Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Nieuwe Laptop (gaming/school) (BTO?!)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mede-tweakers, binnenkort wil ik een nieuwe laptop gaan kopen, maar ik heb niet al te veel verstand van laptops. Ik dacht zelf aan BTO aangezien ze zeer goedkoop zijn/lijken. Kan iemand mij helpen?

Wat ga je met je laptop doen?
Natuurlijk gamen, ik dacht aan spellen zoals ARMA 3 en Assassins creed Unity :D , maar ook voor gebruik van school.

Wat is je budget?
<1100

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Niet echt vaak, misschien een keer in de vakantie om bij vrienden te gaan gamen, maar verder niet echt.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
[i]Ik zat te denken aan BTO, maar ik weet niet hoe de kwaliteiten zijn van de laptops daar. Heb zowel positieve als negatieve reacties gehoord. Meer specifiek dacht ik aan dit model: http://www.bto.eu/bto-x-book-15cl58.html Iemand hiermee bekend
GIGABYTE laptops zien er ook goed uit, maar ik vraag me af waarom ze zo onbekend zijn, zit hier een addertje onder het gras?
[/

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2014 21:10 . Reden: Nieuwe info ]

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-11 19:52
Ik zou die bto laten liggen. Heb ik voornamelijk slechte dingen over gehoord. Daarnaast heb ik een alternatief voor je: pricewatch: Lenovo IdeaPad Y50-70-00745NL
Hoewel het scherm van deze laptop erg teleurstellend is, denk ik niet dat er in de BTO standaard een beter scherm zit. Van het geld dat je over houdt zou ik er een SSD inzetten: pricewatch: Crucial MX100 512GB
De harde schijf kan je dan weer verkopen of in een behuizing als externe schijf gebruiken.

• Liber8
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-05 17:46
Ik zou ook liever geen BTO nemen als ik het BTO topic doorlees.
Aan/Uit knoppen die niet goed werken, scherm met groene strepen etc etc.

En die € 1100 lijkt veel, maar ik begon ook met max € 800 en zit nu al bijna op € 1400..
Een I7 met een redelijke vid.kaart (GTX860M) ben je al gauw minimaal 1299 € kwijt.

En nu met die nieuwe video kaarten (GTX 970M) die volgens benchmarks en tests zo'n 20% tot 30% sneller en energie zuiniger zijn als de GTX 870M, heb je een aantal keuzes:

1. Budget omhoog
2. Wachten tot een daling in prijs van de GTX 970M
3. Gaan voor een GTX 860M en over paar jaar de nieuwere spellen niet meer op high kunnen spelen.

Succes :)

[ Voor 8% gewijzigd door Liber8 op 14-10-2014 21:49 ]

Scheduler: Fiops CPU | Governor: Ondemand | CPU FreQ.: 384Mhz/1,56Ghz | TCP: Westwood | GPU Governor: Simple | GPU FreQ.: 450Mhz

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-11 19:52
4. Voor 1100 een high end game pc bouwen met een prachtige monitor erbij: Gaming PC 1080p (~€1000-1100)

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-11 16:18

D4NG3R

kiwi

:)

Met bovenstaande. Gezien je eisen en wensen zou ik lekker voor een desktop gaan. BTO (Clevo) is imho sowieso een no-go.

[ Voor 19% gewijzigd door D4NG3R op 14-10-2014 22:29 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• shejaidon
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22-09-2023
ik gebruik nu enkele maanden een BTO, heb er persoonlijk tot nu toe zeer goede ervaringen mee. ik gebruik zelf de 15cl54. als ik naar je eisen kijk en dat je hem niet veel meeneemt is het misschien handig om te kijken naar 17 inch bv http://www.bto.eu/bto-x-book-17m55.html .

voor 1100 euro heb je dan een gtx 860M met een i-5 of i-7 (maakt qua performance niet uit, de trage standaard i-7 is niet beter dan de snellere i-5.

leuk om erbij te weten is dat de laptop die jij aanwijst een Hardware.info gold award heeft gekregen.
http://nl.hardware.info/r...rgelijkingstest-conclusie

persoonlijk zal ik voor BTO gaan boven andere merken, hun helpdesk is zeer goed en heel aardig, moest erlangs omdat ik een SSD in mijn CD drive slot wilde doen en je kan er zo binnen lopen en je krijg een bak koffie en in een halfuurtje hebben ze het voor je gedaan en je betaald alleen voor het onderdeel, niet voor de tijd.

Verwijderd

Topicstarter
shejaidon schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 14:06:
ik gebruik nu enkele maanden een BTO, heb er persoonlijk tot nu toe zeer goede ervaringen mee. ik gebruik zelf de 15cl54. als ik naar je eisen kijk en dat je hem niet veel meeneemt is het misschien handig om te kijken naar 17 inch bv http://www.bto.eu/bto-x-book-17m55.html .

voor 1100 euro heb je dan een gtx 860M met een i-5 of i-7 (maakt qua performance niet uit, de trage standaard i-7 is niet beter dan de snellere i-5.

leuk om erbij te weten is dat de laptop die jij aanwijst een Hardware.info gold award heeft gekregen.
http://nl.hardware.info/r...rgelijkingstest-conclusie

persoonlijk zal ik voor BTO gaan boven andere merken, hun helpdesk is zeer goed en heel aardig, moest erlangs omdat ik een SSD in mijn CD drive slot wilde doen en je kan er zo binnen lopen en je krijg een bak koffie en in een halfuurtje hebben ze het voor je gedaan en je betaald alleen voor het onderdeel, niet voor de tijd.
En jij hebt geen problemen met groene schermen of iets? Hoe is bijvoorbeeld de kwaliteit van je scherm? Buigt het?

Verwijderd

Misschien is dit schelden in de kerk maar gooi hem er wel even in. Waarom geen playstation 4 en een leuk laptopje voor school, misschien hoef je voor die activiteiten niet zo veeleisende laptop? Je kan met wat ruil handel op marktplaats en met vrienden best goedkoop gamen en weinig gedoe. Ik was altijd een pc/ laptop gamer maar was het gedoe zat. Code woord is gedoe ;) . Nogmaals het is maar een schot uit de heup :X .

• shejaidon
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22-09-2023
Verwijderd schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 21:08:
[...]

En jij hebt geen problemen met groene schermen of iets? Hoe is bijvoorbeeld de kwaliteit van je scherm? Buigt het?
kwaliteit van het scherm is prima, ik merk het zeker omdat ik hem naast een TN-paneel van redelijk goede kwaliteit gebruik en de IPS van de BTO er echt beter uitziet.

als het neerkomt op de kwaliteit van clevo-barebones wat soms wordt genoemd. alhoewel ik er geen problemen mee heb en er wel vaak over wordt geklaagd mag ook genoemd worden dat hun service op en top is. Het is een klein bedrijf dat wil groeien en ze onderscheiden zich echt in hun service. heb zelf een CD drive laten vervangen door een SSD drive, even een belletje en alles was gefixt. Ging erlangs en kreeg een bak koffie, kwartiertje later was het klaar en ik hoefde niks te betalen voor de service, alleen voor het onderdeel.

• MrHarry
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-11 08:36
zou ook zeker geen BTO nemen dat is echt een waardeloos merk met slechte service. Zou eerder voor een asus of MSI gaan als je ook voor gaming wil gebruiken.

• Liber8
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-05 17:46
MrHarry schreef op donderdag 20 november 2014 @ 15:51:
zou ook zeker geen BTO nemen dat is echt een waardeloos merk met slechte service. Zou eerder voor een asus of MSI gaan als je ook voor gaming wil gebruiken.
Niks mis met clevo barebones. Clevo p650 met al-alu behuizing, doet niks onder voor de behuizing van MSI. Veel gigabyte p35v3 gebruikers stappen over naar deze clevo, juist om de bouwkwaliteit.

MSI GS60 heeft een hogere temp tijdens gamen dan deze clevo, kan ook niet anders met zo'n dunne laptop.

Clevo p650 heeft 2 GPU fans en is koeler en veel stiller dan de MSI GS serie.

Scheduler: Fiops CPU | Governor: Ondemand | CPU FreQ.: 384Mhz/1,56Ghz | TCP: Westwood | GPU Governor: Simple | GPU FreQ.: 450Mhz

Pagina: 1