Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• gertneus
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 29-09-2016
Hallo allemaal
Ik heb vandaag logic pro x gedownload op mijn mac.
Ik wil mijn eerste lied inzingen maar wanneer ik op Record duw komt er een super luide pieptoon? Ten eerste doet dit superveel pijn aan mijn oren ;-) en ten twee kan ik niets opnemen nu?

Weet er iemand hoe ik hier vanaf geraak?

Alvast bedankt!! :P

• ShittyOldMan
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 15-05 10:34
Staan je speakers aan tijdens het opnemen? Zo ja, dan uitzetten en een koptelefoon gebruiken.

• basmuys
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 20-01 13:08
Als je iets specifieker bent dan kunnen wij je ook beter helpen.
Een "piep" is wel heel breed genomen, wat voor mic heb je? en waar zit die ingeprikt?
Zorg er in ieder geval voor dat je hardware goed is aangesloten en een eventuele externe geluidskaart ook als primair aangegeven is in je DAW. en dat een eventuele mic input via die geluidskaart ook op de mixer in je DAW is aangegeven.
Heb je phantom power aanstaan? heeft je mic dit nodig?
Gebruik je niet een USB Audio interface gecombineerd met een USB mic zoals een samson usb condensator microfoon? of onboard?

Oja, misschien ook handig om even te vermelden..
Komt de piep wel uit logic? kijk even op de masterchannel of die input geeft. (zet wel je studiomonitors/headphones even uit voor de veiligheid.
Als bovenstaande het geval is ben je al een heel stuk verder.

[Voor 18% gewijzigd door basmuys op 15-10-2014 11:17]

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True