor de snelle reacties.

@fakeyluke, gaat die extra lengte geen problemen brengen in mijn kast? Ik heb wel gelezen dat ik een gedeelte van de bay er uit kan schroeven, maar heb geen flauw idee hoe dat er dan uit gaat zien.

@Masterprutser, dat scherm valt eigenlijk buiten de prijsrange die ik voor een scherm wilde neerleggen. Daarnaast is de afstand tussen mij en het scherm niet super groot, dus mijn voorkeur gaat uit naar een 21.5" scherm. Is een TN paneel zo erg dat er niet mee te werken is of kan het wel?

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

jordyc schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 20:49:
Is een TN paneel zo erg dat er niet mee te werken is of kan het wel?
Je kan kijken voor een goedkoop IPS scherm, beter dan een TN want (zoals al gezegd, maar van mij gestolen :+) het werk van de duivel }) Alleen hebben ze niet uitgelegd waarom. En waarom is dat vraag je? Nou, dat leg ik met plezier uit :) Slechte kleuren, kijkhoeken en contrast. Al met al geen pretje om naar de kijken.
pricewatch: LG 22MP55HQ-P Zwart

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• Pwuts

Pwuts

jordyc schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 20:49:
Bedankt voor de snelle reacties.

@fakeyluke, gaat die extra lengte geen problemen brengen in mijn kast? Ik heb wel gelezen dat ik een gedeelte van de bay er uit kan schroeven, maar heb geen flauw idee hoe dat er dan uit gaat zien.

@Masterprutser, dat scherm valt eigenlijk buiten de prijsrange die ik voor een scherm wilde neerleggen. Daarnaast is de afstand tussen mij en het scherm niet super groot, dus mijn voorkeur gaat uit naar een 21.5" scherm. Is een TN paneel zo erg dat er niet mee te werken is of kan het wel?
TN-panelen hebben slechte kijkhoeken en nog slechtere kleuren. IPS-panelen zijn daarvan het tegenovergestelde. Aan jou de keus..

Edit: dankje Mattie :)

¯\_(ツ)_/¯

Pagina: 1