Ik snap je punt, en vind het mooi dat je er zo hard aan werkt. Maar je weet zelf ook dat deze fouten je voor de rest van je leven blijven achtervolgen. Mensen zullen wantrouwend blijven, ongeacht hoe eerlijk je bent (geworden). Misschien een extreme vergelijking, maar ik zou mijn kind niet alleen laten bij een pedofiel, ook al heeft deze meer dan 10 jaar goed gedrag vertoond (en zijn straf
(alhoewel er geen passende straf bestaat voor iemand die kinderen misbruikt, maar dat terzijde) heeft uitgezeten).
Ik wil met bovenstaande vergelijking trouwens niet een link leggen tussen oplichters en pedofielen. Het is enkel een voorbeeld ter ondersteuning van mijn argument. Dat dat maar duidelijk is voordat ik op de brandstapel eindig.
Een kans op terugval zul je altijd blijven houden. Hoe kan iemand 100% zeker weten dat jij niet terug in je oude 'gewoontes' valt als het in de toekomst misschien weer wat minder met je gaat? Juist, dat kan niemand. Daarom zul je altijd argwaan blijven wekken bij mensen.
Ik ken je niet persoonlijk, en je hebt mij nooit wat misdaan, maar ik hoop dat je begrijpt dat als er twee gelijkwaardige advertenties op V&A staan, één van jou, en één van een ander, dat ik toch voor de ander ga puur vanwege bovengenoemde reden. En met mij zullen er meerdere zijn. Om een klein bedrag zou ik het nog best aandurven en je een eerlijke kans geven, maar gaat het echt om een serieus bedrag sla ik over.
Ter verduidelijking: Ik probeer je niet de grond in te werken, ik probeer niemand tegen je op te zetten en ik geloof oprecht wel in je goede intenties. Maar dit is enkel mijn mening, en het is je goed recht dat jij er van vindt wat je er van vindt.
Ik had mijn eerdere vraag een beetje verkeerd geformuleerd. Ik snap dat je geen behoefte hebt aan hoe het met je neef (persoonlijk) gaat, terecht. Wat ik eigenlijk bedoelde, is of je neef uiteindelijk ook consequenties heeft ondergaan van zijn acties? Of heeft hij je enkel getipt, en zichzelf niet tegen de regels bewogen?
Dank voor je antwoorden!