Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Fluisterstille Windows server/HTPC voor onder m’n tv. Ga hem gebruiken voor Plex (Media Player & Server), Couchpotato, nzbdrone, backups en webserver dev.
Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?
De richtprijs is €600, afhankelijk van de voordelen kan hiervan afgeweken worden. Ik ga de onderdelen zelf assembleren, dit is tenslotte tweakers
Daarnaast ben ik ook een G-Sync ready Game PC ~€1000 aan het samenstellen waardoor ik hopelijk nog iets op de verzendkosten kan besparen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben? Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom? Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Randvoorwaarden:
Met de hulp van GoT heb ik me wat verdiept in één Server/HTPC oplossing. O.a. mux’s BBG maart 2014 thuisserver en Akasa van JvS waren leerzaam.
Plus:
Klein probleem is wel dat de case momenteel niet beschikbaar is. Over de vernieuwde versie zijn al wel veel specs bekend maar nog niet de levertijd en prijs.
Fluisterstille Windows server/HTPC voor onder m’n tv. Ga hem gebruiken voor Plex (Media Player & Server), Couchpotato, nzbdrone, backups en webserver dev.
Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?
De richtprijs is €600, afhankelijk van de voordelen kan hiervan afgeweken worden. Ik ga de onderdelen zelf assembleren, dit is tenslotte tweakers
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben? Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom? Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Randvoorwaarden:
- Plex transcoden in HD (min. 2,4GHz dualcore en/of 2000+ PassMark score)
- 6TB opslag
- stil
- zuinig
- binnen budget
- past in tvmeubel (24x47x42 (HxBxD))
Met de hulp van GoT heb ik me wat verdiept in één Server/HTPC oplossing. O.a. mux’s BBG maart 2014 thuisserver en Akasa van JvS waren leerzaam.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Celeron G1820 Boxed | € 29,50 | € 29,50 |
| 1 | ASRock B85M-ITX | € 69,50 | € 69,50 |
| 2 | WD Green WD30EZRX | € 92,90 | € 185,80 |
| 1 | Crucial CT51264BA160BJ | € 32,95 | € 32,95 |
| 1 | Crucial MX100 128GB | € 59,46 | € 59,46 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 377,21 | |
Plus:
- 1x HDPLEX H5.S case ~200€ http://www.hd-plex.com/hd...anless-computer-case.html
- 1x HDPLEX 120W Internal AC-DC Adapter with 19V DC output ~50€ http://www.hd-plex.com/HD...ut-for-Thin-mini-ITX.html
Klein probleem is wel dat de case momenteel niet beschikbaar is. Over de vernieuwde versie zijn al wel veel specs bekend maar nog niet de levertijd en prijs.
- Wat betreft hdd’s vraag ik me af hoe vaak de 3,5” hdds gaan spinnen op een dag als ze idle zijn. Hij staat tenslotte in de woonkamer. Blijven ze gewoon uit en geluidloos zolang je ze niet gebruikt?
- Is er nog iets te tweaken voor minimaal stroomverbruik?